Παγκόσμια αναγνώριση της αξιοπιστίας της Ελλάδας, ως παρόχου ποιοτικών ναυτιλιακών υπηρεσιών αποτελεί η σημερινή επανεκλογή της στην πρώτη θέση για δεύτερη συνεχόμενη φορά, μετά τις εκλογές του 2021, με 146 ψήφους έναντι 162 εγκύρων, στην Κατηγορία «Α» του Συμβουλίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.
Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός: Η ναυτιλία θα πιάσει τους στόχους για τους ρύπους μέχρι το 2030
Στην Κατηγορία «Α» εκλέγονται οι χώρες με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών, όπως σημειώνει το Υπουργείο Ναυτιλίας. Το επιτυχές αποτέλεσμα της ψηφοφορίας, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της 33ης Συνέλευσης του Οργανισμού οφείλεται στις συντονισμένες ενέργειες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και του Υπουργείου Εξωτερικών.
Με αφορμή την επανεκλογή της Ελλάδας στην Κατηγορία «Α» του Συμβουλίου του ΙΜΟ, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης δήλωσε:
«Η επανεκλογή της Ελλάδας στην πρώτη θέση στην Κατηγορία ‘Α’ του ΙΜΟ για δεύτερη συνεχόμενη φορά είναι μια εξαιρετικά σημαντική επιτυχία της χώρας μας σε μια κρίσιμη και δύσκολη συγκυρία για τη διεθνή ναυτιλία. Επιβεβαιώνει με τον πιο εμφατικό τρόπο την εμπιστοσύνη αλλά και την αξιοπιστία της Ελλάδας καθώς και την άριστη συνεργασία της χώρας μας με τον Οργανισμό και τα Κράτη-Μέλη του. Παράλληλα επισφραγίζει τον δυναμικό και πρωταγωνιστικό ρόλο της Ελλάδας στην παγκόσμια ναυτιλία καθώς και τη μακρόχρονη και καθοριστική συμβολή της στη διαμόρφωση της διεθνούς ναυτιλιακής πολιτικής και νομοθεσίας, μέσω της κατάθεσης συγκεκριμένων και ρεαλιστικών προτάσεων καθώς και της συνεχούς και ενεργού παρουσίας μας στις εργασίες των Επιτροπών – Υποεπιτροπών του Οργανισμού.
»Εκφράζω τις θερμές μου ευχαριστίες στα Κράτη – Μέλη του ΙΜΟ που μας τίμησαν με την εμπιστοσύνη και την ψήφο τους. Η Ελλάδα, με υψηλό αίσθημα ευθύνης, θα συνεχίσει να πρωταγωνιστεί και να υποστηρίζει δυναμικά και εποικοδομητικά την υλοποίηση των στόχων του ΙΜΟ για ασφαλή, ενεργειακά αποδοτική, «πράσινη» και βιώσιμη διεθνή ναυτιλία.
»Προς αυτή την κατεύθυνση προσβλέπουμε στη γόνιμη συνεργασία με το νέο Γενικό Γραμματέα του ΙΜΟ κο Arsenio Dominguez, με τον οποίο ήδη είχα μια πρώτη συνάντηση στο Λονδίνο, καθώς και με τα υπόλοιπα Μέλη του Συμβουλίου του ΙΜΟ, με στόχο την υλοποίηση των δεσμεύσεών μας για αποτελεσματική αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής με τρόπο που θα επιτρέψει τη δίκαιη και ισορροπημένη μετάβαση που θα διασφαλίζει την ομαλή διεξαγωγή του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου.
Τέλος, εκφράζω θερμές ευχαριστίες σε όλο το εμπλεκόμενο προσωπικό του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και του Υπουργείου Εξωτερικών για τις συντονισμένες προσπάθειες που κατέβαλαν για την προώθηση της ελληνικής υποψηφιότητας και που οδήγησαν στη σημερινή μεγάλη επιτυχία».
Εκτός η Ρωσία
Η εκλογική διαδικασία για την ανάδειξη των 40 μελών του Συμβουλίου του ΙΜΟ για τη περίοδο 2024 πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 01 Δεκεμβρίου 2023.
Στην Κατηγορία «Α» εκλέχθηκαν, κατά σειρά εκλογής οι: Ελλάδα, Ιταλία, Ιαπωνία, Κίνα, Νορβηγία, Παναμάς, Δημ. της Κορέας, Ηνωμένο Βασίλειο, Η.Π.Α., Λιβερία. Δεν εξελέγη τελικά στην Α’ Κατηγορία η Ρωσία, που ήταν παρούσα όλα τα προηγούμενα χρόνια.
Η Συνέλευση του ΙΜΟ πραγματοποιείται ανά διετία και αποτελεί το ανώτατο όργανο του Οργανισμού. Η 33η σύνοδος της Συνέλευσης (Assembly), πραγματοποιείται στην έδρα του ΙΜΟ στο Λονδίνο, από 27 Νοεμβρίου μέχρι 6 Δεκεμβρίου 2023 με τη συμμετοχή υψηλόβαθμων αντιπροσωπειών από το σύνολο των Κρατών Μελών του Οργανισμού.
Latest News
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner