Το μεγάλο έργο του μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι έτοιμο το 2024 ώστε να εισέλθει σε διαδικασία έναρξης λειτουργίας, τόνισε ο Γενικός Διευθυντής της Intrakat, κ. Αναστάσιος Αρανίτης, μιλώντας στην ημερίδα της voria.gr για τα Μεγάλα Έργα και τις Ενεργειακές Υποδομές στη Βόρεια Ελλάδα.
Ο κ. Αρανίτης σημείωσε ότι πρόκειται για ένα εμβληματικό και πολύ δύσκολο έργο, το οποίο θα είναι το πιο σύγχρονο έργο μετρό στην Ευρώπη και, θα είναι μάλιστα, χωρίς μηχανοδηγούς (driverless). Και υπογράμμισε ότι όλοι οι άμεσα εμπλεκόμενοι θα πρέπει να πανηγυρίσουν την ολοκλήρωσή του, δεδομένου ότι στο παρελθόν είχε αντιμετωπίσει πάρα πολύ σημαντικά προβλήματα κατά τη διάρκεια της υλοποίησής του.
Εξάρχου (Intrakat): Οι προκλήσεις της αγοράς ενέργειας για την πράσινη μετάβαση
Ο Γενικός Διευθυντής της Intrakat υπογράμμισε ότι, πέραν του έργου του μετρό και της επέκτασής του προς την Καλαμαριά, η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα αποτελούν κόμβο υλοποίησης πολύ σημαντικών υποδομών, με μεγάλα οδικά, σιδηροδρομικά και περιβαλλοντικά έργα που βρίσκονται σε διαδικασία είτε δημοπράτησης είτε κατασκευής, τα μεγέθη των οποίων παραπέμπουν στις υποδομές που κατασκευάστηκαν στην Αττική κατά την περίοδο της Ολυμπιάδας.
Παράλληλα, ο κ. Αρανίτης επισήμανε τη σημασία των υδραυλικών έργων στην ευρύτερη περιοχή, όχι μόνο ως προς το σκέλος της άμεσης αντιμετώπισης και θωράκισης της αντιπλημμυρικής προστασίας, αλλά ως προς την διαχείριση των υδάτων συνολικά, κάνοντας έκκληση για μία ολιστική προσέγγιση στον σχεδιασμό τους, βάσει των λεγόμενων περιόδων επαναφοράς (δηλαδή του στατιστικού ιστορικού των πλημμυρικών φαινομένων) κι εξετάζοντας παράλληλα τη δυνατότητα αλλαγών στο σχετικό θεσμικό πλαίσιο. Και παρατήρησε ότι τα υδραυλικά έργα θα πρέπει να συνδυαστούν όχι μόνο με τη διαχείριση των υδάτων, αλλά και με τα υδροηλεκτρικά έργα ώστε να επιτύχουμε ένα καλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα για τη χώρα.
Ο κ. Αρανίτης σημείωσε ότι όλα τα μεγάλα έργα από τη φύση τους είναι πολύ δύσκολα και απαιτούν εκτεταμένο χρόνο για τη μελέτη, την ωρίμαση και την υλοποίησή τους, θέτοντας ως σχετικά παραδείγματα, την Αττική Οδό και την Εγνατία Οδό, οι οποίες χρειάστηκαν πάρα πολλά χρόνια από τη σύλληψη της ιδέας κατασκευής τους, έως την παράδοσή τους στους πολίτες. Και επισήμανε ότι, εάν θέλουμε έργα που θα αφήσουν αποτύπωμα στην ιστορία, θα πρέπει να ενσκήψουμε συλλογικά στα προβλήματά τους και να τα στηρίξουμε σε θεσμικό επίπεδο, ώστε να δούμε πως αυτές οι μεγάλες επενδύσεις θα προχωρήσουν καλύτερα.
Ο Γενικός Διευθυντής της Intrakat κατέληξε, λέγοντας ότι το μεγάλο ζήτημα του τεχνικού κόσμου είναι ο τρόπος με τον οποίο θα υλοποιηθούν τα μεγάλα έργα, καθώς οι υλικοί και ανθρώπινοι πόροι της Ελλάδας είναι περιορισμένοι, ενώ έχει προκύψει και η πολύ σημαντική αύξηση του κόστους των υλικών. Και έκανε έκκληση για μία μεγάλη συνεννόηση ανάμεσα στον τεχνικό κόσμο, την πολιτική ηγεσία και την πολιτεία ώστε να βρεθούν συνολικές λύσεις για τα έργα, έτσι ώστε αυτά να σχεδιάζονται και να υλοποιούνται έγκαιρα, κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο προς όφελος της χώρας.
Latest News
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