Για την ιστορία, το παρόν και το μέλλον των Ελληνικών Ταχυδρομείων, μίλησε στο πλαίσιο του OT FORUM «Ελληνική Επιχειρηματικότητα 2.0+» ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, κ. Γρηγόριος Σκλήκας.
Όπως είπε ο κύριος Σκλήκας τα ΕΛΤΑ είναι ένας οργανισμός με τεράστια προοπτική και ιστορία που σχεδόν ξεκινάει από την απαρχή του ίδιου του ελληνικού κράτους. «Τα ΕΛΤΑ κουβαλάνε φορτίο 200 χρόνων», είπε, ενώ σημείωσε ότι πλέον ο οργανισμός είναι σε φάση επικαιροποίησης του μοντέλου λειτουργίας το οποίο αναμένεται να δημιουργήσει προοπτικές ώστε «να είμαστε παντού, καλύτερα», όπως είπε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τον κ. Σκλήκα, η τελευταία αλλαγή μοντέλου λειτουργίας των ΕΛΤΑ έγινε πριν από 30 χρόνια με άλλα ισχύοντα τόσο στην αγορά όσο και στις υποδομές της χώρας, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το ίντερνετ και τη λειτουργία του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ αναφέρθηκε στη συνέχεια στις διευρυμένες εγκαταστάσεις των Ταχυδρομείων και ότι αυτό που χρειάζεται είναι να προστεθεί η ψηφιακή διάσταση, ο ψηφιακός εξοπλισμός. Σήμερα τα ΕΛΤΑ απασχολούν ένα σύνολο 1500 ταχυδρόμων, με τους μισούς να δραστηριοποιούνται σε μη αστικό περιβάλλον, με τον Γρηγόριο Σκλήκα να τονίζει ότι «δεν εξυπηρετούμε μόνο τις πόλεις», ενώ το τελευταίο διάστημα έχει εισαχθεί σε λειτουργία και ο «ψηφιακός ταχυδρόμος».
Μετά την επικαιροποίηση του δικτύου τα ΕΛΤΑ αριθμούν 1000 καταστήματα, με 140 να αποτελούν το αποτέλεσμα συγχωνεύσεων κατά την τελευταία αναδιοργάνωση της εταιρείας.
Ο κ. Σκλήκας τόνισε ότι επιθυμία της διοίκησης είναι «να συνεχίσουμε και να επεκτείνουμε τις υπηρεσίες μας», σε αυτό το επίπεδο γίνεται αναβάθμιση των ΕΛΤΑ και όχι μετασχηματισμός. Όπως είπε, τα ΕΛΤΑ έχουν την υποδομή και χρειάζεται να αναβαθμίσει «τις δομές στην επόμενη λειτουργία τους», δηλαδή όπως εξήγησε να προστεθούν μηχανισμοί αυτοματοποίησης ενώ επίκειται και η προσθήκη χρήσης λειτουργιών τεχνητής νοημοσύνης.
Ο Γρηγόριος Σκλήκας τόνισε ότι τα ΕΛΤΑ είναι ιδιωτικός τομέας, δηλαδή λειτουργούν καθαρά σαν ιδιωτική επιχείρηση με έναν μέτοχο το ελληνικό Δημόσιο. Επιπλέον, είπε ότι επιδιώκονται οι συμπράξεις κυρίως σε επίπεδο οικονομικών υπηρεσιών, λειτουργίας IT-as-service και σε επιλεγμένες υπηρεσίες.
Τέλος, ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ είπε ότι η υπηρεσία κούριερ της εταιρείας αποτελεί μια εναλλακτική λειτουργία σε σχέση με το κλασσικό ταχυδρομείο και απαιτείται να γίνει ένα «blend» ανάμεσα στα δύο. Κλείνοντας είπε ότι στόχος είναι τα ΕΛΤΑ να προσφέρουν αποτελεσματικές και αποδοτικές υπηρεσίες και τα επόμενα 200 χρόνια.