
Πάνω από 80 εκατ. ευρώ επενδύσεις σχεδιάζει η Lamda Marinas Investments για τις τρεις μαρίνες που ελέγχει, τις μαρίνες Φλοίσβου, Αγίου Κοσμά και μαρίνα mega yacht στην Κέρκυρα, που πλειοδότησε πρόσφατα σε διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, όμως εκκρεμεί η υπογραφή της σχετικής σύμβασης.
Παράλληλα η εταιρεία εξετάζει περαιτέρω επέκταση της με την απόκτηση νέων μαρίνων, η την ανάληψη της διαχείρισης άλλων και στο βάθος βλέπει χρηματιστήριο.
Ειδικά για τη μαρίνα Φλοίσβου το επενδυτικό σχέδιο περιλαμβάνει την εγκατάσταση δικτύου 5G και οπτικής ίνας σε όλες τις προβλήτες, την εγκατάσταση δικτύου φόρτισης ηλεκτροκίνητων σκαφών, καθώς και την εγκατάσταση φωτοβολταϊκού συστήματος παραγωγής ενέργειας, όπως ανέφερε ο Σταύρος Κατσικάδης, Managing Director της Lamda Marinas Investments, στο πλαίσιο σχετικής εκδήλωσης με αφορμή τη συμπλήρωση 20 ετών λειτουργίας της μαρίνας Φλοίσβου.
Η μεγάλη ευκαιρία για τις μαρίνες: Έρχονται νέες επενδύσεις για την αναβάθμισή τους
Το Ταμείο Ανάκαμψης
Η Μαρίνα Φλοίσβου σύμφωνα με τον κ. Κατσικάδη θα επιδιώξει να χρηματοδοτηθεί για μέρος των επενδύσεων από το Ταμείο Ανάκαμψης που προσβλέπει 139 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των τουριστικών λιμένων. Όμως και χωρίς το Ταμείο τις επενδύσεις θα τις κάνουμε είπε ο κ. Κατσικάδης.
Απαντώντας σε ερώτηση του ot.gr ο κ. Κατσικάδης ανέφερε ότι η Μαρίνα Φλοίσβου το 2023 θα κλείσει με έσοδα ύψους 22 εκατ. ευρώ, έναντι 20 εκατ. ευρώ περίπου το 2022. Τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας προβλέπονται στα 3,2 εκατ. ευρώ.
Όπως διευκρίνισε η μαρίνα καταγράφει υψηλή ζήτηση και έχει πιάσει «ταβάνι». Είναι δύσκολο να αυξηθούν περαιτέρω τα έσοδα εκτός εάν απλουστευθεί το θεσμικό πλαίσιο ώστε να δοθεί η δυνατότητα στις μαρίνες κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού να τοποθετούν πλωτές προβλήτες και να εξυπηρετούν μικρά σκάφη εσωτερικά, κάτι που δεν προβλέπεται σήμερα. Αντιθέτως προβλέπονται οι πλωτές προβλήτες εκτός των μαρίνων.
H Lamda Marinas Investments, 100% θυγατρική της Lamda Development, έχει υπό τη διαχείρισή της τη μαρίνα του Φλοίσβου και του Αγίου Κοσμά, ενώ έχει αναδειχθεί Προτιμητέος Επενδυτής στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την υπο-παραχώρηση για περίοδο 40 ετών του δικαιώματος κατασκευής, λειτουργίας, διαχείρισης, συντήρησης και εκμετάλλευσης της Μαρίνας Μεγάλων Σκαφών (τύπου mega yacht) στην Κέρκυρα.
Το συνολικό τίμημα
Το συνολικό τίμημα που θα καταβληθεί στο ΤΑΙΠΕΔ για την περίοδο 40 ετών θα ξεπεράσει τα €89εκ. Η επένδυση για την κατασκευή του έργου εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα €50εκ.
Το έργο, σύμφωνα με την ισχύουσα χωροθέτηση, περιλαμβάνει την κατασκευή μαρίνας υψηλών προδιαγραφών 98 θέσεων, με χωρητικότητα σκαφών μήκους από 30 έως 140 μέτρα και χερσαίες αναπτύξεις οικοδομήσιμης επιφάνειας έως 7.800 τ.μ., με χρήσεις εμπορικών καταστημάτων, εστίασης, ξενοδοχείων και γραφείων. Η χερσαία ζώνη περιλαμβάνει, επίσης, εκτεταμένους χώρους πρασίνου και πεζοδρόμων, αθλητικές εγκαταστάσεις και χώρους στάθμευσης. Το οριστικό master plan του έργου θα ολοκληρωθεί κατά τη φάση σχεδιασμού και θα είναι προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της αγοράς.
Η μαρίνα Φλοίσβου στο Παλαιό Φάληρο διαθέτει 310 θέσεις ελλιμενισμού και περίπου στις μισές θέσεις δύνανται να δέσουν mega yachts άνω των 30 μέτρων. Στη μαρίνα, η οποία έχει χερσαία έκταση 90,228 τ.μ. και θαλάσσια έκταση 254,000 τ.μ. και διαθέτει 27 εμπορικούς χώρους, έχουν επενδυθεί μέχρι σήμερα από τον όμιλο της Lamda Development 56,6 εκατ. ευρώ.
Από την έναρξη της λειτουργίας της το 2003 έως το 2023, έχει καταβάλλει 41,37 εκατ. ευρώ σε φόρους (ΦΠΑ, φόρος μισθωτών υπηρεσιών, φόρος εισοδήματος κ.λπ.) ενώ σε 106,56 εκατ. ευρώ ανέρχονται τα καταβληθέντα μισθώματα προς την ΕΤΑΔ. Επιπλέον 1,8 εκατ. ευρώ είναι τα οφέλη για τον δήμο Παλαιού Φαλήρου (σύμβαση, δημοτικά τέλη).
Οι δαπάνες στην τοπική κοινωνία ανέρχονται σε 200 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ η αξία των δράσεων κοινωνικής συνεισφοράς εκτιμάται σε 1,2 εκατ. ευρώ. Στη μαρίνα απασχολούνται 1.500 άτομα καθημερινά (προσωπικό μαρίνας, καταστημάτων, πληρώματα, συνέργεια, προμηθευτές κ.ά.)


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.