
Ένα επιβατικό αεροπλάνο της Virgin Atlantic πέταξε πριν μερικές μέρες από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη χρησιμοποιώντας 100% βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF), σηματοδοτώντας ένα σημαντικό βήμα προς την απαλλαγή από τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων με υψηλό αποτύπωμα άνθρακα.
Με κινητήρες Rolls-Royce Trent 1000, το Virgin Boeing 787 απογειώθηκε από το αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου λίγο πριν τις 7 π.μ. τοπική ώρα της Τρίτης και έφτασε στο διεθνές αεροδρόμιο John F. Kennedy της Νέας Υόρκης γύρω στις 3 μ.μ.. Το Flight100, όπως το αποκαλεί η Virgin, σηματοδοτεί την πρώτη φορά που ένα εμπορικό αεροσκάφος πετάει μεγάλες αποστάσεις με 100% SAF, σύμφωνα με το Flight.
Ποιος είναι ο Ρίτσαρντ Μπράνσον – Από τα πρώτα χρόνια ως την κατάρρευση της Virgin Orbit
Ο δισεκατομμυριούχος ιδρυτής της Virgin Atlantic, Ρίτσαρντ Μπράνσον, ο διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής εταιρείας Σάι Βάις και ο υπουργός Μεταφορών της Βρετανίας Μαρκ Χάρπερ ήταν επιβάτες στην πτήση, η οποία μετέφερε και δημοσιογράφους.
Το Flight100 έγινε μόλις μία εβδομάδα αφότου ένα επιχειρηματικό τζετ Gulfstream G600 ολοκλήρωσε την πρώτη υπερατλαντική πτήση στον κόσμο χρησιμοποιώντας το ίδιο βιοκαύσιμο. Κατασκευασμένο από απόβλητα υλικά, όπως μαγειρικό λάδι ή ζωικά λίπη, το SAF μειώνει τις εκπομπές CO2 έως και 80%, μειώνει τα σωματίδια κατά 90% και εξαλείφει το οξείδιο του θείου, ενώ λειτουργεί ακριβώς όπως ένα παραδοσιακό καύσιμο αεριωθουμένων, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας.
Το SAF θα μπορούσε να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην απαλλαγή από τις υψηλού αποτυπώματος άνθρακα πτήσεις μεγάλων αποστάσεων. Θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει τη βιομηχανία να προσεγγίσει τη λεγόμενη στρατηγική «jet zero»—δηλαδή τον στόχο της αεροπορίας να φτάσει στο καθαρό μηδέν έως το 2050. Η βιομηχανία αυτή τη στιγμή αντιπροσωπεύει περίπου το 2% έως 3% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα, αλλά αυτό θα μπορούσε να μειωθεί εάν το SAF γίνει ευρέως διαθέσιμο.
Το πρόβλημα είναι ότι τα καύσιμα αυτά είναι ακριβά και δυσεύρετα. Το SAF μπορεί να κοστίζει τρεις φορές περισσότερο από τα συμβατικά καύσιμα αεριωθουμένων, αλλά αντιπροσωπεύει λιγότερο από το 0,1% των συνολικών καυσίμων αεριωθουμένων που χρησιμοποιείται σήμερα παγκοσμίως. Η ζήτηση αυξάνεται επίσης, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες επιθυμούν να αυξήσουν το ποσοστό του SAF που επιτρέπεται να αναμειγνύουν με κηροζίνη. Το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ εκτιμά ότι όλες οι μορφές αεροπορίας θα χρειαστούν τελικά 35 δισεκατομμύρια γαλόνια ετησίως για να επιτευχθούν οι στόχοι του 2050 για μηδενικό άνθρακα.
«Απλώς δεν υπάρχει αρκετό SAF και είναι σαφές ότι για να φτάσουμε στην παραγωγή σε κλίμακα, πρέπει να δούμε σημαντικά περισσότερες επενδύσεις», προσθέτει ο CEO της Virgin Atlantic, Σάι Βάις. «Αυτό θα συμβεί μόνο όταν υπάρχουν μηχανισμοί ρύθμισης και στήριξης των τιμών, που υποστηρίζονται από την κυβέρνηση. Το Flight100 αποδεικνύει ότι αν το φτιάξεις, θα το χρησιμοποιήσουμε».


Latest News

Πιέσεις στον Στάρμερ από την αυτοκινητοβιομηχανία για νέα κίνητρα στα EV
Οι ηγέτες της βιομηχανίας αυτοκινήτων στη Βρετανία απαίτησαν επειγόντως νέα κίνητρα για την ενίσχυση της αγοράς EV

Νέο επενδυτικό χτύπημα από τον όμιλο Aktor – Εξαγοράζει το 51% της Sunforce One
Ο Όμιλος Aktor θα συνεργαστεί με την Greenline για την ανάπτυξη έργων ΑΠΕ

Πόσα...δίνουν τα hedge funds για να προσλάβουν μετεωρολόγο
Γιατί οι επενδυτικές εταιρείες ζητούν ολοένα και περισσότερο μοντέλα πρόβλεψης καιρού - Πώς οι αλλαγές στον καιρό επηρεάζουν τις τιμές των εμπορευμάτων

Συμφωνία TotalEnergies - RWE για πράσινο υδρογόνο - Τι προβλέπεται
TotalEnergies και RWE ενώνουν τις δυνάμεις τους στο πράσινο υδρογόνο - Στόχος η απανθρακοποίηση

Οι τράπεζες εγκαταλείπουν τους «πράσινους» στόχους
Οι τράπεζες υποβαθμίζουν τους κορυφαίους στόχους βιωσιμότητας που είχαν θέσει

Συνάντηση ΕΛΕΤΑΕΝ με τον Αλέξη Χαρίτση
Μεταξύ άλλων, τέθηκε ο ενεργειακός σχειδασμός και στην ανάγκη για ισορροπημένο μείγμα τεχνολογιών Α.Π.Ε. ώστε να μειωθούν οι περικοπές ενέργειας

Elpedison: Κατασκευάζει ηλιοθερμικό σύστημα παραγωγής ατμού
Το έργο αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σχετικά με τη βελτίωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος

Πόσα πλωτά φωτοβολταϊκά πήραν το «πράσινο φως» - Ποιος κόφτης μπαίνει
Μόνο την ανάπτυξη πιλοτικών έργων στη θάλασσα και σε τεχνητές υδάτινες επιφάνειες επιτρέπει η ελληνική νομοθεσία

Απότομη προσγείωση για την Tesla - Πόσα έχασε μετά τις εκλογές
Οι επενδυτές εξακολουθούν να συζητούν αν η εταιρεία του Μασκ παραμένει υπερτιμημένη

Τα σχέδια της Κομισιόν για «καθαρή ενέργεια» στην Αφρική
Το «Scaling Up Renewables in Africa» της Κομισιόν με στόχο την ανάπτυξη των ΑΠΕ στην Αφρική