
Στις προκλήσεις και το μέλλον της ενεργειακής αγοράς, με το LNG να βρίσκεται στο επίκεντρο, έδωσε έμφαση ο ιδρυτής και πρόεδρος της Capital Maritime & Trading Corp Βαγγέλης Μαρινάκης, μιλώντας στο 23rd World LNG Summit & Awards, το μεγαλύτερο συνέδριο για το φυσικό αέριο που διεξάγεται στην Αθήνα.
Ξεκινώντας τη συζήτηση, ο Andy McKirahan, Chief Commercial Officer στη Lloyd’s Register, τον μεγαλύτερο νηογνώμονα παγκοσμίως, καλωσόρισε στο πάνελ τον Βαγγέλη Μαρινάκη και τη Μαρία Αγγελικούση, CEO του Ομίλου Angelicoussis Shipping, τονίζοντας πως πρόκειται για τα δύο μεγαλύτερα ονόματα της ελληνικής ναυτιλίας που εκπροσωπούν δύο εταιρείες οι οποίες πρωτοπορούν στη ναυτιλία του μέλλοντος.
Ο πρόεδρος της Capital Maritime & Trading Corp, μιλώντας για την πράσινη μετάβαση, στάθηκε στη δέσμευση της Capital για την προστασία του περιβάλλοντος, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά πως «το LNG είναι περίπου 25% καθαρότερο. Αυτό είναι γεγονός».
Παράλληλα, τόνισε ότι «η βιομηχανία μας δεν επιδοτείται, έτσι η δέσμευσή μας για το περιβάλλον είναι πραγματική. Προχωράμε, πληρώνουμε με δικά μας χρήματα και κατασκευάζουμε νέα πλοία. Το κάνουμε αυτό επειδή είμαστε παραδοσιακές εταιρείες, νοιαζόμαστε για το περιβάλλον, νοιαζόμαστε για το μέλλον, και προχωράμε με αυτό, χωρίς να έχουμε ναύλωση εκ των προτέρων […]. Επομένως, επιλέξαμε το LNG, ένα προϊόν που είναι πιο καθαρό και για τα επόμενα τουλάχιστον 10-15 χρόνια, θα το ακολουθήσουμε».

Ο πρόεδρος της Capital Maritime & Trading Corp., Βαγγέλης Μαρινάκης στο 23rd World LNG Summit, στο μεγαλύτερο συνέδριο για το φυσικό αέριο, που διεξάγεται στην Αθήνα
Νέα καύσιμα, νέες τεχνολογίες
Την ίδια ώρα, ο Βαγγέλης Μαρινάκης έδωσε το στίγμα της στρατηγικής της εταιρείας για τα νέα καύσιμα και τις νέες τεχνολογίες. Οπως σημείωσε, «πιστεύουμε στο LNG, σχεδόν το 90% των επενδύσεών μας σχετίζεται με το LNG, είτε με πλοία LNG είτε με πλοία διπλού καυσίμου LNG, τύπου Aframax, Suezmax. Επίσης εξετάζουμε και την κατηγορία VLCC».
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης μίλησε και για την αμμωνία, λέγοντας πως «είναι κάτι που ήρθε πρόσφατα. Την εξετάζουμε εδώ και έναν χρόνο. Αλλά και στις δύο περιπτώσεις, όταν παραγγέλνουμε τα VLACs, το θέμα είναι ότι το επιπλέον κόστος για την κατασκευή ενός πλοίου για να φορτώνει 98% αμμωνία δεν είναι τόσο μεγάλο. Φυσικά, το έξοδο είναι πολύ μεγαλύτερο στη μηχανή, αν πάμε για διπλό καύσιμο αμμωνίας, εκεί μιλάμε για πολύ μεγαλύτερα νούμερα. Αλλά πιστεύουμε ότι η αμμωνία είναι κάτι που έρχεται και θέλαμε να συμμετέχουμε σε αυτό […]. Το ίδιο περίπου ισχύει και για ένα πλοίο μεταφοράς CO2», έναν τομέα στον οποίο – όπως υπογράμμισε – «ήμασταν οι πρώτοι που επενδύσαμε».
Γεωπολιτική αβεβαιότητα
Σε ό,τι αφορά τη γεωπολιτική αβεβαιότητα, ο Βαγγέλης Μαρινάκης υπογράμμισε ότι είμαστε αντιμέτωποι με δύο πολέμους, τον έναν στην Ουκρανία και τον άλλον στο Ισραήλ, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα και χωρίς ξεκάθαρα σημάδια που να δείχνουν ότι αυτοί οι πόλεμοι πρόκειται να τελειώσουν.
Οσον αφορά το LNG, δεδομένου του πολέμου μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Capital Maritime & Trading, ένα πράγμα είναι σίγουρο: «Ανεξαρτήτως του αν ο πόλεμος τελειώσει τώρα, σε έναν χρόνο ή σε δύο χρόνια, η Ευρώπη θα δεχθεί λιγότερο φυσικό αέριο από τη Ρωσία, γεγονός που σημαίνει ότι θα υπάρχουν περισσότερες μεταφορές LNG μέσα στα επόμενα έτη» σημείωσε χαρακτηριστικά.
«Φυσικά όλες αυτές οι γεωπολιτικές αλλαγές και οι πόλεμοι είναι κάτι εξαιρετικά σκληρό. Ειδικά όταν βλέπεις παιδιά να χάνουν τη ζωή τους. Αλλά όσον αφορά τη ναυτιλία, όλη αυτή η αβεβαιότητα δημιουργεί καινούργιους εμπορικούς δρόμους και φυσικά χρειάζονται πλοία. Ειδικά όταν πρόκειται για την ενέργεια, τόσο για LNG όσο και για πετρέλαιο, μιλάμε για στρατηγικές τοποθετήσεις, που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των χωρών» σημείωσε.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Βαγγέλης Μαρινάκης πρόσθεσε πως «αυτό δημιουργεί μεγαλύτερες και περισσότερες ευθύνες και θα πρέπει να είμαστε παρόντες προκειμένου να μεταφέρουμε τα ενεργειακά προϊόντα όποτε και αν χρειαστεί και υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, οι οποίες συχνά δεν είναι και οι πιο ευνοϊκές. Πρέπει να δεσμευτούμε και να κάνουμε ό,τι απαιτείται για να επιβιώσει ο κόσμος από αυτή την κρίση».

