Η Σαουδική Αραβία μπορεί τελικά να αποκτήσει τον πλειοψηφικό έλεγχο του αεροδρομίου Χίθροου του Λονδίνου, του πιο πολυσύχναστου στην Ευρώπη, καθώς αρκετοί μέτοχοι εξετάζουν το ενδεχόμενο πώλησης των συμφερόντων τους, ανέφεραν οι Sunday Times.
Τουλάχιστον ένας μέτοχος είναι κοντά στην πώληση του μεριδίου του αφού το Ταμείο Δημοσίων Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας, μαζί με την επενδυτική εταιρεία Ardian, στην οποία επενδυτής είναι η Σαουδική Αραβία, συμφώνησαν να αγοράσουν το μερίδιο 25% που κατείχε η ισπανική Ferrovial SE στα τέλη Νοεμβρίου. Η συμφωνία των 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων ήταν περίπου 70% πάνω από την εκτιμώμενη αποτίμηση της Morgan Stanley.
Οι υπόλοιποι μέτοχοι του Heathrow είναι κρατικά επενδυτικά ταμεία από το Κατάρ, την Κίνα και τη Σιγκαπούρη, τα οποία είναι απίθανο να πουλήσουν, καθώς και συνταξιοδοτικά ταμεία από το Κεμπέκ της Αυστραλίας και το Universities Superannuation Scheme του Ηνωμένου Βασιλείου, τα οποία ενδέχεται να πουλήσουν, σύμφωνα με τους Times.
Τα νέα παιχνίδια της Σαουδικής Αραβίας
Σημαντικές επενδύσεις
Το Ταμείο Δημοσίων Επενδύσεων, περισσότερο γνωστό ως PIF, έχει γίνει μια σημαντική επενδυτική δύναμη σε όλον τον κόσμο, καθώς ο de facto ηγέτης της Σαουδικής Αραβίας και διάδοχος του θρόνου Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν, αναδιαμορφώνει την πλούσια σε πετρέλαιο χώρα με το δικό του μοντέλο κρατικού καπιταλισμού.
Το ταμείο στοχεύει να φτάσει τα 2 τρισεκατομμύρια δολάρια σε περιουσιακά στοιχεία μέχρι το 2030. Αυτό, εκτιμά το Bloomberg, θα έκανε το PIF το μεγαλύτερο επενδυτικό ταμείο στον κόσμο, έναν τίτλο που τώρα κατέχει το ταμείο πετρελαίου της Νορβηγίας.
Η Ferrovial, της οποίας τα οικονομικά συμφέροντα σε αεροδρόμια εκτείνονται στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Τουρκία και ένα μερίδιο σε έναν τερματικό σταθμό στο John F. Kennedy της Νέας Υόρκης, δήλωσε νωρίτερα αυτόν τον μήνα ότι θα εξετάσει το ενδεχόμενο πώλησης της συμμετοχής της στο London Heathrow.
Η εναέρια κυκλοφορία έχει ανακάμψει μετά την πανδημία, βοηθώντας το Heathrow να περιορίσει τις απώλειές του κατά τους πρώτους εννέα μήνες του τρέχοντος έτους.
Η αποχώρηση της ισπανικής εταιρείας τερματίζει σχεδόν δύο δεκαετίες παρουσίας στο αεροδρόμιο του Ηνωμένου Βασιλείου.
Latest News
«Παγώνουν» οι εξαγωγές πετρελαίου στην Αρκτική, απο τη Ρωσία, μετά τις νέες κυρώσεις των ΗΠΑ
Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα για τις ποσότητες πετρελαίου που παράγει η Ρωσία στις εγκαταστάσεις κοντά στον αρκτικό κύκλο
ΕΚΤ προς τράπεζες: Βελτιωθείτε στην διαχείριση γεωπολιτικών κινδύνων
Η ΕΚΤ καλεί τις ευρωπαϊκές τράπεζες να βελτιώσουν την ανθεκτικότητά τους σε γεωπολιτικά σοκ
Χαμηλότερα από το αναμενόμενο ο πληθωρισμός χονδρικής στις ΗΠΑ τον Δεκέμβριο
Ο Δείκτης Τιμών Παραγωγού αυξήθηκε μόλις 0,2% τον Δεκέμβριο
Αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού - Η νέα στρατηγική της Starbucks
Η Starbucks δημιούργησε έναν «Κώδικα Δεοντολογίας Καφετέριας» και με την εφαρμογή του στις ΗΠΑ, αρχίζει η μεγάλη της μεταμόρφωση
Πίεση από παντού - Θα παρατείνει ο Μπάιντεν την προθεσμία απαγόρευσης του TikTok στις 19 Ιανουαρίου;
Ο Μπάιντεν θα μπορούσε να παρατείνει την προθεσμία κατά 90 ημέρες - Το ενδεχόμενο που εξετάζεται μέχρι την ολοκλήρωση της ακρόασης
Όλι Ρεν: Στα μέσα του 2025 θα φτάσουμε στα ουδέτερα επιτόκια
Ο διοικητής της φινλανδικής κεντρικής τράπεζας, Όλι Ρεν, εκτίμησε ότι η ΕΚΤ θα πρέπει επίσης λάβει υπόψη της τις πολιτικές του Τραμπ
Ο «τζόγος» του Τραμπ με τους δασμούς - Τα νέα σχέδια στο τραπέζι
Σύμφωνα με πληροφορίες, το οικονομικό επιτελείο του Ντόναλντ Τραμπ μελετά τη σταδιακή αύξηση στους δασμούς μήνα με τον μήνα
Ο Τραμπ και το Brexit «τσακίζουν» το διεθνές εμπόριο της Βρετανίας
Η Βρετανία βρίσκεται πλέον υπό διπλή μέγγενη, καθώς ο Τραμπ προβλέπεται πως θα ασκήσει περαιτέρω πίεση στο διεθνές εμπόριο
Υποχώρηση δίχως τέλος - Η Macy’s περιορίζει τις προοπτικές πωλήσεων καθώς οι γιορτές δεν απέδωσαν
Μετά τις λογιστικές απάτες, η Macy’s βρίσκεται αντιμέτωπη με υποτονικά αποτελέσματα μετά την εορταστική αγοραστική περίοδο
Η διαφοροποίηση επενδύσεων είναι το κλειδί σε ένα ασταθές περιβάλλον - Ο χρησμός του Ικμπάλ Καν της UBS
Η γεωπολιτική και παγκόσμια οικονομική κατάσταση είναι ρευστή, άρα μια διαφοροποίηση επενδύσεων είναι λογική, σύμφωνα με τον Ίκμπαλ Καν