Η Ford Motor , μετά τη General Motorrs (GM) , μείωσε κι εκείνη την πρόβλεψη για τα κέρδη της για το σύνολο του έτους -λόγω της χαμένης παραγωγής από μια μακρά απεργία στα εργοστάσιά της στις ΗΠΑ- και προσδιόρισε το κόστος μιας νέας συμφωνίας για τα εργατικά στα 8,8 δισ. δολάρια, αναφέρει το Reuters.
Η συμφωνία με το συνδικάτο United Auto Workers (UAW), η οποία επιτεύχθηκε μετά από εβδομάδες τεταμένων διαπραγματεύσεων, θα προσθέσει περίπου 900 δολάρια στο εργατικό κόστος ανά όχημα μέχρι το 2028, το οποίο η Ford δήλωσε ότι θα προσπαθήσει να αντισταθμίσει με περικοπές κόστους σε άλλα σημεία.
Ford: Οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο του Λούισβιλ καταψήφισαν την προτεινόμενη σύμβαση
Η απεργία φαίνεται πως κόστισε στη Ford Motor καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία αναμένει τώρα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) ύψους 10 έως 10,5 δισ. δολαρίων για το 2023, έναντι 11 έως 12 δισ. δολάρια στην προηγούμενη πρόβλεψή της.
Η πρόβλεψη περιλαμβάνει 1,7 δισ. δολάρια σε διαφυγόντα κέρδη από την απεργία, η οποία, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Ford, οδήγησε επίσης σε περίπου 100.000 μονάδες λιγότερες πωλήσεις οχημάτων χονδρικής.
Οι προβλέψεις της Ford έρχονται μία ημέρα μετά τη μείωση των προβλέψεων κερδών της GM για το 2023 και την ανακοίνωση ότι οι νέες εργασιακές συμφωνίες της με την UAW και το καναδικό συνδικάτο Unifor θα της κοστίσουν 9,3 δισ. δολάρια έως το 2028.
Η Ford ήταν η πρώτη από τις τρεις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ που κατέληξε σε προσωρινή συμφωνία με την UAW μετά από σχεδόν έξι εβδομάδες απεργιών, κατά τις οποίες περίπου 45.000 εργαζόμενοι πραγματοποίησαν επίσχεση εργασίας και διοργάνωσαν κινητοποιήσεις σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες, διεκδικώντας καλύτερους μισθούς και παροχές.
Το συνδικάτο των εργαζομένων ( UAW ) κατηγόρησε τις εταιρείες ότι απολαμβάνουν κέρδη ρεκόρ χωρίς να τα μοιράζονται δίκαια με τους εργαζόμενους ενω ενημέρωνε τακτικά για τις εξελίξεις μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Αυξήσεις 30% στους μισθούς
Ένα μήνα μετά την έναρξη των απεργιών, η Ford δήλωσε ότι η εταιρεία βρισκόταν «στα όρια» των δυνατοτήτων της για δαπανες σε υψηλότερους μισθούς και παροχές. Προειδοποίησε ότι οι απεργίες, ειδικά στο πιο επικερδές εργοστάσιό της, θα μπορούσαν να μειώσουν τα κέρδη, να πλήξουν την ικανότητά της να επενδύσει στην επιχείρηση και να βλάψουν τους εργαζόμενους.
Λίγες ημέρες αργότερα ο εκτελεστικός πρόεδρος Bill Ford ζήτησε τον τερματισμό των συνομιλιών και προέτρεψε την UAW να αποδεχθεί μια νέα συμφωνία.
Ωστόσο, η επιμονή του ηγέτη του συνδικάτου της UAW Σον Φαίην ανάγκασε τη Ford να αυξήσει την προσφορά της. Η συμφωνία που ενέκριναν τελικά οι ηγέτες της UAW περιελάμβανε αύξηση μισθών τουλάχιστον 30% για τους εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης και υπερδιπλάσια αμοιβή για τους υπόλοιπους.
Η νέα συμφωνία περιλάμβανει ακόμα 8,1 δισεκατομμύρια δολάρια σε επενδύσεις στην παραγωγή, κατάργηση των διατάξεων εξοικονόμησης κόστους, όπως η πληρωμή των εργαζομένων στα εργοστάσια παραγωγής εξαρτημάτων λιγότερο από τους εργαζόμενους στα εργοστάσια συναρμολόγησης οχημάτων.
Μείωση επενδύσεων
Όμως η συμφωνία οδήγησε τη Ford, η οποία αντιμετωπίζει υψηλότερο εργατικό κόστος όπως και οι GM και Stellantis (μητρική της η μητρική της Chrysler) , να αποσύρει τις προβλέψεις της για το 2023 τον Οκτώβριο.
