Από το Facebook και το Instagram μέχρι το Amazon Prime, οι περισσότεροι καταναλωτές -τουλάχιστον στις ΗΠΑ- έχουν ένα διαδικτυακό αποτύπωμα που διευρύνεται καθημερινά.
Οι διευθύνσεις email, οι αριθμοί τηλεφώνου, οι καταναλωτικές συνήθειες, τα γενέθλια και πολλά άλλα συγκεντρώνονται σε ένα προφίλ δεδομένων που χρησιμοποιούν οι εταιρείες και οι μεσίτες δεδομένων για να κατανοήσουν καλύτερα τις ανάγκες και τις επιθυμίες των καταναλωτών. Συχνά αυτό γίνεται χωρίς τη γνώση ή τη συγκατάθεση των καταναλωτών.
ΗΠΑ: Οι millennials χρειάζονται υπεριπλάσια χρήματα από τους Gen Z για να είναι ευτυχισμένοι
«Κόπωση δεδομένων»
Μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια διαπίστωσε ότι το 8 στους 10 Αμερικανούς (ποσοστό 79%) αισθάνονται ότι έχουν ελάχιστο έλεγχο του τι μπορούν να μάθουν οι έμποροι για αυτούς.
Αυτό είναι που οι ειδικοί αποκαλούν «κόπωση δεδομένων»: την ιδέα, δηλαδή, ότι πολλοί καταναλωτές γνωρίζου πως τα δεδομένα τους συλλέγονται, αλλά αισθάνονται ότι δεν μπορούν να κάνουν πολλά για να το εμποδίσουν.
Από την ίδια μελέτη διαπιστώθηκε ότι περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες δεν γνώριζαν την πλήρη έκταση τού πώς θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν οι εταιρείες τα δεδομένα τους. Τώρα, αυτό το μοντέλο συγκέντρωσης δεδομένων μετακινείται εκτός σύνδεσης, στους διαδρόμους της τοπικής σας αλυσίδας παντοπωλείων.
«Οι έμποροι λιανικής σήμερα κάνουν σχεδόν ό,τι μπορούν για να λάβουν όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για εσάς, γιατί αυτή είναι μια εντελώς νέα ροή εσόδων για αυτούς», είπε, μιλώντας στο CNBC, ο R.J. Cross, διευθυντής της καμπάνιας Don’t Sell My Data (Μην Πουλάτε τα Δεδομένα μου).
«Σχεδόν κάθε εταιρεία από την οποία ψωνίζετε σήμερα ασχολείται με την πώληση των δεδομένων σας και εσείς και τα δεδομένα σας είστε το τελευταίο προϊόν της [προς πώληση]».
Εκατοντάδες δισ. η αγορά μεσιτών δεδομένων
Το 2021 η αγορά μεσιτών δεδομένων αποτιμήθηκε σε 319 δισεκατομμύρια δολάρια.
Αυτή η αξία αναμένεται να ξεπεράσει τα 545 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2028.
Στο παρελθόν, οι λιανοπωλητές αγόραζαν δεδομένα από μεσίτες δεδομένων για να έχουν μια καλύτερη ιδέα για τις τάσεις των καταναλωτών.
Τώρα, βγάζουν από τη μέση τον μεσάζοντα και συλλέγουν δεδομένα καταναλωτών απευθείας μέσω «εργαλείων» όπως προγράμματα αφοσίωσης, παρακολούθηση τοποθεσίας, χρήση εφαρμογών, ακόμη και ψηφιακές αποδείξεις.
«Το πρόσωπό μου είναι μέρος των δεδομένων που καταγράφονται, η συμπεριφορά μου και όλα αυτά δίνουν πολύ περισσότερες πληροφορίες για εμένα, την ηλικία μου, το φύλο μου, την εθνικότητα μου», εξήγησε ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Refive, Mitul Jain. «Και όλες αυτές οι πληροφορίες μπορούν στη συνέχεια να συνδυαστούν ξανά μαζί με όλες αυτές τις άλλες μικρές λεπτομέρειες που άφησα πίσω μου από τη διαδρομή μου για τα ψώνια».
Latest News
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη