
Οι κινεζικές εταιρείες εξόρυξης αύξησαν απότομα την παραγωγή κοβαλτίου στο Κονγκό καθώς επιδιώκουν να διευρύνουν το μερίδιο αγοράς τους, ασκώντας περαιτέρω πίεση σε ένα εμπόρευμα του οποίου η τιμή έχει υποχωρήσει σημαντικά.
Το κοβάλτιο χρησιμοποιείται ευρέως στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων όπου συνδυάζεται με νικέλιο για να παράγει υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα σε μπαταρίες ιόντων λιθίου. Ωστόσο, δεν χρησιμοποιούν όλες οι μπαταρίες EV κοβάλτιο: αρκετές εταιρείες ηλεκτροκίνητων, συμπεριλαμβανομένης της Tesla Inc. έχουν μετατοπιστεί από κοβάλτιο νικελίου μαγγανίου (NMC) σε μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) λόγω εν μέρει περιβαλλοντικών και γεωπολιτικών ανησυχιών.
Γιατί η Κίνα «στοκάρει» κοβάλτιο
Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας κοβαλτίου στον κόσμο , αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 60% των παγκόσμιων εισαγωγών.
Δυστυχώς, οι αυξανόμενες προμήθειες, κυρίως από τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό και την Ινδονησία, ανάγκασαν τις τιμές να μειωθούν από 81.790 $/μετρικό τόνο τον Απρίλιο του 2022 σε 33.140 $/μετρικό τόνο. Η Ινδονησία αναμένεται να τετραπλασιάσει την παραγωγή κοβαλτίου έως το 2033 και μπορεί ακόμη και να υπερβεί αυτές τις εκτιμήσεις, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Project Blue.
Αύξηση παραγωγής
Σύμφωνα με το Reuters, ο όμιλος CMOC της Κίνας αύξησε την παραγωγή του κοβαλτίου κατά 144% κατά τα πρώτα τρία τρίμηνα του 2023, και πλέον είναι πολύ κοντά στο ξεπεράσει τον τεράστιο όμιλο εμπορευμάτων Glencore, ως τον μεγαλύτερο παραγωγό κοβαλτίου στον κόσμο. Η CMOC έχει θέσει στόχο να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της στην παγκόσμια αγορά εξορυσσόμενου κοβαλτίου από 11% το 2022 σε σχεδόν 30% έως το 2025, δήλωσε στο Reuters ο Jorge Uzcategui της Benchmark Mineral Intelligence.
«Προσπαθεί η CMOC να κατακλύσει την αγορά κοβαλτίου σε μια προσπάθεια να ελέγξει ένα μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς και να εκδιώξει τους οριακούς παραγωγούς, κι έτσι να έχει περισσότερο έλεγχο στις τιμές μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα; Αυτό είναι μια πιθανότητα», είπε ο Uzcategui.
Το ορυχείο Kisanfu της CMOC στη ΛΔΚ ανήκει εν μέρει στην κινεζική CATL, τον μεγαλύτερο κατασκευαστή μπαταριών EV στον κόσμο.
Εν τω μεταξύ, ο όμιλος MMG της Κίνας σχεδιάζει να προχωρήσει στην επέκταση στο ορυχείο του Kinsevere στο Κονγκό, ενώ η Jinchuan Group International Resources κάνει το ίδιο στην παραγωγή κοβαλτίου της ΛΔΚ.
Σύμφωνα με τη Morgan Stanley, η παγκόσμια παραγωγή εξευγενισμένου κοβαλτίου αναμένεται να αυξηθεί κατά 23% το τρέχον έτος, δημιουργώντας πλεόνασμα 74.800 μετρικών τόνων έως το 2024.
Όλα αυτά δεν προοιωνίζονται καλά για τους ταύρους κοβαλτίου: «Τα επόμενα πέντε χρόνια περίπου, πιστεύουμε ότι θα υπάρξει υπερπροσφορά στην αγορά. Οπότε ουσιαστικά αυτό θα σημαίνει ότι οι τιμές θα παραμείνουν χαμηλές για το άμεσο μέλλον», έχει προβλέψει ο Thomas Matthews στη CRU.


Latest News

Μπέσεντ: Το υπουργείο έχει εργαλεία για τις αναταραχές στην αγορά ομολόγων
Ο Σκοτ Μπέσεντ υποβάθμισε το σενάριο να πουλούν ξένες χώρες αμερικανικά ομόλογα - Τι είπε για τη συνάντηση με τον Πάουελ και το δολάριο

Κινέζος αξιωματούχος αποκαλεί τις ΗΠΑ «εχθρό» που υπονομεύει την επιβίωση του Χονγκ Κονγκ
Το Χονγκ Κονγκ, αντίθετα με την Κίνα, δεν επιβάλει δασμούς

Ομαδική αγωγή κατά της Stellantis για ελαττωματικούς αερόσακους
Ιταλικό δικαστήριο επέτρεψε την εκδίκαση της υπόθεσης κατά της Stellantis που μπορεί να επιφέρει τεράστιες αποζημιώσεις

Γύρισε ο τροχός - Η χρηματιστηριακή αξία της Hermès ξεπερνά την LVMH
Πώς η Hermès έγινε η τρίτη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία στην Ευρώπη - Τα λάθη της LVMH

Nike,Ugg ή Lululemon; Ποια μάρκα προτιμούν να αγοράζουν οι νέοι
Ανακατατάξεις και εκπλήξεις έκρυβε η έρευνα της Piper Sandler για τις καταναλωτικές συνήθειες των εφήβων - Η θέση Nike, Ugg, Lululemon

Ο Τραμπ βάζει φραγμούς στο μεγάλο ταξίδι των διαμαντιών
Οι έμποροι προειδοποιούν για «στασιμότητα» καθώς τα διαμάντια που αποστέλλονται μέσω του βασικού κόμβου της Αμβέρσας μειώνονται κατά 85%

Σενάρια διαδοχής μετά την πτώση πωλήσεων - Ακόμη ένα πλήγμα για την LVMH
Η έλλειψη σαφήνειας σχετικά με το ποιος θα αναλάβει τα ηνία της LVMH, είναι αυτή που έχει αρχίσει να επιβαρύνει την εικόνα του ομίλου

Η αντίσταση του Χάρβαρντ στα νέα ήθη Τραμπ θα του κοστίσει 9 δισ. δολάρια
Οι αμερικανικές υπηρεσίες είχαν γνωστοποιήσει προηγουμένως ότι επανεξετάζουν περίπου 9 δισεκατομμύρια δολάρια από τις υποτροφίες και τις συμβάσεις του Χάρβαρντ

Γιατί ο Ντίμον πουλά μετοχές της JPMorgan
Ο CEO της JPMorgan ξεκίνησε από το περασμένο έτος να εκφορτώνει μετοχές της τράπεζας

Η Nissan μειώνει την παραγωγή των μοντέλων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις ΗΠΑ, λόγω δασμών
Η Nissan είναι πιο εκτεθειμένη από ορισμένους άλλους ανταγωνιστές της