Ανθρακες ο θησαυρός της φετινής «Black Friday» καθώς οι έντονα πληθωριστικές πιέσεις δεν επέτρεψαν στους καταναλωτές να φανούν και πολύ γενναιόδωροι στις αγορές τους παρά το γεγονός ότι για κάποιες επιχειρήσεις οι προσφορές είχαν διάρκεια ακόμα και ενός μήνα. Αποτέλεσμα ήταν το 45% των επιχειρήσεων να μη δουν καμία αύξηση του τζίρου τους σε σχέση με πέρυσι παρά τις εκπτώσεις που έκαναν.
Αποτυπώνοντας την εικόνα της αγοράς το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, για όγδοη χρονιά, διερεύνησε τη συμμετοχή των εμπορικών επιχειρήσεων στην «Black Friday» και αξιολόγησε τα κυριότερα χαρακτηριστικά της, πραγματοποιώντας έρευνα σε τυχαίο πανελλαδικό δείγμα 300 επιχειρήσεων του κλάδου. Σύμφωνα με αυτήν στις φετινές εκπτώσεις της «Black Friday» συμμετείχαν οι περισσότερες επιχειρήσεις (56%), επίδοση ωστόσο ελαφρώς χαμηλότερη σε σχέση με πέρυσι, οπότε και είχε συμμετάσχει το 61% των επιχειρήσεων.
Kaspersky: Εκπτώσεις vs καταναλωτές – ποιος κερδίζει;
Η μειωμένη καταναλωτική δύναμη σε συνδυασμό με το αυξημένο λειτουργικό κόστος λειτούργησαν καταλυτικά και δεν ευνόησαν ιδιαίτερα τη συμμετοχή των επιχειρήσεων, παρά το γεγονός ότι οι μεγάλες αλυσίδες λιανικής έχουν συμβάλει στην παγίωση αυτής της ενέργειας. Σύμφωνα με την έρευνα οι τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις (41%) που συμμετείχαν πραγματοποίησαν εκπτώσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, μετατρέποντας επί της ουσίας την «Black Friday» σε «Black Week».
Σχεδόν τρεις στις τέσσερις επιχειρήσεις (72%) υιοθέτησαν εκπτώσεις έως 30%, για μία στις τρεις (36%) το ποσοστό εκπτώσεων κυμάνθηκε μεταξύ 11% και 20%, ενώ για το 38% από 30% και άνω. Ενδιαφέρον έχει το στοιχείο ότι περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις υιοθέτησαν εκπτώσεις σε όλους τους κωδικούς των εμπορευμάτων του καταστήματος, πρακτική που πιθανόν να συνδέεται και με την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων.
Σε γενικές γραμμές, οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου εμφανίζονται σχετικά ικανοποιημένες αναφορικά με την επισκεψιμότητα, καθώς σχεδόν έξι στις δέκα απάντησαν θετικά και η ικανοποίηση αυτή συμπίπτει και με τον κύκλο εργασιών, αφού το 56% αυτών δήλωσε μέτρια ή πολύ ικανοποιημένο.
Στασιμότητα
Πάντως, η εικόνα της στασιμότητας της αγοράς επαληθεύεται από το γεγονός ότι το 46% των επιχειρήσεων σημειώνει πως οι πωλήσεις τους κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο («Black Friday 2022»).
Οσο για τη συμμετοχή των καταστημάτων στη «Cyber Monday», πρακτική που αφορά τις επιχειρήσεις με δυνατότητα απομακρυσμένων πωλήσεων, ήταν φέτος πολύ χαμηλή (23%).
Η έρευνα έδειξε ότι δεν ήταν ικανοποιητικές οι πωλήσεις των επιχειρήσεων καθ’ όλη τη διάρκεια της φθινοπωρινής περιόδου, αφού το 43% κατέγραψε χειρότερες επιδόσεις συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, ενώ μόνο το 18% των καταστημάτων παρατήρησε βελτίωση. Η εξέλιξη αυτή πιθανόν να συνδέεται και με τις πολύ καλές καιρικές συνθήκες, οι οποίες δεν ευνόησαν. Οσο για τις προωθητικές ενέργειες στην αγορά χειμερινών ειδών, τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις (40%) επέλεξαν διαφημιστικά μηνύματα στη βιτρίνα του καταστήματος και τρεις στις δέκα (30%) σχετικά μηνύματα στη σελίδα της επιχείρησης, στο Facebook και στα social media.
Latest News
e-ΕΦΚΑ – ΔΥΠΑ: Ο «χάρτης» των πληρωμών – Τι γίνεται με τις συντάξεις
Ποιοι και τι λαμβάνουν από e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ - Τι θα γίνει με τις συντάξεις του Δεκεμβρίου
Στα ράφια οι μειώσεις από 5% μέχρι 24% σε 523 προϊόντα – Τι θα κάνουν τα σούπερ μάρκετ στις γιορτές
Σύντομα αναμένεται ο αριθμός των προϊόντων με μείωση τιμής στα σούπερ μάρκετ, να ξεπεράσει τον αρχικό στόχο των 600 κωδικών
Δημόσια νοσοκομεία: Κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς εργοθεραπευτές οι ασθενείς
«Γκάφα» του υπουργείου Υγείας μεταθέτει τους εργοθεραπευτές στις ψυχιατρικές μονάδες, αφήνοντας ακάλυπτους τους ασθενείς άλλων παθήσεων
Τι κρύβει ο «χρησμός» της Fitch - Τα επόμενα ραντεβού με τους οίκους και το διπλό στοίχημα του 2025
Στην τελευταία της αξιολόγηση για φέτος η Fitch αποφάσισε να αφήσει αμετάβλητη την αξιολόγηση της χώρας στο BBB- με stable outlook
Στο ΒΒΒ- με stable outlook διατηρεί την αξιολόγηση της ελληνικής οικονομίας η Fitch
Ο Fitch αναφέρει ότι η Ελλάδα πέτυχε μία από τις μεγαλύτερες μειώσεις χρέους μετά την πανδημία στην Ευρώπη
Επενδύσεις και κατανάλωση στηρίζουν την ανάπτυξη - Ο «χρησμός» της ΤτΕ
Η Τράπεζα της Ελλάδος αναλύει τις βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες προκλήσεις για την ελληνική οικονομία
Όλα για τους φόρους και τα μέτρα στήριξης σε 16 ερωτήσεις - απαντήσεις
Ποιες είναι οι αλλαγές που περιλαμβάνει ο προϋπολογισμός του 2025 - Από τους μισθούς και τις συντάξεις, στην υγεία και την παιδεία
«Κόκκινο» το εμπορικό ισοζύγιο για 35 χρόνια - Τι φταίει [γραφήματα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η Eurobank για το εμπορικό ισοζύγιο την περίοδο 1998 - 2023
Oι κλάδοι με τη μεγαλύτερη άνοδο και πτώση στο λιανεμπόριο - Στα 11,15 δισ. ο τζίρος των ΜμΕ [πίνακας]
Αύξηση παρουσίασαν οι λιανικές πωλήσεις τόσο ετησίως όσο και από τρίμηνο σε τρίμηνο - Οι περιοχές με τις μεγαλύτερες αυξομειώσεις
Κτηματολόγιο: Κύκλωμα επιχείρησε να δηλώσει ακίνητα - φιλέτα σε Αγκίστρι, Ύδρα και Σπέτσες
Τι λέει στον ΟΤ ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κωνσταντίνος Κυρανάκης για το κύκλωμα που επεδίωξε να εξαπατήσει το Κτηματολόγιο