«Οι έξυπνες πόλεις, τα έξυπνα κτήρια, οι έξυπνες υποδομές μέσω της τεχνολογίας δημιουργούν ένα αναβαθμισμένο περιβάλλον ζωής, εργασίας και μετακινήσεων που υπόσχεται στο σύγχρονο πολίτη καλύτερη ποιότητα ζωής, ασφάλεια, οικονομία στην διαχείριση πόρων και χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Αυτήν την νέα πραγματικότητα έρχονται να υπηρετήσουν οι κατασκευαστικές εταιρείες που σχεδιάζουν ένα ασφαλές μέλλον», σημείωσε ο εντεταλμένος σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κ. Πέτρος Σουρέτης στο πλαίσιο του OT Forum.
Αναλύοντας τον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η τεχνολογία και στον τομέα των υποδομών, ο κ. Σουρέτης ανέφερε πως πρέπει να δούμε τις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογική εξέλιξη όχι μόνο στη διευκόλυνση της υλοποίησης των υποδομών, αλλά και στον ίδιο τον σχεδιασμό και τη λειτουργία τους. Συγκεκριμένα, επισήμανε πως η αξιοποίηση έξυπνων εφαρμογών σε κτήρια, μεταφορές, χώρους στάθμευσης, σηματοδότηση, οδοφωτισμό, αλλά και σε περιβαλλοντικούς αισθητήρες και υποδομές διαχείρισης υδάτων και αποβλήτων, μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στη συγκέντρωση μεγάλου όγκου χρήσιμων δεδομένων (big data) που σήμερα παραμένουν αναξιοποίητα και τα οποία θα μπορούσαν να δημιουργήσουν μοντέλα πρόβλεψης. «Κατά αυτόν τον τρόπο, μπορούμε να επιτύχουμε εξοικονόμηση πόρων, καλύτερη ενεργειακή απόδοση, χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και εν τέλει να προσφέρουμε στους ανθρώπους αναβαθμισμένη ποιότητα ζωής, ασφάλεια έναντι των κινδύνων του φυσικού αλλά και του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος και να επιτύχουμε μία πιο βιώσιμη καθημερινότητα» προσέθεσε ο κ. Σουρέτης.
Επιπλέον, ο εντεταλμένος σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έκανε ειδική μνεία στην ανάγκη ανάπτυξης νέων υποδομών φέρνοντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα το κυκλοφοριακό στην Αττική. «Κηφισός-Κηφισίας-Κατεχάκη συνθέτουν τον σταυρό του μαρτυρίου καθημερινά για τους οδηγούς, επηρεάζοντας και ανατροφοδοτώντας προβλήματα και στις υπόλοιπες κεντρικές αρτηρίες, συμπεριλαμβανομένης και της Αττικής Οδού, στην οποία η μέση ημερήσια κυκλοφορία προσεγγίζει τα 250 χιλιάδες οχήματα» είπε ο κ. Σουρέτης, προσθέτοντας ότι καθημερινά στον Κηφισό χάνονται αναρίθμητες εργατοώρες, προκαλείται σημαντική περιβαλλοντική επιβάρυνση, ενώ η καθημερινή αυτή ταλαιπωρία έχει αρνητική επίπτωση στη ψυχική υγεία δεκάδων χιλιάδων πολιτών.
Υπάρχει λύση
«Κι όμως υπάρχει λύση, η οποία θα αφαιρέσει από τον Κηφισό μεγάλο αριθμό ΙΧ αλλά κυριότερα θα εκτρέψει από τον οδικό άξονα τα βαρέα οχήματα, βελτιώνοντας και τον όγκο αλλά και την ταχύτητα μετακίνησης στον Κηφισό», σημείωσε ο κ. Σουρέτης, επισημαίνοντας πως υπάρχει αυτή τη στιγμή η δυνατότητα για τη δημιουργία ενός νέου αυτοκινητοδρόμου που θα συνδέει την Ελευσίνα με τα Οινόφυτα, ο οποίος αφορά κατά επέκταση στη σύνδεση του Δυτικού τμήματος της Αττικής Οδού, και των νοτίων οδικών αξόνων της Ελλάδος, με την περιοχή της χώρας βόρεια των Οινοφύτων, παρακάμπτοντας κατά αυτόν τον τρόπο το ήδη βεβαρυμμένο οδικό δίκτυο του Λεκανοπεδίου της Αττικής και εξυπηρετώντας την άμεση οδική σύνδεση των σημαντικών Βιομηχανικών Περιοχών Οινοφύτων, Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Θριάσιου πεδίου καθώς και του Εμπορευματικού Λιμένα Πειραιά.
Ειδικότερα, ο σχεδιασμός του νέου αυτοκινητοδρόμου προβλέπει πως αυτός ξεκινά από το δυτικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου της Αττικής Οδού στην περιοχή Αγ. Λουκά (Θριάσιο Πεδίο) και καταλήγει στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ στην περιοχή των Οινοφύτων, με μήκος περίπου 40 χλμ.. Πρόκειται για σύγχρονο Αυτοκινητόδρομο με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, με ανισόπεδους κόμβους και έναν ημικόμβο, παράπλευρους και κάθετους δρόμους προς αποκατάσταση της συνέχειας και της δομής του υφιστάμενου τοπικού οδικού δικτύου, αμφίπλευρο Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών και το σύνολο των απαιτούμενων υποστηρικτικών εγκαταστάσεων.
«Λύσεις όπως αυτή μπορούν να εφαρμοστούν γρήγορα και να έχουν ουσιαστικά αποτελέσματα στο κυκλοφοριακό του λεκανοπεδίου», ανέφερε ο κ. Σουρέτης, προσθέτοντας πως υπάρχει ήδη το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο ώστε τέτοια έργα που διαθέτουν χαρακτηριστικά καινοτομίας και πολυπλοκότητας, συμβάλλουν στην ενίσχυση της περιφερειακής ανάπτυξης και της εθνικής οικονομίας και μπορούν να υλοποιηθούν μέσω συμβάσεων έργων, συμβάσεων παραχώρησης και συμπράξεων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), να γίνουν πραγματικότητα. «Μπορούμε να δώσουμε τέλος στην ταλαιπωρία των συμπολιτών μας στον Κηφισό», κατέληξε ο κ. Πέτρος Σουρέτης.
Latest News
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