Οι μαρίνες δεν είναι όπως μπορεί να φαντάζονται πολλοί, parking σκαφών πολυτελούς αναψυχής. Αντιθέτως είναι «παραγωγικές» μονάδες που προσφέρουν πολλά στην οικονομία, την απασχόληση και την τοπική οικονομία, σύμφωνα με όσα επισημαίνει στα ΝΕΑ ο πρόεδρος της Ένωσης Μαρινών Ελλάδος και Managing Director της Lamda Marinas Investments .κ. Σταύρος Κατσικάδης.
Τώρα μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και των προγραμμάτων του Υπουργείου Τουρισμού, προσφέρεται μια ευκαιρία για αλλαγή και επιπλέον αναβάθμιση αυτών των «παραγωγικών μονάδων». Είναι η πρώτη φορά που οι ελληνικές μαρίνες έχουν την δυνατότητα χρηματοδότησης για έργα αναβάθμισης με κεφάλαια που φτάνουν τα 139 εκατ. ευρώ στο σύνολο και έως 10 εκατ. ευρώ ανά μαρίνα. Και μάλιστα για αιτήσεις έως 2,2 εκατ. ευρώ ανά μαρίνα η επιδότηση φθάνει το 80%, σημειώνει στα ΝΕΑ ο κ. Κατσικάδης.
Πρόκειται λοιπόν για μεγάλη ευκαιρία για τους υφιστάμενους τουριστικούς λιμένες όλων των κατηγοριών, μαρίνες καταφύγια τουριστικών σκαφών και τουριστικά αγκυροβόλια. Επιπλέον πρόκειται για μεγάλη γκάμα επιλέξιμων δαπανών που περιλαμβάνουν υποδομές, δίκτυα, εξοπλισμό και λογισμικό τα οποία συνδέονται με πράσινο, ψηφιακή τεχνολογία και προσβασιμότητα, αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Μαρινών Ελλάδος.
Απαντώντας σε ερώτηση σχετική με το τι προσφέρει ο κλάδος στην οικονομία ο κ. Κατσικάδης υπογραμμίζει ότι οι μαρίνες δεν είναι parking σκαφών πολυτελούς αναψυχής. Έχουν σημαντική συνεισφορά στην απασχόληση καθώς για κάθε 100 θέσεις ελλιμενισμού δημιουργούν έξι άμεσες και 100 έμμεσες θέσεις εργασίας.
Τουρισμός
Επίσης προσελκύουν τουρισμό υψηλού εισοδήματος με σημαντικό οικονομικό όφελος για την τοπική οικονομία καθώς πρόκειται για τουρισμό που πραγματοποιεί κατά μέσο όρο 4πλάσιες δαπάνες σε σύγκριση με τον μέσο τουρίστα. Όφελος έχουν και οι τοπικές οικονομίες καθώς για κάθε ένα ευρώ δαπανώνται 5 έως 10 ευρώ στις τοπικές αγορές γύρω από μία μαρίνα. Σημαντική είναι όμως η συνεισφορά και στα κρατικά έσοδα αφού αποδίδονται πάνω από 100 εκατ. ευρώ ΦΠΑ ετησίως, καταβάλλονται 20 εκατ. ευρώ ενοίκια σε ΕΤΑΔ και άλλους Δημόσιους φορείς, και επιπλέον το 1% περίπου των εσόδων των μαρίνων καταβάλλονται στους Δήμους με τη μορφή ανταποδοτικών τελών.
Και η κοινωνική προσφορά τους είναι σημαντική συνεχίζει ο κ. Κατσικάδης καθώς αναβαθμίζουν το παραλιακό μέτωπο με αυστηρούς περιβαλλοντικούς όρους, με ασφάλεια, καθαριότητα, τάξη και αρχιτεκτονική που σέβεται την ελληνική παράδοση. Παρέχουν ελεύθερη πρόσβαση στους κατοίκους των γύρω περιοχών και στους επισκέπτες, υπηρεσίες αναψυχής και προάγουν τον ναυταθλητισμό φιλοξενώντας ιστιοπλοϊκούς ομίλους.
Οι πληρότητες
Αναφερόμενος στην εικόνα που παρουσίασαν οι μαρίνες στη φετινή σεζόν ο πρόεδρος της Ένωσης επισημαίνει ότι οι πληρότητες κινήθηκαν ανοδικά χωρίς ωστόσο ουσιαστική μεταβολή από το 2022, καθώς ειδικά στις μαρίνες της Αττικής οι πληρότητες ήταν ήδη μεγάλες. Καταγράφηκε ωστόσο μια μικρή αύξηση επισκεψιμότητας από διερχόμενα σκάφη λόγω του παρατεταμένου καλού κλίματος. Για το 2024 περιμένουμε αύξηση των πληροτήτων στις περιφερειακές κυρίως μαρίνες εάν και εφόσον σε συνεργασία με τα Υπουργεία Τουρισμού και Ναυτιλίας κατορθώσουμε να βελτιώσουμε το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των μαρινών και των λιμενικών ταμείων της χώρας που βρίσκονται στην εποπτεία και ευθύνη του Κράτους, σημειώνει ο κ. Κατσικάδης.
Στην ερώτηση αν επηρεάζεται η αγορά από τις εξελίξεις στο Ισραήλ ο πρόεδρος της Ένωσης Μαρινών Ελλάδος εξηγεί ότι η τραγική κατάσταση στο Ισραήλ αναγκάζει τα σκάφη αναψυχής να μετακινούνται από τη Μέση Ανατολή, σε ασφαλέστερες περιοχές, όπως είναι η Ελλάδα, κυρίως σε μαρίνες στα Δωδεκάνησα. Η χώρα μας πρέπει να διατηρήσει την γεωπολιτική της σταθερότητα και ασφάλεια, είναι το πιο σημαντικό πλεονέκτημα που έχουμε συγκρινόμενοι με άλλα κράτη της Νοτιοανατολικής Μεσογείου, τονίζει ο κ. Κατσικάδης.
Τέλος ο Managing Director της Lamda Marinas Investments εκτιμά ότι υπάρχει σημαντικό έδαφος και θετικό κλίμα για νέες επενδύσεις και από την εταιρεία του, αλλά αλλά το θέμα είναι ολόκληρη η χώρα, η Πολιτεία, οι αρμόδιες Υπηρεσίες και σύσσωμοι οι φορείς του Ελληνικού yachting να συμβάλλουμε συγκροτημένα στην ίδια κατεύθυνση.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Αυτόνομο ενεργειακά το λιμάνι του Βόλου
Το πρώτο και μοναδικό λιμάνι της χώρας που καλύπτει τις ανάγκες του για ενέργεια
Κρουαζιέρα: Τρεις διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ για Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για το ένα ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