Αναγκαία είναι η άμεση και πλήρη εφαρμογή του νέου θεσμικού πλαισίου, που προβλέπεται από το Προεδρικό Διάταγμα 83/2022, το οποίο ενσωματώνει στο εθνικό δίκαιο τους διεθνείς κανονισμούς, θεσπίζοντας παράλληλα κανονισμό ασφαλούς ρυμούλκησης των πλοίων, που αποπλέουν ή καταπλέουν σε ένα λιμάνι, τονίζει η Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών, Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Ένωσης το μοναδικό λιμάνι που μέχρι τώρα έχει εκδώσει σχετικό κανονισμό είναι ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε. (ΟΛΘ Α.Ε.). Ο ΟΛΘ είναι ιστορικά ο πρώτος φορέας διαχείρισης λιμένος, που αντιλαμβάνεται την ανάγκη για άμεση και πλήρη εφαρμογή το νέου θεσμικού πλαισίου , όπως προβλέπεται από το Προεδρικό Διάταγμα 83/2022, επισημαίνει η Ένωση.
Ναυτιλία: Γιατί τα ρυμουλκά ζητούν να ενταχθούν στον αναπτυξιακό
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κανονισμός του Ο.Λ.Θ. Α.Ε. συμβαδίζει με τις προδιαγραφές, που, ήδη, έχει θέσει ο Όμιλος των ΕΛ.ΠΕ. για τις λιμενικές εγκαταστάσεις του, προκειμένου να διασφαλίσει τις διαδικασίες ασφαλούς ρυμούλκησης των δεξαμενοπλοίων και εν γένει των πλοίων μεταφοράς ορυκτών καυσίμων, κάτι που πιστοποιεί το επίπεδο ασφάλειας που διαμορφώνεται.
“Ο Κανονισμός του Ο.Λ.Θ. Α.Ε. θεσπίζοντας τις ελάχιστες προδιαγραφές πυρόσβεσης των ρυμουλκών πλοίων, επιλύει σημαντικά το ζήτημα πυρόσβεσης που αντιμετωπίζουν τα ελληνικά λιμάνια τα περισσότερα των οποίων δεν διαθέτουν ικανό και επαρκές δίκτυο πυρόσβεσης τόσο για τις εγκαταστάσεις τους όσο και για τα πλοία που καταπλέουν σε αυτές. Επίσης, η απαίτηση χρήσης ισχυρότερων σε ελκτική δύναμη ρυμουλκών ενισχύει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα του λιμένα καθώς μειώνεται ο απαιτούμενος ελάχιστος αριθμός ρυμουλκών για ορισμένες κατηγορίες πλοίων, σε σύγκριση με τον εν’ ισχύ Ειδικό Κανονισμό Λιμένα Θεσσαλονίκης Νο 69.” υπογραμμίζει σε δήλωσή του, με αφορμή τις αποφάσεις του Ο.Λ.Θ. Α.Ε., ο Πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών, Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων, κ. Παύλος Ξηραδάκης, τονίζοντας ότι η Ένωση παραμένει σταθερή στην εμπέδωση συνθηκών ασφάλειας στον τομέα των ρυμουλκήσεων.
“Το Π.Δ. και ο κανονισμός, που πρώτος θέτει σε τροχιά ο Ο.Λ.Θ., αποτελεί βήμα εκσυγχρονισμού για τη λιμενική μας βιομηχανία και δίνει ορίζοντα ορθολογικής ανάπτυξης στον κλάδο ρυμούλκησης. Πρόκειται για μονόδρομο που οφείλουν να ακολουθήσουν όλοι οι Λιμενικοί Οργανισμοί αλλά και οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο.” καταλήγει ο κ. Ξηραδάκης τονίζοντας την ανάγκη για καθολική προσαρμογή των εμπλεκομένων επιχειρηματιών αλλά και των λιμένων, στις νέες απαιτήσεις της ελληνικής νομοθεσίας (π.δ. 83/2022).
Latest News
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά