
Το δικό της σύστημα επαναχρησιμοποίησης συσκευασιών και ανταποδοτικής ανακύκλωσης δημιούργησε η Carrefour, που το εγκαινίασε σε 150 καταστήματα Carrefour City στο Παρίσι, σε συνεργασία με τις εταιρείες Coca-Cola, Heineken και Citeo.
Η κίνηση αυτή έχει ως στόχο να ενθαρρύνει τους αγοραστές να μειώσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των συσκευασιών, ενθαρρύνοντας την επαναχρησιμοποίησή τους, εξήγησε ο λιανοπωλητής στο ESM Magazine.
Shrinkflation: Καταγγελία της Carrefour για συρρίκνωση των συσκευασιών
Τα καταστήματα Carrefour City θα προσφέρουν πέντε προϊόντα σε επαναχρησιμοποιήσιμες γυάλινες συσκευασίες: Coca-Cola Regular (1L), Coca-Cola χωρίς ζάχαρη (1L), ανθρακούχο μεταλλικό νερό (1L), μεταλλικό νερό χωρίς ανθρακικό (1L) και μπύρα Gallia (33 cl).
Οι πελάτες θα έχουν τη δυνατότητα να επιστρέψουν αυτά τα άδεια μπουκάλια σε ένα από τα 150 καταστήματα και να εισπράξουν ένα μικρό αλλά συμβολικό αντίτιμο (0,20 ευρώ για τα μεγάλα μπουκάλια, 0,10 ευρώ για τα μικρά).
Τα μπουκάλια θα επιστραφούν στην αποθήκη και θα σταλούν στα εργοστάσια των βιομηχανικών συνεργατών για να πλυθούν, να ξαναγεμιστούν και να ξαναμπούν στα ράφια.

Σχέδια επέκτασης
Η Carrefour στοχεύει να επεκτείνει το συγκεκριμένο σύστημα σε νέες περιοχές το επόμενο έτος και να εξοπλίσει 500 ακόμη καταστήματά της μέχρι το 2026. Ένα επαναχρησιμοποιημένο μπουκάλι εξοικονομεί έως και 51% νερό, 76% CO2 και 79% ενέργεια, σύμφωνα με τον Γαλλικό Οργανισμό Οικολογικής Μετάβασης (ADEME).
Ο Alexandre Bompard, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Carrefour επισήμανε σχετικά: «Η μείωση της ποσότητας των συσκευασιών που χρησιμοποιούμε αποτελεί βασική προσδοκία των πελατών μας, μια σημαντική περιβαλλοντική επιταγή και μια πραγματική πρόκληση για τη βιομηχανία μας.
«Ξεκινώντας το πρόγραμμα “Απόθεση για επαναχρησιμοποίηση”, θέλουμε να επιταχύνουμε και να ενισχύσουμε τις δεσμεύσεις που έχουμε αναλάβει στο πλαίσιο του σχεδίου μας Carrefour 2026. Με το σχέδιο αυτό, θέλουμε να αποδείξουμε ότι υπάρχει ένα οικονομικό μοντέλο και να πείσουμε τους εταίρους μας να ακολουθήσουν το παράδειγμά μας».
Οι συνεργάτες-κολοσσοί
Στο πλαίσιο της στρατηγικής της «Ένας κόσμος χωρίς απόβλητα», η Coca-Cola France δεσμεύτηκε να συλλέξει το 100% των δοχείων της από την αγορά για ανακύκλωση ή επαναχρησιμοποίηση μέχρι το 2030.
Ο Mickaël Vinet, πρόεδρος της Coca-Cola France, τόνισε πως «Το 2022, γίναμε η πρώτη εταιρεία που θα προσφέρει το 100% του χαρτοφυλακίου των εμπορικών σημάτων μας σε γυάλινο ποτήρι που επιστρέφεται σε καφετέριες, ξενοδοχεία και εστιατόρια».
«Εδώ και αρκετά χρόνια, λαμβάνουμε επίσης πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη της επαναχρησιμοποίησης στη διανομή. Σήμερα, είμαστε ευτυχείς που αυτή η συνεργασία θα μας επιτρέψει να κάνουμε ένα νέο βήμα προς τα εμπρός, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να βρουν την μάρκα μας σε επαναχρησιμοποιούμενη μορφή στα ράφια των παρισινών καταστημάτων Carrefour City».
Ο Pascal Gilet, πρόεδρος της Heineken France, δήλωσε ότι η εταιρεία είναι υπερήφανη που συμμετέχει σε αυτή την πρωτοβουλία μαζί με άλλους φορείς του κλάδου.
Περίπου το 82% των ποσοτήτων της εταιρείας στις γαλλικές καφετέριες, τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια είναι ήδη συσκευασμένες σε επαναχρησιμοποιούμενα δοχεία.
Ο Gilet πρόσθεσε: «Οι συσκευασίες μας αντιπροσωπεύουν το κύριο στοιχείο των εκπομπών μας (40%), επομένως η μεγιστοποίηση της κυκλικότητάς τους είναι απαραίτητη για την επίτευξη των στόχων μας για την απαλλαγή από τον άνθρακα».


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων