Αποτελεί τη νέα τάση που κυριαρχεί τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Με τον τζίρο τους να ξεπερνά στη χώρα μας τα 500 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση τα έτοιμα και ημιέτοιμα γεύματα αποτελούν μέρος στο καλάθι των καταναλωτών.
Σούπερ μάρκετ: Με σνακ, αναψυκτικά και αλκοολούχα ποτά γέμισαν το καλάθι τους οι Έλληνες στο 10μηνο
Φρέσκα, κατεψυγμένα, κονσέρβες, ακόμα και αποξηραμένα αποτελούν λύση, η οποία μάλιστα θεωρείται από πολλούς και τρόπος εξοικονόμησης χρημάτων, αφού αγοράζουν τόσο όσο θέλουν να καταναλώσουν, χρειάζονται λιγότερο χρόνο και ενέργεια για να το μαγειρέψουν και παράλληλα η τελευταία τάση που αποτελεί τα λεγόμενα φρέσκα πακέτα (fresh box), που περιλαμβάνουν όλα τα υλικά που χρειάζεται μια συνταγή στις απαραίτητες ποσότητες, βοηθά στην αποφυγή της σπατάλης πρώτων υλών που συχνά και καταλήγουν στα σκουπίδια.
Πλέον ο ένας στους δύο καταναλωτές (49%) βασίζει τον εβδομαδιαίο προγραμματισμό της διατροφής του στα έτοιμα και ημιέτοιμα φαγητά έχοντας τη δυνατότητα να επιλέξει από μια μεγάλη ομάδα προϊόντων.
Στη διάρθρωση της αγοράς έτοιμων φαγητών ανά κύρια ομάδα προϊόντων σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς και της ICAP η κατηγορία των κατεψυγμένων φαγητών κατέχει ποσοστό περίπου ποσοστό 47% – 50% επί του συνόλου, οι κονσέρβες με 25%, τα φαγητά ψυγείου 16% είτε πρόκειται για έτοιμα ή ημιέτοιμα γεύματα με ανοδική πορεία, τα αποξηραμένα φαγητά (σούπες, ζυμαρικά, νουντλς, κ.τ.λ.) 3% και 9,6% τα προϊόντα ζεστής γωνιάς.
Το γεγονός ότι η πανδημία έκανε τους ανθρώπους να επαναξιολογήσουν το μαγείρεμα στο σπίτι έστρωσε το έδαφος για αυτή την κατηγορία ενώ η ακρίβεια και οι περικοπές στις παραγγελίες εκτός σπιτιού άνοιξαν την όρεξη της βιομηχανίες τροφίμων να εμπλουτίσουν την γκάμα των προϊόντων τους και να προσφέρουν από παραδοσιακές ελληνικές συνταγές έως ιταλική και ασιατική κουζίνα.
Σύμφωνα με τη μελέτη του ELTRUΝ το 27% των Ελλήνων δηλώνουν ότι μαγειρεύουν περισσότερο στο σπίτι σε σχέση με πριν από την πανδημική και την ενεργειακή κρίση, γεγονός που τροφοδοτεί μεγάλη ζήτηση στην κατηγορία των ημιέτοιμων γευμάτων.
Επενδύσεις
Η κατηγορία των έτοιμων φαγητών αποτελεί πλέον δυναμικό κλάδο, στον οποίο επενδύουν όλο και περισσότερες επιχειρήσεις ενώ το τελευταίο διάστημα πραγματοποιούνται και εξαγορές. Ο κλάδος των τυποποιημένων γευμάτων τα οποία διατίθενται μέσω των σουπερμάρκετ διακρίνεται σε τέσσερις βασικές κατηγορίες: στα κατεψυγμένα, τα θερμοκρασίας ψυγείου, τα θερμοκρασίας περιβάλλοντος και τα αποξηραμένα.
Σύμφωνα με στοιχεία της ICAP η κατηγορία των κατεψυγμένων έτοιμων φαγητών εκτιμάται ότι αυξήθηκε σχεδόν κατά 8% στην τριετία 2019 – 2021 και 1,1% στο διάστημα 2021 – 2022. Οι κατεψυγμένες πίτες καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεων της κατηγορίας αυτής και ακολουθούν τα κατεψυγμένα έτοιμα γεύματα με βάση το κρέας, το ψάρι και το κοτόπουλο, ενώ έπονται οι υπόλοιποι τύποι κατεψυγμένων γευμάτων με μεγάλη διαφορά.
Τα έτοιμα φαγητά σε κονσέρβες εμφάνισαν άνοδο 6,3% το 2020 επί των συνολικών πωλήσεών τους που συνεχίστηκε το 2021 με ρυθμό της τάξης του 3% και όπως εκτιμάται η αύξηση θα συνεχιστεί ενώ ανάλογη είναι η εικόνα και των έτοιμων γευμάτων ψυγείου όπου τα τελευταία χρόνια νέα προϊόντα ψυγείου διατίθενται στην αγορά, όπως είναι οι έτοιμες σαλάτες – γεύματα, ready to cook, fresh box που έχουν κερδίσει μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού.
Latest News
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Μειώνει τα ασφάλιστρα υγείας η Interamerican
Ο μέσος όρος της αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων των μακροχρόνιων προγραμμάτων υγείας διαμορφώνεται σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ
Ίδρυση αστικού συνεταιρισμού μέσα από την e-υπηρεσία μιας «στάσης»
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Εγκρίθηκε το ενημερωτικό δελτίο της Alter Ego Media για εισαγωγή στο ΧΑ
Με απόφαση του το διοικητικό συμβούλιο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς ενέκρινε το περιεχόμενο του ενημερωτικού δελτίου της Alter Ego Media
Εθνική Ασφαλιστική: Προσαρμογή προς τα...κάτω στα ισόβια ασφάλιστρα υγείας - Στο 7% η αύξηση
Η Εθνική Ασφαλιστική υπογραμμίζει τη δέσμευση της εταιρίας στην διασφάλιση του οφέλους των ασφαλισμένων
Κορυφαία επιλογή της BofA η Eurobank - Οι τιμές στόχοι για τις τράπεζες [γραφήματα]
Μετά από βελτιωμένη καθοδήγηση σχετικά με τα αποτελέσματα του 3ου τριμήνου, η BofA αναμένει άνοδο των χορηγήσεων στην Ελλάδα κατά 7-10%
Μειώνει τις...αυξήσεις και η Generali: Υψηλότερα 6,9% τα ασφάλιστρα υγείας το 2025
Η Generali σημειώνει πως οι αυξήσεις τίθενται σε ισχύ από την 01.01.2025 και έως το τέλος του τρέχοντος έτους
«Ψαλιδίζει» τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας η Eurolife
Η μείωση αναμένεται να φτάσει σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ, σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία Eurolife
Η Παπουτσάνης μπαίνει στην αγορά των μαλακτικών με τα Aromatics
Τα μπουκάλια της σειράς μαλακτικών της Παπουτσάνης περιέχουν 30% ανακυκλωμένο πλαστικό