Ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο φαίνεται πως γυρίζουν την πλάτη στα παραδοσιακά διαφημιστικά μηνύματα σε τηλεόραση, ραδιόφωνο, σε υπαίθριο χώρο ή ακόμα και σε podcast.
Σύμφωνα με την έκθεση της Nielsen 2023 Consumer Survey Report, περισσότεροι από έξι στους δέκα καταναλωτές (64%) δήλωσαν ότι προβαίνουν σκόπιμα σε ενέργειες για να αποφύγουν τις διαφημίσεις σε δωρεάν υπηρεσίες βίντεο που υποστηρίζονται από διαφημίσεις. Ένας παρόμοιος αριθμός καταναλωτών (59%) είναι «λίγο» ή «πολύ πιθανό» να εγγραφεί σε μια υπηρεσία streaming που του επιτρέπει να παρακάμπτει εντελώς τις διαφημίσεις. Γιατί μπορεί να συμβαίνει όμως κάτι τέτοιο;
ΕΕ: Απαγορεύει στη Meta την χρήση των δεδομένων για στοχευμένες διαφημίσεις
Με την πλειονότητα των καταναλωτών να παρακάμπτει τις διαφημίσεις, οι retailers αντιμετωπίζουν επίσης την πρόκληση ότι ο πληθωρισμός εξακολουθεί να επηρεάζει την αγοραστική δύναμη. Σχεδόν όλοι (95%) από τους 3.000 καταναλωτές στις ΗΠΑ που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι ο πληθωρισμός επηρεάζει την αγοραστική τους δύναμη.
Σχεδόν το 60% των καταναλωτών δηλώνει ότι είναι εξίσου ή περισσότερο πρόθυμοι να αγοράσουν προϊόντα που υποστηρίζονται από influencers τους οποίους ακολουθούν. Ένας μεγαλύτερος αριθμός καταναλωτών (68%) δήλωσε ότι είναι τουλάχιστον κάπως πιθανό να αγοράσει ένα προϊόν εάν μια μάρκα επικοινωνήσει μαζί τους με εξατομικευμένο τρόπο.
«Με τις αυξανόμενες ανησυχίες για τον πληθωρισμό και τον αυξανόμενο αριθμό καταναλωτών που αποφεύγουν τις διαφημίσεις, είναι επιτακτική ανάγκη οι έμποροι να επικεντρωθούν σε εκστρατείες μάρκετινγκ που έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο», εξήγησε στο Chain Store Age η Arica McKinnon, αντιπρόεδρος εμπορικής ανάπτυξης και στρατηγικής της Nielsen. «Για να αντιμετωπίσουν αυτές τις ανησυχίες, οι έμποροι θα πρέπει να κοιτάξουν να αξιοποιήσουν τα δίκτυα επιρροής και τις τακτικές εξατομικευμένου μάρκετινγκ, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη τη συμπεριφορά των καταναλωτών, για να βελτιστοποιήσουν τα μηνύματα και τις καμπάνιες που έχουν απήχηση».
Οι καταναλωτές δήλωσαν ότι εάν μια μάρκα παρέχει «σχετικό, πολύτιμο περιεχόμενο» πέρα από την πώληση του προϊόντος της, όπως μια ανάρτηση σε ιστολόγιο γύρω από το πώς να απολαμβάνουν οι πελάτες της καλύτερα το είδος του προϊόντος που πωλεί, το 63% των καταναλωτών είναι λίγο, πολύ ή εντελώς πιθανό να αγοράσει το προϊόν αυτό. Για να γίνει αυτό, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνεχίζουν να προσελκύουν την προσοχή των καταναλωτών. Περισσότεροι από τους μισούς (55%) από τους ερωτηθέντες δήλωσαν ότι είναι τουλάχιστον λίγο πιθανό να αξιολογήσουν έναν νέο πάροχο, μάρκα ή προϊόν με βάση μια διαφήμιση ή ένα περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η δύναμη της επιρροής
Σε αντίστοιχα αποτελέσματα κατέληξε και μελέτη της πλατφόρμας μάρκετινγκ Vamp που παρουσιάστηκε στο ESM Magazine, σύμφωνα με την οποία ένα εκπληκτικό 88% των καταναλωτών δηλώνουν ότι έχουν αγοράσει κάτι με βάση τη σύσταση ενός influencer τους τελευταίους έξι μήνες, με το influencer marketing να είναι πιο αποτελεσματικό μεταξύ της ηλικιακής ομάδας 18-34.
Η Vamp διεξήγαγε τη μελέτη μαζί με την Atomic Research, ρωτώντας ενήλικες καταναλωτές στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ισπανία, την Ιταλία, την Αυστραλία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα για τη γνώμη τους σχετικά με το τησυγκεκριμένη μορφή μάρκετινγκ.
Για τα άτομα της ηλικιακής ομάδας 18-34 ετών, το μάρκετινγκ επιρροής κατατάσσεται υψηλότερα από την τηλεοπτική διαφήμιση, την ψηφιακή διαφήμιση, τη ραδιοφωνική διαφήμιση και τις διαφημιστικές πινακίδες (OOH), ενώ για τα άτομα ηλικίας 45-54 ετών, η τηλεόραση αναφέρεται ως το πιο επιδραστικό κανάλι μάρκετινγκ, με τους influencers να κατατάσσονται στη δεύτερη θέση (18%).
Όσο μεγαλύτερης ηλικίας ήταν οι ερωτηθέντες, τόσο λιγότερο εμπιστεύονταν το περιεχόμενο των influencers, σύμφωνα με τη μελέτη.
Οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι το καλύτερο περιεχόμενο που τους βοήθησε στις αγορές τους βρέθηκε στο Instagram (34%), ακολουθούμενο από το YouTube (27%) και το TikTok (18%), ενώ μόλις το 2% δήλωσε ότι βρήκε καλό και σχετικό περιεχόμενο στο X/Twitter. Παράλληλα, για τις ηλικίες 18-24 ετών, το TikTok είναι η πιο δημοφιλής πλατφόρμα, ενώ οι ηλικίες 24-44 ετών προτιμούν το YouTube.
Πού παράγεται η μεγαλύτερη αξία
«Οι μέρες που οι έμποροι αμφισβητούσαν αν το influencer marketing είναι ένα νόμιμο κανάλι, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί», σχολίασε ο Aaron Brooks, συνιδρυτής και πρόεδρος της Vamp. «Τώρα όλοι επικεντρώνονται στο πώς μπορούν να πάρουν τη μεγαλύτερη αξία και τα περισσότερα θετικά και κυρίως μετρήσιμα αποτελέσματα από τις προσπάθειές τους στα σημεία όπου δραστηριοποιούνται οι influencers. Σε περίπτωση που κάποιος έχει ακόμη αμφιβολίες, δεν έχει παρά να ρωτήσει τους ίδιους τους καταναλωτές».
«Το γεγονός ότι το 88% των καταναλωτών έχουν αγοράσει κάτι λόγω του περιεχομένου ενός influencer τους τελευταίους έξι μήνες είναι μια ακόμη απόδειξη ότι αυτό το κανάλι γίνεται σημαντικός παίκτης στους κόσμους του μάρκετινγκ και της διαφήμισης».
Η περίπτωση των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων
Σύμφωνα με την έρευνα της Vamp μάλιστα, οι influencers έχουν τη μεγαλύτερη επιρροή στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, όπου το 93% των ερωτηθέντων έχει πραγματοποιήσει μια αγορά με βάση τις συστάσεις τους.
Όσον αφορά το είδος του περιεχομένου που αναζητούσαν οι καταναλωτές, το 49% των ερωτηθέντων στην Ιταλία ενδιαφέρεται για επιδείξεις και παρουσιάσεις προϊόντων τύπου «how-to», ενώ οι Γάλλοι προτιμούν περιεχόμενο τύπου brand ambassador (28%), ενώ τόσο τα ΗΑΕ όσο και η Ισπανία δείχνουν προτίμηση σε περιεχόμενο πολλαπλών εμπορικών σημάτων/προϊόντων. Οι καταναλωτές στο Ηνωμένο Βασίλειο προτιμούν ένα μείγμα και των δύο, ενώ το 61% των Αυστραλών έλκεται περισσότερο από αντικειμενικές απόψεις.
Latest News
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη
Απόφαση σταθμός στη Βρετανία - Επανεθνικοποιήθηκαν οι σιδηρόδρομοι
Πράσινο φως της Βουλής των Λόρδων στο Ηνωμένο Βασίλειο - Οι Εργατικοί εκπλήρωσαν την προεκλογική τους δέσμευση
Με αργά βήματα η επιστροφή των επενδυτών στα ακίνητα - Τι συμβαίνει στη γερμανική αγορά
Η αγορά γραφείων στη Γερμανία συνεχίζει να βρίσκεται σε μια μεταπανδημική ύφεση εν μέσω αβεβαιότητας για τη μελλοντική ζήτηση χώρων εργασίας
Αirbnb για Βαρκελώνη: Κλειστά ακίνητα, εκτόξευση ενοικίων - Κερδισμένοι οι ξενοδόχοι
H Airbnb καλεί σε επανεξέταση της αυστηρής πολιτικής της Βαρκελώνης για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις μετά από 10ετή εμπειρία του μέτρου
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Ο Γκαουτάμ Αντάνι αρνείται τις κατηγορίες για δωροδοκία και απάτη
Ο όμιλος του Γκαουτάμ Αντάνι δήλωσε ότι θα επιδιώξει κάθε δυνατή νομική προσφυγή για να υπερασπιστεί τον εαυτό του
Πρωτοφανής καταδίκη για έγκλημα... λευκού κολάρου - 18ετής φυλάκιση στο αφεντικό του Archegos
Σκληρή καταδίκη για τον πρώην επενδυτής της Wall Street και αφεντικό του hedge fund, Archegos, Σουνγκ Κουκ «Μπιλ» Χουάνγκ
Προβληματίζει η κινεζική αγορά - Η Starbucks σκέφτεται την αποχώρησή της;
Η Starbucks διερευνά τις δυνατότητες πώλησης του κινεζικού βραχίονά της - Πώς διαμορφώνεται το ενδιαφέρον εγχώριων εταιρειών ιδιωτικών κεφαλαίων
Η κυβέρνηση Μπάιντεν επιδιώκει την διαγραφή χρέους της Ουκρανίας ύψους 4,6 δισ. δολαρίων
Οι ΗΠΑ θα ακυρώσουν το ήμισυ ενός δανείου ύψους 9 δισ. δολαρίων - Το σχέδιο προκάλεσε αντιρρήσεις από τους Ρεπουμπλικάνου