![Ακτοπλόοι: Πώς θα ηλεκτροδοτηθούν τα πλοία στα λιμάνια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia.jpg)
Το ηλεκτρικό ρεύμα θα πρέπει να αντιμετωπίζεται φορολογικά όπως αντιμετωπίζονται σήμερα τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, ενώ τα συστήματα ηλεκτροδότησης θα πρέπει να είναι ομογενοποιημένα.
Αυτές είναι δυο παράμετροι που θέτουν οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, προκειμένου να αναπτυχθούν ομαλά τα συστήματα ηλεκτροδότησης των πλοίων κατά την παραμονή τους στα λιμάνια στο πλαίσιο των μέτρων για πιο «πράσινη» ναυτιλία.
Ακτοπλοΐα: Η μάχη κορυφής ξαναγράφει τον χάρτη του κλάδου – Οι βασικοί παίκτες
Όπως τόνισε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Διονύσης Θεοδωράτος μιλώντας σε ημερίδα του ΟΛΠ με θέμα «Ηλεκτροδότηση Πλοίων στο Λιμάνι του Πειραιά – Προοπτικές και Προκλήσεις», η επιτάχυνση, με χρονικό ορίζοντα το 2030, της ανάπτυξης των υποδομών ασφαλούς εφοδιασμού των πλοίων με εναλλακτικά καύσιμα και με ηλεκτρική ενέργεια, με σαφής οικονομικότερους μεθόδους χρεώσεων της ηλεκτρικής ενέργειας στους χρήστες (πλοία) και η οποία να επιβραβεύει οικονομικά τα πλοία που έχουν επενδύσει στην χρήση «πράσινων» εναλλακτικών μορφών ενέργειας, αποτελεί κύριο και ενιαίο στόχο των Ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων και των φορέων διοίκησης των Λιμένων.
Για το θέμα της ηλεκτροδότησης από την ξηρά (Onshore Power Supply – O.P.S.) ή «Cold Ironing” των πλοίων της ακτοπλοΐας σε λιμένες της Ελλάδας και του εξωτερικού ο ΣΕΕΝ σχεδιάζει την μετάβαση σε συνεργασία με τη Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Ήδη είναι έτοιμη η πρώτη φάση σχετικής έρευνας που έχει στόχο τη διασφάλιση της διαλειτουργικότητας (interoperability), των συστημάτων και των εγκαταστάσεών παροχής ρεύματος των λιμένων με τον εξοπλισμό των πλοίων, μέσω ενός ομοιογενούς προτύπου ηλεκτροδότησης αυτών όταν ελλιμενίζονται (Cold Ironing)».
Με βάση το παραπάνω ερευνητικό έργο, ο Σύνδεσμος προχώρησε και ήδη έχει έρθει σε επικοινωνία με την Ένωση Λιμένων (Ε.ΛΙΜ.Ε.) για την υπογραφή Συμφώνου Συνεργασίας όπου μεταξύ άλλων θεμάτων κοινού ενδιαφέροντος στόχο θα έχει την Ομογενοποιημένη Εφαρμογή της ηλεκτρικής διασύνδεσης των ακτοπλοϊκών πλοίων σε όλα τα λιμάνια της Ελλάδας (αλλά και της Ιταλίας) μέσω ενός κοινού χρονοδιαγράμματος ούτως ώστε να συμβαδίζει η προετοιμασία των συστημάτων και εγκαταστάσεων παροχής ρεύματος των λιμένων με την αντίστοιχη προετοιμασία σε εξοπλισμό υποδοχής του ρεύματος στα πλοία.
Μιλώντας στην ημερίδα ο κ. Θεοδωράτος εκτίμησε ότι το κόστος για τη μετασκευή και χρήση της ηλεκτρικής διασύνδεσης ενός ακτοπλοϊκού πλοίου με απαίτηση ισχύος 2MVA, υπολογίζεται κατά μέσο όρο 400 – 450 χιλ. ευρώ, αλλά μπορεί να φτάσει ακόμα και το 1 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Θεοδωράτος, τόνισε ακόμα ότι το ηλεκτρικό ρεύμα θα πρέπει να αντιμετωπιστεί νομικά και φορολογικά με τον ίδιο τρόπο που αντιμετωπίζεται σήμερα το ναυτιλιακό καύσιμο. Η ηλεκτροδότηση των ακτοπλοϊκών πλοίων με χρεώσεις οικονομικότερες θα απορροφήσει μέρος του αυξημένου λειτουργικού κόστους που θα αντιμετωπίσουν και τα πλοία της ακτοπλοΐας από τις αρχές του 2024 στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής ενόψει της πλήρους εφαρμογής του αναθεωρημένου συστήματος εμπορίας δικαιωμάτων ρύπων (ETS) από την ΕΕ στη ναυτιλία, για πλοία ολικής χωρητικότητας 5.000 κόρων και άνω.
Στην ίδια ημερίδα ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Ο.Λ.Π. Α.Ε., κ. Παναγιώτης Τσώνης, αναφέρθηκε στην ολοκλήρωση από την Ο.Λ.Π. Α.Ε., μέσα στο 2023, του έργου EALING που αφορά στη στην εκπόνηση των οριστικών τεχνικών, περιβαλλοντικών και χρηματοοικονομικών μελετών για 5 θέσεις ηλεκτροδότησης πλοίων ακτοπλοΐας στις Ακτές Ποσειδώνος, Αγίου Διονυσίου, Ιετιόνια, Περικλέους, συνολικής ισχύος 13.5 MVA, καθώς και στο έργο CIPORT που επικεντρώνεται στην εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών για 4 θέσεις ηλεκτροδότησης πλοίων κρουαζιέρας στην Ακτή Θεμιστοκλέους. Μίλησε ακόμα για τη συμπόρευση της Ο.Λ.Π. Α.Ε. με τα λιμάνια Θεσσαλονίκης και Πάτρας και τον Διαχειριστική Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας καθώς και για την πρωτοβουλία σύστασης ομάδας αποτελούμενης από σχετικούς φορείς σε εθνικό επίπεδο, που μελετά και διερευνά τις απαιτούμενες προδιαγραφές ρυθμιστικού και νομοθετικού περιεχομένου.
Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστος Στυλιανίδης, από την πλευρά του σημείωσε μεταξύ άλλων ότι η ηλεκτροδότηση θα παίξει σημαντικό λόγο τόσο για την «πράσινη» μετάβαση, όσο και για την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών λιμανιών σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Υπουργείο Ναυτιλίας: Ποια είναι η αλήθεια για την ακτοπλοϊκή γραμμή Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος – Kαβάλα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Limani-lavrio-600x310.jpg)
Υπ. Ναυτιλίας: Η αλήθεια για την ακτοπλοϊκή γραμμή Λαύριο – Αγ. Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με ανακοίνωση του παραθέτει τα γεγονότα για τη μη εκτέλεση των δρομολογίων στην ακτοπλοϊκή γραμμή
![Ανησυχία για «νέα Τέμπη στο Αιγαίο»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/SeaJets-1-600x364.jpg)
Ανησυχία για «νέα Τέμπη στο Αιγαίο»
Σε συναγερμό το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προκειμένου να αντιμετωπίσει πρακτικές που παραπέμπουν σε «πειρατεία»
![Θεοδωρα Ρήγα: Νέα πρόεδρος στον Οργανισμό Λιμένος Κέρκυρας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Capture-51.png)
Νέα πρόεδρος στον Οργανισμό Λιμένος Κέρκυρας η Θεοδωρα Ρήγα
Η κα Ρήγα είναι Εκπρόσωπος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος στην Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας (ΕΣΕΚ).
![Στυλιανίδης – Φίτο: Η διασύνδεση των νησιών να γίνει κεντρικός πυλώνας της ευρωπαϊκής πολιτικής συνοχής](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Image-2025-02-14-at-17.05.47-600x399.jpeg)
Στυλιανίδης – Φίτο: Η διασύνδεση των νησιών να γίνει κεντρικός πυλώνας της ευρωπαϊκής πολιτικής συνοχής
Στυλιανίσης και Φίτο συναντήθηκαν σήμερα στο υπουργείο, παρουσία Δημάρχων και εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης έξι μικρών νησιών
![Σαντορίνη: Μέτρα από το Λιμεναρχείο Θήρας λόγω των σεισμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/santorini_caldera-600x338.jpg)
Μέτρα από το Λιμεναρχείο Θήρας λόγω των σεισμών - Ποια λιμάνια αφορούν
Τα προληπτικά μέτρα από την αρμόδια λιμενική αρχή που ανακοινώθηκαν, ισχύουν από 13/02/2025
![Capital Link: Με επιτυχία διεξήχθη το 15ο ετήσιο Greek Shipping Forum](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/capital-link-forum-600x318.jpg)
Capital Link: Με επιτυχία διεξήχθη το 15ο ετήσιο Greek Shipping Forum
Tο "2025 Capital Link Greek Shipping Leadership Award" απονεμήθηκε στον κ. Θανάση Μαρτίνο, Managing Director – Eastern Mediterranean Maritime Limited
![Τα ταχύπλοα και ο φόβος για ένα δυστύχημα στο Αιγαίο που δεν θα μπορέσει να σηκώσει καμία κυβέρνηση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/seajets123-1-600x371.jpg)
Τα ταχύπλοα και ο φόβος για ένα δυστύχημα στο Αιγαίο που δεν θα μπορέσει να σηκώσει καμία κυβέρνηση
Γιατί ο Στυλιανίδης προειδοποιεί ότι η χώρα δεν μπορεί να αντέξει «νέα Τέμπη» στο Αιγαίο και τι συμβαίνει με τα ταχύπλοα
![Κρουαζιέρα: Δεν ακυρώνουν οι εταιρείες τα δρομολόγια στα ελληνικά νησιά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/cruise-600x400.jpg)
Οι σεισμοί δεν κλυδωνίζουν την κρουαζιέρα – Η Royal Caribbean International στέλνει πρώτη το μήνυμα
Οι εταιρείες στην κρουαζιέρα ανακοινώνουν κανονικά τα προγράμματα τους για το καλοκαίρι του 2025 – Επιλέγουν ως home port τον Πειραιά
![Ερυθρά Θάλασσα: Αύξηση παγκόσμιων πωλήσεων στα ναυτιλιακά καύσιμα το 2024 λόγω εκτροπής από Αφρική](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/container-ship-6631117_1280-1-600x400.jpg)
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα εκτίναξε τις πωλήσεις καυσίμων πλοίων το 2024
Οι εκτροπές των διαδρομών έξω από την Ερυθρά Θάλασσα έχουν πράγματι αυξήσει τη χιλιομετρική απόσταση λόγω μακρύτερων διαδρομών
![Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/SeaJets-1-600x315.jpg)
Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος
Δεν θα ναυαγήσει το σχέδιο για την ασφάλεια στην ακτοπλοΐα δεσμεύεται ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, μετά και τη βροχή καταγγελιών από ναυτεργατικά σωματεία και επιβάτες εναντίον τη Seajets που κυριαρχεί στα ταχύπλοα