
Με κινεζική καταγωγή και βρετανικό -αλλά μη φλεγματικό- πνεύμα, η Urbanic εξελίσσεται σε ένα fast fashion brand που φιλοδοξεί να βαδίσει στα χνάρια της Shein, της H&M και της Temu. Αν και ιδρύθηκε το 2019, τους τελευταίους μήνες προσέλκυσε το ενδιαφέρον επενδυτών και ενός μη μυημένου καταναλωτικού κοινού.
Με έδρα το Λονδίνο και ιδρυτές τους Xue Chi και Deng Qiulin, δύο Κινέζους επιχειρηματίες που στο παρελθόν εργάστηκαν στην Google και την Alibaba, η Urbanic εξασφάλισε με επιτυχία μια επένδυση σειράς C ύψους 150 εκατομμυρίων δολαρίων στις 16 Νοεμβρίου, όχι επειδή έχει να προσφέρει μια διαφορετική πρόταση στο χώρο της μόδας, αλλά κυρίως επειδή εφαρμόζει έναν άλλο τρόπο σε σχέση με τον ανταγωνισμό της που βασίζεται στην ΑΙ.
Shein: Αγόρασε και την βρετανική Missguided
Η έμφαση στην τεχνητή νοημοσύνη για την εταιρεία είναι εξαιρετικα σημαντική, αφού χρησιμοποιεί τον λεγόμενο αλγόριθμο εξατομικευμένων συστάσεων, ο οποίος βοηθά στην καλύτερη διαχείριση και τον καλύτερο σχεδιασμό της εφοδιαστικής της αλυσίδας. Από την εκτέλεση των παραγγελιών, τον ποιοτικό έλεγχο, την παράδοση και τις επιστροφές, τα εργοστάσια έχουν στη διάθεσή τους δεδομένα για να διαχειρίζονται καλύτερα τον προγραμματισμό των αποθεμάτων και να παράγουν ρούχα όσο το δυνατόν πιο κοντά στην παραγγελία των πελατών της Urbanic.
Η επενδυτική κίνηση
Η επένδυση υποστηρίχθηκε από το ελβετικό Mirabaud Lifestyle Impact and Innovation Fund, την υβριδική επενδυτική εταιρεία δημόσιου-ιδιωτικού τομέα D1 Capital Partners με έδρα τη Νέα Υόρκη, το JAM Fund και άλλους παγκόσμιους επενδυτές και ευρωπαϊκοίκους μόδας με οικογενειακό πρόσημο. Στους προηγούμενους χρηματοδότες περιλαμβάνονται η Nexus Venture Partners και η Sequoia Capital.
Σύμφωνα και με το Jing Daily, τα κεφάλαια που αντλήθηκαν θα χρησιμοποιηθούν για την επιτάχυνση της επέκτασης της εταιρείας στην αγορά, τη βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής της αλυσίδας, αλλά και την αναβάθμιση του σχεδιασμού AI.
Μιλώντας στο Fashion United, ο James Wellwood, ιδρυτικός εταίρος της Urbanic, χαιρέτισε την επενδυτική κίνηση που αποσκοπεί να μεταδώσει στην αγορά τη φιλοσοφία του e-retailer. «Ξεκινήσαμε την Urbanic το 2019 με την απλή ιδέα ότι τα ρούχα δεν χρειάζεται να είναι ακριβά για να είναι διαφοροποιημένα, κομψά και κοινωνικά υπεύθυνα».

Ανταγωνισμός και target-group
Στον αντίποδα της Urbanic, βρίσκονται πασίγνωστοι κολοσσοί. Η αποτίμηση της Shein έχει ξεπεράσει εκείνη της Zara και της H&M μαζί, ακόμη και μετά την πτώση της από τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια στα 66 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος. Ο κινεζικός ηλεκτρονικός έμπορος είναι σε καλό δρόμο για να επιτύχει την πέμπτη μεγαλύτερη IPO στην ιστορία μετά τις Porsche, LG, Rivian και General Motors.
Αυτή η άνευ προηγουμένου επιτυχία επισκιάζει συχνά τους ομοεθνείς ανταγωνιστές μεσαίου επιπέδου, οι οποίοι εργάζονται σκληρά για να ανταγωνιστούν στον ίδιο χώρο. Μεταξύ αυτών των παικτών είναι η Halara, η οποία εστίασε σε προϊόντα για το athleisure, η Bloomchic, η οποία πωλεί ρούχα plus-size- και η Cider, η οποία επικεντρώνεται σε ρούχα και μαγιό plus-size.
Πού κρίβεται επομένως το μυστικό ανάπτυξης της Urbanic; Στις αναδυόμενες οικονομίες, όπου οι πληθυσμοί αυξάνονται και όπου οι εισοδηματικές διαφορές είναι ακόμη μεγαλύτερες, η μάρκα ανακάλυψε ότι οι μαζικοί καταναλωτές υψηλής ποιότητας, για τους οποίους ακόμη και τα Zara είναι πολύ ακριβά, είχαν ελάχιστες έως καθόλου επιλογές για να ψωνίσουν μοντέρνα ρούχα. Ακόμα πιο στοχευμένα σε αυτή την αγορά, η Urbanic απευθύνεται ειδικά στους καταναλωτές της Gen Z, οι οποίοι έχουν αποκλειστεί από τα μοντέρνα ρούχα.
Αντί να επιδιώκει λοιπόν την είσοδο και την εδραίωσή της περισσότερο στην αγορά των ΗΠΑ, όπως οι περισσότεροι παγκόσμιοι λιανοπωλητές, η Urbanic επικεντρώνεται σε αναδυόμενες αγορές όπως η Λατινική Αμερική, η Βραζιλία, το Μεξικό και η Ινδία. Μετά την απαγόρευση της Shein στην Ινδία το 2020, εξάλλου, το brand κατέκτησε γρήγορα την αγορά και έγινε η κορυφαία πλατφόρμα απευθείας στον καταναλωτή στη χώρα. Κάτι που έχει οδηγήσει την Urbanic να κερδίσει την αφοσίωση των Gen Z-ers με 200 εκατ. δολάρια ανά ετήσια λειτουργία και έχει ήδη φτάσει τα 60 εκατ. χρήστες.
Στο παρελθόν, μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας και ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως η ByteDance, η Alibaba και η Vipshop, προσπάθησαν να δραστηριοποιηθούν στον τομέα της γρήγορης μόδας. Ωστόσο, η επιτυχία σε αυτόν τον τομέα δεν είναι καθόλου εγγυημένη – το Dmonstudio της ByteDance, για παράδειγμα, έκλεισε μόλις τρεις μήνες μετά την έναρξή του λόγω έλλειψης χρηστών – και μάλιστα αθόρυβα.
Οι προκλήσεις
Καθώς εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου μεσαίου επιπέδου όπως η Urbanic συνεχίζουν να αναπτύσσονται, πιθανότατα θα αντιμετωπίσουν τις ίδιες προκλήσεις με τη Shein – συμπεριλαμβανομένων των ισχυρισμών για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων, του ελέγχου από τους παρατηρητές των εργασιακών δικαιωμάτων, των περιβαλλοντικών ανησυχιών σχετικά με τα απόβλητα της γρήγορης μόδας και, κυρίως, των ζητημάτων προστασίας δεδομένων.
«Θα συνεχίσουμε να αξιοποιούμε την πρωτοποριακή τεχνολογία και τις συνεργασίες με κατασκευαστές και προμηθευτές που συμμορφώνονται με τα υψηλότερα πρότυπα διεθνών συνθηκών εργασίας που προστατεύουν τους ανθρώπους και τον πλανήτη μας. Είμαστε ευγνώμονες για την υποστήριξη των επενδυτών μας, η χρηματοδότηση των οποίων θα επιταχύνει σημαντικά την ικανότητά μας να φέρνουμε νέα σχέδια και ρούχα στους πελάτες μας σε όλες τις αγορές μας παγκοσμίως, επισήμανε ο Wellwood.


Latest News

Χαμηλότερος από τον αναμενόμενο ο πληθωρισμός στη Βρετανία τον Μάρτιο
Τι θα κάνει η Τράπεζα της Αγγλίας με τα επιτόκια

Η Κίνα αντικαθιστά τον κορυφαίο διεθνή εμπορικό διαπραγματευτή της
Ποιος είναι ο νέος επικεφαλής για την Κίνα στις εμπορικές διαπραγματεύσεις - Τι σηματοδοτεί η αλλαγή

Η Nvidia θα «χάσει» 5,5 δισ. καθώς οι ΗΠΑ περιορίζουν τις πωλήσεις chip στην Κίνα
Η Nvidia ανακοίνωσε ότι οι ΗΠΑ έχουν ξεκαθαρίσει ότι οι νέοι περιορισμοί είναι απαραίτητοι για την αντιμετώπιση του κινδύνου χρήσης τσιπ H20 σε «έναν υπερυπολογιστή στην Κίνα»

Οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες FMCG στην Ευρώπη - Έρευνα Circana
Η Circana δημοσιεύει σε συνεργασία με το περιοδικό ESM τις κατηγορίες προϊόντων που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη τον τελευταίο χρόνο

Το Εμπορικό Επιμελητήριο της ΕΕ στην Κίνα ζητάει από το Πεκίνο να αλλάξει εμπορική πολιτική
Τι ζητούν οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Κίνα, στον απόηχο του εμπορικού πολέμου που κήρυξε ο Τραμπ

Οι ΗΠΑ αντιδρούν, αλλά συνεχίζουν τις συζητήσεις για τον παγκόσμιο φόρο - Τι λέει ο ΟΟΣΑ
Περισσότερες από 135 χώρες υπέγραψαν τη μεγαλύτερη εταιρική φορολογική μεταρρύθμιση εδώ και περισσότερα από τέσσερα χρόνια πριν

Η PwC αποχωρεί από την Αφρική για να αποφύγει τα σκάνδαλα
Ο παγκόσμιος πρόεδρος της PwC, Mohamed Kande, αντιμετωπίζει τις συνέπειες των σκανδάλων σε πολλές ηπείρους από τότε που ανέλαβε τον ρόλο τον Ιούλιο

Και τα κρίσιμα ορυκτά στο έλεος των δασμών Τραμπ
Η έρευνα που ξεκινούν οι Ηνωμένες Πολιτείες απειλεί να πυροδοτήσει έναν νέο κρίσιμο εμπορικό πόλεμο ορυκτών

Με ρυθμό 5,4% έτρεξε η κινεζική οικονομία το α' τρίμηνο
Η UBS εκτίμησε ότι λίγο λιγότερο από το 60% των εισαγωγών των ΗΠΑ από την Κίνα υπόκεινται σε μέγιστο δασμό 145%

Κίνα για δασμούς: «Δεν θα πέσει δα και ο ουρανός να μας πλακώσει»
Η Κίνα δεν τρομάζει από τον εμπορικό πόλεμο με τις ΗΠΑ και βασίζεται στην «τεράστια εσωτερική αγορά» των 1,4 δισ. καταναλωτών