Ήδη η αυτοκινητοβιομηχανία παλεύοντας με τις απώλειες στην επιχείρηση EV, την εξασθένηση της καταναλωτικής ζήτησης εν μέσω υψηλότερων επιτοκίων και τον πόλεμο τιμών που πυροδότησε η Tesla, ο ηγέτης της αγοράς ηλκετρτοκίνητων οχημάτων , η Ford είχε επίσης δηλώσει ότι θα περικόψει τα μελλοντικά επενδυτικά σχέδια για τα ηλεκρτικά αυτοκίνητα (EV ) κατά 12 δισ. δολάρια.
Ακόμα και όταν ξεκίνησε εκ νέου την κατασκευή ενός εργοστασίου μπαταριών EV στο Μίσιγκαν την περασμένη εβδομάδα , μετά από δίμηνη παύση, η Ford δήλωσε ότι θα μειώσει τις επενδύσεις κεφαλαίου, τη δυναμικότητα και τον αριθμό των προγραμματισμένων θέσεων εργασίας, χωρίς να δώσει ακριβές νούμερο.
Η GM ανέφερε επίσης 10 δισεκατομμύρια δολάρια για επαναγορά μετοχών, αύξηση μερίσματος κατά 33% και σημαντικές περικοπές δαπανών στην προβληματική μονάδα ρομποτικών ταξί Cruise.
Latest News
Αλλαγή ευρωπαϊκής πολιτικής για τις αμυντικές δαπάνες - Τι θα γίνει με τα Ταμεία Συνοχής
Η αλλαγή για τις αμυντικές δαπάνες θα αφορά περίπου το ένα τρίτο του προϋπολογισμού της ΕΕ από το 2021 έως το 2027 - Δεξαμενή τα Ταμεία Συνοχής
Αναζωπυρώνεται το ενδιαφέρον για deals στις αερομεταφορές της Ευρώπης
Καταλύτης η τελική συμφωνία της Lufthansa με τη Ρώμη για αγορά του 41% της ΙΤΑ (πρώην Alitalia)
Νέες επιθέσεις στην Ερυθρά θάλασσα απο τους αντάρτες Χούθι
Αναφέρθηκαν εκρήξεις σε εμπορικό πλοίο 80 ναυτικά μιλια νότια της Χοντέιτα στην Ερυθρά θάλασσα λέει βρετανική υπηρεσία
Η Ευρώπη πρέπει να προετοιμαστεί για νέο εμπορικό πόλεμο με τις ΗΠΑ, λένε αξιωματούχοι της ΕΚΤ
«Μια αλλαγή στην ισοτιμία θα έκανε δυσκολότερο για την ΕΚΤ να φτάσει στον στόχο της για πληθωρισμό 2%»
Αργεντινή: O πληθωρισμός πέφτει αλλά έχει μειωθεί και η κατανάλωση
O πληθωρισμός στην Αργεντινή μπορει να μειώθηκε σε μηνιαία βάση τον Οκτώβριο στο 3,0%, από 3,5% το Σεπτέμβριο αλλα παραμένει στο... 209%
Η απεργία στη Boeing «προσγείωσε ανώμαλα» τις παραδόσεις Οκτωβρίου
Παρά τη λήξη της απεργίας στη Boeing, θα περάσουν αρκετές εβδομάδες μέχρι να ξεκινήσει πλήρως η παραγωγή αεροσκαφών
Ο Τραμπ θα «φρενάρει» τις μειώσεις επιτοκίων; - Τι εκτιμά πρώην στέλεχος της Fed
Οι αγορές ίσως έχουν δίκιο να προβλέπουν λιγότερες από 4 μειώσεις στα επιτόκια της Fed σε σχέση με αυτό που προβλεπόταν προηγουμένως
Αποκλειστικό WSJ: «Εκτός κούρσας» για την κυβέρνηση Τραμπ ο επενδυτής Τζον Πόλσον
Ο επενδυτής λέει ότι οι «σύνθετες οικονομικές του υποχρεώσεις» θα τον εμπόδιζαν να ενταχθει στην κυβέρνηση Τραμπ
H Pfizer διερευνά το ενδεχόμενο πώλησης μονάδας με νοσοκομειακά φάρμακα
Η μονάδα της Pfizer «παράγει» επί του παρόντος σχεδόν 500 εκατομμύρια δολάρια κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων
Συμβιβαστικός ελιγμός της Meta στην Ευρώπη - Μειώνει τις διαφημίσεις σε Facebook και Instagram
Προσπάθεια κατευνασμού των ρυθμιστικών αρχών της ΕΕ απο τη Meta - Μειώνει τις διαφημίσεις σε Facebook και Instagram