![Ναυτιλία: Μπαράζ επιθέσεων σε εμπορικά πλοία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/RED-SEA.jpg)
Μυρίζει μπαρούτι στην Ερυθρά Θάλασσα ανοικτά των ακτών της Υεμένης καθώς οι αντάρτες Χούτι κλιμακώνουν τις επιθέσεις και τις απειλές κατά εμπορικών πλοίων που συνδέονται με το Ισραήλ ή τις Ηνωμένες Πολιτείες. Την Κυριακή από το μεσημέρι μέχρι και το βράδυ σε διάστημα μόλις επτά ωρών καταγράφηκαν σειρά επιθέσεων σε εμπορικά πλοία και ένα πολεμικό των ΗΠΑ… Η εικόνα είναι κάπως συγκεχυμένη καθώς επιθέσεις δέχθηκαν τρία εμπορικά πλοία, όμως εκπρόσωπος των Χούτι ανέφερε επιθέσεις σε δύο πλοία τα οποία συνδέονται με το Ισραήλ. Ομως, όπως σημειώνει η Lloyd’s List, μόνο ένα από τα τρία πλοία φαίνεται να έχει τέτοιες διασυνδέσεις. Επίσης και από ένα ακόμη πλοίο αναφέρθηκαν εκρήξεις κοντά του.
Ερυθρά Θάλασσα: Πλοία αλλάζουν πορεία μετά την κατάληψη του Galaxy Leader από τους Χούτι
Ενα από τα πλοία που χτυπήθηκαν ήταν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Number 9», μεταφορικής ικανότητας 4.250 teu, με σημαία Παναμά, το οποίο διαχειρίζεται η Overseas Orient Container Line (OOCL), μητρική εταιρεία της οποίας είναι ο κρατικά ελεγχόμενος ναυτιλιακός κολοσσός της Κίνας, η COSCO. Το πλοίο, κατασκευής 2007, χτυπήθηκε από μη επανδρωμένο αεροσκάφος 63 μίλια βορειοδυτικά της Χοντέιντα, στην Υεμένη, και πήρε νερά. Στη συνέχεια, όπως αναφέρει το splash247.com, οι δυνάμεις των Χούτι απείλησαν με δεύτερο χτύπημα το πλοίο, εκτός εάν αυτό άλλαζε πορεία προς τις ακτές της Υεμένης. Ο καπετάνιος απάντησε ότι η αλλαγή πορείας ήταν αδύνατη καθώς η μηχανή ήταν εκτός λειτουργίας. Το πλοίο βρισκόταν σε ταξίδι από τη Σιγκαπούρη προς την Ευρώπη τη στιγμή της επίθεσης.
Η επίθεση αυτή φέρνει την Κίνα πιο κοντά στην περιοχή της σύγκρουσης, εκτιμούν οι αναλυτές, δεδομένης της ιδιοκτησίας της OOCL.
Με πυραύλους
Επίθεση με πυραύλους δέχθηκε και το πλοίο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου «Unity Explorer», με σημαία Μπαχαμών. Το πλοίο δέχθηκε την επίθεση ενώ διέσχιζε την Ερυθρά Θάλασσα με κατεύθυνση προς νότο περίπου 34,5 μέτρα δυτικά – βορειοδυτικά της Μότσα της Υεμένης.
Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων ασφαλείας Ambrey, το φορτηγό πλοίο προσέγγισαν τουλάχιστον δύο μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα (UAV). Το ένα εξερράγη περίπου 30 μέτρα πάνω από το πλοίο και το δεύτερο εξερράγη μόλις ένα μέτρο μπροστά από το φορτηγό πλοίο. Δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί και το πλοίο δεν υπέστη ζημιές.
Η ιδιοκτησία και η διαχείριση του επιτιθέμενου χύδην φορτηγού συνδέεται με τον Dan David Ungar, βρετανό υπήκοο. Σε άλλο σημείο, ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου υπό σημαία Παναμά, ιαπωνικής ιδιοκτησίας, το «Aom Sophie II», παρουσίασε έντονες δονήσεις από μια έκρηξη σε κοντινή απόσταση και φέρεται ότι χτυπήθηκε από άγνωστο αντικείμενο στη νότια Ερυθρά Θάλασσα.
Ανησυχία προκάλεσαν επίσης οι αναφορές από το «C. Genuine», ένα VLCC υπό σημαία Λιβερίας, ιδιοκτησίας Νότιας Κορέας, ηλικίας ενός έτους, το πλήρωμα του οποίου ανέφερε μια έκρηξη στον αέρα πάνω από το πλοίο στην πρύμνη περίπου 10 μίλια ανοικτά της Tαΐζ, στην Υεμένη. Δεν αναφέρθηκαν ζημιές ή τραυματισμοί.
Αμερικανικό αντιτορπιλικό
Τέλος, γύρω στο μεσημέρι προχθές, ώρα Υεμένης, το αμερικανικό αντιτορπιλικό «USS Carney», ενώ βρισκόταν σε διεθνή ύδατα, ενεπλάκη και κατέρριψε ένα UAV που εκτοξεύθηκε από περιοχές της Υεμένης που ελέγχονται από τους Χούτι. Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος κατευθυνόταν προς το αμερικανικό πλοίο.
Ο εκπρόσωπος των υποστηριζόμενων από το Ιράν Χούτι, Yahya Sare’e, δήλωσε ότι οι επιθέσεις των ανταρτών στρέφονταν κατά δύο πλοίων που συνδέονται με το Ισραήλ και διέρχονται από το Bab al-Mandab, τα οποία προσδιόρισε ως «Unity Explorer» και «Number 9». Ο Sare’e δεν έκανε καμία αναφορά σε επίθεση κατά άλλων πλοίων.
Η Κεντρική Διοίκηση των ΗΠΑ, η οποία εποπτεύει τις στρατιωτικές επιχειρήσεις στη Μέση Ανατολή και σε τμήματα της Ασίας, δήλωσε ότι οι επιθέσεις σε δύο φορτηγά πλοία και ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποτελούν «άμεση απειλή για το διεθνές εμπόριο και τη θαλάσσια ασφάλεια» και έθεσαν σε κίνδυνο τη ζωή μελών του πληρώματος από πολλές χώρες.
«Εχουμε επίσης κάθε λόγο να πιστεύουμε ότι αυτές οι επιθέσεις, ενώ εξαπολύονται από τους Χούτι στην Υεμένη, επιτρέπονται πλήρως από το Ιράν», ανέφερε η διοίκηση με έδρα το Μπαχρέιν στο X, πρώην Twitter.
Πηγή ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023