Οι μαρίνες δεν είναι όπως μπορεί να φαντάζονται πολλοί, parking σκαφών πολυτελούς αναψυχής. Αντιθέτως είναι «παραγωγικές» μονάδες που προσφέρουν πολλά στην οικονομία, την απασχόληση και την τοπική οικονομία, σύμφωνα με όσα επισημαίνει στα ΝΕΑ ο πρόεδρος της Ένωσης Μαρινών Ελλάδος και Managing Director της Lamda Marinas Investments .κ. Σταύρος Κατσικάδης.
Τώρα μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και των προγραμμάτων του Υπουργείου Τουρισμού, προσφέρεται μια ευκαιρία για αλλαγή και επιπλέον αναβάθμιση αυτών των «παραγωγικών μονάδων». Είναι η πρώτη φορά που οι ελληνικές μαρίνες έχουν την δυνατότητα χρηματοδότησης για έργα αναβάθμισης με κεφάλαια που φτάνουν τα 139 εκατ. ευρώ στο σύνολο και έως 10 εκατ. ευρώ ανά μαρίνα. Και μάλιστα για αιτήσεις έως 2,2 εκατ. ευρώ ανά μαρίνα η επιδότηση φθάνει το 80%, σημειώνει στα ΝΕΑ ο κ. Κατσικάδης.
Πρόκειται λοιπόν για μεγάλη ευκαιρία για τους υφιστάμενους τουριστικούς λιμένες όλων των κατηγοριών, μαρίνες καταφύγια τουριστικών σκαφών και τουριστικά αγκυροβόλια. Επιπλέον πρόκειται για μεγάλη γκάμα επιλέξιμων δαπανών που περιλαμβάνουν υποδομές, δίκτυα, εξοπλισμό και λογισμικό τα οποία συνδέονται με πράσινο, ψηφιακή τεχνολογία και προσβασιμότητα, αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Μαρινών Ελλάδος.
Απαντώντας σε ερώτηση σχετική με το τι προσφέρει ο κλάδος στην οικονομία ο κ. Κατσικάδης υπογραμμίζει ότι οι μαρίνες δεν είναι parking σκαφών πολυτελούς αναψυχής. Έχουν σημαντική συνεισφορά στην απασχόληση καθώς για κάθε 100 θέσεις ελλιμενισμού δημιουργούν έξι άμεσες και 100 έμμεσες θέσεις εργασίας.
Τουρισμός
Επίσης προσελκύουν τουρισμό υψηλού εισοδήματος με σημαντικό οικονομικό όφελος για την τοπική οικονομία καθώς πρόκειται για τουρισμό που πραγματοποιεί κατά μέσο όρο 4πλάσιες δαπάνες σε σύγκριση με τον μέσο τουρίστα. Όφελος έχουν και οι τοπικές οικονομίες καθώς για κάθε ένα ευρώ δαπανώνται 5 έως 10 ευρώ στις τοπικές αγορές γύρω από μία μαρίνα. Σημαντική είναι όμως η συνεισφορά και στα κρατικά έσοδα αφού αποδίδονται πάνω από 100 εκατ. ευρώ ΦΠΑ ετησίως, καταβάλλονται 20 εκατ. ευρώ ενοίκια σε ΕΤΑΔ και άλλους Δημόσιους φορείς, και επιπλέον το 1% περίπου των εσόδων των μαρίνων καταβάλλονται στους Δήμους με τη μορφή ανταποδοτικών τελών.
Και η κοινωνική προσφορά τους είναι σημαντική συνεχίζει ο κ. Κατσικάδης καθώς αναβαθμίζουν το παραλιακό μέτωπο με αυστηρούς περιβαλλοντικούς όρους, με ασφάλεια, καθαριότητα, τάξη και αρχιτεκτονική που σέβεται την ελληνική παράδοση. Παρέχουν ελεύθερη πρόσβαση στους κατοίκους των γύρω περιοχών και στους επισκέπτες, υπηρεσίες αναψυχής και προάγουν τον ναυταθλητισμό φιλοξενώντας ιστιοπλοϊκούς ομίλους.
Οι πληρότητες
Αναφερόμενος στην εικόνα που παρουσίασαν οι μαρίνες στη φετινή σεζόν ο πρόεδρος της Ένωσης επισημαίνει ότι οι πληρότητες κινήθηκαν ανοδικά χωρίς ωστόσο ουσιαστική μεταβολή από το 2022, καθώς ειδικά στις μαρίνες της Αττικής οι πληρότητες ήταν ήδη μεγάλες. Καταγράφηκε ωστόσο μια μικρή αύξηση επισκεψιμότητας από διερχόμενα σκάφη λόγω του παρατεταμένου καλού κλίματος. Για το 2024 περιμένουμε αύξηση των πληροτήτων στις περιφερειακές κυρίως μαρίνες εάν και εφόσον σε συνεργασία με τα Υπουργεία Τουρισμού και Ναυτιλίας κατορθώσουμε να βελτιώσουμε το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των μαρινών και των λιμενικών ταμείων της χώρας που βρίσκονται στην εποπτεία και ευθύνη του Κράτους, σημειώνει ο κ. Κατσικάδης.
Στην ερώτηση αν επηρεάζεται η αγορά από τις εξελίξεις στο Ισραήλ ο πρόεδρος της Ένωσης Μαρινών Ελλάδος εξηγεί ότι η τραγική κατάσταση στο Ισραήλ αναγκάζει τα σκάφη αναψυχής να μετακινούνται από τη Μέση Ανατολή, σε ασφαλέστερες περιοχές, όπως είναι η Ελλάδα, κυρίως σε μαρίνες στα Δωδεκάνησα. Η χώρα μας πρέπει να διατηρήσει την γεωπολιτική της σταθερότητα και ασφάλεια, είναι το πιο σημαντικό πλεονέκτημα που έχουμε συγκρινόμενοι με άλλα κράτη της Νοτιοανατολικής Μεσογείου, τονίζει ο κ. Κατσικάδης.
Τέλος ο Managing Director της Lamda Marinas Investments εκτιμά ότι υπάρχει σημαντικό έδαφος και θετικό κλίμα για νέες επενδύσεις και από την εταιρεία του, αλλά αλλά το θέμα είναι ολόκληρη η χώρα, η Πολιτεία, οι αρμόδιες Υπηρεσίες και σύσσωμοι οι φορείς του Ελληνικού yachting να συμβάλλουμε συγκροτημένα στην ίδια κατεύθυνση.
Latest News
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Τρία νέα λιμάνια για κρουαζιερόπλοια – Διαγωνισμοί για Πάτρα, Καβάλα και Κατάκολο
Στο πακέτο μέτρων για την κρουαζιέρα περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί παραχώρησης ή υπο-παραχώρησης λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ
Ε.ΛΙΜ.Ε: Ένταξη τεσσάρων νέων Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων
Η Ε.ΛΙΜ.Ε απαριθμεί πλέον 35 μέλη
«Πατήθηκε το κουμπί» για το νέο λιμάνι στη Σαντορίνη - Η νέα θέση και το... τελεφερίκ
Άρχισαν οι διεργασίες στα συναρμόδια υπουργεία για το νέο λιμάνι στη Σαντορίνη - Το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ και η ελαφρά... μετατόπιση