![Nissan: Μία επένδυση δεν θα επαναφέρει τη δόξα της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/Nissan_EV.jpeg)
Στο Σάντερλαντ στις 24 Νοεμβρίου, ο Βρετανός πρωθυπουργός, ο υπουργός οικονομικών και το αφεντικό της Nissan Ουτσίντα Μακότο ανακοίνωσαν από κοινού, ότι η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία θα κατασκευάζει τρία ηλεκτρικά μοντέλα και επιπλέον θα χτίσει ένα εργοστάσιο μπαταριών στην πόλη.
Η δέσμευση της Nissan ακολουθεί άλλα ενθαρρυντικά νέα για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας της Βρετανίας. Αυτό που αναρωτιούνται πολλοί, ανάμεσα τους και ο Economist ανάμεσα τους, είναι κατά πόσο ήταν δικαιολογημένα τα πλατιά χαμόγελα για έναν κλάδο που τα τελευταία χρόνια πνέει τα λοίσθια στην Βρετανία.
Η αυτοκινητοβιομηχανία και η ηλεκτροκίνηση το νέο μέτωπο μεταξύ ΕΕ – Κίνας
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/akoto-Nissan-600x374.jpg)
Ουτσίντα Μακότο
Το 2017, από την αρχή του έτους έως τον Σεπτέμβριο, τα βρετανικά εργοστάσια κατασκεύασαν 1,7 εκατομμύρια οχήματα, δείχνοντας ότι θα μπορούσαν να φτάσουν τα 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα το χρόνο. Στους 12 μήνες έως τον Σεπτέμβριο του 2023, ο αριθμός ήταν περίπου στο μισό. Η Βρετανία μπορεί να έχει ακόμα πολλά πλεονεκτήματα, αλλά, για να ανακάμψει η βιομηχανία, οι μεγάλες ξένες εταιρείες αυτοκινήτων πρέπει να πειστούν ότι η Βρετανία είναι καλό μέρος για επενδύσεις, καθώς η βιομηχανία στρέφεται γρήγορα στην ηλεκτροκίνηση.
Οι φόβοι ότι η απόφαση της κυβέρνησης να ανακαλέσει την απαγόρευση πωλήσεων νέων οχημάτων με ορυκτά καύσιμα από το 2030 έως το 2035 που θα απέτρεπε τις επενδύσεις σε ηλεκτρικά οχήματα (EVS) έχουν αμβλυνθεί από νέο νόμο που απαιτεί το 80% των νέων πωλήσεων να είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων μέχρι το 2030. Όμως, δεδομένου ότι οκτώ στα δέκα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στη Βρετανία εξάγονται, με έξι από αυτά προς την ΕΕ, πρέπει επίσης να πείσουν ότι τα βάρη του Brexit, συμπεριλαμβανομένων των αυστηρών απαιτήσεων κανόνων για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εξάγονται στο μπλοκ, είναι ανεκτά.
Nissan: 35 χρόνια στη Βρετανία
Η Nissan, η οποία κατασκευάζει αυτοκίνητα στη Βρετανία για πάνω από 35 χρόνια φαίνεται να έχει πειστεί. Η εταιρεία και οι συνεργάτες της θα προσθέσουν άλλα £2 δισεκατομμύρια (2,5 δισεκατομμύρια δολάρια) σε μια επένδυση 1 δισεκατομμυρίου λιρών σε EVs που ανακοίνωσε η Nissan το 2021. Μεταξύ άλλων, θα πληρώσει για ένα ακόμη υπερεργοστάσιο μπαταριών που θα κατασκευάσει από κοινού με την AESC, ιδιοκτησίας της κινεζικής Envision. Ήδη ένα είναι υπό κατασκευή και υπάρχει ακόμη ένα μικρότερο εργοστάσιο.
Αυτά τα αποκαλούμενα «gigafactories» είναι ζωτικής σημασίας για το μέλλον της βιομηχανίας στη Βρετανία. Ως μέρος της συμφωνίας ελεύθερων συναλλαγών για αυτοκίνητα μετά το Brexit, το 55% της αξίας των εξαρτημάτων των αυτοκινήτων που εξάγονται από τη Βρετανία στην Ευρώπη θα πρέπει να προέρχεται είτε από το ΗΒ είτε από την ΕΕ έως το 2027 για να αποφευχθούν δασμοί 10%. Αλλά η κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων με τη μέγιστη απόδοση απαιτεί την παράδοση μπαταριών ακριβώς… στο κατώφλι του εργοστασίου.
Όταν η Britishvolt, μια startup μπαταριών, χρεοκώπησε τον Ιανουάριο, το μόνο υπερεργοστάσιο που έμενε στη Βρετανία ήταν αυτό που κατασκευαζόταν ήδη από τη Nissan. Αυτό έκανε την κυβέρνηση Σουνάκ να συνειδητοποιήσει, αν και καθυστερημένα, ότι η διατήρηση της μεγάλης κλίμακας αυτοκινητοβιομηχανίας στη Βρετανία θα απαιτούσε κίνητρα όπως εκείνα των ΗΠΑ και της ΕΕ. Στις 26 Νοεμβρίου, η κυβέρνηση δημοσίευσε τη στρατηγική της για τις μπαταρίες, η οποία υπόσχεται περισσότερα από 2 δισεκατομμύρια λίρες για τη στήριξη των αλυσίδων παραγωγής και εφοδιασμού. Η Nissan πιθανότατα θα πάρει περίπου £200 εκατομμύρια για τη νέα της επένδυση, σύμφωνα με τον Economist.
Οι επιδοτήσεις φέρνουν επενδύσεις
Άλλοι έχουν ήδη επωφεληθεί από την κρατική απλοχεριά. Τον Ιούλιο η Jaguar Land Rover, του ινδικού ομίλου Tata, δήλωσε ότι θα ξοδέψει 4 δισεκατομμύρια λίρες σε ένα υπερεργοστάσιο στο Σόμερσετ, με επιδότηση περίπου £500 εκατομμύρια. Η Mini, της BMW, δεσμεύτηκε τον Σεπτέμβριο να επενδύσει 600 εκατομμύρια λίρες μετά από επιδότηση 75 εκατομμυρίων λιρών για την αναβάθμιση εργοστασίων στην Οξφόρδη και στο Σουίντον για την κατασκευή δύο ηλεκτρικών μοντέλων. Τον ίδιο μήνα η Vauxhall, της Stellantis, άρχισε να κατασκευάζει ηλεκτρικά φορτηγά στο Ellesmere Port στο Merseyside, σε μια επένδυσή 100 εκατομμυρίων λιρών η οποία έλαβε επιδότηση £30 εκατομμύρια .
Αυτές οι ανακοινώσεις μειώνουν τον κίνδυνο μιας καθοδικής πορείας του κλάδου, αλλά δεν εξασφαλίζουν ένα ευημερούν μέλλον. Η Mini και η Stellantis σχεδιάζουν να εισάγουν μπαταρίες, γεγονός που καθιστά λιγότερο δαπανηρή τη μετατόπιση της παραγωγής στο μέλλον. Το εργοστάσιο της Jaguar Land Rover, που πρόκειται να ξεκινήσει την παραγωγή το 2026, μπορεί τελικά να παράγει 40 γιγαβατώρες (gwh) μπαταριών το χρόνο. Τα εργοστάσια της Nissan θα προσθέτουν πιθανώς 20 gwh ετησίως μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Το Ινστιτούτο Faraday υπολογίζει ότι η Βρετανία θα χρειάζεται μπαταρίες χωρητικότητας 100 gwh ετησίως έως το 2030 και 200 gwh έως το 2040, εάν μέχρι τότε η βιομηχανία κατασκευάζει 1,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα ετησίως. Ακόμη και αυτό είναι πολύ πίσω από τη Γερμανία, όπου, μέχρι το 2030, πρόκειται να παράγονται 325 gwh ετησίως.
Η συμβουλευτική Benchmark Mineral Intelligence υπολογίζει ότι 408 gigafactories θα λειτουργούν παγκοσμίως έως το 2030, με χωρητικότητας άνω των εννέα τεραβατώρων, με μόνο το 0,6% αυτού πρόκειται να βρίσκεται στη Βρετανία, αλλά οι επενδύσεις της Nissan, και άλλες παρόμοιες, θα κρατήσουν τη Βρετανία στο παιχνίδι.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Goldman Sachs: Τι σημαίνει για την οικονομία της Ευρώπης η ειρήνη στην Ουκρανία – Τα 2 σενάρια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/eu-ukraine-600x400.jpg)
Πόσο θα επηρεάσει την Ευρώπη η ειρήνη στην Ουκρανία - Τα 2 σενάρια της Goldman
Τι αναφέρει η Goldman Sachs για τις επιδράσεις της κατάπαυσης του πυρός στην Ουκρανία - Πόσο θα επηρεάσει την Ευρώπη
![Honda: Υψηλότερα κέρδη μετά το ναυάγιο της συγχώνευσης με τη Nissan](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/honda-600x400.jpg)
Αύξηση κερδών για Honda μετά το ναυάγιο της συγχώνευσης με τη Nissan
Honda και Nissan οριστικοποιούν την απόφαση να εγκαταλείψουν τις διαπραγματεύσεις για συγχώνευση
![Sony: Αυξημένα κέρδη τριμήνου λόγω αύξησης των εσόδων από το gaming](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ot_sony_MJ-600x352.png)
Αυξημένα κέρδη για τη Sony λόγω αύξησης των εσόδων από το gaming
Το τρίμηνο του Δεκεμβρίου είναι μια βασική περίοδος για τη Sony, καλύπτοντας την εορταστική περίοδο αγορών που είναι συχνά μια κερδοφόρα περίοδος για τις εταιρείες ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης
![ΗΠΑ: Οι ασφαλιστικές αντιμετωπίζουν ζημιές δισεκατομμυρίων από τις πυρκαγιές του Λος Άντζελες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/california-1-600x400.jpg)
ΗΠΑ: Οι ασφαλιστικές αντιμετωπίζουν ζημιές δισεκατομμυρίων από τις πυρκαγιές του Λος Άντζελες
Οι ασφαλιστικές εταιρείες είχαν αποσυρθεί από την αγορά της Καλιφόρνια πριν από την καταστροφή τον Ιανουάριο
![Κίνα: Όφελος 350 δισ. ευρώ για τις επιχειρήσεις από τη στήριξη της καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/10/beijing-china-600x400.jpg)
Όφελος 350 δισ. ευρώ για τις κινεζικές επιχειρήσεις από τη στήριξη της καινοτομίας
Οι φορολογικές πολιτικές του Πεκίνου για την υποστήριξη της επιστημονικής και τεχνολογικής καινοτομίας είχαν όφελος 350 δισεκατομμυρίων ευρώ για τις επιχειρήσεις το 2024
![ΗΠΑ: Από την Ουκρανία, μέχρι τη Γροιλανδία – Οι ωμοί εκβιασμοί Τραμπ και η «δίψα» για σπάνιες γαίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/spanies-gaies6-600x390.jpg)
Από την Ουκρανία, μέχρι τη Γροιλανδία – Οι ωμοί εκβιασμοί Τραμπ και η «δίψα» των ΗΠΑ για σπάνιες γαίες
Κομβικές στην τεχνολογική ανάπτυξη, οι ανά τον κόσμο σπάνιες γαίες μπαίνουν στο «κάδρο» του αναθεωρητισμού του Ντόναλντ Τραμπ, με φόντο τον γεωπολιτικό ανταγωνισμό των ΗΠΑ με την Κίνα
![UniCredit: Σφοδρός ανταγωνισμός με Commerzbank για τις γερμανικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/09/ot_unicredit_commerzbank2-600x352.png)
Στα χαρακώματα UniCredit και Commerzbank για τις γερμανικές ΜμΕ
Η UniCredit έχει εξαπολύσει μιντιακή επίθεση μέσω της θυγατρικής της στη Γερμανία θέλοντας να δείξει στους συντηρητικούς Γερμανούς επιχειρηματίες ότι τους λαμβάνει σοβαρά υπόψη
![Amazon: Ανοίγει κατάστημα ομορφιάς και προσωπικής περιποίησης στο Μιλάνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Amazon-parafarmacia-600x331.png)
Με... ιταλικό αέρα το νέο φυσικό κατάστημα της Amazon
Η Amazon ανοίγει ένα «παραφαρμακείο» στο Μιλάνο, που θα διαθέτει μια σειρά από είδη ομορφιάς και προσωπικής φρροντίδας
![Πολυτέλεια: Η νέα τάση των πλούσιων Κινέζων που τρομοκρατεί τους οίκους πολυτελείας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/china-luxury-scaled-1-600x480.jpg)
Η νέα τάση στην Κίνα που προκαλεί τρόμο στους οίκους πολυτελείας
Πριν όχι πολλά χρόνια, οι Κινέζοι καταναλωτές ήταν τα αστέρια για όσους πούλαγαν πολυτέλεια, αλλά τα πράγματα έχουν αλλάξει για την πλούσια ελίτ της τεράστιας χώρας.
![JPMorgan: Εργαζόμενοι υποβάλλουν αίτημα να σταματήσει η πλήρης επιστροφή στο γραφείο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/ot__prosopa_JamieDimonJPmorgan-768x606-1-600x473.png)
Οχι στην επιστροφή στο γραφείο, λένε οι εργαζόμενοι της JPMorgan
Το αίτημα των εργαζομένων της JPMorgan έρχεται καθώς αυξάνονται και οι προσπάθειες για συνδικαλισμό