
Οι διπλάσιες πωλήσεις το 2022 δεν στάθηκαν αρκετές να διασφαλίσουν την επιβίωση της InstaShop στην ελληνική αγορά. Με βάση τις χρηματοοικονομικές καταστάσεις της InstaShop για τη χρήση του 2022, ο κύκλος εργασιών της ανήλθε σε 3,18 εκατ. ευρώ, διπλάσιος συγκριτικά με το 2021 που ήταν 1,54 εκατ. ευρώ. Ταυτόχρονα ωστόσο σημείωσε και διπλάσιες ζημιές. Το αποτέλεσμα περιόδου μετά από φόρους διαμορφώθηκε σε ζημιές 3,56 εκατ. ευρώ, όταν το 2021 οι ζημιές μετά φόρων ήταν 1,24 εκατ. ευρώ, ενώ οι ζημιές εις νέο αγγίζουν τα 5 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία quick commerce που ίδρυσαν το 2015 οι Γιάννης Τσιώρης και Ιωάννα Αγγελιδάκη και πέντε χρόνια αργότερα εξαγοράστηκε από τη γερμανική πολυεθνική Delivery Hero έναντι 360 εκατ. δολαρίων -μητρική και της efood- αφήνει πλέον πίσω της τα ένδοξα χρόνια της δραστηριοποίησής της στον τομέα του fast grocery delivery στο Ντουμπάι και ρίχνει αυλαία στην εγχώρια αγορά.
Instashop: Έκανε double στις πωλήσεις και στις ζημιές
Με έδρα στη Θεσσαλονίκη και δραστηριότητα τόσο στην συμπρωτεύουσα όσο και στην Αθήνα, συνεργάζεται με τα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, My Market, Θανόπουλος, Bazaar, Prasino Biomarket και Ergon House στην Αθήνα, καθώς και Ναταλί και Green Family στη Θεσσαλονίκη.
Επιπλέον στη λιανική τροφίμων παρέχονται υπηρεσίες fast delivery σε έναν μεγάλο αριθμό μίνι μάρκετ, convenience stores, καταστημάτων με είδη για κατοικίδια, εξειδικευμένων καταστημάτων (φούρνους, ζαχαροπλαστεία, κρεοπωλεία, οπωροπωλεία, ιχθυοπωλεία, ανθοπωλεία κ.α.), φαρμακεία, καταστήματα καλλυντικών, αξεσουάρ και ηλεκτρονικών. Εκτός από την Ελλάδα, η εταιρεία έχει παρουσία σε Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Μπαχρέιν, Αίγυπτο, Κατάρ, Λίβανο, Σαουδική Αραβία, Ομάν και Κουβέιτ.

Ένα προαναγγελθέν τέλος;
Οι τίτλοι τέλους δεν αποτέλεσαν έκπληξη για την αγορά. Ήδη από τον περασμένο Νοέμβριο, ο ιδρυτής και CEO της InstaShop, Γιάννη Τσιώρη, να αποσυρθεί από το ρόλο του ως CEO, αρχής γενομένης της 17ης Νοεμβρίου 2023. Τη θέση του ανέλαβε ο Nikola Cabarkapa, ο οποίος έχει το ρόλο του COO της InstaShop και συνεργάζεται με την εταιρεία από το 2017.
Σε επιστολή της προς τα συνεργαζόμενα καταστήματα και σούπερ μάρκετ, αναφέρεται πως οι υπηρεσίες της εταιρείας θα σταματήσουν επίσημα στην Ελλάδα στις 31 Δεκεμβρίου του 2023 και τα καταστήματα δεν θα είναι πλέον διαθέσιμα στην πλατφόρμα.
Η απάντηση της InstaShop
Σε σχετική απαντητική της ανακοίνωση η εταιρεία αναφέρει:
«Πρόσφατα ανακοινώσαμε στους συνεργάτες μας ότι οι υπηρεσίες της InstaShop στην Ελλάδα θα διακοπούν οριστικά μέχρι το τέλος του χρόνου. Παρόλα αυτά, επιθυμούμε να διευκρινιστεί ότι το tech hub το οποίο βρίσκεται στην Ελλάδα, παραμένει κρίσιμο και αναπόσπαστο κομμάτι των παγκόσμιων δραστηριοτήτων της εταιρείας μας, συνεπώς θα παραμείνει πλήρως λειτουργικό και θα εξελιχθεί περαιτέρω, αποτελώντας κεντρικό κόμβο για πρωτοβουλίες καινοτομίας και στρατηγικής τεχνολογικής ανάπτυξης. Η απόφαση αυτή υπερτονίζει την εμπιστοσύνη μας στην υψηλά καταρτισμένη και ταλαντούχα τεχνολογική κοινότητα της Ελλάδας.
Λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες δυσμενείς συνθήκες της αγοράς και του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος, προτεραιότητα της InstaShop είναι να εφαρμόσει ακόμα πιο αποτελεσματικές διαδικασίες και να κινηθεί προς μία πιο ευέλικτη στρατηγική ως εταιρία στο σύνολό της. Για να πετύχουμε κάτι τέτοιο, ως μέλος της Delivery Hero, αξιολογούμε και ενισχύουμε συνεχώς τις οργανωτικές μας υποδομές προκειμένου μακροπρόθεσμα να επιτύχουμε τις φιλοδοξίες μας και να γίνουμε μια κερδοφόρα και βιώσιμη επιχείρηση.
Η κύρια προτεραιότητά μας αυτή τη στιγμή είναι να φροντίσουμε τους εργαζομένους που επηρεάζονται από την απόφαση αυτή. Ευχαριστούμε θερμά όλους τους συναδέλφους μας για τον χρόνο και την προσπάθειά τους.»


