Το δικό της σύστημα επαναχρησιμοποίησης συσκευασιών και ανταποδοτικής ανακύκλωσης δημιούργησε η Carrefour, που το εγκαινίασε σε 150 καταστήματα Carrefour City στο Παρίσι, σε συνεργασία με τις εταιρείες Coca-Cola, Heineken και Citeo.

Η κίνηση αυτή έχει ως στόχο να ενθαρρύνει τους αγοραστές να μειώσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των συσκευασιών, ενθαρρύνοντας την επαναχρησιμοποίησή τους, εξήγησε ο λιανοπωλητής στο ESM Magazine.

Shrinkflation: Καταγγελία της Carrefour για συρρίκνωση των συσκευασιών

Τα καταστήματα Carrefour City θα προσφέρουν πέντε προϊόντα σε επαναχρησιμοποιήσιμες γυάλινες συσκευασίες: Coca-Cola Regular (1L), Coca-Cola χωρίς ζάχαρη (1L), ανθρακούχο μεταλλικό νερό (1L), μεταλλικό νερό χωρίς ανθρακικό (1L) και μπύρα Gallia (33 cl).

Οι πελάτες θα έχουν τη δυνατότητα να επιστρέψουν αυτά τα άδεια μπουκάλια σε ένα από τα 150 καταστήματα και να εισπράξουν ένα μικρό αλλά συμβολικό αντίτιμο (0,20 ευρώ για τα μεγάλα μπουκάλια, 0,10 ευρώ για τα μικρά).

Τα μπουκάλια θα επιστραφούν στην αποθήκη και θα σταλούν στα εργοστάσια των βιομηχανικών συνεργατών για να πλυθούν, να ξαναγεμιστούν και να ξαναμπούν στα ράφια.

Σχέδια επέκτασης

Η Carrefour στοχεύει να επεκτείνει το συγκεκριμένο σύστημα σε νέες περιοχές το επόμενο έτος και να εξοπλίσει 500 ακόμη καταστήματά της μέχρι το 2026. Ένα επαναχρησιμοποιημένο μπουκάλι εξοικονομεί έως και 51% νερό, 76% CO2 και 79% ενέργεια, σύμφωνα με τον Γαλλικό Οργανισμό Οικολογικής Μετάβασης (ADEME).

Ο Alexandre Bompard, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Carrefour επισήμανε σχετικά: «Η μείωση της ποσότητας των συσκευασιών που χρησιμοποιούμε αποτελεί βασική προσδοκία των πελατών μας, μια σημαντική περιβαλλοντική επιταγή και μια πραγματική πρόκληση για τη βιομηχανία μας.

«Ξεκινώντας το πρόγραμμα “Απόθεση για επαναχρησιμοποίηση”, θέλουμε να επιταχύνουμε και να ενισχύσουμε τις δεσμεύσεις που έχουμε αναλάβει στο πλαίσιο του σχεδίου μας Carrefour 2026. Με το σχέδιο αυτό, θέλουμε να αποδείξουμε ότι υπάρχει ένα οικονομικό μοντέλο και να πείσουμε τους εταίρους μας να ακολουθήσουν το παράδειγμά μας».

Οι συνεργάτες-κολοσσοί

Στο πλαίσιο της στρατηγικής της «Ένας κόσμος χωρίς απόβλητα», η Coca-Cola France δεσμεύτηκε να συλλέξει το 100% των δοχείων της από την αγορά για ανακύκλωση ή επαναχρησιμοποίηση μέχρι το 2030.

Ο Mickaël Vinet, πρόεδρος της Coca-Cola France, τόνισε πως «Το 2022, γίναμε η πρώτη εταιρεία που θα προσφέρει το 100% του χαρτοφυλακίου των εμπορικών σημάτων μας σε γυάλινο ποτήρι που επιστρέφεται σε καφετέριες, ξενοδοχεία και εστιατόρια».

«Εδώ και αρκετά χρόνια, λαμβάνουμε επίσης πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη της επαναχρησιμοποίησης στη διανομή. Σήμερα, είμαστε ευτυχείς που αυτή η συνεργασία θα μας επιτρέψει να κάνουμε ένα νέο βήμα προς τα εμπρός, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να βρουν την μάρκα μας σε επαναχρησιμοποιούμενη μορφή στα ράφια των παρισινών καταστημάτων Carrefour City».

Ο Pascal Gilet, πρόεδρος της Heineken France, δήλωσε ότι η εταιρεία είναι υπερήφανη που συμμετέχει σε αυτή την πρωτοβουλία μαζί με άλλους φορείς του κλάδου.

Περίπου το 82% των ποσοτήτων της εταιρείας στις γαλλικές καφετέριες, τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια είναι ήδη συσκευασμένες σε επαναχρησιμοποιούμενα δοχεία.

Ο Gilet πρόσθεσε: «Οι συσκευασίες μας αντιπροσωπεύουν το κύριο στοιχείο των εκπομπών μας (40%), επομένως η μεγιστοποίηση της κυκλικότητάς τους είναι απαραίτητη για την επίτευξη των στόχων μας για την απαλλαγή από τον άνθρακα».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα