Η Lloyd’s List παρουσίασε τους 10 μεγαλύτερους ναυλομεσίτες στο κόσμο μεταξύ των οποίων είναι και ένας Έλληνας, ο Δημήτρης Κουκάς, της Optima Shipping.
Όπως αναφέρει η βρετανική εφημερίδα ο κατάλογος των 10 κορυφαίων ναυλομεσιτών καταρτίζεται από την Lloyd’s List και εξετάζει τους ανθρώπους με μεγάλη επιρροή σε όλες τις μεγάλες ναυλώσεις και πώληση και αγορά ναυλομεσιτικών εταιρειών παγκοσμίως.
Ναυλομεσίτες: Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή ναυτιλία
- Στην πρώτη θέση είναι ο Andi Case, των Clarksons. Με επικεφαλής τον Andi Case από το 2008, η εισηγμένη στο Λονδίνο εταιρεία ναυλομεσιτών και ναυτιλιακών υπηρεσιών, ο όμιλος Clarksons ανακοίνωσε κέρδη ρεκόρ προ φόρων το πρώτο εξάμηνο του 2023 ύψους 52,2 εκατ. λιρών (66,4 εκατ. δολαρίων), τα οποία ήταν αυξημένα κατά 24,2% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Περίπου το 80% των εσόδων του πρώτου εξαμήνου του 2023 ύψους 321,2 εκατ. στερλινών ήταν παρέχεται από το τμήμα διαμεσολάβησης της. Ενώ αυτό παραμένει ο πιο κερδοφόρος τομέας, μακράν, η μεγαλύτερη ναυλομεσιτική εταιρεία στον κόσμο έχει άλλες ροές εσόδων που είναι συμπληρωματικές προς τo μεσιτικό τμήμα της, μεταξύ των οποίων και την Clarkson Research Services, η οποία παρέχει δεδομένα και αναλύσεις σε πολλούς κλάδους της ναυτιλιακής βιομηχανίας και ενδιαφερόμενους φορείς. Η επιχείρηση είναι 166 ετών, απασχολεί περίπου 1.800 υπαλλήλους. σε 24 χώρες, με περίπου 1.300 να απασχολούνται στο τμήμα ναυλομεσιτείας.
- Στη δεύτερη θέση ο James Gundy, της Braemar. Η άλλη εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Λονδίνου επιχείρηση παροχής ναυτιλιακών υπηρεσιών, Braemar, απασχολεί 400 άτομα προσωπικό σε παγκόσμιο επίπεδο, με περίπου 240 να απασχολούνται ως ναυλομεσίτες. Η Braemar δήλωσε στη Lloyd’s List ότι κατέγραψε “σημαντική” ανάπτυξη στις αγορές της στις ΗΠΑ το 2023, με λογική ανάπτυξη στην Ευρώπη, ενώ η Ασία και ο Ειρηνικός της και οι δραστηριότητες στο Ηνωμένο Βασίλειο ανέφεραν έσοδα που ήταν ελαφρώς μειωμένα σε σύγκριση με το 2022. Το 2023, η Braemar δημιούργησε ένα νέο γραφείο στην Ελλάδα και διόρισε τον Derek Langston, πρώην επικεφαλής του τμήματος έρευνας της SSY να διευθύνει την έρευνα ξηρού φορτίου.
- Στην τρίτη θέση ο Stanko Jekov, της SSY. Η SSY, που πρόσφατα μετονομάστηκε από την Simpson Spence & Young, είναι μία από τις μεγαλύτερες ανεξάρτητες εταιρείες στον κόσμο ναυλομεσιτείας και διαθέτει 400 άτομα προσωπικό σε 21 γραφεί σε όλο τον κόσμο. Επικεφαλής της εταιρείας, που ιδρύθηκε το 1880, είναι ο Stanko Jekov, ο οποίος ανέλαβε από τον Mark Richardson το Ιανουάριο.
