
Αύξηση 8%-10% σημειώνει σε σχέση με πέρυσι η παγκόσμια αγορά πολυτελών ειδών το 2023, σύμφωνα με το 22ο ετήσιο Monitor Altagamma ξεπερνώντας το 1,5 τρισεκατομμύριο ευρώ, σημειώνοντας για τρίτη στην σειρά χρονιά, ρεκόρ μετά την υγειονομική κρίση του Covid.
Οι καταναλωτικές δαπάνες για εμπειρίες, ειδικότερα, έχουν επιστρέψει στα υψηλά όλων των εποχών, λόγω της αναζωπύρωσης των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων και των ταξιδιών.
Είδη πολυτελείας: Οι εκτιμήσεις των οίκων για τα οικονομικά μεγέθη το 2023
Από το 1992, το Ίδρυμα Altagamma συγκεντρώνει εταιρείες από την υψηλή πολιτιστική και δημιουργική βιομηχανία που προωθούν την ιταλική αριστεία, τη μοναδικότητα και τον τρόπο ζωής σε όλο τον κόσμο. Οι εταιρείες Altagamma δραστηριοποιούνται στους τομείς της μόδας, του σχεδιασμού, των κοσμημάτων, των τροφίμων, της φιλοξενίας, της ταχύτητας και της ευεξίας. Σε ετήσια βάση, στο πλαίσιο του Παρατηρητηρίου Altagamma, δημοσιεύονται στοιχεία για την παγκόσμια αγορά πολυτελών ειδών.
Στο πλαίσιο αυτό, κατέγραψαν θετική τάση της παγκόσμιας αγοράς για προσωπικά είδη πολυτελείας, η οποία αυξάνεται το 2023, με εκτιμώμενο κύκλο εργασιών περίπου 362 δισεκατομμυρίων ευρώ, μέχρι το τέλος του έτους, ήτοι αύξηση 4% σε σχέση με το 2022, σε τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες.
Παρά τις μακροοικονομικές προκλήσεις, τον πληθωρισμό, την επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης και τις παρενέργειες των περιφερειακών συγκρούσεων στην παγκόσμια αγορά, η βιομηχανία ειδών πολυτελείας διατηρεί την ανθεκτικότητά της.
Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Σύμφωνα με την πρεσβεία της Ελλάδας στη Ρώμη και το γραφείο οικονομικών και εμπορικών υποθέσεων -τμήμα Μιλάνου-, επισημαίνονται και οι σημαντικές προοπτικές της αγοράς πολυτελών ειδών της Ελλάδας -ιδίως του κοσμήματος- και τις εξαγωγικές δυνατότητές της στην ιταλική αλλά και στην παγκόσμια αγορά.
Σύμφωνα με τους εκπροσώπους του κλάδου στην Ελλάδα, μετά από μια δραματική πτώση το 2021, επικρατεί κατάσταση «ολικής επαναφοράς» της ελληνικής αγοράς στα προ πανδημίας επίπεδα και πιθανόν υψηλότερα, η οποία συνάδει με την τάση ανάκαμψης της παγκόσμιας βιομηχανίας πολυτελείας. Εκτιμά ότι, ο στόχος των ελληνικών εταιρειών θα πρέπει να είναι η εδραίωση του ελληνικού προϊόντος σε αγορές του εξωτερικού, μέσω του branding και της κατάλληλης για την κάθε αγορά προβολής.


Latest News

Τι ζητά ο Μασκ από την Ιταλία - Γιατί θέλει συνάντηση με τον Ματαρέλα
Τι επιδιώκει ο ιδρυτής του Starlink, Ίλον Μασκ, με ιταλική προεδρική συνάντηση

Δεν αποκλείει ύφεση στις ΗΠΑ ο Τραμπ
Η χώρα διέρχεται «περίοδο μετάβασης», είπε ο Ρεπουμπλικάνος μεγιστάνας

Αγόρασε κι εσύ ένα κάστρο, μπορείς!
Κάστρα και μεσαιωνικά φρούρια βγαίνουν προς πώληση, αλλά η αποκατάστασή τους μόνο απλή υπόθεση δεν είναι

Τι φέρνει σε μετοχές και ομόλογα ο τυφώνας Τραμπ - Πώς αλλάζει η σχέση ΗΠΑ, Ευρώπης
Σε σημείο καμπής χρηματαγορές και οικονομίες - Πού οδηγεί η ανατροπή της διατλαντικής σχέσης – Οι μετοχές των ΗΠΑ έχασαν τα μετεκλογικά κέρδη των $3,4 τρισ.

Ο μεγάλος διχασμός - Skechers, Walmart, Etsy απέναντι στους δασμούς Τραμπ
Το λιανεμπόριο εμφανίζεται διχασμένο, με μεγάλους παίκτες όπως οι Skechers, Walmart, Etsy, να είναι είτε αισιόδοξοι είτε επιφυλακτικοί

Η Toyota λανσάρει στην Κίνα το φθηνότερο ηλεκτρικό όχημα
Θα μπορέσει να ανταγωνιστεί η Toyota με το νέο της EV την BYD στην Κίνα;

Σαν καραμέλα από... μωρό - Τι είπε ο Τραμπ για Ζελένσκι και Ουκρανία
Αποκαλυπτική η συνέντευξη του προέδρου Τραμπ στο Fox News - Νέα επίθεση στον Ζελένσκι

Έρχεται το επόμενο κύμα απολύσεων ομοσπονδιακών υπαλλήλων - Και θα είναι ακόμη πιο βάναυσο
Εκατοντάδες χιλιάδες υπάλληλοι της ομοσπονδιακής κυβέρνησης των ΗΠΑ αναμένεται να καρατομηθούν πάραυτα

Οι κρυφοί κίνδυνοι που εγκυμονούν τα οικογενειακά γραφεία
Οι ιδιωτικές εταιρείες διαχείρισης περιουσίας για τους υπερπλούσιους διαχειρίζονται πλέον τρισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως. Οι επικριτές λένε ότι είναι ανοιχτοί σε κατάχρηση

Δασμοί ή μποϊκοτάζ; Η αντίδραση της Jack Daniel's
Η μητρική του Jack Daniel's, Brown-Forman, πλήττεται από την απόφαση να μην πωλείται στον Καναδά το διάσημο bourbon