
Το δικό της σύστημα επαναχρησιμοποίησης συσκευασιών και ανταποδοτικής ανακύκλωσης δημιούργησε η Carrefour, που το εγκαινίασε σε 150 καταστήματα Carrefour City στο Παρίσι, σε συνεργασία με τις εταιρείες Coca-Cola, Heineken και Citeo.
Η κίνηση αυτή έχει ως στόχο να ενθαρρύνει τους αγοραστές να μειώσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των συσκευασιών, ενθαρρύνοντας την επαναχρησιμοποίησή τους, εξήγησε ο λιανοπωλητής στο ESM Magazine.
Shrinkflation: Καταγγελία της Carrefour για συρρίκνωση των συσκευασιών
Τα καταστήματα Carrefour City θα προσφέρουν πέντε προϊόντα σε επαναχρησιμοποιήσιμες γυάλινες συσκευασίες: Coca-Cola Regular (1L), Coca-Cola χωρίς ζάχαρη (1L), ανθρακούχο μεταλλικό νερό (1L), μεταλλικό νερό χωρίς ανθρακικό (1L) και μπύρα Gallia (33 cl).
Οι πελάτες θα έχουν τη δυνατότητα να επιστρέψουν αυτά τα άδεια μπουκάλια σε ένα από τα 150 καταστήματα και να εισπράξουν ένα μικρό αλλά συμβολικό αντίτιμο (0,20 ευρώ για τα μεγάλα μπουκάλια, 0,10 ευρώ για τα μικρά).
Τα μπουκάλια θα επιστραφούν στην αποθήκη και θα σταλούν στα εργοστάσια των βιομηχανικών συνεργατών για να πλυθούν, να ξαναγεμιστούν και να ξαναμπούν στα ράφια.

Σχέδια επέκτασης
Η Carrefour στοχεύει να επεκτείνει το συγκεκριμένο σύστημα σε νέες περιοχές το επόμενο έτος και να εξοπλίσει 500 ακόμη καταστήματά της μέχρι το 2026. Ένα επαναχρησιμοποιημένο μπουκάλι εξοικονομεί έως και 51% νερό, 76% CO2 και 79% ενέργεια, σύμφωνα με τον Γαλλικό Οργανισμό Οικολογικής Μετάβασης (ADEME).
Ο Alexandre Bompard, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Carrefour επισήμανε σχετικά: «Η μείωση της ποσότητας των συσκευασιών που χρησιμοποιούμε αποτελεί βασική προσδοκία των πελατών μας, μια σημαντική περιβαλλοντική επιταγή και μια πραγματική πρόκληση για τη βιομηχανία μας.
«Ξεκινώντας το πρόγραμμα “Απόθεση για επαναχρησιμοποίηση”, θέλουμε να επιταχύνουμε και να ενισχύσουμε τις δεσμεύσεις που έχουμε αναλάβει στο πλαίσιο του σχεδίου μας Carrefour 2026. Με το σχέδιο αυτό, θέλουμε να αποδείξουμε ότι υπάρχει ένα οικονομικό μοντέλο και να πείσουμε τους εταίρους μας να ακολουθήσουν το παράδειγμά μας».
Οι συνεργάτες-κολοσσοί
Στο πλαίσιο της στρατηγικής της «Ένας κόσμος χωρίς απόβλητα», η Coca-Cola France δεσμεύτηκε να συλλέξει το 100% των δοχείων της από την αγορά για ανακύκλωση ή επαναχρησιμοποίηση μέχρι το 2030.
Ο Mickaël Vinet, πρόεδρος της Coca-Cola France, τόνισε πως «Το 2022, γίναμε η πρώτη εταιρεία που θα προσφέρει το 100% του χαρτοφυλακίου των εμπορικών σημάτων μας σε γυάλινο ποτήρι που επιστρέφεται σε καφετέριες, ξενοδοχεία και εστιατόρια».
«Εδώ και αρκετά χρόνια, λαμβάνουμε επίσης πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη της επαναχρησιμοποίησης στη διανομή. Σήμερα, είμαστε ευτυχείς που αυτή η συνεργασία θα μας επιτρέψει να κάνουμε ένα νέο βήμα προς τα εμπρός, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να βρουν την μάρκα μας σε επαναχρησιμοποιούμενη μορφή στα ράφια των παρισινών καταστημάτων Carrefour City».
Ο Pascal Gilet, πρόεδρος της Heineken France, δήλωσε ότι η εταιρεία είναι υπερήφανη που συμμετέχει σε αυτή την πρωτοβουλία μαζί με άλλους φορείς του κλάδου.
Περίπου το 82% των ποσοτήτων της εταιρείας στις γαλλικές καφετέριες, τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια είναι ήδη συσκευασμένες σε επαναχρησιμοποιούμενα δοχεία.
Ο Gilet πρόσθεσε: «Οι συσκευασίες μας αντιπροσωπεύουν το κύριο στοιχείο των εκπομπών μας (40%), επομένως η μεγιστοποίηση της κυκλικότητάς τους είναι απαραίτητη για την επίτευξη των στόχων μας για την απαλλαγή από τον άνθρακα».


