![ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Οκτώβριο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/ploia-768x576-1.jpg)
Αύξηση κατά 0,3% σημείωσε η Δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου τον μήνα Οκτώβριο 2023, σε σύγκριση με την αντίστοιχη Δύναμη του Οκτωβρίου 2022, ενώ κατά την αντίστοιχη σύγκριση του 2002 με το 2021 το πρόσημα ήταν αρνητικό και διαμοφώθηκε στο -0,8% σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/Capture-15.jpg)
Ακόμη, η Ολική Χωρητικότητα του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, παρουσίασε μείωση κατά 2,5% τον μήνα Οκτώβριο 2023 σε σύγκριση με την αντίστοιχη χωρητικότητα Οκτωβρίου 2022. Μείωση κατά 1,8% σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Οκτωβρίου 2022 προς τον Οκτώβριο 2021.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/Capture1.jpg)
Αξίζει να σημειωθεί ότι στη φετινή λίστα των 100 πιο σημαντικών ανθρώπων της παγκόσμιας ναυτιλίας, την οποία επιμελείτεαι η Lloyd’s List, συμμετέχουν 14 προσωπικότητες που εκπροσωπούν την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα. Στην εφετινή λίστα «One Hundred People» για μια ακόμη χρονιά οι Έλληνες εφοπλιστές βρίσκονται ψηλά στη λίστα, ξεχωρίζει όμως η σημαντική άνοδος, κατά 19 θέσεις, του Βαγγέλη Μαρινάκη που βρέθηκε στην 22 θέση της σχετικής κατάταξης.
Για φέτος, στην πρώτη θέση της λίστας βρίσκεται o Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) και ειδικότερα οι χώρες Κίνα, Βραζιλία, ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Νησιά Μάρσαλ, Γερμανία και Δανία οι οποίες όπως εκτιμά η Lloyd’s List, έχουν την επαρκή επιρροή για να επηρεάσουν τις αποφάσεις του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση. Τη δεύτερη θέση καταλαμβάνουν οι Vincent Clerc διευθύνων σύμβουλος της AP Moller Maersk και ο Robert Uggla πρόεδρος της AP Moller Holding.
Στην τρίτη θέση βρίσκεται η οικογένεια Απόντε που ελέγχει την MSC και στην τέταρτη οι Wan Min και Miao Jianmin των China Cosco Shipping και China Merchants Group.
Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει μια τριάδα εκπροσώπων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι κυρίες Magda Kopczynska και Φωτεινή Ιωαννίδου και ο Frans Timmermans.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Διώρυγα του Παναμά: Σε 6 χρόνια η κατασκευή του γιγάντιου ταμιευτήρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/panama-canal-g52eeb7b5a_1280-768x432-1-600x338.jpg)
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά