Το δικό της σύστημα επαναχρησιμοποίησης συσκευασιών και ανταποδοτικής ανακύκλωσης δημιούργησε η Carrefour, που το εγκαινίασε σε 150 καταστήματα Carrefour City στο Παρίσι, σε συνεργασία με τις εταιρείες Coca-Cola, Heineken και Citeo.
Η κίνηση αυτή έχει ως στόχο να ενθαρρύνει τους αγοραστές να μειώσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των συσκευασιών, ενθαρρύνοντας την επαναχρησιμοποίησή τους, εξήγησε ο λιανοπωλητής στο ESM Magazine.
Shrinkflation: Καταγγελία της Carrefour για συρρίκνωση των συσκευασιών
Τα καταστήματα Carrefour City θα προσφέρουν πέντε προϊόντα σε επαναχρησιμοποιήσιμες γυάλινες συσκευασίες: Coca-Cola Regular (1L), Coca-Cola χωρίς ζάχαρη (1L), ανθρακούχο μεταλλικό νερό (1L), μεταλλικό νερό χωρίς ανθρακικό (1L) και μπύρα Gallia (33 cl).
Οι πελάτες θα έχουν τη δυνατότητα να επιστρέψουν αυτά τα άδεια μπουκάλια σε ένα από τα 150 καταστήματα και να εισπράξουν ένα μικρό αλλά συμβολικό αντίτιμο (0,20 ευρώ για τα μεγάλα μπουκάλια, 0,10 ευρώ για τα μικρά).
Τα μπουκάλια θα επιστραφούν στην αποθήκη και θα σταλούν στα εργοστάσια των βιομηχανικών συνεργατών για να πλυθούν, να ξαναγεμιστούν και να ξαναμπούν στα ράφια.
Σχέδια επέκτασης
Η Carrefour στοχεύει να επεκτείνει το συγκεκριμένο σύστημα σε νέες περιοχές το επόμενο έτος και να εξοπλίσει 500 ακόμη καταστήματά της μέχρι το 2026. Ένα επαναχρησιμοποιημένο μπουκάλι εξοικονομεί έως και 51% νερό, 76% CO2 και 79% ενέργεια, σύμφωνα με τον Γαλλικό Οργανισμό Οικολογικής Μετάβασης (ADEME).
Ο Alexandre Bompard, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Carrefour επισήμανε σχετικά: «Η μείωση της ποσότητας των συσκευασιών που χρησιμοποιούμε αποτελεί βασική προσδοκία των πελατών μας, μια σημαντική περιβαλλοντική επιταγή και μια πραγματική πρόκληση για τη βιομηχανία μας.
«Ξεκινώντας το πρόγραμμα “Απόθεση για επαναχρησιμοποίηση”, θέλουμε να επιταχύνουμε και να ενισχύσουμε τις δεσμεύσεις που έχουμε αναλάβει στο πλαίσιο του σχεδίου μας Carrefour 2026. Με το σχέδιο αυτό, θέλουμε να αποδείξουμε ότι υπάρχει ένα οικονομικό μοντέλο και να πείσουμε τους εταίρους μας να ακολουθήσουν το παράδειγμά μας».
Οι συνεργάτες-κολοσσοί
Στο πλαίσιο της στρατηγικής της «Ένας κόσμος χωρίς απόβλητα», η Coca-Cola France δεσμεύτηκε να συλλέξει το 100% των δοχείων της από την αγορά για ανακύκλωση ή επαναχρησιμοποίηση μέχρι το 2030.
Ο Mickaël Vinet, πρόεδρος της Coca-Cola France, τόνισε πως «Το 2022, γίναμε η πρώτη εταιρεία που θα προσφέρει το 100% του χαρτοφυλακίου των εμπορικών σημάτων μας σε γυάλινο ποτήρι που επιστρέφεται σε καφετέριες, ξενοδοχεία και εστιατόρια».
«Εδώ και αρκετά χρόνια, λαμβάνουμε επίσης πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη της επαναχρησιμοποίησης στη διανομή. Σήμερα, είμαστε ευτυχείς που αυτή η συνεργασία θα μας επιτρέψει να κάνουμε ένα νέο βήμα προς τα εμπρός, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να βρουν την μάρκα μας σε επαναχρησιμοποιούμενη μορφή στα ράφια των παρισινών καταστημάτων Carrefour City».
Ο Pascal Gilet, πρόεδρος της Heineken France, δήλωσε ότι η εταιρεία είναι υπερήφανη που συμμετέχει σε αυτή την πρωτοβουλία μαζί με άλλους φορείς του κλάδου.
Περίπου το 82% των ποσοτήτων της εταιρείας στις γαλλικές καφετέριες, τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια είναι ήδη συσκευασμένες σε επαναχρησιμοποιούμενα δοχεία.
Ο Gilet πρόσθεσε: «Οι συσκευασίες μας αντιπροσωπεύουν το κύριο στοιχείο των εκπομπών μας (40%), επομένως η μεγιστοποίηση της κυκλικότητάς τους είναι απαραίτητη για την επίτευξη των στόχων μας για την απαλλαγή από τον άνθρακα».
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων