Πάνω από 80 εκατ. ευρώ επενδύσεις σχεδιάζει η Lamda Marinas Investments για τις τρεις μαρίνες που ελέγχει, τις μαρίνες Φλοίσβου, Αγίου Κοσμά και μαρίνα mega yacht στην Κέρκυρα, που πλειοδότησε πρόσφατα σε διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, όμως εκκρεμεί η υπογραφή της σχετικής σύμβασης.
Παράλληλα η εταιρεία εξετάζει περαιτέρω επέκταση της με την απόκτηση νέων μαρίνων, η την ανάληψη της διαχείρισης άλλων και στο βάθος βλέπει χρηματιστήριο.
Ειδικά για τη μαρίνα Φλοίσβου το επενδυτικό σχέδιο περιλαμβάνει την εγκατάσταση δικτύου 5G και οπτικής ίνας σε όλες τις προβλήτες, την εγκατάσταση δικτύου φόρτισης ηλεκτροκίνητων σκαφών, καθώς και την εγκατάσταση φωτοβολταϊκού συστήματος παραγωγής ενέργειας, όπως ανέφερε ο Σταύρος Κατσικάδης, Managing Director της Lamda Marinas Investments, στο πλαίσιο σχετικής εκδήλωσης με αφορμή τη συμπλήρωση 20 ετών λειτουργίας της μαρίνας Φλοίσβου.
Η μεγάλη ευκαιρία για τις μαρίνες: Έρχονται νέες επενδύσεις για την αναβάθμισή τους
Το Ταμείο Ανάκαμψης
Η Μαρίνα Φλοίσβου σύμφωνα με τον κ. Κατσικάδη θα επιδιώξει να χρηματοδοτηθεί για μέρος των επενδύσεων από το Ταμείο Ανάκαμψης που προσβλέπει 139 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των τουριστικών λιμένων. Όμως και χωρίς το Ταμείο τις επενδύσεις θα τις κάνουμε είπε ο κ. Κατσικάδης.
Απαντώντας σε ερώτηση του ot.gr ο κ. Κατσικάδης ανέφερε ότι η Μαρίνα Φλοίσβου το 2023 θα κλείσει με έσοδα ύψους 22 εκατ. ευρώ, έναντι 20 εκατ. ευρώ περίπου το 2022. Τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας προβλέπονται στα 3,2 εκατ. ευρώ.
Όπως διευκρίνισε η μαρίνα καταγράφει υψηλή ζήτηση και έχει πιάσει «ταβάνι». Είναι δύσκολο να αυξηθούν περαιτέρω τα έσοδα εκτός εάν απλουστευθεί το θεσμικό πλαίσιο ώστε να δοθεί η δυνατότητα στις μαρίνες κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού να τοποθετούν πλωτές προβλήτες και να εξυπηρετούν μικρά σκάφη εσωτερικά, κάτι που δεν προβλέπεται σήμερα. Αντιθέτως προβλέπονται οι πλωτές προβλήτες εκτός των μαρίνων.
H Lamda Marinas Investments, 100% θυγατρική της Lamda Development, έχει υπό τη διαχείρισή της τη μαρίνα του Φλοίσβου και του Αγίου Κοσμά, ενώ έχει αναδειχθεί Προτιμητέος Επενδυτής στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την υπο-παραχώρηση για περίοδο 40 ετών του δικαιώματος κατασκευής, λειτουργίας, διαχείρισης, συντήρησης και εκμετάλλευσης της Μαρίνας Μεγάλων Σκαφών (τύπου mega yacht) στην Κέρκυρα.
Το συνολικό τίμημα
Το συνολικό τίμημα που θα καταβληθεί στο ΤΑΙΠΕΔ για την περίοδο 40 ετών θα ξεπεράσει τα €89εκ. Η επένδυση για την κατασκευή του έργου εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα €50εκ.
Το έργο, σύμφωνα με την ισχύουσα χωροθέτηση, περιλαμβάνει την κατασκευή μαρίνας υψηλών προδιαγραφών 98 θέσεων, με χωρητικότητα σκαφών μήκους από 30 έως 140 μέτρα και χερσαίες αναπτύξεις οικοδομήσιμης επιφάνειας έως 7.800 τ.μ., με χρήσεις εμπορικών καταστημάτων, εστίασης, ξενοδοχείων και γραφείων. Η χερσαία ζώνη περιλαμβάνει, επίσης, εκτεταμένους χώρους πρασίνου και πεζοδρόμων, αθλητικές εγκαταστάσεις και χώρους στάθμευσης. Το οριστικό master plan του έργου θα ολοκληρωθεί κατά τη φάση σχεδιασμού και θα είναι προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της αγοράς.
Η μαρίνα Φλοίσβου στο Παλαιό Φάληρο διαθέτει 310 θέσεις ελλιμενισμού και περίπου στις μισές θέσεις δύνανται να δέσουν mega yachts άνω των 30 μέτρων. Στη μαρίνα, η οποία έχει χερσαία έκταση 90,228 τ.μ. και θαλάσσια έκταση 254,000 τ.μ. και διαθέτει 27 εμπορικούς χώρους, έχουν επενδυθεί μέχρι σήμερα από τον όμιλο της Lamda Development 56,6 εκατ. ευρώ.
Από την έναρξη της λειτουργίας της το 2003 έως το 2023, έχει καταβάλλει 41,37 εκατ. ευρώ σε φόρους (ΦΠΑ, φόρος μισθωτών υπηρεσιών, φόρος εισοδήματος κ.λπ.) ενώ σε 106,56 εκατ. ευρώ ανέρχονται τα καταβληθέντα μισθώματα προς την ΕΤΑΔ. Επιπλέον 1,8 εκατ. ευρώ είναι τα οφέλη για τον δήμο Παλαιού Φαλήρου (σύμβαση, δημοτικά τέλη).
Οι δαπάνες στην τοπική κοινωνία ανέρχονται σε 200 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ η αξία των δράσεων κοινωνικής συνεισφοράς εκτιμάται σε 1,2 εκατ. ευρώ. Στη μαρίνα απασχολούνται 1.500 άτομα καθημερινά (προσωπικό μαρίνας, καταστημάτων, πληρώματα, συνέργεια, προμηθευτές κ.ά.)
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη