Πολλοί χρήστες της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης (Generative AI) στον εργασιακό χώρο αξιοποιούν την τεχνολογία χωρίς εκπαίδευση, καθοδήγηση ή έγκριση από τον εργοδότη τους.
Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε έρευνα της Salesforce σε περισσότερους από 14.000 εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης σε 14 χώρες (μεταξύ των οποίων οι Ηνωμένες Πολιτείες, το Ηνωμένο Βασίλειο, ο Καναδάς, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιταλία, οι Κάτω Χώρες, η Ελβετία, οι Σκανδιναβικές χώρες, η Ινδία, η Ιαπωνία, η Βραζιλία, το Μεξικό και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα), αποκαλύπτοντας ταυτόχρονα το πώς η απουσία σαφώς καθορισμένων πολιτικών γύρω από τη χρήση της μπορεί να εκθέτει τις επιχειρήσεις σε κίνδυνο.
ΕΥ: Οι CEOs επενδύουν στη Generative AI για να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
Οι εργαζόμενοι αναγνωρίζουν πόσο σημαντική είναι η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη για την ανέλιξή τους, ενώ οι επιχειρήσεις πρέπει να ανταποκριθούν γρήγορα με σαφείς, αξιόπιστες κατευθυντήριες γραμμές ώστε να διασφαλίσουν ότι η τεχνολογία χρησιμοποιείται με υπευθυνότητα.
Σύμφωνα με την έρευνα «The Promises and Pitfalls of AI at Work» (Οι υποσχέσεις και οι παγίδες της παραγωγικής ΤΝ στην εργασία), η έλλειψη σαφών πολιτικών γύρω από την παραγωγική ΤΝ στις επιχειρήσεις είναι εμφανής, ωστόσο οι εργαζόμενοι αναγνωρίζουν τον σημαντικό ρόλο της στην επαγγελματική τους εξέλιξη.
Το εύρημα αυτό θέτει ένα σημαντικό ερώτημα για τις επιχειρήσεις: Πώς μπορεί να επιτευχθεί μια ισορροπία μεταξύ των επαγγελματικών ευκαιριών που προσφέρει η ΤΝ και των πιθανών κινδύνων που μπορεί να προκύψουν από τη χρήση της χωρίς κατάλληλη καθοδήγηση και εκπαίδευση; Όπως προκύπτει από την έρευνα, το ζήτημα δεν είναι πλέον το εάν θα πρέπει οι επιχειρήσεις να αξιοποιούν την παραγωγική ΤΝ, αλλά το πώς μπορούν να την ενσωματώσουν αποτελεσματικά και με ασφάλεια.
Γιατί προελκύει το ενδιαφέρον των εργαζομένων
Ήδη, το 36% των εργαζομένων στις ΗΠΑ και το 28% των εργαζομένων παγκοσμίως χρησιμοποιεί την παραγωγική ΤΝ στην εργασία του, με το 71% των συγκεκριμένων χρηστών να δηλώνει περισσότερη παραγωγικότητα και το 58% να δείχνει αυξανόμενο ενδιαφέρον για αυτή την τεχνολογία.
Συνολικά, οι εργαζόμενοι θεωρούν πως η εξειδίκευση στην παραγωγική ΤΝ οδηγεί σε μεγαλύτερη ικανοποίηση από την εργασία (51%), στο να είναι περιζήτητοι επαγγελματικά (47%), να λαμβάνουν υψηλότερες αποδοχές (44%) και να παίρνουν προαγωγή (42%).
Επιπλέον, οι επιχειρήσεις που ενσωματώνουν παραγωγική ΤΝ είναι πιο ελκυστικές για τους υποψήφιους εργαζόμενους, με το 47% να εκφράζει την προτίμησή του σε προοδευτικές και εξελιγμένες εταιρείες.
Φόβοι & ανησυχίες
Ωστόσο, αυτές οι εξελίξεις δεν στερούνται ανησυχιών. Το 50% των εργαζομένων παγκοσμίως φοβάται την αύξηση του ανταγωνισμού λόγω της παραγωγικής ΤΝ, ενώ το 39% ανησυχεί ότι θα «μείνει πίσω» ή ότι δεν θα καταφέρει να τη χρησιμοποιήσει αποτελεσματικά.
Ενώ η παραγωγική ΤΝ κερδίζει έδαφος μεταξύ των εργαζομένων, οι επιχειρήσεις ανησυχούν για θέματα εμπιστοσύνης και ασφαλούς χρήσης. Η απουσία σαφώς καθορισμένων πολιτικών είναι εμφανής, με το 79% των εργαζομένων παγκοσμίως να σημειώνει την έλλειψη σαφήνειας στις πολιτικές των εταιρειών του σχετικά με την παραγωγική ΤΝ. Επιπλέον, το 82% αναφέρει εμπόδια που δυσχεραίνουν την αποτελεσματική της εφαρμογή στην εργασία.
Οι προκλήσεις
Οι εργαζόμενοι, ωστόσο, δεν πτοούνται από αυτές τις προκλήσεις, με το 55% να χρησιμοποιεί εργαλεία ΤΝ που δεν έχουν εγκριθεί επίσημα από τους εργοδότες τους -και το 40% να χρησιμοποιεί τις σχετικές εφαρμογές ΤΝ ακόμα κι αν αυτό απαγορεύεται. Το αποτέλεσμα είναι η δημιουργία χάσματος εμπιστοσύνης και ασφάλειας μεταξύ των εργαζομένων και των εταιρικών πολιτικών.
Επίσης, η έρευνα δείχνει πως περισσότεροι από τους μισούς εργαζομένους (64%) παραδέχονται πως παρουσιάζουν εργασίες που έχουν δημιουργηθεί μέσω ΤΝ ως δικές τους, και το 41% θα σκεφτόταν να υπερτονίσει τις δεξιότητές του στην ΤΝ προκειμένου να εξασφαλίσει μια θέση εργασίας.
Όπως παρατήρησε η Salesforce, παρά την ευρεία χρήση των εργαλείων παραγωγικής ΤΝ, ένα σημαντικό μέρος του εργατικού δυναμικού δεν έχει λάβει επαρκή εκπαίδευση σχετικά με τη δεοντολογική και ασφαλή τους χρήση. Για τον λόγο αυτό, η έρευνα υπογραμμίζει την ανάγκη των επιχειρήσεων να επενδύσουν σε αξιόπιστα εργαλεία ΤΝ και να παρέχουν ολοκληρωμένη εκπαίδευση για να γεφυρώσουν τα υπάρχοντα κενά.
Τα αποτελέσματα της έρευνας κάνουν σαφή την ανάγκη των επιχειρήσεων να προλάβουν τις εξελίξεις, επενδύοντας σε τεχνολογίες που προωθούν τόσο την ανάπτυξη της σταδιοδρομίας όσο και την εμπιστοσύνη εντός των οργανισμών τους, παρέχοντας στους εργαζομένους την απαραίτητη εκπαίδευση που χρειάζονται.
Latest News
Η Baidu έκανε την έκπληξη - Πτώση εσόδων αλλά μικρότερη από το αναμενόμενο
Η Baidu κατέγραψε αύξηση 12% των εσόδων της από μη διαδικτυακό μάρκετινγκ στα 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια
Η αδηφάγα Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει τον τεχνολογικό χάρτη της Ευρώπης - Που πάνε τα νέα data centers
Η πεινασμένη για ενέργεια τεχνητή νοημοσύνη καταπονεί τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας της Ιρλανδίας, θέτοντας σε κίνδυνο τη θέση της χώρας ως τεχνολογικού κόμβου της Ευρώπης
Σήμα κινδύνου από τις ευρωπαϊκές εταιρείες τεχνολογίας - Τι ζητούν από τις Βρυξέλλες μετά την εκλογή Τραμπ
Παραφράζοντας το αγαπημένο μάντρα του Nτόναλντ Τραμπ οι εταιρείες τεχνολογίας της ΕΕ ζητούν να υιοθετήσει το «πρώτα η Ευρώπη»
Κυριάκος Μητσοτάκης για AI: Τεράστια ευκαιρία για τη χώρα η Τεχνητή Νοημοσύνη
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συζήτησε με το μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής για την Τεχνητή Νοημοσύνη και αντιπρόεδρο του Endeavor Greece Ανδρέα Σταυρόπουλο στο πλαίσιο του GenAI Summit
Η κυριαρχία επί της ΑΙ είναι ο δρόμος για απεξάρτηση της ΕΕ από τις ΗΠΑ
Για τις υπηρεσίες που προφέρει η τεχνητή νοημοσύνη σήμερα χρησιμοποιούνται κέντρα δεδομένων που εδρεύουν στις ΗΠΑ
Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να αντικαταστήσει τον άνθρωπο στις μεταφράσεις;
CEO Startup λέει ότι δεν θα χρειάζονται άνθρωποι για μετάφραση σε 3 χρόνια, καθώς κυκλοφορεί νέα εφαρμογή με τεχνητή νοημοσύνη
Σκληρή μάχη στην «αρένα» της ΑΙ - Κούρσα για τα καλύτερα... μικροτσίπ
Κορυφώνεται ο ανταγωνισμός στην κούρσα για την επικράτηση στην Τεχνητή Νοημοσύνη - Το μεγάλο στοίχημα και οι προκλήσεις
Ποιες είναι οι τάσεις στις σχέσεις καταναλωτών-Τεχνητής Νοημοσύνης
Σύμφωνα με την έρευνα της Salesforce, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών απέναντι στις επιχειρήσεις είναι στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών
Οι επιχειρήσεις φοβούνται τις κυβερνοεπιθέσεις που βασίζονται στην AI
Μελέτη επισημαίνει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη ενισχύει πλέον και τη δράση των κυβερνοεγκληματιών προσθέτοντας ένα επιπλέον επίπεδο απειλών στην κυβερνοασφάλεια
Η Salesforce ανακοίνωσε την παγκόσμια διαθεσιμότητα του Agentforce
Το εργαλείο Agentforce της Salesforce δημιουργεί αξιόπιστους, αυτοματοποιημένους βοηθούς Τεχνητής Νοημοσύνης που ενισχύουν το ανθρώπινο δυναμικό των επιχειρήσεων