
Μυρίζει μπαρούτι στην Ερυθρά Θάλασσα ανοικτά των ακτών της Υεμένης καθώς οι αντάρτες Χούτι κλιμακώνουν τις επιθέσεις και τις απειλές κατά εμπορικών πλοίων που συνδέονται με το Ισραήλ ή τις Ηνωμένες Πολιτείες. Την Κυριακή από το μεσημέρι μέχρι και το βράδυ σε διάστημα μόλις επτά ωρών καταγράφηκαν σειρά επιθέσεων σε εμπορικά πλοία και ένα πολεμικό των ΗΠΑ… Η εικόνα είναι κάπως συγκεχυμένη καθώς επιθέσεις δέχθηκαν τρία εμπορικά πλοία, όμως εκπρόσωπος των Χούτι ανέφερε επιθέσεις σε δύο πλοία τα οποία συνδέονται με το Ισραήλ. Ομως, όπως σημειώνει η Lloyd’s List, μόνο ένα από τα τρία πλοία φαίνεται να έχει τέτοιες διασυνδέσεις. Επίσης και από ένα ακόμη πλοίο αναφέρθηκαν εκρήξεις κοντά του.
Ερυθρά Θάλασσα: Πλοία αλλάζουν πορεία μετά την κατάληψη του Galaxy Leader από τους Χούτι
Ενα από τα πλοία που χτυπήθηκαν ήταν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Number 9», μεταφορικής ικανότητας 4.250 teu, με σημαία Παναμά, το οποίο διαχειρίζεται η Overseas Orient Container Line (OOCL), μητρική εταιρεία της οποίας είναι ο κρατικά ελεγχόμενος ναυτιλιακός κολοσσός της Κίνας, η COSCO. Το πλοίο, κατασκευής 2007, χτυπήθηκε από μη επανδρωμένο αεροσκάφος 63 μίλια βορειοδυτικά της Χοντέιντα, στην Υεμένη, και πήρε νερά. Στη συνέχεια, όπως αναφέρει το splash247.com, οι δυνάμεις των Χούτι απείλησαν με δεύτερο χτύπημα το πλοίο, εκτός εάν αυτό άλλαζε πορεία προς τις ακτές της Υεμένης. Ο καπετάνιος απάντησε ότι η αλλαγή πορείας ήταν αδύνατη καθώς η μηχανή ήταν εκτός λειτουργίας. Το πλοίο βρισκόταν σε ταξίδι από τη Σιγκαπούρη προς την Ευρώπη τη στιγμή της επίθεσης.
Η επίθεση αυτή φέρνει την Κίνα πιο κοντά στην περιοχή της σύγκρουσης, εκτιμούν οι αναλυτές, δεδομένης της ιδιοκτησίας της OOCL.
Με πυραύλους
Επίθεση με πυραύλους δέχθηκε και το πλοίο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου «Unity Explorer», με σημαία Μπαχαμών. Το πλοίο δέχθηκε την επίθεση ενώ διέσχιζε την Ερυθρά Θάλασσα με κατεύθυνση προς νότο περίπου 34,5 μέτρα δυτικά – βορειοδυτικά της Μότσα της Υεμένης.
Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων ασφαλείας Ambrey, το φορτηγό πλοίο προσέγγισαν τουλάχιστον δύο μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα (UAV). Το ένα εξερράγη περίπου 30 μέτρα πάνω από το πλοίο και το δεύτερο εξερράγη μόλις ένα μέτρο μπροστά από το φορτηγό πλοίο. Δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί και το πλοίο δεν υπέστη ζημιές.
Η ιδιοκτησία και η διαχείριση του επιτιθέμενου χύδην φορτηγού συνδέεται με τον Dan David Ungar, βρετανό υπήκοο. Σε άλλο σημείο, ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου υπό σημαία Παναμά, ιαπωνικής ιδιοκτησίας, το «Aom Sophie II», παρουσίασε έντονες δονήσεις από μια έκρηξη σε κοντινή απόσταση και φέρεται ότι χτυπήθηκε από άγνωστο αντικείμενο στη νότια Ερυθρά Θάλασσα.
Ανησυχία προκάλεσαν επίσης οι αναφορές από το «C. Genuine», ένα VLCC υπό σημαία Λιβερίας, ιδιοκτησίας Νότιας Κορέας, ηλικίας ενός έτους, το πλήρωμα του οποίου ανέφερε μια έκρηξη στον αέρα πάνω από το πλοίο στην πρύμνη περίπου 10 μίλια ανοικτά της Tαΐζ, στην Υεμένη. Δεν αναφέρθηκαν ζημιές ή τραυματισμοί.
Αμερικανικό αντιτορπιλικό
Τέλος, γύρω στο μεσημέρι προχθές, ώρα Υεμένης, το αμερικανικό αντιτορπιλικό «USS Carney», ενώ βρισκόταν σε διεθνή ύδατα, ενεπλάκη και κατέρριψε ένα UAV που εκτοξεύθηκε από περιοχές της Υεμένης που ελέγχονται από τους Χούτι. Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος κατευθυνόταν προς το αμερικανικό πλοίο.
Ο εκπρόσωπος των υποστηριζόμενων από το Ιράν Χούτι, Yahya Sare’e, δήλωσε ότι οι επιθέσεις των ανταρτών στρέφονταν κατά δύο πλοίων που συνδέονται με το Ισραήλ και διέρχονται από το Bab al-Mandab, τα οποία προσδιόρισε ως «Unity Explorer» και «Number 9». Ο Sare’e δεν έκανε καμία αναφορά σε επίθεση κατά άλλων πλοίων.
Η Κεντρική Διοίκηση των ΗΠΑ, η οποία εποπτεύει τις στρατιωτικές επιχειρήσεις στη Μέση Ανατολή και σε τμήματα της Ασίας, δήλωσε ότι οι επιθέσεις σε δύο φορτηγά πλοία και ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποτελούν «άμεση απειλή για το διεθνές εμπόριο και τη θαλάσσια ασφάλεια» και έθεσαν σε κίνδυνο τη ζωή μελών του πληρώματος από πολλές χώρες.
«Εχουμε επίσης κάθε λόγο να πιστεύουμε ότι αυτές οι επιθέσεις, ενώ εξαπολύονται από τους Χούτι στην Υεμένη, επιτρέπονται πλήρως από το Ιράν», ανέφερε η διοίκηση με έδρα το Μπαχρέιν στο X, πρώην Twitter.
Πηγή ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.