Latest News

Η σουηδική Vattenfall θα κατασκευάσει το μεγαλύτερο αιολικό πάρκο στη Γερμανία
Το ένα απο τα δύο πάρκα που θα κατασκευάσει στη Βόρεια Θάλασσα η σουηδική Vattenfall θα είναι δυναμικότητας 980 MW

Τα οφέλη και τα εμπόδια για τη μαζική στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Πρόσφατη μελέτη δείχνει πώς η επιλογή EV θα μπορούσε να ενισχύσει τους ιδιοκτήτες, αλλά και την ενεργειακή αυτονομία των πόλεων

Μειώνει τις επενδύσεις σε πράσινη ενέργεια η γερμανική RWE
Υπάρχει αβεβαιότητα στο επενδυτικό περιβάλλον λέει ο CEO της RWE - Τι σχεδιάζει η εταιρεία

Πώς θα είναι η Γαλλία το 2100 - Θερμότερη κατά 4°C
Η Météo France αναλύει τις επιπτώσεις από την προβλεπόμενη αύξηση της μέσης θερμοκρασίας στη χώρα τα επόμενα 75 χρόνια

Η τελευταία δεκαετία είναι η θερμότερη στα χρονικά - Εφιαλτική η συνέχεια
Οι αλλαγές στο κλίμα και ειδικά η υπερθέρμανση, είναι ιδιαίτερα εμφανής στους ωκεανούς

Ερχεται το τέλος του ESG; - Οι μεγάλες εταιρείες, οι στόχοι βιωσιμότητας και τα μπόνους στελεχών
Η υποχώρηση από τους κλιματικούς στόχους του ESG στις αμοιβές στελεχών αντανακλά και κάποιες ανησυχίες των επενδυτών

Πιο κοντά στην κατάκτηση της παγκόσμιας αγοράς η BYD - Ή μήπως όχι;
Η πεντάλεπτη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων από την εταιρεία του Κινέζου δισεκατομμυριούχου Γουάνγκ Τσουανφού και οι κρίσεις σε τρεις ηπείρους

Nέο ρεκόρ θερμότητας στο κλίμα το 2024 - Γιατί κορυφαίοι επιστήμονες βρίσκονται σε απόγνωση
Απελπισμένοι εμφανίζονται οι επιστήμονες σχετικά με το κλίμα

Πώς η προεδρία Τραμπ.... αποφόρτισε τις εταιρείες φόρτισης EV - Εφιαλτική βουτιά των μετοχών
Βουτιά 70% έχουν κάνει οι μετοχές εταιρειών που προμηθεύουν την αγορά με φορτιστές για ηλεκτρικά οχήματα, λόγω της πολιτικής Τραμπ

Τιμήθηκαν 27 εταιρείες για αποκατάσταση και αναδάσωση - Το μήνυμα Παπασταύρου
Ειδική εκδήλωση από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για το θεσμό του Αναδόχου Αποκατάστασης και Αναδάσωσης