
Ακρίβεια και ανατιμήσεις, αν και ηπιότερες σε σχέση με εφέτος, είναι τα «δώρα» του 2024 προς τους καταναλωτές, οι οποίοι καθώς φαίνεται θα συνεχίσουν να επιλέγουν συνειδητά την αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στα σούπερ μάρκετ όχι όμως αποκλειστικά λόγω τιμής, αλλά και γιατί έχουν πειστεί ότι πρόκειται για αγαθά καλής ποιότητας.
«Θα είναι πληθωριστική και η επόμενη χρονιά, αλλά όχι με αυτή τη δύναμη», ανέφερε χαρακτηριστικά η κα Δέσποινα Κατσίπη, διευθύντρια πωλήσεων της Circana, αναφερόμενη στο επίπεδο των ανατιμήσεων το 2024.
Ανάλογη άποψη εξέφρασε και ο κος Βάιος Δημοράγκας, CEO της NielsenIQ, ο οποίος σημείωσε πως «οι ακριβές τιμές θα παραμείνουν» αν και «βλέπουμε μια αποκλιμάκωση».

Νέες ανατιμήσεις έως 5,7% το 2024
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Circana, όπως τις παρουσίασε η κα Κατσίπη από το βήμα του 14ου συνεδρίου του ΙΕΛΚΑ, οι ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ για του χρόνου υπολογίζεται ότι θα κινηθούν στο +4,5% στο σύνολο των ταχυκίνητων προϊόντων (FMCGs) από +7,3% που ήταν οι αυξήσεις το 2023.
Ειδικότερα στα τρόφιμα, που αντιπροσωπεύουν το 75% του καλαθιού των καταναλωτών, προβλέπεται ότι αυξήσεις των τιμών θα ανέλθουν στο +4,6% (+7,3% το 2023), στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας θα είναι χαμηλότερες στο +4% (+7,2% το 2023), ενώ η κατηγορία που θα εμφανίσει την υψηλότερη αύξηση θα είναι τα είδη νοικοκυριού (καθαριστικά, απορρυπαντικά κ.λπ.), καθώς εκτιμάται ότι θα φτάσει στο +5,7% από +9,2% το 2023.
Παρά τις νέες αυξήσεις, αν και μικρότερες συγκριτικά με τη φετινή χρονιά, οριακά θα έχουμε και μια αύξηση στις ποσότητες τροφίμων που θα αγοράσουν οι καταναλωτές, σύμφωνα με την κα Κατσίπη, κι αυτό γιατί λόγω πληθωριστικών πιέσεων που θα συνεχιστούν περισσότεροι καταναλωτές «θα μείνουν σπίτι, θα μαγειρέψουν σπίτι, θα καταναλώσουν στο σπίτι» μειώνοντας τις εξόδους τους προς τα καταστήματα εστίασης. Στον αντίποδα αναμένεται να πιεστούν οι πωλήσεις σε όγκο στις κατηγορίες των ειδών νοικοκυριού και προσωπικής φροντίδας.
Με αυτό το forecast, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ όσον αφορά στα ταχυκίνητα προϊόντα θα αυξηθεί κατά 4,8%, ενώ στα τρόφιμα η αξία πωλήσεων θα είναι πάνω κατά 5,1%, στα είδη νοικοκυριού κατά 4,5% και στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας κατά 3,2%.

Τα 1.100 έφτασαν τα προϊόντα της «Μόνιμης Μείωσης Τιμής»
Την ίδια ώρα ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, υποστήριξε ότι τα μέτρα της κυβέρνησης κατά της ακρίβειας αποδίδουν με τα προϊόντα που έχουν ενταχθεί στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής» να ξεπερνούν τα 1.100.
Ωστόσο σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ, μόλις 1 στους 10 καταναλωτές συμμερίζεται την άποψη της κυβέρνησης θεωρώντας ότι το μέτρο για τη «Μόνιμη Μείωση Τιμής» βοηθάει στην αντιμετώπιση της ακρίβειας. Η συντριπτική πλειονότητα των συμμετεχόντων, ήτοι 8 στους 10, απάντησαν ότι η λύση είναι η μείωση του ΦΠΑ στα βασικά τρόφιμα, μια επιλογή που όμως έχει αποκλειστεί ως μη αποτελεσματική από την κυβέρνηση, όπως επανέλαβε ο κος Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος και Διευθύνων Σύμβουλος της METRO ΑΕΒΕ, Αριστοτέλης Παντελιάδης, αναφέρθηκε στη διάταξη για τον περιορισμό του μικτού περιθωρίου κέρδους, σχολιάζοντας πως κλείνει αισίως 3,5 χρόνια, ενώ σε ό,τι αφορά το «καλάθι του νοικοκυριού» το οποίο βρίσκεται σε ισχύ εδώ και έναν χρόνο, σημείωσε χαρακτηριστικά πως «μόνο εμείς θυμόμαστε ότι υπάρχει καλάθι, ο καταναλωτής το έχει ξεχάσει».


Latest News

Trump Tower και στην Ελλάδα
Σύμφωνα με πληροφορίες των «ΝΕΩΝ» ο Οργανισμός Τραμπ αναζητεί το κατάλληλο μέρος στη χώρα μας όπου θα χτιστεί ο νέος ουρανοξύστης

Και όμως, οι εξαγωγές επιβαρύνουν το… εμπορικό ισοζύγιο
Το «παράδοξο» στις ελληνικές εξαγωγές που αυξάνονται μαζί με τις εισαγωγές – Η έκρηξη της εξωστρέφειας και το καμπανάκι Στουρνάρα

Το Κολωνάκι βρίσκει πάλι τη λάμψη του – Επιστρέφουν retailers και επενδυτές real estate
Το Κολωνάκι ύστερα από το «στραπάτσο» της οικονομικής κρίσης και της πανδημίας γνωρίζει άνθηση επενδύσεων στα εμπορικά ακίνητα

Ήπιες αυξήσεις στις τιμές κατοικιών στην Ευρωζώνη το 2025-2028 - Πρωτιά για την Ελλάδα
Για την Ευρωζώνη, η εικόνα που σχηματίζεται είναι μια αγορά ακινήτων που δεν καταρρέει αλλά ούτε και προσφέρει ουσιαστική αναπτυξιακή ώθηση

Το 39% των δαπανών υγείας πληρώνεται από την τσέπη μας
Σύμφωνα την έκθεση της ΕΛΣΤΑΤ για τις Δαπάνες Υγείας του 2023, τα ελληνικά νοικοκυριά βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για ιατροφαρμακευτικές ανάγκες, ξοδεύοντας το 2023 πάνω από 7,3 δισ.

«Ανάσα» στην κατανάλωση - Τι θα περιλαμβάνουν τα «Καλάθια Πάσχα και Νονού»
Στις 9 Απριλίου θα τεθεί σε ισχύ το «Καλάθι του Πάσχα» και θα διαρκέσει έως το Μεγάλο Σάββατο 19 Απριλίου - Έρχεται και το «καλάθι των Νονών»
![Ακίνητα: Καλπάζουν οι τιμές – Αυξάνεται το κατασκευαστικό κόστος στην οικοδομή [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/28_03_ot_deikths_ktiria_ΕΧΟ-600x352.png)
Ζαλίζουν οι τιμές ακίνητων - Στα ύψη το κόστος της οικοδομής [γραφήματα]
Με ταχείς ρυθμούς συνεχίζεται η ανοδική πορεία των τιμών στα ακίνητα επιτείνοντας το στεγαστικό πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια με την Golden Visa και το Airbnb

Πάνω από 1.300 ενδιαφερόμενοι αναζήτησαν εργασία στην εκδήλωση Rebrain Greece στο Λονδίνο
Στην εκδήλωση Rebrain Greece που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο συμμετείχαν 26 ηγέτιδες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας

Επίδομα παιδιού: Ανοίγει στις 31 Μαρτίου η πλατφόρμα – Δικαιούχοι και προϋποθέσεις
Η πλατφόρμα για το επίδομα παιδιού θα παραμείνει ανοικτή και θα δέχεται νέες αιτήσεις έως τις 30 Απριλίου 2025 και ώρα 18.00

Σε έξι μήνες αλλάζουν χέρια ΜΙΝΙΟΝ και Πύργος του Πειραιά – Οι διεκδικητές
Σε νέους ιδιοκτήτες ΜΙΝΙΟΝ και Πύργος του Πειραιά – Με ποιους μιλάει η Dimand και πώς έχει αλλάξει η «δεξαμενή» των επενδυτών - Ποια είναι η πολυεθνική που «μπήκε» στο εμβληματικό κτίριο του Πειραιά