Το να ακολουθεί κανείς αγαπημένες ομάδες σε παιχνίδια στο εξωτερικό δεν είναι κάτι καινούργιο, αλλά τα επίπεδα στα οποία έχει φτάσει το φαινόμενο του αποκαλούμενου αθλητικού τουρισμού είναι πρωτόγνωρα, και πλέον, είναι ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς στην ταξιδιωτική βιομηχανία, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών.

Η αγορά είναι τεράστια και μόνο ανάπτυξη μπορεί να γνωρίσει συμπέρανε μιλώντας στο CNBC η Λίσα Ντελπί Νεϊρότι, καθηγήτρια και διευθύντρια στο Πρόγραμμα Διαχείρισης Αθλητισμού του Πανεπιστημίου George Washington.

Ζαχαράκη: « Προτεραιότητά μας ο αθλητικός τουρισμός»

«Η αγορά αθλητικού τουρισμού θα συνεχιστεί όσο υπάρχουν νέες ευκαιρίες για παιχνίδι και ανταγωνισμό», είπε. «Οι αριθμοί είναι παντού, οπότε είναι δύσκολο να βρεις κάποιο έγκυρο νούμερο. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα είναι ότι [ο τομέας] είναι τεράστιος και μεγαλώνει».

Οι τουρίστες αθλητισμού ξοδεύουν χρήματα για ξενοδοχεία, φαγητό, βενζίνη, αναμνηστικά και για επισκέψεις σε τουριστικά αξιοθέατα.

Περισσότερες επαγγελματικές ομάδες παίζουν εκτός των συνόρων τους και οι οπαδοί τους τις ακολουθούν. Αυτό μπορεί να φέρει την προσοχή στους προορισμούς μέσω των social media και από στόμα σε στόμα.

Η εξοικείωση με ξένα αθλήματα, όπως το αμερικανικό football ή το baseball ωθεί κάποιους να προγραμματίσουν ταξίδια για να παρακολουθήσουν εμβληματικά παιχνίδια και αθλητικά γεγονότα.

Ευκαιρία προβολής για πολλές χώρες

«Η Σαουδική Αραβία –όπως η Κίνα, το Κατάρ και πολλοί άλλοι– χρησιμοποιούν τον αθλητισμό για να παρουσιάσουν τη χώρα τους – όχι μόνο στους συμμετέχοντες αλλά και σε όλους όσους παρακολουθούν τη μετάδοση ή τη ροή», είπε η Λίσα Ντελπί Νεϊρότι στο CNBC Travel.

Η Σαουδική Αραβία, ειδικότερα, επενδύει πολλά στον αθλητισμό, κυρίως στο ποδόσφαιρο και το γκολφ, στρατολογώντας αθλητές υψηλού προφίλ.

Οι επικριτές υποστηρίζουν ότι η Σαουδική Αραβία ποντάρει στον αθλητισμό για να αποκαταστήσει την παγκόσμια εικόνα της – μια πρακτική που ονομάστηκε «sportswashing» την οποία αγκάλιασε ο Σαουδάραβας πρίγκιπας διάδοχος Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης στο Fox News τον Σεπτέμβριο.

Τα πιο δημοφιλή γεγονότα του 2023

Φέτος, αρκετές χώρες φιλοξένησαν μεγάλης κλίμακας αθλητικούς αγώνες που προσέλκυσαν τουρίστες από διάφορες γωνιές του πλανήτη, ενισχύοντας τις οικονομίες των φιλοξενούντων.

Το Παγκόσμιο Κύπελλο Κρίκετ Ανδρών ICC, που διεξήχθη από τις 5 Οκτωβρίου έως τις 19 Νοεμβρίου, αναμενόταν να προσθέσει από 180 έως 220 δισεκατομμύρια ινδικές ρουπίες (περίπου 2,1 έως 2,6 δισεκατομμύρια δολάρια) στην οικονομία της Ινδίας, σύμφωνα με ανάλυση της The Bank of Baroda Economics Research.

Οι 19οι Ασιατικοί Αγώνες που πραγματοποιήθηκαν στην Κίνα φέτος πούλησαν περισσότερα από 3 εκατομμύρια εισιτήρια, τα οποία απέφεραν έσοδα άνω των 610 εκατομμυρίων γουάν (85 εκατομμύρια δολάρια). Τα έσοδα από πωλήσεις αδειοδοτημένων εμπορευμάτων έφεραν άλλα 107 εκατομμύρια δολάρια και τα έσοδα από χορηγίες από 176 εταιρείες απέφεραν επιπλέον 623 εκατομμύρια δολάρια.

Εν τω μεταξύ, ο πρόεδρος της FIFA, Τζιάνι Ινφαντίνο, δήλωσε ότι το φετινό Παγκόσμιο Κύπελλο Γυναικών, που διοργανώθηκε από κοινού από την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, απέφερε έσοδα περισσότερα από 570 εκατομμύρια δολάρια.

Η Ινδονησία φιλοξένησε ένα σκέλος του φετινού MotoGP τον Οκτώβριο, ενώ η Γαλλία διοργάνωσε το Παγκόσμιο Κύπελλο Ράγκμπι από τον Αύγουστο έως τον Σεπτέμβριο. Τα τουρνουά Grand Slam του τένις τράβηξαν την παγκόσμια προσοχή, όπως και οι παγκόσμιοι αγώνες της Formula 1.

Οι εταιρείες κανακεύουν τους φιλάθλους

Σχεδόν οι μισοί (49%) των οπαδών του μπέιζμπολ των ΗΠΑ σχεδιάζουν να ταξιδέψουν σε τουλάχιστον έναν αγώνα MLB φέτος με το 61% να λέει ότι θα ταξίδευε έως και 500 μίλια για να το κάνει, σύμφωνα με την Booking.com, και η εταιρεία ανακοίνωσε ότι είχε γίνει ο επίσημος διαδικτυακός ταξιδιωτικός συνεργάτης της Major League Baseball.

Η Travel + Leisure Co. και η Sports Illustrated Resorts ανακοίνωσαν ότι σχεδιάζουν να ανοίξουν ένα δίκτυο θέρετρων με θέμα τον αθλητισμό σε πόλεις των αμερικανικών πανεπιστημίων.

Ο ιστότοπος κρατήσεων ταξιδιωτικής εμπειρίας GetYourGuide ανέφερε ότι οι κρατήσεις με αθλητικά θέματα έχουν αυξηθεί κατά 130% από το 2019.

Οι πιο δημοφιλείς εμπειρίες που σχετίζονται με τον αθλητισμό φέτος περιλαμβάνουν περιηγήσεις στο Τεχνολογικό Κέντρο McLaren του Ηνωμένου Βασιλείου, στο Fenway Park της Βοστώνης και στο Madison Square Garden της Νέας Υόρκης, σύμφωνα με την εταιρεία.

Απολαμβάνοντας προνόμια VIP

Αλλά ορισμένοι αθλητικοί τουρίστες θέλουν ακόμη περισσότερα. Η πολυτελής ταξιδιωτική εταιρεία AMPM χρεώνει ετήσιες χρεώσεις $8.000  για μια «κανονική συνδρομή» $και 30.000  για μια «συνδρομή ελίτ».

Για αυτά τα χρήματα, η εταιρεία μπορεί να εξασφαλίσει την πρόσβαση των μελών σε εκδηλώσεις όπως η Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης και το US Open, εμπειρίες πίστας F1 με αποκλειστικές επισκέψεις στα πιτ, ή εισιτήρια σε γήπεδα NBA με πρόσβαση στα αποδυτήρια.

Μια άλλη εταιρεία, η GR8, διοργανώνει επίσης μοναδικές εμπειρίες πολυτέλειας για ταξιδιώτες και έχει ήδη αιτήματα για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024 στη Γαλλία, συμπεριλαμβανομένων θέσεων για την τελετή έναρξης, πρόσβαση στο Ολυμπιακό Χωριό και συναντήσεις και συναντήσεις με αθλητές και προπονητές, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας στο CNBC Travel.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Business of Sport
Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης
Business of Sport |

Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης

Το νέο «Pop-Up American Space» εγκαινίασαν στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης» ο πρέσβης των ΗΠΑ, Γιώργος Τσούνης, ο Πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης