Ένα επιβατικό αεροπλάνο της Virgin Atlantic πέταξε πριν μερικές μέρες από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη χρησιμοποιώντας 100% βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF), σηματοδοτώντας ένα σημαντικό βήμα προς την απαλλαγή από τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων με υψηλό αποτύπωμα άνθρακα.
Με κινητήρες Rolls-Royce Trent 1000, το Virgin Boeing 787 απογειώθηκε από το αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου λίγο πριν τις 7 π.μ. τοπική ώρα της Τρίτης και έφτασε στο διεθνές αεροδρόμιο John F. Kennedy της Νέας Υόρκης γύρω στις 3 μ.μ.. Το Flight100, όπως το αποκαλεί η Virgin, σηματοδοτεί την πρώτη φορά που ένα εμπορικό αεροσκάφος πετάει μεγάλες αποστάσεις με 100% SAF, σύμφωνα με το Flight.
Ποιος είναι ο Ρίτσαρντ Μπράνσον – Από τα πρώτα χρόνια ως την κατάρρευση της Virgin Orbit
Ο δισεκατομμυριούχος ιδρυτής της Virgin Atlantic, Ρίτσαρντ Μπράνσον, ο διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής εταιρείας Σάι Βάις και ο υπουργός Μεταφορών της Βρετανίας Μαρκ Χάρπερ ήταν επιβάτες στην πτήση, η οποία μετέφερε και δημοσιογράφους.
Το Flight100 έγινε μόλις μία εβδομάδα αφότου ένα επιχειρηματικό τζετ Gulfstream G600 ολοκλήρωσε την πρώτη υπερατλαντική πτήση στον κόσμο χρησιμοποιώντας το ίδιο βιοκαύσιμο. Κατασκευασμένο από απόβλητα υλικά, όπως μαγειρικό λάδι ή ζωικά λίπη, το SAF μειώνει τις εκπομπές CO2 έως και 80%, μειώνει τα σωματίδια κατά 90% και εξαλείφει το οξείδιο του θείου, ενώ λειτουργεί ακριβώς όπως ένα παραδοσιακό καύσιμο αεριωθουμένων, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας.
Το SAF θα μπορούσε να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην απαλλαγή από τις υψηλού αποτυπώματος άνθρακα πτήσεις μεγάλων αποστάσεων. Θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει τη βιομηχανία να προσεγγίσει τη λεγόμενη στρατηγική «jet zero»—δηλαδή τον στόχο της αεροπορίας να φτάσει στο καθαρό μηδέν έως το 2050. Η βιομηχανία αυτή τη στιγμή αντιπροσωπεύει περίπου το 2% έως 3% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα, αλλά αυτό θα μπορούσε να μειωθεί εάν το SAF γίνει ευρέως διαθέσιμο.
Το πρόβλημα είναι ότι τα καύσιμα αυτά είναι ακριβά και δυσεύρετα. Το SAF μπορεί να κοστίζει τρεις φορές περισσότερο από τα συμβατικά καύσιμα αεριωθουμένων, αλλά αντιπροσωπεύει λιγότερο από το 0,1% των συνολικών καυσίμων αεριωθουμένων που χρησιμοποιείται σήμερα παγκοσμίως. Η ζήτηση αυξάνεται επίσης, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες επιθυμούν να αυξήσουν το ποσοστό του SAF που επιτρέπεται να αναμειγνύουν με κηροζίνη. Το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ εκτιμά ότι όλες οι μορφές αεροπορίας θα χρειαστούν τελικά 35 δισεκατομμύρια γαλόνια ετησίως για να επιτευχθούν οι στόχοι του 2050 για μηδενικό άνθρακα.
«Απλώς δεν υπάρχει αρκετό SAF και είναι σαφές ότι για να φτάσουμε στην παραγωγή σε κλίμακα, πρέπει να δούμε σημαντικά περισσότερες επενδύσεις», προσθέτει ο CEO της Virgin Atlantic, Σάι Βάις. «Αυτό θα συμβεί μόνο όταν υπάρχουν μηχανισμοί ρύθμισης και στήριξης των τιμών, που υποστηρίζονται από την κυβέρνηση. Το Flight100 αποδεικνύει ότι αν το φτιάξεις, θα το χρησιμοποιήσουμε».
Latest News
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων
Διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον στα υπεράκτια αιολικά πάρκα της Ελλάδας
Η προοπτική της Ελλάδας στο πλαίσιο της φετινής Διάσκεψης Κορυφής του ΟΗΕ για το Κλίμα, COP29 - Το επενδυτικό ενδιαφέρον
Η δημιουργική ασάφεια της COP29 - Τι είναι το... NCQG και τι προσδοκούν οι φτωχές χώρες
Το πιο δύσκολο ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι διαπραγματεύσεις για το κλίμα στην COP29 είναι ο «νέος συλλογικός ποσοτικός στόχος»
Ρήγας (Energean): Η αποθήκευση CO2 είναι μια λύση για να επιβιώσουν οι βιομηχανίες
Η μεγάλη επένδυση στον Πρίνο με την ασφαλή αποθήκευση CO2 θα διατηρήσει τη βιομηχανική δραστηριότητα στον Κόλπο της Καβάλας για τις επόμενες δεκαετίες, είπε ο Μαθιός Ρήγας
ΔΕΗ blue: Τοποθέτηση 90 φορτιστών στις εγκαταστάσεις της L’Oréal σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Οι υπάλληλοι και οι επισκέπτες της L’Οreal που κατέχουν ηλεκτρικά οχήματα έχουν τη δυνατότητα να τα φορτίσουν με φορτιστές τελευταίας γενιάς
«Χρέος έναντι φύσης» – Λύση ή αλχημεία για την προστασία του απειλούμενου περιβάλλοντος του πλανήτη;
Πώς το χρέος των φτωχότερων και πιο ευάλωτων στην κλιματική κρίση χωρών μπαίνει στην «εξίσωση» για το κλίμα
Νέα «όπλα» της ΔΕΗ για την πράσινη μετάβαση – Οι μονάδες «Peakers» και τα «Pumped Hydro»
Η ΔΕΗ, όπως ανακοίνωσε ο CEO Γ. Στάσσης, στην τριετία 2025 -2027 θα εκτελέσει έργα ευέλικτης ηλεκτροπαραγωγής ισχύος 1,8 GW