
Παγκόσμια αναγνώριση της αξιοπιστίας της Ελλάδας, ως παρόχου ποιοτικών ναυτιλιακών υπηρεσιών αποτελεί η σημερινή επανεκλογή της στην πρώτη θέση για δεύτερη συνεχόμενη φορά, μετά τις εκλογές του 2021, με 146 ψήφους έναντι 162 εγκύρων, στην Κατηγορία «Α» του Συμβουλίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.
Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός: Η ναυτιλία θα πιάσει τους στόχους για τους ρύπους μέχρι το 2030
Στην Κατηγορία «Α» εκλέγονται οι χώρες με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών, όπως σημειώνει το Υπουργείο Ναυτιλίας. Το επιτυχές αποτέλεσμα της ψηφοφορίας, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της 33ης Συνέλευσης του Οργανισμού οφείλεται στις συντονισμένες ενέργειες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και του Υπουργείου Εξωτερικών.
Με αφορμή την επανεκλογή της Ελλάδας στην Κατηγορία «Α» του Συμβουλίου του ΙΜΟ, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης δήλωσε:
«Η επανεκλογή της Ελλάδας στην πρώτη θέση στην Κατηγορία ‘Α’ του ΙΜΟ για δεύτερη συνεχόμενη φορά είναι μια εξαιρετικά σημαντική επιτυχία της χώρας μας σε μια κρίσιμη και δύσκολη συγκυρία για τη διεθνή ναυτιλία. Επιβεβαιώνει με τον πιο εμφατικό τρόπο την εμπιστοσύνη αλλά και την αξιοπιστία της Ελλάδας καθώς και την άριστη συνεργασία της χώρας μας με τον Οργανισμό και τα Κράτη-Μέλη του. Παράλληλα επισφραγίζει τον δυναμικό και πρωταγωνιστικό ρόλο της Ελλάδας στην παγκόσμια ναυτιλία καθώς και τη μακρόχρονη και καθοριστική συμβολή της στη διαμόρφωση της διεθνούς ναυτιλιακής πολιτικής και νομοθεσίας, μέσω της κατάθεσης συγκεκριμένων και ρεαλιστικών προτάσεων καθώς και της συνεχούς και ενεργού παρουσίας μας στις εργασίες των Επιτροπών – Υποεπιτροπών του Οργανισμού.
»Εκφράζω τις θερμές μου ευχαριστίες στα Κράτη – Μέλη του ΙΜΟ που μας τίμησαν με την εμπιστοσύνη και την ψήφο τους. Η Ελλάδα, με υψηλό αίσθημα ευθύνης, θα συνεχίσει να πρωταγωνιστεί και να υποστηρίζει δυναμικά και εποικοδομητικά την υλοποίηση των στόχων του ΙΜΟ για ασφαλή, ενεργειακά αποδοτική, «πράσινη» και βιώσιμη διεθνή ναυτιλία.

»Προς αυτή την κατεύθυνση προσβλέπουμε στη γόνιμη συνεργασία με το νέο Γενικό Γραμματέα του ΙΜΟ κο Arsenio Dominguez, με τον οποίο ήδη είχα μια πρώτη συνάντηση στο Λονδίνο, καθώς και με τα υπόλοιπα Μέλη του Συμβουλίου του ΙΜΟ, με στόχο την υλοποίηση των δεσμεύσεών μας για αποτελεσματική αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής με τρόπο που θα επιτρέψει τη δίκαιη και ισορροπημένη μετάβαση που θα διασφαλίζει την ομαλή διεξαγωγή του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου.
Τέλος, εκφράζω θερμές ευχαριστίες σε όλο το εμπλεκόμενο προσωπικό του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και του Υπουργείου Εξωτερικών για τις συντονισμένες προσπάθειες που κατέβαλαν για την προώθηση της ελληνικής υποψηφιότητας και που οδήγησαν στη σημερινή μεγάλη επιτυχία».
Εκτός η Ρωσία
Η εκλογική διαδικασία για την ανάδειξη των 40 μελών του Συμβουλίου του ΙΜΟ για τη περίοδο 2024 πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 01 Δεκεμβρίου 2023.
Στην Κατηγορία «Α» εκλέχθηκαν, κατά σειρά εκλογής οι: Ελλάδα, Ιταλία, Ιαπωνία, Κίνα, Νορβηγία, Παναμάς, Δημ. της Κορέας, Ηνωμένο Βασίλειο, Η.Π.Α., Λιβερία. Δεν εξελέγη τελικά στην Α’ Κατηγορία η Ρωσία, που ήταν παρούσα όλα τα προηγούμενα χρόνια.
Η Συνέλευση του ΙΜΟ πραγματοποιείται ανά διετία και αποτελεί το ανώτατο όργανο του Οργανισμού. Η 33η σύνοδος της Συνέλευσης (Assembly), πραγματοποιείται στην έδρα του ΙΜΟ στο Λονδίνο, από 27 Νοεμβρίου μέχρι 6 Δεκεμβρίου 2023 με τη συμμετοχή υψηλόβαθμων αντιπροσωπειών από το σύνολο των Κρατών Μελών του Οργανισμού.


Latest News

Τα ελληνικά λιμάνια και το παζλ του IMEC
Αλλαγή δεδομένων προκαλεί ο ανταγωνισμός για τον οικονομικό διάδρομο που προωθεί η Ινδία n Οι βλέψεις της Αθήνας και η «σφήνα» Τραμπ υπέρ Ιταλίας

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία