
Υπερδιπλασιάστηκε ο συνολικός αριθμός επιβατών που ταξίδεψαν στην ΕΕ με αεροπορικά μέσα το 2022, καθώς ανήλθε σε 820 εκατομμύρια έναντι 374 εκατομμυρίων το 2021, αυξημένος κατά 119%. Σημειώνεται βέβαια ότι το 2020 υπήρξε έντονη μείωση κατά 73% σε σχέση με το 2019 λόγω των περιορισμών στα ταξίδια από την πανδημία, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Eurostat.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι το 2022, όλες οι χώρες της ΕΕ κατέγραψαν αύξηση στον αριθμό των επιβατών που ταξίδεψαν με αεροπλάνο σε σύγκριση με το 2021. Αυτές οι αυξήσεις ποικίλλουν μεταξύ των χωρών της ΕΕ, με τις μεγαλύτερες να αναφέρονται στην Ιρλανδία (+256%), τη Σλοβακία και τη Φινλανδία (και οι δύο +203%). Οι χαμηλότερες αυξήσεις σημειώθηκαν στην Κύπρο (+69%), στη Βουλγαρία (+74%) και στην Ελλάδα (+80%).

Οι μεταφορές επιβατών εκτός ΕΕ αντιπροσώπευαν το 47% των συνολικών αεροπορικών μεταφορών επιβατών το 2022. Οι ενδοκοινοτικές μεταφορές αντιπροσώπευαν το 37% και οι εθνικές μεταφορές αντιπροσώπευαν το 16%. Σε σύγκριση με το 2021, το μερίδιο των μεταφορών εκτός ΕΕ αυξήθηκε κατά 8 ποσοστιαίες μονάδες (π.μ.), ενώ οι μεταφορές εντός ΕΕ μειώθηκαν κατά 1 π.μ. και οι εθνικές μεταφορές μειώθηκαν κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες.
Τα κορυφαία 5 αεροδρόμια
Το 2022, τα 5 κορυφαία αεροδρόμια της ΕΕ παρέμειναν τα ίδια με το 2021, αλλά όλα κατέγραψαν σημαντικές αυξήσεις. To Σαρλ ντε Γκωλ του Παρισιού μετέφεραν 57,5 εκατομμύρια επιβάτες (+119%), το Σίπχολ του Αμστερνταμ 52,5 εκατομμύρια επιβάτες (+106%), το Μπαράχας της Μαδρίτης 49,8 εκατομμύρια (+115%), το Μάιν της Φρακφούρτης 48,8 εκατομμύρια (+97%) και το Εl Prat της Βαρκελόνης κατέγραψε 41,2 εκατομμύρια (+123%).
Το αεροδρόμιο της Λισαβόνας κατέλαβε την 6η θέση με 34,6 εκατομμύρια επιβάτες που μεταφέρθηκαν, αλλά σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση μεταξύ των κορυφαίων 10 (+184%). Η Palma de Mallorca (28,5 εκατομμύρια) έπεσε στη 10η θέση με αύξηση 97% σε σύγκριση με το 2021. Το Orly του Παρισιού κατέγραψε τη μικρότερη ποσοστιαία αύξηση στον αριθμό των επιβατών που μεταφέρθηκαν το 2022 σε σύγκριση με το 2021 (+86%).


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς