Σε μια κίνηση εναρμόνισης της παράδοσης με την καινοτομία, ο όμιλος ειδών πολυτελείας LVMH αποφάσισε να επεκτείνει τα προγράμματα μαθητείας του στις Ηνωμένες Πολιτείες, εφαρμόζοντας και σε εκείνη την αγορά μια στρατηγική που ανταποκρίνεται στην αυξανόμενη ζήτηση για κοσμήματα και ενδύματα υψηλής ποιότητας – και που κυρίως, έχει αποδώσει. Τα συνολικά έσοδα του ομίλου ανήλθαν σε 62,2 δισεκατομμύρια ευρώ για τους πρώτους εννέα μήνες του 2023, τα οποία αντιπροσωπεύουν αύξηση 9% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Η πρωτοβουλία αυτή ενσωματώνεται στο εργαστήριο σχεδιασμού και καινοτομίας κοσμημάτων της Tiffany & Co. στο Μανχάταν, όπου πραγματοποιείται σχολαστικά η τέχνη της διαμόρφωσης χρυσών δαχτυλιδιών αρραβώνων αλλά και η ανακύκλωση της χρυσόσκονης που προκύπτει. Μια διαδικασία που παραμένει σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητη εδώ και αιώνες, αντιπροσωπεύει μια πατροπαράδοτη παράδοση που η LVMH μεταβιβάζει τώρα σε μια νέα γενιά τεχνιτών.
The Hermès Game: Πώς ο πολυτελής γαλλικός οίκος κατάφερε να αψηφήσει την ύφεση
Η παρουσία καρφιτσών πάγκου στους σταθμούς εργασίας αποτελούσε πάντα μια ενδεικτική λεπτομέρεια της τεχνογνωσίας και της εμπειρίας κάθε τεχνίτη που γνώριζε την τέχνη της υψηλής κοσμηματοποιίας. Αυτά τα ξύλινα μπλοκ, σκαλισμένα με σχήμα V στη μέση, είναι κομβικά εργαλεία που χρησιμοποιούν οι κοσμηματοποιοί για να λειαίνουν τα δαχτυλίδια. Όσες περισσότερες είναι οι αυλακώσεις σε αυτούς τους πάγκους, τόσο μεγαλύτερη η εμπειρία του τεχνίτη. «Εκείνοι με τις λιγότερες αυλακώσεις υποδηλώνουν τη συμμετοχή νέων τεχνιτώνκαι μαθητευόμενων, σηματοδοτώντας τη μετάβαση μιας νέας γενιάς στην τέχνη», σύμφωνα και με την Gena Smith, επικεφαλής ανθρώπινου δυναμικού της LVMH North America.
Στρατηγική επένδυση
Η επέκταση των προγραμμάτων μαθητείας της LVMH στις ΗΠΑ αποτελεί στρατηγική επένδυση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και την κατάρτιση των τεχνιτών της. Η εταιρεία αναγνωρίζει τη σημασία της διατήρησης της ποιότητας και της συνέχειας της χειροτεχνίας στη βιομηχανία ειδών πολυτελείας. Και τα προγράμματα αυτά προσφέρουν την απαραίτητη εκείνη «γέφυρα» μεταξύ των έμπειρων τεχνιτών και των αρχάριων, διασφαλίζοντας ότι οι παραδοσιακές τεχνικές δεν θα χαθούν, αλλά αντίθετα θα περάσουν στις μελλοντικές γενιές.
Πιο συγκεκριμένα, ο όμιλος αποφάσισε να επεκτείνει την πρωτοβουλία του Ινστιτούτου Métiers d’Excellence μέσω προγραμμάτων στη Βόρεια Αμερική που ξεκίνησε η Tiffany & Co. σε συνεργασία με το Rhode Island School of Design και την Benefit Cosmetics.
Το Ινστιτούτο Métiers d’Excellence της LVMH στην Ευρώπη ιδρύθηκε το 2014 για να διασφαλίσει τη μετάδοση του savoir faire στην επόμενη γενιά μέσω προγραμμάτων μαθητείας, καθοδήγησης, επισκέψεων σε σχολεία και ξεναγήσεων. Σε μια συνεχή προσπάθεια διαφοροποίησης της βιομηχανίας πολυτελείας, η LVMH δήλωσε ότι τα maisons της συνεχίζουν να προσλαμβάνουν ταλαντούχους μαθητευόμενους από διάφορα υπόβαθρα, για να καλύψουν ρόλους που προωθούν την αριστεία της χειροτεχνίας, του σχεδιασμού και του λιανικού εμπορίου.
Ζήτηση και προσφορά
Η πρωτοβουλία αυτή υπογραμμίζει επίσης τη στρατηγική της LVMH να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση της αγοράς αξιοποιώντας το τοπικό ταλέντο και διατηρώντας τις χειροτεχνικές τεχνικές που είναι κρίσιμες για την παραγωγή ειδών πολυτελείας. Καθώς οι καταναλωτές αναζητούν ολοένα και περισσότερο προϊόντα χειροποίητα και υψηλής ποιότητας, ο όμιλος επενδύει στην καλλιέργεια εξειδικευμένων τεχνιτών στο αμερικανικό έδαφος, διατηρώντας έτσι τα υψηλά τους πρότυπα και ανταποκρινόμενη παράλληλα αποτελεσματικά στις ανάγκες της αγοράς.
Η LVMH εγκαινίασε επίσημα το πρόγραμμα εκπαίδευσης στη Βόρεια Αμερική πέρυσι με την Tiffany στη Νέα Υόρκη, μετά και την ολοκλήρωση της εξαγοράς του θρυλικού οίκου κοσμημάτων τον Ιανουάριο του 2021.
«Το πρόγραμμα Métiers d’ Excellence συμβάλλει στη μετάδοση του savoir faire στην επόμενη γενιά, γεγονός που διασφαλίζει τη διαρκή επιτυχία του ομίλου και των maisons μας», δήλωσε η Gena Smith. «Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η δεξαμενή των ταλαντούχων τεχνιτών τους αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικό σύνορο για τον όμιλο. Συνεχίζουμε να προσλαμβάνουμε νέους μαθητευόμενους, οι οποίοι θα μάθουν τις προδιαγραφές και τους κανόνες που είναι συνώνυμοι των maisons μας και θα μεταφέρουν τα ταλέντα που απαιτούνται για να χτίσουν πάνω στη μακροβιότητα του ομίλου στον κλάδο της πολυτέλειας».
Στο πλαίσιο αυτό, ο όμιλος έχει δεσμευτεί εξάλλου να αυξήσει τις προσλήψεις μαθητευόμενων στις ΗΠΑ με νέα maisons που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα το 2024.
Εξειδίκευση και συμπερίληψη
Η Tiffany ξεκίνησε πρόσφατα ένα νέο, διετές πρόγραμμα σε συνεργασία με το Rhode Island School of Design και το Rhode Island Department of Labor and Building Futures Rhode Island. Ενώ η Tiffany έχει οκτώ μαθητευόμενους Μ.Ε. που εκπαιδεύονται στο εργαστήριό της στη Νέα Υόρκη, άλλοι επτά μαθητευόμενοι μόλις άρχισαν να εκπαιδεύονται στο εργαστήριό της στο Rhode Island τις τελευταίες εβδομάδες. Το πρόγραμμα αυτό αξιοποιεί τις σημαντικές προσπάθειες της Tiffany για προσλήψεις σε καίριους ρόλους χειροτεχνίας, με νεότερες γενιές να κάνουν την είσοδό τους και στα δύο προγράμματα Μ.Ε. στη Νέα Υόρκη και στο Rhode Island το 2024.
«Η Tiffany & Co. έχει δεσμευτεί να εντοπίζει ταλαντούχους τεχνίτες ανεξάρτητα από το υπόβαθρό τους για να τους καθοδηγεί και να τους εκπαιδεύει στις δεξιότητες της υψηλής κοσμηματοποιίας», εξήγησε η Mary Bellai, παγκόσμια διευθύντρια ανθρώπινου δυναμικού της Tiffany. «Η ανάπτυξη της ποικιλόμορφης ομάδας των ταλέντων μας είναι θεμελιώδης για τη συνεχή επιτυχία μας- είμαστε ενθουσιασμένοι που μπορούμε να επεκτείνουμε την εμβέλειά μας σε νέες αγορές για να βρούμε και να καλλιεργήσουμε ταλέντα, επιτυγχάνοντας παράλληλα τους στόχους που περιγράφονται στο πλαίσιο της πλατφόρμας μας για τον κοινωνικό αντίκτυπο, Tiffany Atrium».
Πρόκειται για μια πλατφόρμα που από τον Ιούλιο του 2022, φιλοξενεί τις ποικίλες πρωτοβουλίες της Tiffany για την ποικιλομορφία, την ισότητα και την ένταξη περισσότερων γυναικών και περιθωριοποιημένων κοινοτήτων σε δημιουργικά επαγγέλματα, με τάση προς τα προγράμματα κατάρτισης στη βιομηχανία κοσμημάτων.
Latest News
Οι Τζεφ Μπέζος και OpenAI επενδύουν στην startup Physical Intelligence
Η αποτίμηση της startup Physical Intelligence που δραστηριοποιείται στο χώρο της ρομποτικής και στηρίχθηκε από τον Τζεφ Μπέζος φτάνει στα 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια
Ανάσα στην Boeing - Τέλος στην απεργία μετά από επτά εβδομάδες
Οι εργαζόμενοι στην Boeing συμφώνησαν σε μισθολογικές αυξήσεις που θα φτάσουν το 38% σε ορίζοντα τεσσάρων ετών
Σε αναζήτηση «σωτήρα» η TGI Friday's - Οι συνομιλίες με πιθανούς αγοραστές
Η TGI Friday's είναι η πιο πρόσφατη περίπτωση casual εστιατορίων που αναζητά δικαστική προστασία από τους πιστωτές
Γιατί οι νέοι εγκαταλείπουν Nike και Lululemon
Οι νέοι είναι ευμετάβλητοι καταναλωτές, αλλά η μεταστροφή προτιμήσεων μπορεί να είναι καταστροφική για τους λιανοπωλητές
Η «ντροπή της πολυτέλειας» στην Κίνα και το άδειο megastore της Louis Vuitton στο Πεκίνο
Εταιρείες όπως η Louis Vuitton και η Kering διοχέτευσαν δισ. δολ. στην Κίνα για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας