
Αναγκαία είναι η άμεση και πλήρη εφαρμογή του νέου θεσμικού πλαισίου, που προβλέπεται από το Προεδρικό Διάταγμα 83/2022, το οποίο ενσωματώνει στο εθνικό δίκαιο τους διεθνείς κανονισμούς, θεσπίζοντας παράλληλα κανονισμό ασφαλούς ρυμούλκησης των πλοίων, που αποπλέουν ή καταπλέουν σε ένα λιμάνι, τονίζει η Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών, Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Ένωσης το μοναδικό λιμάνι που μέχρι τώρα έχει εκδώσει σχετικό κανονισμό είναι ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε. (ΟΛΘ Α.Ε.). Ο ΟΛΘ είναι ιστορικά ο πρώτος φορέας διαχείρισης λιμένος, που αντιλαμβάνεται την ανάγκη για άμεση και πλήρη εφαρμογή το νέου θεσμικού πλαισίου , όπως προβλέπεται από το Προεδρικό Διάταγμα 83/2022, επισημαίνει η Ένωση.
Ναυτιλία: Γιατί τα ρυμουλκά ζητούν να ενταχθούν στον αναπτυξιακό
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κανονισμός του Ο.Λ.Θ. Α.Ε. συμβαδίζει με τις προδιαγραφές, που, ήδη, έχει θέσει ο Όμιλος των ΕΛ.ΠΕ. για τις λιμενικές εγκαταστάσεις του, προκειμένου να διασφαλίσει τις διαδικασίες ασφαλούς ρυμούλκησης των δεξαμενοπλοίων και εν γένει των πλοίων μεταφοράς ορυκτών καυσίμων, κάτι που πιστοποιεί το επίπεδο ασφάλειας που διαμορφώνεται.
“Ο Κανονισμός του Ο.Λ.Θ. Α.Ε. θεσπίζοντας τις ελάχιστες προδιαγραφές πυρόσβεσης των ρυμουλκών πλοίων, επιλύει σημαντικά το ζήτημα πυρόσβεσης που αντιμετωπίζουν τα ελληνικά λιμάνια τα περισσότερα των οποίων δεν διαθέτουν ικανό και επαρκές δίκτυο πυρόσβεσης τόσο για τις εγκαταστάσεις τους όσο και για τα πλοία που καταπλέουν σε αυτές. Επίσης, η απαίτηση χρήσης ισχυρότερων σε ελκτική δύναμη ρυμουλκών ενισχύει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα του λιμένα καθώς μειώνεται ο απαιτούμενος ελάχιστος αριθμός ρυμουλκών για ορισμένες κατηγορίες πλοίων, σε σύγκριση με τον εν’ ισχύ Ειδικό Κανονισμό Λιμένα Θεσσαλονίκης Νο 69.” υπογραμμίζει σε δήλωσή του, με αφορμή τις αποφάσεις του Ο.Λ.Θ. Α.Ε., ο Πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών, Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων, κ. Παύλος Ξηραδάκης, τονίζοντας ότι η Ένωση παραμένει σταθερή στην εμπέδωση συνθηκών ασφάλειας στον τομέα των ρυμουλκήσεων.
“Το Π.Δ. και ο κανονισμός, που πρώτος θέτει σε τροχιά ο Ο.Λ.Θ., αποτελεί βήμα εκσυγχρονισμού για τη λιμενική μας βιομηχανία και δίνει ορίζοντα ορθολογικής ανάπτυξης στον κλάδο ρυμούλκησης. Πρόκειται για μονόδρομο που οφείλουν να ακολουθήσουν όλοι οι Λιμενικοί Οργανισμοί αλλά και οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο.” καταλήγει ο κ. Ξηραδάκης τονίζοντας την ανάγκη για καθολική προσαρμογή των εμπλεκομένων επιχειρηματιών αλλά και των λιμένων, στις νέες απαιτήσεις της ελληνικής νομοθεσίας (π.δ. 83/2022).


Latest News

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες