Την ανάγκη για προσέλκυση και ενθάρρυνση κάθε «πράσινης» επενδυτικής πρωτοβουλίας στα λιμάνια μας και την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στα πλοία από ξηράς, ανέδειξε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης ως βασική προτεραιότητα του Υπουργείου, μιλώντας σήμερα σε ημερίδα του ΟΛΠ. Θέμα της ημερίδας ήταν «Ηλεκτροδότηση Πλοίων στο Λιμάνι του Πειραιά – Προοπτικές και Προκλήσεις».
Κατά την ομιλία του ο κ. Στυλιανίδης επεσήμανε ότι «η απανθρακοποίηση και η πράσινη ναυτιλία είναι το μέλλον» και σημείωσε ότι «όσο πιο γρήγορα προσαρμοστούμε, τόσο πιο καθοριστικό και πρωταγωνιστικό ρόλο θα έχουμε». Τόνισε επίσης ότι η πράσινη μετάβαση στη ναυτιλία και οι μεγάλες προκλήσεις που δημιουργεί ήταν το πρώτο θέμα που απασχόλησε την πρόσφατη Σύνοδο του ΙΜΟ. Παράλληλα συζητήθηκαν το μεγάλο θέμα του ETS αλλά και το πώς θα διαχειριστούμε τα ανταγωνιστικά λιμάνια που είναι δίπλα μας.
Και πρόσθεσε: «Η ανάπτυξη της ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά, το λεγόμενο SSE (Shore Side Electricity), δηλαδή ο εφοδιασμός και η τροφοδοσία ελλιμενιζόμενων πλοίων, αποτελεί βασικό μέτρο του “Fitfor 55”. Στο πλαίσιο αυτό, έχει εκδοθεί ήδη ο σχετικός Κανονισμός για να μπορούν τα πλοία να χρησιμοποιούν, εντός λιμανιού, ηλεκτρική ενέργεια από την ξηρά. Είναι ένα μέσο περιορισμού των «emissions».
Υποχρεωτική ηλεκτροδότηση
Ο κ. Στυλιανίδης ανακοίνωσε στη συνέχεια ότι από την 1η Ιανουαρίου 2030 ο στόχος είναι να υπάρχει υποχρεωτική ηλεκτροδότηση των επιβατηγών πλοίων, των κρουαζιερόπλοιων και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, για όσο χρόνο βρίσκονται στο λιμάνι. Επομένως, όπως είπε, «προϋπόθεση είναι, λιμάνια όπως το μεγαλύτερο της χώρας, ο Πειραιάς, να διαθέτουν υποδομή OPS (Onshore Power Supply), κάτι που μας φέρνει όλους ενώπιον των ευθυνών μας».
Και ο κ. Υπουργός κατέληξε: «Το λιμάνι του Πειραιά με την πράσινη μετάβαση και τις υπόλοιπες πρωτοβουλίες, θα μπορέσει να καταστεί μια επιπλέον δύναμη για ανάπτυξη στη χώρα. Θεωρώ ότι ο Πειραιάς πλέον έχει γίνει ένα ευρωπαϊκό λιμάνι δυναμικής και καίριας σημασίας για όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Στις εργασίες του IMO, σ’ αυτή τη μεγάλη Συνέλευση όλων των Κρατών – Μελών, είδα τον ανταγωνισμό που δημιουργείται πλέον στα θέματα της πράσινης μετάβασης. Επομένως, όσο καλύτερα και πιο μεθοδικά προχωρούμε, τόσο περισσότερο κερδίζουμε έδαφος για να κρατήσουμε τον πρωταγωνιστικό μας ρόλο. Η ελληνική ναυτιλία είναι πρωταγωνίστρια, πρέπει να παραμείνει πρωταγωνίστρια και συνεχώς να ανεβαίνει βαθμίδες και να επηρεάζει όλο το παγκόσμιο σκηνικό σ’ αυτά τα κρίσιμα θέματα».
Latest News
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Αυτόνομο ενεργειακά το λιμάνι του Βόλου
Το πρώτο και μοναδικό λιμάνι της χώρας που καλύπτει τις ανάγκες του για ενέργεια
Κρουαζιέρα: Τρεις διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ για Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για το ένα ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