
Με ξεκάθαρη στρατηγική επικεντρωμένη στην ενίσχυση της εξωστρέφειας και της καινοτομίας, η Μέλισσα Κίκιζας συνεχίζει να αναπτύσσεται με υψηλούς ρυθμούς.
Ο τζίρος της οικογενειακής επιχείρησης, με επικεφαλής τον Αλέξανδρο Κίκιζα, θα καταγράψει εφέτος αύξηση γύρω στο 10%, «χωρίς να είναι πληθωριστική», όπως ανέφερε ο CEO σε συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους, ενώ την ίδια στιγμή σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον η κερδοφορία παραμένει αλώβητη.
Μέλισσα Κίκιζας: Η ελληνοϊταλική μάχη της… μακαρονάδας και η υπεραξία του ελαιολάδου
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της Μέλισσα Κίκιζας από περίπου 119 εκατ. ευρώ πέρσι αναμένεται να ανέλθουν στα 130 εκατ. ευρώ το 2023, χωρίς μάλιστα στο ποσό αυτό να προσμετρείται ο τζίρος της θυγατρικής εταιρείας στην Πολωνία.
Σύμφωνα με τον κο Κίκιζα «το μεγαλύτερο κομμάτι της αύξησης των πωλήσεων προέρχεται από τις εξαγωγές ζυμαρικών, που και φέτος εμφανίζουν σημαντικές επιδόσεις».
Όσον αφορά τα κέρδη, όπως σημείωσε ο επικεφαλής της εταιρείας, εκτιμάται πως θα παραμείνουν σταθερά συγκριτικά με το 2022. Υπενθυμίζεται ότι πέρσι τα προ φόρων αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα 4,4 εκατ. ευρώ, με την καθαρή κερδοφορία περίπου στα 3,2 εκατ. ευρώ.
Από την Αμερική έως την Αυστραλία και boost από τον Ατεντοκούμπο
Αναφερόμενος στις εξαγωγικές πωλήσεις της εταιρείας, η οποία διαθέτει το μεγαλύτερο καθετοποιημένο συγκρότημα μύλων και μακαρονοποιείου στη χώρα μας, ο κος Κίκιζας σημείωσε ότι εφέτος η Μέλισσα Κίκιζας τοποθετήθηκε με επώνυμα ζυμαρικά σε Κίνα και Αυστραλία.
Στην Αυστραλία η ελληνική εταιρεία ζυμαρικών διαθέτει τα προϊόντα της στην ισχυρή αλυσίδα σούπερ μάρκετ Coles. Οι κωδικοί που ταξιδεύουν στη μακρινή ήπειρο αφορούν τις σειρές pasta kids και τα νέα ζυμαρικά «boost» με έξτρα πρωτεΐνη, ambassador της οποίας είναι ο κορυφαίος αθλητής Γιάννης Ατεντοκούμπο.
Στις ΗΠΑ, η Μέλισσα Κίκιζας συνεργάζεται – εκτός των άλλων retailers – με τη Walmart παράγοντας ζυμαρικά «made in Greece» για λογαριασμό της μεγαλύτερης λιανεμπορικής αλυσίδας του κόσμου, που απορροφά περί τους 10.000 τόνους ετησίως.
Να σημειωθεί ότι η αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών αναδεικνύεται πλέον ως η καλύτερη εξαγωγική αγορά της ελληνικής βιομηχανίας ζυμαρικών, ενώ από του χρόνου δρομολογείται και η τοποθέτηση επώνυμων κωδικών.
Επιπλέον, η Γερμανία – με ισχυρή παρουσία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας – το Βέλγιο, η Πολωνία και η Κύπρος ανήκουν επίσης στις κορυφαίες εξαγωγικές αγορές της εταιρείας.
Προκειμένου να ενισχύσει τη δυναμική της εντός και εκτός συνόρων η εταιρεία ξεκίνησε την κατασκευή νέας γραμμής παραγωγής για μακρά ζυμαρικά. Η εν λόγω επένδυση εντάσσεται στο αναπτυξιακό πλάνο 2019-2024, ύψους 45 εκατ. ευρώ.
Νωρίς για να αποτιμηθεί το «καρτελάκι»
Σε ερώτηση για την πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης για τη «μόνιμη μείωση τιμής», στην οποία η Μέλισσα Κίκιζας συμμετέχει με 27 κωδικούς ζυμαρικών πρώτης γραμμής, ο ίδιος σημείωσε ότι «είναι πολύ νωρίς για να κρίνουμε το αποτέλεσμα του μέτρου που ξεκίνησε την εφαρμογή του εδώ και περίπου είκοσι μέρες. Η λογική λέει ότι θα έχει κάποιο impact».
«Θα πέσει άμεσα ο πληθωρισμός»
«Κατανοώ την ανησυχία όλων για τον πληθωρισμό και την ακρίβεια, αλλά θεωρώ ότι θα ξεκινήσει η αποκλιμάκωση των ανατιμήσεων άμεσα και επιπλέον νομίζω ότι πια η κουβέντα για ποιος φταίει ήρθε η ώρα να σταματήσει. Νομίζω, δεν κάνει καλό σε κανένα. Εκτιμώ ότι εάν δεν υπήρχε το κομμάτι του ελαιόλαδου –που έχει μεγάλη βαρύτητα και συμπαρασύρει έντονα τον κλαδικό πληθωρισμό- θα ήμασταν ήδη εδώ και τρεις μήνες κάτω από το επίπεδο του 5%», τόνισε ερωτηθείς για το πότε θα μειωθούν οι τιμές.
Τέλος ως προς τις κυβερνητικές πιέσεις στη βιομηχανία να «βάλει» περισσότερη πλάτη στη στήριξη των καταναλωτών, επισήμανε: «Θεωρώ ότι σε αυτή την περίοδο και το λιανεμπόριο και η βιομηχανία έχουμε κάνει τρομερές υπερβάσεις για να βοηθηθεί η κοινωνία. Και αυτό αποδεικνύεται από το ότι στο κομμάτι του πληθωρισμού η Ελλάδα δείχνει μεγαλύτερη αντίσταση σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές αγορές.»


Latest News

ΔΥΠΑ: Έναρξη υποβολής προτάσεων για νέα δράση κατάρτισης σε κλάδους αιχμής
H υποβολή προτάσεων ξεκινά σήμερα και η προθεσμία υποβολής θα λήξει την Πέμπτη 8 Μαΐου 2025, σύμφωνα με την πρόσκληση της ΔΥΠΑ

Alter Ego Media: Οι 4 πυλώνες που φέρνουν ανάπτυξη και μερίσματα
Η διοίκηση της Alter Ego Media παρουσίασε στους αναλυτές τα αποτελέσματα της χρήσης του 2024 και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του Ομίλου

Ανεβάζει τον πήχη για Eurobank και Πειραιώς η Goldman Sachs - Τι βλέπει για Εθνική
Η Goldman Sachs έδωσε νέες τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες

Οι 9 τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς λιανικού εμπορίου τροφίμων την επόμενη πενταετία
Η κατάσταση κρίνεται εξαιρετικά κρίσιμη, με αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες εμπορικές ροές, σύμφωνα με το ΕΒΕΠ

Mega-deal της Metlen με την Glenfarne για υβριδικό έργο ΑΠΕ στη Χιλή
Η συνολική αξία της συναλλαγής συμφωνήθηκε στα 815 εκ. δολάρια, στη βάση συγκεκριμένων χρηματοδοτικών όρων και αναπροσαρμογών

Η ελληνική σταδιοδρομία της Unilever – Από την «Ελαϊς» σε hub για 14 χώρες
Η Unilever Hellas είναι μία από τις λίγες πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα, που συνεχίζουν να έχουν παραγωγική δραστηριότητα μετά από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης

Ψάχνουν… χρυσάφι στον Ασπρόπυργο - Ο «πυρετός» επενδύσεων σε logistics και το αγκάθι
Εκτοξεύθηκαν οι τιμές των οικοπέδων στον Ασπρόπυργο – Τα projects για τη δημιουργία logistics που μεταμορφώνουν την περιοχή

VIDCAST – BizSound: Το marketplace όλης της Ελλάδας | Η ιστορία του SHOPFLIX
Σε αυτό το επεισόδιο φιλοξενούμε τον νέο CEO της SHOPFLIX, Γιάννη Στάθη. Συζητάμε για τα νέα καθήκοντα και για τα επόμενα σχέδια της εταιρείας.

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

ΚΕΕΕ: Η υπεραπόδοση τους πλεονάσματος πρέπει να επιστρέφει στην κοινωνία
Κάθε μέτρο ενίσχυσης της μικρομεσαίας τάξης μας βρίσκει σύμφωνους, λέει ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ, Γιάννης Βουτσινάς