Καιρό το συζητούσαν. Τελικά το πήραν απόφαση. Η Νέα Υόρκη θα γίνει η πρώτη πόλη στις Ηνωμένες Πολιτείες που θα βάλει διόδια και θα χρεώνει για την οδήγηση στους πιο κεντρικούς της δρόμους. Τακτική που ήδη ακολουθούν άλλες πόλεις όπως το Λονδίνο, το Μιλάνο ή η Στοκχόλμη.
Το νέο τέλος κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης θα τεθεί σε ισχύ την επόμενη άνοιξη με χρέωση 15 δολαρίων (περίπου 14 ευρώ) για τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν κάτω από την 60η οδό στο Μανχάταν, την περιοχή με τη μεγαλύτερη πυκνότητα πληθυσμού και κίνηση στην πόλη.
Μανχάταν: Τα ενοίκια αγγίζουν τις 6.000 δολάρια
Για τα φορτηγά το κόστος εισόδου θα ανέλθει στα 22 δολάρια, ενώ τα λεωφορεία και τα φορτηγά θα πληρώνουν 33 δολάρια. Οι μοτοσυκλέτες θα χρεώνονται με ημερήσια χρέωση 7,50 δολάρια.
Ο χρόνος για την ισχύ των διοδίων θα είναι μεταξύ πέντε το πρωί και εννέα το βράδυ από Δευτέρα έως Παρασκευή και τα Σαββατοκύριακα μεταξύ εννέα το πρωί και εννέα το βράδυ για όλα τα οχήματα.
Η περιοχή που θα επηρεάζεται από τα διόδια ξεκινά νότια του Central Park, στο Midtown, και φτάνει στην περιοχή του Lower Manhattan. Καλύπτει τις κύριες εμπορικές, τουριστικές και παραδοσιακές γειτονιές του Big Apple.
Το μέτρο εγκρίθηκε από τη Μητροπολιτική Αρχή Μεταφορών (MTA) και θα πρέπει να επικυρωθεί εντός δύο μηνών. Προχώρησε με εννέα ψήφους υπέρ και μόνο μία κατά από τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου.
«Αυτό είναι απαραίτητο για το μέλλον της πόλης», δήλωσε ο πρόεδρος του MTA Janno Lieber μετά την ψηφοφορία. «Είπα στην ομάδα MTA όταν ξεκίνησα εδώ: θα γίνει δύσκολο, αλλά πρέπει να γίνει», πρόσθεσε ο επικεφαλής των μεταφορών της Νέας Υόρκης, που διορίστηκε τον Ιανουάριο του 2022 από την κυβερνήτη της πολιτείας, Κάθι Χότσουλ, η οποία υποστηρίζει το μέτρο.
Ο νέος συντελεστής στοχεύει στην ανακούφιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και στη μείωση της ρύπανσης, καθώς και στη συγκέντρωση τουλάχιστον 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων ετησίως για επενδύσεις στην ανανέωση της υποδομής των δημόσιων μεταφορών, όπως το μετρό, το οποίο έχει υποστεί πολλές επισκευές στις απαρχαιωμένες γραμμές του τα τελευταία χρόνια.
Η περιοχή που θα επηρεάζεται από τα διόδια ξεκινά νότια του Central Park, στο Midtown, και φτάνει στην περιοχή του Lower Manhattan. Καλύπτει τις κύριες εμπορικές, τουριστικές και παραδοσιακές γειτονιές του Big Apple.
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση, οι πολίτες περνούν κατά μέσο όρο 236 ώρες το χρόνο εγκλωβισμένοι σε μποτιλιαρίσματα.
Τα κλασικά κίτρινα ταξί της Νέας Υόρκης θα πληρώνουν όπως τα ιδιωτικά οχήματα συν μια επιπλέον επιβάρυνση 1,25 δολαρίων. Τα μισθωμένα οχήματα όπως αυτά της Uber και της Lyft, θα πληρώνουν έξτρα 2, 5 δολάρια.
Αμφότερες θα μετακυλήσουν το κόστος στους επιβάτες. Το μέτρο έχει ελάχιστες εξαιρέσεις. Το πιο αξιοσημείωτο είναι ότι οι οδηγοί που έχουν ετήσια έσοδα λιγότερα των 50.000 δολαρίων. Αυτοί δεν θα χρειάζεται να πληρώνουν για τα πρώτα 10 ταξίδια τους στην περιοχή κάθε μήνα (αν και υπολογίζεται ότι μόνο το 4% των οδηγών ανήκει σε αυτή την ομάδα).
Εξαιρούνται επίσης τα οχήματα έκτακτης ανάγκης, εκείνα που μεταφέρουν άτομα με αναπηρία και οι οδηγοί που ζουν στη ζώνη συμφόρησης και κερδίζουν 60.000 $ ή λιγότερο ετησίως. Οι οδηγοί που μένουν στους αυτοκινητόδρομους West Side και FDR Drive, τους δύο δρόμους που εκτείνονται από βορρά προς νότο και στις δύο πλευρές του νησιού, θα αποφύγουν επίσης τη χρέωση.
Το μέτρο δεν άρεσε στην άλλη πλευρά του ποταμού Hudson και ειδικά στη γειτονική πολιτεία του Νιου Τζέρσεϊ, όπου ζουν χιλιάδες εργάτες που έχουν πρόσβαση στο Μανχάταν καθημερινά. Ούτε όσοι ζουν στο Κουίνς ή στο Μπρούκλιν και χρησιμοποιούν τις σήραγγες, όπου τα αυτοκίνητα πληρώνουν ήδη ένα τέλος 12,75 $ για να τις διασχίσουν. Για να αντιμετωπιστεί η δυσαρέσκεια, το MTA έχει συμπεριλάβει πίστωση 5 $ για οδηγούς επιβατικών οχημάτων που χρησιμοποιούν τις σήραγγες Lincoln, Holland, New Jersey και Queens-Midtown και Brooklyn-Battery.
Σαν μέτρο δεν ήταν αρκετό. Το Νιου Τζέρσεϊ έχει καταθέσει ομοσπονδιακή αγωγή κατά των δασμών που θα μπορούσαν να καθυστερήσουν ή να αποτρέψουν την τελική έγκριση. Συνολικά 122 ομάδες, όπως δημοτικοί υπάλληλοι, πυροσβέστες ή αστυνομικοί ζήτησαν να εξαιρεθούν από τα διόδια, αλλά καμία δεν το κατάφερε. Τώρα ανοίγει μια περίοδος 60 ημερών όπου όλες οι ενώσεις θα μπορούν να παρουσιάσουν τα παράπονα και τα σχόλιά τους. Εάν καμία αμφισβήτηση δεν αποδειχθεί επιτυχής, το ποσοστό θα τεθεί σε τελική ψηφοφορία.
Για την αποφυγή απάτης με χειρισμό πινακίδων κυκλοφορίας, η πρόσβαση των οχημάτων θα ελέγχεται με κάμερες. Οι συντάκτες του σχεδίου εκτιμούν ότι αυτό θα μπορούσε να αφαιρέσει 300 εκατομμύρια δολάρια από την αναμενόμενη συλλογή. Αν και στο διαδίκτυο ήδη κυκλοφορούν προσφορές για ψεύτικες πινακίδες για να ξεφύγουν από τους ελέγχους. Τα διόδια συμφόρησης θα φτάσουν στη Νέα Υόρκη μετά από χρόνια συζητήσεων σε μια χώρα όπου δεν έχουν τεθεί ποτέ περιορισμοί στην κυκλοφορία των μηχανοκίνητων οχημάτων.
Η πρώτη ιδέα παρουσιάστηκε το 1970 από τον δήμαρχο John Lindsay, η οποία συνίστατο σε τέλη για τη διέλευση των γεφυρών του East River. Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, ο Δημοκρατικός Michael Bloomberg προσπάθησε να εφαρμόσει διόδια 8$ στο Μανχάταν. Και οι δύο απέτυχαν.
Τώρα, μισό αιώνα μετά, οι σκέψεις τους δικαιώνονται…
Πηγή: in.gr
Latest News
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους
Τραμπ: Ανακοίνωσε την δημιουργία ειδικής υπηρεσίας για τη συλλογή δασμών
Η ανάρτηση του Ντόναλντ Τραμπ στο Truth Social
Jack Daniel's: Ο λόγος που απολύει 600 εργαζόμενους
Τα σχέδια για απολύσεις του παραγωγού ουίσκι έρχονται λίγες ημέρες μετα την «σύσταση» του Γενικού Χειρουργού των ΗΠΑ ότι τα αλκοολούχα θα πρέπει να φέρουν προειδοποίηση για τους κινδύνους καρκίνου
«Παγώνουν» οι εξαγωγές πετρελαίου στην Αρκτική, απο τη Ρωσία, μετά τις νέες κυρώσεις των ΗΠΑ
Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα για τις ποσότητες πετρελαίου που παράγει η Ρωσία στις εγκαταστάσεις κοντά στον αρκτικό κύκλο