Latest News

ΔΥΠΑ: Έναρξη υποβολής προτάσεων για νέα δράση κατάρτισης σε κλάδους αιχμής
H υποβολή προτάσεων ξεκινά σήμερα και η προθεσμία υποβολής θα λήξει την Πέμπτη 8 Μαΐου 2025, σύμφωνα με την πρόσκληση της ΔΥΠΑ

Alter Ego Media: Οι 4 πυλώνες που φέρνουν ανάπτυξη και μερίσματα
Η διοίκηση της Alter Ego Media παρουσίασε στους αναλυτές τα αποτελέσματα της χρήσης του 2024 και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του Ομίλου

Ανεβάζει τον πήχη για Eurobank και Πειραιώς η Goldman Sachs - Τι βλέπει για Εθνική
Η Goldman Sachs έδωσε νέες τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες

Οι 9 τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς λιανικού εμπορίου τροφίμων την επόμενη πενταετία
Η κατάσταση κρίνεται εξαιρετικά κρίσιμη, με αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες εμπορικές ροές, σύμφωνα με το ΕΒΕΠ

Mega-deal της Metlen με την Glenfarne για υβριδικό έργο ΑΠΕ στη Χιλή
Η συνολική αξία της συναλλαγής συμφωνήθηκε στα 815 εκ. δολάρια, στη βάση συγκεκριμένων χρηματοδοτικών όρων και αναπροσαρμογών

Η ελληνική σταδιοδρομία της Unilever – Από την «Ελαϊς» σε hub για 14 χώρες
Η Unilever Hellas είναι μία από τις λίγες πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα, που συνεχίζουν να έχουν παραγωγική δραστηριότητα μετά από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης

Ψάχνουν… χρυσάφι στον Ασπρόπυργο - Ο «πυρετός» επενδύσεων σε logistics και το αγκάθι
Εκτοξεύθηκαν οι τιμές των οικοπέδων στον Ασπρόπυργο – Τα projects για τη δημιουργία logistics που μεταμορφώνουν την περιοχή

VIDCAST – BizSound: Το marketplace όλης της Ελλάδας | Η ιστορία του SHOPFLIX
Σε αυτό το επεισόδιο φιλοξενούμε τον νέο CEO της SHOPFLIX, Γιάννη Στάθη. Συζητάμε για τα νέα καθήκοντα και για τα επόμενα σχέδια της εταιρείας.

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

ΚΕΕΕ: Η υπεραπόδοση τους πλεονάσματος πρέπει να επιστρέφει στην κοινωνία
Κάθε μέτρο ενίσχυσης της μικρομεσαίας τάξης μας βρίσκει σύμφωνους, λέει ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ, Γιάννης Βουτσινάς