Μυρίζει μπαρούτι στην Ερυθρά Θάλασσα ανοικτά των ακτών της Υεμένης καθώς οι αντάρτες Χούτι κλιμακώνουν τις επιθέσεις και τις απειλές κατά εμπορικών πλοίων που συνδέονται με το Ισραήλ ή τις Ηνωμένες Πολιτείες. Την Κυριακή από το μεσημέρι μέχρι και το βράδυ σε διάστημα μόλις επτά ωρών καταγράφηκαν σειρά επιθέσεων σε εμπορικά πλοία και ένα πολεμικό των ΗΠΑ… Η εικόνα είναι κάπως συγκεχυμένη καθώς επιθέσεις δέχθηκαν τρία εμπορικά πλοία, όμως εκπρόσωπος των Χούτι ανέφερε επιθέσεις σε δύο πλοία τα οποία συνδέονται με το Ισραήλ. Ομως, όπως σημειώνει η Lloyd’s List, μόνο ένα από τα τρία πλοία φαίνεται να έχει τέτοιες διασυνδέσεις. Επίσης και από ένα ακόμη πλοίο αναφέρθηκαν εκρήξεις κοντά του.
Ερυθρά Θάλασσα: Πλοία αλλάζουν πορεία μετά την κατάληψη του Galaxy Leader από τους Χούτι
Ενα από τα πλοία που χτυπήθηκαν ήταν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Number 9», μεταφορικής ικανότητας 4.250 teu, με σημαία Παναμά, το οποίο διαχειρίζεται η Overseas Orient Container Line (OOCL), μητρική εταιρεία της οποίας είναι ο κρατικά ελεγχόμενος ναυτιλιακός κολοσσός της Κίνας, η COSCO. Το πλοίο, κατασκευής 2007, χτυπήθηκε από μη επανδρωμένο αεροσκάφος 63 μίλια βορειοδυτικά της Χοντέιντα, στην Υεμένη, και πήρε νερά. Στη συνέχεια, όπως αναφέρει το splash247.com, οι δυνάμεις των Χούτι απείλησαν με δεύτερο χτύπημα το πλοίο, εκτός εάν αυτό άλλαζε πορεία προς τις ακτές της Υεμένης. Ο καπετάνιος απάντησε ότι η αλλαγή πορείας ήταν αδύνατη καθώς η μηχανή ήταν εκτός λειτουργίας. Το πλοίο βρισκόταν σε ταξίδι από τη Σιγκαπούρη προς την Ευρώπη τη στιγμή της επίθεσης.
Η επίθεση αυτή φέρνει την Κίνα πιο κοντά στην περιοχή της σύγκρουσης, εκτιμούν οι αναλυτές, δεδομένης της ιδιοκτησίας της OOCL.
Με πυραύλους
Επίθεση με πυραύλους δέχθηκε και το πλοίο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου «Unity Explorer», με σημαία Μπαχαμών. Το πλοίο δέχθηκε την επίθεση ενώ διέσχιζε την Ερυθρά Θάλασσα με κατεύθυνση προς νότο περίπου 34,5 μέτρα δυτικά – βορειοδυτικά της Μότσα της Υεμένης.
Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων ασφαλείας Ambrey, το φορτηγό πλοίο προσέγγισαν τουλάχιστον δύο μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα (UAV). Το ένα εξερράγη περίπου 30 μέτρα πάνω από το πλοίο και το δεύτερο εξερράγη μόλις ένα μέτρο μπροστά από το φορτηγό πλοίο. Δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί και το πλοίο δεν υπέστη ζημιές.
Η ιδιοκτησία και η διαχείριση του επιτιθέμενου χύδην φορτηγού συνδέεται με τον Dan David Ungar, βρετανό υπήκοο. Σε άλλο σημείο, ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου υπό σημαία Παναμά, ιαπωνικής ιδιοκτησίας, το «Aom Sophie II», παρουσίασε έντονες δονήσεις από μια έκρηξη σε κοντινή απόσταση και φέρεται ότι χτυπήθηκε από άγνωστο αντικείμενο στη νότια Ερυθρά Θάλασσα.
Ανησυχία προκάλεσαν επίσης οι αναφορές από το «C. Genuine», ένα VLCC υπό σημαία Λιβερίας, ιδιοκτησίας Νότιας Κορέας, ηλικίας ενός έτους, το πλήρωμα του οποίου ανέφερε μια έκρηξη στον αέρα πάνω από το πλοίο στην πρύμνη περίπου 10 μίλια ανοικτά της Tαΐζ, στην Υεμένη. Δεν αναφέρθηκαν ζημιές ή τραυματισμοί.
Αμερικανικό αντιτορπιλικό
Τέλος, γύρω στο μεσημέρι προχθές, ώρα Υεμένης, το αμερικανικό αντιτορπιλικό «USS Carney», ενώ βρισκόταν σε διεθνή ύδατα, ενεπλάκη και κατέρριψε ένα UAV που εκτοξεύθηκε από περιοχές της Υεμένης που ελέγχονται από τους Χούτι. Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος κατευθυνόταν προς το αμερικανικό πλοίο.
Ο εκπρόσωπος των υποστηριζόμενων από το Ιράν Χούτι, Yahya Sare’e, δήλωσε ότι οι επιθέσεις των ανταρτών στρέφονταν κατά δύο πλοίων που συνδέονται με το Ισραήλ και διέρχονται από το Bab al-Mandab, τα οποία προσδιόρισε ως «Unity Explorer» και «Number 9». Ο Sare’e δεν έκανε καμία αναφορά σε επίθεση κατά άλλων πλοίων.
Η Κεντρική Διοίκηση των ΗΠΑ, η οποία εποπτεύει τις στρατιωτικές επιχειρήσεις στη Μέση Ανατολή και σε τμήματα της Ασίας, δήλωσε ότι οι επιθέσεις σε δύο φορτηγά πλοία και ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποτελούν «άμεση απειλή για το διεθνές εμπόριο και τη θαλάσσια ασφάλεια» και έθεσαν σε κίνδυνο τη ζωή μελών του πληρώματος από πολλές χώρες.
«Εχουμε επίσης κάθε λόγο να πιστεύουμε ότι αυτές οι επιθέσεις, ενώ εξαπολύονται από τους Χούτι στην Υεμένη, επιτρέπονται πλήρως από το Ιράν», ανέφερε η διοίκηση με έδρα το Μπαχρέιν στο X, πρώην Twitter.
Πηγή ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση