Η κυβέρνηση Μπάιντεν αποκάλυψε το Σάββατο σχέδιο με τους τελικούς κανόνες που στόχο θα έχουν τη λήψη αυστηρότερων μέτρων για την έκλυση μεθανίου από τη βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου των ΗΠΑ, μέρος ενός παγκόσμιου σχεδίου για τον περιορισμό των εκπομπών που συμβάλλουν στην κλιματική αλλαγή.
Το πλαίσιο κανόνων, που καταρτιζόταν επί δύο χρόνια, ανακοινώθηκε από αμερικανούς αξιωματούχους στη διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για την κλιματική αλλαγή COP28 στο Ντουμπάι. Οι Ηνωμένες Πολιτείες και άλλα κράτη που παρευρίσκονται στη σύνοδο κορυφής αναμένεται να αναφέρουν λεπτομερώς πώς θα επιτύχουν τη δέσμευση 150 χωρών που υπήρξε πριν από δύο χρόνια για μείωση των εκπομπών μεθανίου κατά 30% από το 2020 έως το 2030.
COP28: Η Exxon, η Αramco και οι άλλες πετρελαϊκές στη… μάχη κατά του μεθανίου
Το μεθάνιο τείνει να διαρρέει στην ατμόσφαιρα χωρίς να ανιχνεύεται από γεωτρήσεις, αγωγούς αερίου και άλλον εξοπλισμό πετρελαίου και φυσικού αερίου. Έχει μεγαλύτερο δυναμικό θέρμανσης από το διοξείδιο του άνθρακα και διασπάται στην ατμόσφαιρα πιο γρήγορα, επομένως ο περιορισμός των εκπομπών μεθανίου μπορεί να έχει πιο άμεσο αντίκτυπο στον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής.
«Αυτά τα νέα πρότυπα θα μας βοηθήσουν να εκπληρώσουμε τις διεθνείς μας δεσμεύσεις για επιθετική αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, βελτιώνοντας παράλληλα την ποιότητα του αέρα για τις κοινότητες σε όλη τη χώρα», δήλωσε ο Διοικητής της Υπηρεσίας Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA) των ΗΠΑ Μάικλ Ρίγκαν σε συνέντευξη Τύπου στο Ντουμπάι.
Η αντιπρόεδρος των ΗΠΑ, Καμάλα Χάρις, παρουσίασε τους κανονισμούς για το μεθάνιο μεταξύ πολλών πρωτοβουλιών των ΗΠΑ για την καταπολέμηση της υπερθέρμανσης του πλανήτη και υποστήριξε ότι η κυβέρνηση Μπάιντεν έχει αποκαταστήσει τις Ηνωμένες Πολιτείες ως παγκόσμιο ηγέτη στον αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής.
«Σήμερα, αποδεικνύουμε με δράση πώς ο κόσμος μπορεί και πρέπει να αντιμετωπίσει αυτήν την κρίση», είπε η Χάρις στο συνέδριο.
Oι νέοι περιορισμοί στις εταιρείες εξόρυξης ορυκτών καυσίμων
Οι νέες πολιτικές της EPA θα απαγορεύουν τη συνήθη ανάφλεξη φυσικού αερίου που παράγεται από νέες γεωτρήσεις πετρελαίου, θα απαιτούν από τις εταιρείες πετρελαίου να παρακολουθούν για τυχόν διαρροές από τις γεωτρήσεις και τους σταθμούς συμπίεσης, ενώ θα θεσπίσει ένα πρόγραμμα για τη χρήση τηλεπισκόπησης για την ανίχνευση μεγάλων εκλύσεων μεθανίου από τις λεγόμενες «σούπερ εκπομπές», ανέφερε η υπηρεσία σε ανακοίνωσή της.
Οι κανόνες θα αποτρέψουν την εκπομπή 58 εκατομμυρίων τόνων μεθανίου από το να φτάσουν στην ατμόσφαιρα μεταξύ 2024 και 2038 – σχεδόν το ισοδύναμο όλων των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τον τομέα της ενέργειας το 2021, πρόσθεσε η EPA.
Η Κυβερνήτης του Νέου Μεξικού Michelle Lujan Grisham, η πολιτεία της οποίας έχει ήδη θεσπίσει κανονισμούς για το μεθάνιο που χρησίμευαν ως πρότυπο για την EPA, είπε ότι οι νέοι κανόνες για το μεθάνιο επιτρέπουν στις Ηνωμένες Πολιτείες να δίνουν το παράδειγμα και να ενθαρρύνουν άλλες χώρες να λάβουν παρόμοια μέτρα.
«Τώρα έχουμε αξιοπιστία για να βεβαιωθούμε ότι μπορούμε να δείξουμε σε ολόκληρο τον κόσμο ότι λογοδοτούν οι ρυπαίνοντες», είπε στη συνέντευξη Τύπου.
«Τα ισχυρά πρότυπα μεθανίου είναι απαραίτητα για τον περιορισμό της ρύπανσης του κλίματος και την καλύτερη προστασία της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων και των κοινοτήτων που ζουν κοντά στην εξόρυξη ορυκτών καυσίμων», δήλωσε σε δήλωση η αντιπρόεδρος της Earthjustice για το κλίμα και την ενέργεια, Jill Tauber.
Το εν λόγω σχέδιο κανόνων θα αποφέρει οφέλη για το κλίμα και την υγεία έως και 7,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως έως το 2038, ανέφερε η EPA. Θα αυξήσει επίσης την ανάκτηση έως και 13 δισεκατομμυρίων δολαρίων φυσικού αερίου κατά τη διάρκεια της χρονικής περιόδου.
Το American Petroleum Institute, ένας εμπορικός οργανισμός της βιομηχανίας πετρελαίου και φυσικού αερίου, δήλωσε ότι επανεξετάζει το σχέδιο αυτό.
«Για να είναι πραγματικά αποτελεσματικό, αυτό το σχέδιο κανόνων πρέπει να εξισορροπεί τις μειώσεις των εκπομπών με την ανάγκη να συνεχιστεί η κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης ενέργειας», δήλωσε ο Dustin Meyer, ανώτερος αντιπρόεδρος της API για θέματα πολιτικής, οικονομίας και ρυθμιστικών υποθέσεων.
Latest News
Dana vs Daniel - Η σύγκριση των φονικών φαινομένων
Τόσο ο Daniel όσο και η Dana άφησαν πίσω τους μεγάλες καταστροφές και νεκρούς
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Έκθεση ορόσημο για ΕΕ - Πόσα πρέπει να δαπανά για άμυνα και κλιματική αλλαγή
Η προειδοποίησε του πρώην προέδρου της Φινλανδίας Νιινίστρο σε μια έκθεση ορόσημο για την ασφάλεια της ΕΕ
Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο για την Metlen στην Ιταλία
Στις αρχές του 2022, η Metlen και η Saint-Gobain υπέγραψαν συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) μέσω απευθείας γραμμής
Ρεκόρ θανάτων λόγω ζέστης το 2023 – Κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών
Η ένατη έκθεση του Lancet Countdown για την κλιματική κρίση αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς απειλές για την υγεία τους από την ταχεία αλλαγή του κλίματος.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες
«Πράσινο φως» από Κομισιόν στην ενίσχυση 150 εκατ. για την αποθήκη CO2 στον Πρίνο
Το μέτρο είναι αναγκαίο και κατάλληλο για την επίτευξη τόσο των ενωσιακών κλιματικών στόχων όσο και των εθνικών κλιματικών στόχων της Ελλάδας, επισημαίνει η Κομισιόν
Mαύρα μαντάτα από ΟΗΕ - Ρεκόρ συγκέντρωσης αερίων του θερμοκηπίου το 2023
Λίγες ημέρες πριν την σύνοδο κορυφής του ΟΗΕ για το κλίμα, δόθηκε στη δημοσιοτητα η ετήσια έκθεση του WMO που κρούει ηχηρό καμπανάκι για την κλιματική αλλαγή
Συντηρητικές οι εκτιμήσεις της LG για τα έσοδα του επόμενου έτους
Η LG που προμηθεύει την Tesla, τη General Motors και τη Hyundai Motor , «βλέπει» ότι επιβραδύνεται η ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων