Στον απόηχο των παγκόσμιων κρίσεων υγείας, ο ναυτιλιακός κλάδος βρέθηκε αντιμέτωπος με τη μεγάλη πρόκληση της διασφάλιση της υγείας των επιβατών και του πληρώματος στα κρουαζιερόπλοια, όπου η πρόσβαση σε ιατρική βοήθεια είναι πολύ περιορισμένη σε σχέση με τη στεριά.
Η πανδημία του COVID-19 ανέδειξε την ανάγκη καινοτόμων λύσεων για τον εντοπισμό και τον μετριασμό των κινδύνων αυτών.
Αναγνωρίζοντας αυτές τις προκλήσεις, η ομάδα της EPSILON Malta και άλλες εταιρίες με συντονιστή τον Αμερικάνικο Νηογνώμονα ABS (eagle.org) και το έργο HS4U (https://hs4u.eu/) του προγράμματος HORIZON της ΕΕ, διερευνούν τεχνολογικές λύσεις για την έγκαιρη ανίχνευση μεταδοτικών ασθενειών και την αποτελεσματική τους διαχείριση.
Οι στόχοι και οι τεχνολογίες του HS4U
Το HS4U στοχεύει στην ενσωμάτωση τεχνολογιών αιχμής για την έγκαιρη ανίχνευση μεταδοτικών ασθενειών στα κρουαζιερόπλοια. Με αιχμή του δόρατος μια κοινοπραξία 25 εταίρων από τους χώρους της ναυτιλιακής βιομηχανίας, της ακαδημαϊκής κοινότητας μέχρι το πανεπιστήμιο Cambridge, και του ιδιωτικού τομέα υψηλής τεχνογνωσίας όπως η Epsilon Malta Ltd, το HS4U φιλοδοξεί να φέρει επανάσταση στα πρωτόκολλα υγειονομικής ασφάλειας στη θάλασσα επιτυγχάνοντας 2 κύριους στόχους:
1. την ανάπτυξη προηγμένων τεχνολογικών λύσεων για την έγκαιρη ανίχνευση ασθενειών
2. την ανάπτυξη εμπιστοσύνης και εν τέλει ευρείας αποδοχής των καινοτόμων αυτών εργαλείων από τους επιβάτες και το πλήρωμα των πλοίων.
Οι τεχνολογίες αιχμής για την έγκαιρη ανίχνευση ασθενειών περιλαμβάνουν:
• αισθητήρες και όργανα μέτρησης εσωτερικών κλιματικών συνθηκών, μικροβιακής συγκέντρωσης και παροχής νερού στα διάφορα σημεία του πλοίου,
• αισθητήρες ενσωματωμένους σε είδη ένδυσης που μετρούν ζωτικές παραμέτρους υγείας, όπως ο καρδιακός παλμός, η θερμοκρασία του σώματος, τα επίπεδα οξυγόνου στο αίμα και η αναπνοή, παρέχοντας δεδομένα υγείας του ατόμου σε πραγματικό χρόνο,
• ενιαία πλατφόρμα διαχείρισης ετερογενών δεδομένων, μηνυμάτων και συμβάντων,
• ενοποίηση των αισθητήρων και των συσκευών με Διαδίκτυο των Πραγμάτων σε κεντρική πλατφόρμα για την ενοποίηση και την επεξεργασία δεδομένων
• ρομποτικά συστήματα και διεπαφές ανθρώπινης αλληλεπίδρασης,
• εργαλεία διαχείρισης και ασφάλειας δεδομένων για τη διασφάλιση του απορρήτου και τη συμμόρφωση με τους ισχύοντες κανονισμούς μεταφοράς, αποθήκευσης και επεξεργασίας δεδομένών
• εργαλεία δοκιμών και προσομοίωσης με σκοπό τη δημιουργία και επικύρωση αλγορίθμων και μοντέλων εξάπλωσης ασθενειών.
Σύμφωνα με τον καθηγητή Μάρκο Μποναζούντα, η EPSILON θα ηγηθεί στην ανάπτυξη του συνεργατικού πλαισίου δεδομένων (collaborative data framework) που θα πραγματώνει την κεντρική πλατφόρμα και θα διασυνδέσει σε πλατφόρμα cloud μαθηματικά μοντέλα για την αξιολόγηση των υγειονομικών κινδύνων στα πλοία.
Δεν είναι «αυτονόητη» η αποδοχή της τεχνολογίας
Παράλληλα, στο πλείσιο του προγράμματος HS4U πραγματοποιήθηκαν έρευνες που είχαν στόχο να αξιολογηθεί η αποδοχή των επιβατών και του πληρώματος των πλοίων απέναντι στις καινοτόμες λύσεις για την έγκαιρη ανίχνευση ασθενειών.
Σύμφωνα με τον δρ. Μιλτιάδη Γυμνόπουλο από τον όμιλο EPSILON, οι έρευνες έγιναν με τη βοήθεια της CELESTYAL Cruises και προσπάθησαν να εντοπίσουν πιθανά εμπόδια στην υιοθέτηση των τεχνολογιών, όπως τα κοινωνικό-δημογραφικά χαρακτηριστικά, το ιατρικό ιστορικό και η γενική χρήση και αποδοχή της τεχνολογίας.
Οι έρευνες πραγματοποιήθηκαν ανεξάρτητα μεταξύ των επιβατών και των μελών του πληρώματος, και ανέδειξαν σημαντικές διαφορές στην προθυμία τους να αποδεχτούν τις τεχνολογικές λύσεις.
Το πλήρωμα επέδειξε υψηλότερη ετοιμότητα και αποδοχή, εν μέρει λόγω των ανησυχιών για την ασφάλεια της υγείας στο χώρο εργασίας τους. Αντίθετα, οι επιβάτες εμφάνισαν μεγαλύτερη διστακτικότητα, κυρίως λόγω ανησυχιών σχετικά με την παρακολούθηση και την ασφάλεια των δεδομένων. Άλλοι παράγοντες είναι η ηλικία, η απασχόληση, η εκπαίδευση και ο φόβος να προσβληθούν από ασθένειες εντός του πλοίου. Επιπλέον, η μελέτη αποκάλυψε διαφορές στην προθυμία μεταξύ συγκεκριμένων ομάδων, όπως άτομα με χρόνιες παθήσεις και ηλικιωμένοι, να χρησιμοποιούν συσκευές παρακολούθησης της υγείας. Συμπερασματικά, τα ευρήματα των ερευνών δείχνουν ότι πολλοί κοινωνικοί-δημογραφικοί παράγοντες συμβάλλουν στη διαμόρφωση της στάσης των ατόμων απέναντι στις εφαρμοζόμενες τεχνολογίες.
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%