
Στην τροχιά των μεταρρυθμίσεων στο πεδίο της δικαιοσύνης που βρίσκονται προ των πυλών κι αφορούν τόσο τις αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα και στον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας όσο και τον αποκαλούμενο δικαστικό χάρτη της χώρας κινήθηκε -όπως ήταν αναμενόμενο- η 38η Γενική Συνέλευση της Ένωσης Εισαγγελέων Ελλάδος, που φέτος συνέπεσε να γίνει λίγες ώρες μετά την αντίστοιχη συνέλευση της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων.
Ο υπουργός Δικαιοσύνης, Γιώργος Φλωρίδης, από το βήμα της συνέλευσης, υπεραμύνθηκε των αλλαγών που στοχεύουν στην καταπολέμηση της ατιμωρησίας και της μικροεγκληματικότητας, οι οποίες περιλαμβάνονται στο υπό δημόσια διαβούλευση σχέδιο νομου του Ποινικού Κώδικα.
Πρωτοδικείο Αθηνών: Διακοπή λόγω υπέρογκου φόρτου των αυτοδιοικητικών εκλογών
Από την άλλη, διαφωνίες και αιχμές επί του περιεχομένου του ίδιου νομοσχεδίου διατύπωσαν τόσο ο πρόεδρος της ΕΕΕ Ευάγγελος Μπακέλας, ο σύμβουλος του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών, Θεόδωρος Μαντάς, όσο και οι εκπρόσωποι των πολιτικών κομμάτων κατά την διάρκεια των χαιρετισμών τους.
Παρούσες ήταν και στη διάρκεια της συνέλευσης η πρόεδρος και εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ιωάννα Κλάπα και Γεωργία Αδειλίνη, αντίστοιχα, ενώ στις εργασίες της γενικής συνέλευσης παραβρέθηκε και ο υφυπουργός Δικαιοσύνης Ιωάννης Μπούγας.
Η τοποθέτηση του Γιώργου Φλωρίδη
«Δεν μπορούμε να μην κάνουμε αλλαγές στην ατιμωρησία που επικρατεί και πρέπει να προστατέψουμε τα θύματα, δεν μπορεί να μη φυλακίζεται κανείς τελικά», τόνισε ο Γ. Φλωρίδη, ο οποίος αναφερόμενος στην προτεινόμενη ρύθμιση για την ένταξη των Ειρηνοδικών στο βαθμό του Πρωτοδίκη, σημείωσε, ότι δεν υπάρχει κάτι που δεν μπορεί να γίνει και εξέφρασε το ερώτημα γιατί κάποιοι προβάλλουν αντιρρήσεις, αφού θα έχουν οικονομική αναβάθμιση.
Ο υπουργός Δικαιοσύνης τόνισε ότι ακόμη και για τον τρομοκράτη δεν μπορεί να ερευνηθεί εάν έχει μετανιώσει για να αποφυλακιστεί, καθώς δεν έχει τη δυνατότητα αυτή το Δικαστικό Συμβούλιο να το ελέγξει.
Σχετικά με το νέο δικαστικό χάρτη, ο υπουργός επανέλαβε ότι τα πορίσματα που έχουν κατατεθεί, τόσο της ομάδας εργασίας του υπουργείου Δικαιοσύνης όσο και της Παγκόσμιας Τράπεζας, έχουν αμιγώς συμβουλευτικό χαρακτήρα και προσέθεσε ότι δεν μπορεί να υπάρχουν δικαστές που να εκδίδουν πέντε αποφάσεις το χρόνο.
Υποστελέχωση, κατάργηση Εφετείων και καθυστερήσεις
Ο πρόεδρος της ΕΕΕ κ. Μπακέλας έθιξε και το ζήτημα της υποστελέχωσης των υπηρεσιών των δικαστικών υπαλλήλων λέγοντας ότι στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών κατατίθενται κάθε χρόνο 147.000 μηνύσεις και στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης 55.000 μηνύσεις, αλλά παρ’ όλα αυτά υπάρχει υποστελέχωση στις Εισαγγελίες τόσο από εισαγγελείς όσο και από δικαστικούς υπαλλήλους.
Ως προς το δικαστικό χάρτη, ο κ. Μπακέλας εξέφρασε τις αντιρρήσεις του για την προβλεπόμενη κατάργηση πέντε Εφετείων, των οποίων η σύστασή τους κρίθηκε αναγκαία, αλλά παράλληλα και για την κατάργησή τους δεν λαμβάνονται υπόψη οι τοπικές κοινωνικές ανάγκες.
Ως προς τις αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα, ο πρόεδρος της ΕΕΕ επισήμανε ότι οι συχνές παρεμβάσεις διορθώνουν μεν αστοχίες αλλά προκαλούν προβλήματα στους εφαρμοστές των τροποποιήσεων (σ.σ.: δικαστές, εισαγγελείς και δικηγόρους) επισημαίνοντας ότι παράλληλα διογκώνεται το αίσθημα ανασφάλειας δικαίου.
Από την πλευρά του ο εκπρόσωπος του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου Θεόδωρος Μαντάς, τόνισε ότι ο δικηγορικός κόσμος δεν θα κάνει πίσω στις μονομελείς συνθέσεις των δικαστηρίων που προβλέπει το επίμαχο νομοσχέδιο, καθώς δημιουργούν ανασφάλεια.
Σε άλλο σημείο του χαιρετισμού του ο κ. Μαντάς τόνισε ότι το βασικό θέμα καθυστερήσεων στην απονομή της Δικαιοσύνης δεν είναι οι αναβολές που ζητούν οι δικηγόροι, αλλά ο χρόνος που απαιτείται από την ημέρα τέλεση της πράξης μέχρι την ημέρα εισαγωγής της υπόθεσης στο ακροατήριο.
Ο εκπρόσωπος του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιωάννης Βούτας, διατύπωσε ενστάσεις αναφορικά τη διάταξη εκείνη του νομοσχεδίου που προβλέπει την έκτιση μέρους της ποινής στον τομέα της μικροπαραβατικότητας, καθώς δεν υπάρχει η απαιτούμενη υποδομή στις φυλακές, όπως επίσης διαφώνησε με τις μονομελείς συνθέσεις των δικαστηρίων, καθώς δεν μπορεί ένας μόνο δικαστής να αποφασίζει για μεγάλα αδικήματα.
Πηγή: tovima.gr


Latest News

Το... χαρέμι του Μασκ και οι «λεγεώνες» παιδιών – Το συγκρότημα στο Όστιν
Ποιες τακτικές χρησιμοποιεί ο Μασκ για να διαχειριστεί τη «λεγεώνα» των μωρών του - και τις μητέρες τους. Έχει ήδη αποκτήσει 14 παιδιά, αλλά μπορεί να έχει πολλά περισσότερα

Άνοδος της θερμοκρασίας και τοπικές λασποβροχές
Ο καιρός ανά περιοχή – Η πρόγνωση της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας για σήμερα Μεγάλη Τετάρτη

Από σήμερα η επιστροφή των πινακίδων για το Πάσχα - Ποιοι εξαιρούνται
Τι ισχύει με την επιστροφή πινακίδων σε ιδιοκτήτες οχημάτων που προέβησαν σε αντικοινωνική στάθμευση

Δένδιας – Πιτσιλής υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας: Στόχος η διαφάνεια στις αγορές των εξοπλιστικών
Πρέπει «να προστατεύσουμε τελικά το υστέρημα του Έλληνα φορολογούμενου» τόνισε ο Δένδιας

Μποϊκοτάζ της Κίνας στην Boeing - Σταματά να παραλαμβάνει αεροσκάφη
Κλιμακώνεται η εμπορική διαμάχη μεταξύ Κίνας και Ηνωμένων Πολιτειών

Μητσοτάκης: Χτίζουμε πάνω στα θεμέλια της δημοσιονομικής πειθαρχίας
Αισιόδοξος για τις προοπτικές της οικονομίας εμφανίστηκε ο Κ. Μητσοτάκης κατά την πρώτη του συνάντηση με τον νέο Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κ .Τασούλα

Από 16 Απριλίου σε ισχύ η επιστροφή πινακίδων - Ποιοι περιπτώσεις εξαιρούνται
Τι ισχύει με την επιστροφή πινακίδων σε ιδιοκτήτες οχημάτων που προέβησαν σε αντικοινωνική στάθμευση

Μικρή πτώση της θερμοκρασίας και αφρικανική σκόνη – Πού θα βρέξει
Τοπικές βροχές αναμένονται στην Αττική κυρίως τις μεσημβρινές ώρες οπότε είναι πιθανό να σημειωθεί μικρής διάρκειας καταιγίδα. Ο καιρός σήμερα

Αντίστροφη μέτρηση για τον Προσωπικό Αριθμό: Πότε έρχεται, πώς θα τον αποκτήσετε
Έρχεται να αντικαταστήσει τον ΑΦΜ και τον ΑΜΚΑ που χρησιμοποιούνταν μέχρι σήμερα – Σύμφωνα με τον νόμο, ο Προσωπικός Αριθμός θα εμφανίζεται στις νέες ψηφιακές ταυτότητες

Απεργία στα ταξί σήμερα για τη διέλευση από τις λεωφορειολωρίδες
Το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί ζητά να ισχύσουν όσα αναφέρονται στο τελικό κείμενο του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας