Οι καταναλωτές λόγω της γενικότερης ακρίβειας μπορεί να αγόρασαν εφέτος λιγότερα αγαθά πρώτης ανάγκης, όπως για παράδειγμα γάλα. Ή για τον ίδιο λόγο να επέλεξαν περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Δεν συνέβη όμως το ίδιο στην κατηγορία της επώνυμης μπύρας, με τις συνολικές πωλήσεις σε όγκο να κλείνουν ελαφρώς πάνω από το 2022, περίπου στα 4 εκατ. εκατόλιτρα. Μάλιστα, εάν η φετινή άνοιξη ήταν πραγματική άνοιξη και όχι παράταση του χειμώνα, οι επιδόσεις της κατανάλωσης ζύθου θα ήταν ακόμη καλύτερες.
Όπως εξήγησε ο κος Δανιηλίδης, διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σε εκδήλωση για την παρουσίαση της έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης της εταιρείας, ενώ το πρώτο τρίμηνο πήγε καλά, το δεύτερο τρίμηνο, μια περίοδος πολύ σημαντική για την κατανάλωση, υπήρξε ανάσχεση εξαιτίας του ασυνήθιστα κρύου καιρού τον Μάιο και Ιούνιο. Το τρίτο τρίμηνο παρά τις καταστροφικές πλημμύρες στη Θεσσαλία ήταν καλύτερο απ’ ότι αναμενόταν, ενώ εξαιρετικούς χαρακτήρισε ο επικεφαλής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας τους τελευταίους μήνες της χρονιάς.
Μάλιστα η μπύρα δεν «νίκησε» μόνο τον πληθωρισμό αλλά τα προϊόντα private label. «Η κατηγορία της μπίρας είναι η μόνη στα ράφια των σούπερ μάρκετ που τα επώνυμα προϊόντα πήγαν καλύτερα από τα private label» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κος Δανιηλίδης.
Ακόμη πιο θετικά σε σχέση με την μπύρα κινήθηκε η αγορά των αλκοολούχων ποτών, παρουσιάζοντας εφέτος ανάπτυξη της τάξης του 5-7%. Υπενθυμίζεται ότι η μεγαλύτερη ζυθοποιία της χώρας έχει αναλάβει από το 2021 τη διανομή των προϊόντων Bacardi.
Οι προσφορές έκαναν τη διαφορά
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ελληνικής θυγατρικής του ομίλου Heineken, οι έντονες προωθητικές ενέργειες από μέρους των ζυθοποιιών σε συνδυασμό με τις τιμές, οι οποίες δεν αυξήθηκαν υπέρμετρα, οδήγησαν τους καταναλωτές να προτιμήσουν τα επώνυμα προϊόντα.
«Σαν κατηγορία έχουμε το υψηλότερο ποσοστό προωθητικών ενεργειών στην Ευρώπη» σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.
Όσον αφορά τις ανατιμήσεις, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αύξησε τις τιμές τον Φεβρουάριο εφέτος κατά 7-8%, ενώ πρόκειται να προχωρήσει σε νέες αυξήσεις και το 2024. Ωστόσο, όπως τόνισε ο κος Δανιηλίδης οι επικείμενες ανατιμήσεις θα είναι σαφώς πιο περιορισμένες.
Χωρίς σημαντικές αλλαγές κινήθηκαν το 2023 και οι εξαγωγικές πωλήσεις της εταιρείας. Την περίοδο 2021–2022, το ποσοστό εξαγωγών ανήλθε στο 14% επί της συνολικής παραγωγής.
Το πρόστιμο της Επιτροπής Ανταγωνισμού
Ερωτηθείς για το πρόστιμο που είχε επιβληθεί στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, ανέφερε πως το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε την αίτηση αναίρεσης που είχε καταθέσει η εταιρεία κατά της απόφασης του Διοικητικού Εφετείου και η υπόθεση έχει κλείσει.