H Μαρία Αγγελικούση, CEO του Ομίλου Angelicoussis Shipping, στο 23rd World LNG Summit, το μεγαλύτερο συνέδριο για το φυσικό αέριο, που διεξάγεται στην Αθήνα
«Βλέπουμε τη ζήτηση φυσικού αερίου να αυξάνεται κατά 3% – 4% τα επόμενα δέκα χρόνια»
Αισιόδοξη δηλώνει η Μαρία Αγγελικούση, επικεφαλής του Ομίλου Αγγελικούση, για τη ζήτηση υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), όπως ανέφερε στη συζήτηση που συμμετείχε με τον Βαγγέλη Μαρινάκη, ιδρυτή της Capital, στο πλαίσιο του 23rd World LNG Summit & Awards.
«Οι εκτιμήσεις μας για την πορεία του LNG είναι θετικές σε βραχυπρόθεσμο, μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο επίπεδο, βλέπουμε τη ζήτηση φυσικού αερίου να αυξάνεται κατά 3% – 4% τα επόμενα δέκα χρόνια» είπε χαρακτηριστικά.
Παραγωγή
«Βλέπουμε ότι η παραγωγική ικανότητα αυξάνεται για να καλύψει αυτή τη ζήτηση. Πάνω από 180 εκατομμύρια μετρικοί τόνοι LNG θα παραχθούν τα επόμενα πέντε χρόνια κυρίως από τις ΗΠΑ και το Κατάρ» πρόσθεσε.
Στη συνέχεια ανέφερε ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία ανέτρεψε πλήρως τα δεδομένα στην αγορά ενέργειας. Το ρωσικό φυσικό αέριο, βασική πηγή τροφοδοσίας της Ευρώπης, μειώθηκε από 110 εκατομμύρια μετρικούς τόνους ετησίως, σε περίπου 18 εκατομμύρια μετρικούς τόνους σήμερα. Αυτό αντικαταστάθηκε ως επί το πλείστον από το LNG που μεταφέρεται από τη θάλασσα.
Το LNG είχε συμπληρωματικό ρόλο στην Ευρώπη και το γεγονός ότι έγινε το βασικό της ενεργειακό καύσιμο τόσο γρήγορα και απρόσκοπτα υπογραμμίζει πραγματικά «πόσο ευέλικτος ενεργειακός τομέας είναι το LNG» σημείωσε η Αγγελικούση. Παράλληλα τόνισε ότι αυξημένη ζήτηση αναμένεται τα επόμενα χρόνια και από την Κίνα, τον μεγαλύτερο εισαγωγέα σήμερα LNG και άλλες χώρες της Απω Ανατολής.
Σε άλλο σημείο της παρέμβασής της δηλώνει «fuel agnostic», δεδομένης της ρευστής κατάστασης που επικρατεί αναφορικά με τα καύσιμα του μέλλοντος, ενώ προσώρας επενδύει στο «διπλό καύσιμο» και στο LNG, το οποίο θα είναι το καύσιμο για τα επόμενα 20-25 χρόνια όπως εκτίμησε.
Παράλληλα διερευνά την αγορά των εναλλακτικών καυσίμων και αναφέρθηκε στη συνεργασία με τη Chevron, με την οποία συμφώνησαν να μελετήσουν από κοινού πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν πλοία για τη μεταφορά αμμωνίας, ενός υποσχόμενου καυσίμου πλοίων χαμηλών εκπομπών άνθρακα.


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