- Στην τέταρτη θέση ο Anders Hald, της Maersk Broker. Ιδιοκτησία της οικογένειας Moller της Δανίας από την ίδρυσή της το 1914, η Maersk Broker παραμένει μία από τις σημαντικότερες ναυλομεσιτικές παγκοσμίως στον τομέα της αγοράς ναύλωσης containerships και είναι ένας σημαντικός παίκτης στην πώληση και αγορά, καθώς και στη ναυπήγηση νέων πλοίων σε διάφορους τομείς και τύπους.
- Στην Πέμπτη θέση ο Bjorn Andersen και ο Giovanni Ravano, της Ifchor Galbraiths. Η συγχώνευση του ναυλομεσίτη δεξαμενόπλοιων του Ηνωμένου Βασιλείου Galbraiths και της εταιρείας μεταφοράς ξηρού φορτίου με έδρα την Ελβετία Ifchor στα τέλη του 2022 έφερε απτά οφέλη για τον νέο οργανισμό, καθώς έγινε ένας από τους μεγαλύτερους ναυλομεσίτες στον κόσμο
- Στην έκτη θέση οι Gilbert Walter και François Cadiou, της BRS Group. Για την BRS Shipbrokers, μια εταιρεία με περισσότερα από 150 χρόνια παρουσίας στη ναυτιλιακή βιομηχανία, η νέα ηγεσία σημαίνει ότι το 2023 ήταν ένα από τα χρόνια μετασχηματισμού.
- Στην έβδομη θέση οι Guy Hindley και Henry Liddell, της Howe Robinson Partners. Η εταιρεία δραστηριοποιείται στην πλειονότητα των τομέων, συμπεριλαμβανομένων των κλάδων υγροποιημένου φυσικού αερίου και ro-ro. Η εταιρεία με έδρα τη Σιγκαπούρη διαθέτει 15 γραφεία σε όλο τον κόσμο. Το μεγαλύτερο γραφείο της βρίσκεται στη Λονδίνο, ενώ άλλα σημαντικά γραφεία βρίσκονται στη Σιγκαπούρη, Σαγκάη, το Δελχί και το Ντουμπάι.
- Στην όγδοη θέση ο Roger Harrison, της EA Gibson Shipbrokers. Ο ναυλομεσίτης EA Gibson που ασχολείται κυρίως με πλοία που μεταφέρουν ενεργειακά προϊόντα, είναι μία από τους λίγες μεγάλες ναυλομεσιτικές εταιρείες που ανήκουν σε εργαζόμενους. Κατά το τελευταίο έτος, άνοιξε γραφεία στη Αθήνα και το Ντουμπάι. Από τους 165 υπαλλήλους της, περίπου 100 απασχολούνται ως ναυλομεσίτες, οι οποίοι έχουν επωφεληθεί από την ισχυρή ανάπτυξη στα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου.
- Στην ένατη θέση οι Christian και Walter Hinneberg, της Walter J Hinneberg. Τα δίδυμα αδέλφια Christian και Walter Hinneberg είναι παραδοσιακοί ναυλομεσίτες. Βασίζονται σε στενές προσωπικές σχέσεις με τους πελάτες και ένα πλούτο ναυτιλιακών γνώσεων.
- Στην δέκατη θέση ο Δημήτρης Κουκάς, της Optima Shipping. Η Αθήνα έχει αναπτυχθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια ως έδρα μιας μεγάλης κοινότητας ναυλομεσιτών η μεγαλύτερη από τις οποίες είναι η Optima Shipping Services, με επικεφαλής τον Δημήτρη Κουκά. Εδώ και πολύ καιρό προσφέρει μια πραγματική one-stop υπηρεσία στους πελάτες της, αναφέρει η Lloyd’s List. Το 2023, η Optima πρόσθεσε ένα γραφείο στη Σιγκαπούρη σε ένα υφιστάμενο δίκτυο που περιλαμβάνει κεντρικά γραφεία στη Αθήνα και τα καθιερωμένα γραφεία στην Κωνσταντινούπολη, Ντουμπάι και Σαγκάη. Σημαντικό μέρος του πελατολογίου της Optima βρίσκεται εκτός Ελλάδας. Ο Δημήτρης Κουκάς είναι πρόεδρος της Greek Shipping-Shipbroking Companies Association.
Latest News
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα