Ένα επιβατικό αεροπλάνο της Virgin Atlantic πέταξε πριν μερικές μέρες από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη χρησιμοποιώντας 100% βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF), σηματοδοτώντας ένα σημαντικό βήμα προς την απαλλαγή από τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων με υψηλό αποτύπωμα άνθρακα.
Με κινητήρες Rolls-Royce Trent 1000, το Virgin Boeing 787 απογειώθηκε από το αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου λίγο πριν τις 7 π.μ. τοπική ώρα της Τρίτης και έφτασε στο διεθνές αεροδρόμιο John F. Kennedy της Νέας Υόρκης γύρω στις 3 μ.μ.. Το Flight100, όπως το αποκαλεί η Virgin, σηματοδοτεί την πρώτη φορά που ένα εμπορικό αεροσκάφος πετάει μεγάλες αποστάσεις με 100% SAF, σύμφωνα με το Flight.
Ποιος είναι ο Ρίτσαρντ Μπράνσον – Από τα πρώτα χρόνια ως την κατάρρευση της Virgin Orbit
Ο δισεκατομμυριούχος ιδρυτής της Virgin Atlantic, Ρίτσαρντ Μπράνσον, ο διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής εταιρείας Σάι Βάις και ο υπουργός Μεταφορών της Βρετανίας Μαρκ Χάρπερ ήταν επιβάτες στην πτήση, η οποία μετέφερε και δημοσιογράφους.
Το Flight100 έγινε μόλις μία εβδομάδα αφότου ένα επιχειρηματικό τζετ Gulfstream G600 ολοκλήρωσε την πρώτη υπερατλαντική πτήση στον κόσμο χρησιμοποιώντας το ίδιο βιοκαύσιμο. Κατασκευασμένο από απόβλητα υλικά, όπως μαγειρικό λάδι ή ζωικά λίπη, το SAF μειώνει τις εκπομπές CO2 έως και 80%, μειώνει τα σωματίδια κατά 90% και εξαλείφει το οξείδιο του θείου, ενώ λειτουργεί ακριβώς όπως ένα παραδοσιακό καύσιμο αεριωθουμένων, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας.
Το SAF θα μπορούσε να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην απαλλαγή από τις υψηλού αποτυπώματος άνθρακα πτήσεις μεγάλων αποστάσεων. Θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει τη βιομηχανία να προσεγγίσει τη λεγόμενη στρατηγική «jet zero»—δηλαδή τον στόχο της αεροπορίας να φτάσει στο καθαρό μηδέν έως το 2050. Η βιομηχανία αυτή τη στιγμή αντιπροσωπεύει περίπου το 2% έως 3% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα, αλλά αυτό θα μπορούσε να μειωθεί εάν το SAF γίνει ευρέως διαθέσιμο.
Το πρόβλημα είναι ότι τα καύσιμα αυτά είναι ακριβά και δυσεύρετα. Το SAF μπορεί να κοστίζει τρεις φορές περισσότερο από τα συμβατικά καύσιμα αεριωθουμένων, αλλά αντιπροσωπεύει λιγότερο από το 0,1% των συνολικών καυσίμων αεριωθουμένων που χρησιμοποιείται σήμερα παγκοσμίως. Η ζήτηση αυξάνεται επίσης, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες επιθυμούν να αυξήσουν το ποσοστό του SAF που επιτρέπεται να αναμειγνύουν με κηροζίνη. Το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ εκτιμά ότι όλες οι μορφές αεροπορίας θα χρειαστούν τελικά 35 δισεκατομμύρια γαλόνια ετησίως για να επιτευχθούν οι στόχοι του 2050 για μηδενικό άνθρακα.
«Απλώς δεν υπάρχει αρκετό SAF και είναι σαφές ότι για να φτάσουμε στην παραγωγή σε κλίμακα, πρέπει να δούμε σημαντικά περισσότερες επενδύσεις», προσθέτει ο CEO της Virgin Atlantic, Σάι Βάις. «Αυτό θα συμβεί μόνο όταν υπάρχουν μηχανισμοί ρύθμισης και στήριξης των τιμών, που υποστηρίζονται από την κυβέρνηση. Το Flight100 αποδεικνύει ότι αν το φτιάξεις, θα το χρησιμοποιήσουμε».
Latest News
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023
«Αναβαθμίζω το Σπίτι μου»: Ποιοι και πώς θα λάβουν άτοκα δάνεια 5.000 – 25.000 ευρώ
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την πρεμιέρα του νέου προγράμματος «Αναβαθμίζω το Σπίτι μου» με την επιλογή των δικαιούχων να γίνεται με βάση τη σειρά υποβολής των αιτήσεων
Μητσοτάκης για «Εξοικονομώ 2025»: «Βελτιώνει την ποιότητα ζωής και συμβάλει στην πράσινη ανάπτυξη»
Το πρόγραμμα, οι δικαιούχοι και η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το «Εξοικονομώ 2025»
Ενεργειακή λύση αυτοπαραγωγής «πράσινης» ενέργειας με αποθήκευση από την Elpedison
Η συγκεκριμένη λύση της Elpedison δίνει τη δυνατότητα χωρίς καμία δέσμευση και κανένα κόστος επένδυσης
Πέντε μίνι - Εξοικονομώ 250 εκατ. για επιχειρήσεις, καταλύματα, δήμους, παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία
Οι ενδιαφερόμενοι για καθένα από αυτά, θα μπορούν να υποβάλουν, σταδιακά, τις αιτήσεις τους, καθώς υπεγράφησαν οι σχετικές προσκλήσεις