Υπενθυμίζεται ότι το Διοικητικό Εφετείο είχε κάνει εν μέρει δεκτή την προσφυγή της εταιρείας μειώνοντας το πρόστιμο που της είχε επιβάλει η ανεξάρτητη Αρχή κατά 17% σε σχέση με το αρχικό, στα 26,7 εκατ. ευρώ.
Επενδύσεις 65 εκατ. ευρώ
Με στρατηγικό προσανατολισμό στη βιώσιμη ανάπτυξη και εστίαση σε τρεις βασικούς πυλώνες (Περιβάλλον – Κοινωνία – Υπευθυνότητα), η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αναπτύσσει ένα φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο ύψους 65 εκατομμυρίων ευρώ για την τριετία 2024-2026, εκ των οποίων το 50% περίπου θα αφορά σε πράσινες επενδύσεις.
Εκτός από την επίτευξη του στόχου για ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα στην παραγωγή ως το 2030, έχοντας ήδη επιτύχει μείωση στις εκπομπές CO2 κατά 20%, με έτος βάσης το 2018, το επενδυτικό πλάνο εστιάζει και στην αύξηση της δυναμικότητας των δύο ζυθοποιείων της εταιρείας σε Πάτρα και Θεσσαλονίκη.
Παράλληλα, η εταιρεία πραγματοποιεί το πρώτο και μεγαλύτερο Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού μέσω του οποίου προμηθεύεται ελληνικό κριθάρι από περίπου 2.000 αγρότες.
Από το 2008 η εταιρεία έχει προμηθευτεί συνολικά περίπου 550.000 τόνους βυνοποιήσιμου ελληνικού κριθαριού υψηλής ποιότητας, ενώ για το 2022 προμηθεύτηκε μέσω του προγράμματος το 100% του κριθαριού που χρησιμοποιήθηκε για τις παραγωγικές της ανάγκες.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δημιουργεί ένα θετικό ντόμινο επίδρασης, που ωφελεί την ελληνική κοινωνία, αν αναλογιστεί κανείς ότι η άμεση οικονομική αξία που διανέμεται (στην κοινωνία) ανέρχεται στα 378 εκατ. ευρώ για τα έτη 2021-2022.
Latest News
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Μειώνει τα ασφάλιστρα υγείας η Interamerican
Ο μέσος όρος της αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων των μακροχρόνιων προγραμμάτων υγείας διαμορφώνεται σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ
Ίδρυση αστικού συνεταιρισμού μέσα από την e-υπηρεσία μιας «στάσης»
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Εγκρίθηκε το ενημερωτικό δελτίο της Alter Ego Media για εισαγωγή στο ΧΑ
Με απόφαση του το διοικητικό συμβούλιο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς ενέκρινε το περιεχόμενο του ενημερωτικού δελτίου της Alter Ego Media
Εθνική Ασφαλιστική: Προσαρμογή προς τα...κάτω στα ισόβια ασφάλιστρα υγείας - Στο 7% η αύξηση
Η Εθνική Ασφαλιστική υπογραμμίζει τη δέσμευση της εταιρίας στην διασφάλιση του οφέλους των ασφαλισμένων
Κορυφαία επιλογή της BofA η Eurobank - Οι τιμές στόχοι για τις τράπεζες [γραφήματα]
Μετά από βελτιωμένη καθοδήγηση σχετικά με τα αποτελέσματα του 3ου τριμήνου, η BofA αναμένει άνοδο των χορηγήσεων στην Ελλάδα κατά 7-10%
Μειώνει τις...αυξήσεις και η Generali: Υψηλότερα 6,9% τα ασφάλιστρα υγείας το 2025
Η Generali σημειώνει πως οι αυξήσεις τίθενται σε ισχύ από την 01.01.2025 και έως το τέλος του τρέχοντος έτους
«Ψαλιδίζει» τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας η Eurolife
Η μείωση αναμένεται να φτάσει σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ, σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία Eurolife
Η Παπουτσάνης μπαίνει στην αγορά των μαλακτικών με τα Aromatics
Τα μπουκάλια της σειράς μαλακτικών της Παπουτσάνης περιέχουν 30% ανακυκλωμένο πλαστικό