
Αύξηση κατά 0,3% σημείωσε η Δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου τον μήνα Οκτώβριο 2023, σε σύγκριση με την αντίστοιχη Δύναμη του Οκτωβρίου 2022, ενώ κατά την αντίστοιχη σύγκριση του 2002 με το 2021 το πρόσημα ήταν αρνητικό και διαμοφώθηκε στο -0,8% σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.
Ακόμη, η Ολική Χωρητικότητα του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, παρουσίασε μείωση κατά 2,5% τον μήνα Οκτώβριο 2023 σε σύγκριση με την αντίστοιχη χωρητικότητα Οκτωβρίου 2022. Μείωση κατά 1,8% σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Οκτωβρίου 2022 προς τον Οκτώβριο 2021.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στη φετινή λίστα των 100 πιο σημαντικών ανθρώπων της παγκόσμιας ναυτιλίας, την οποία επιμελείτεαι η Lloyd’s List, συμμετέχουν 14 προσωπικότητες που εκπροσωπούν την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα. Στην εφετινή λίστα «One Hundred People» για μια ακόμη χρονιά οι Έλληνες εφοπλιστές βρίσκονται ψηλά στη λίστα, ξεχωρίζει όμως η σημαντική άνοδος, κατά 19 θέσεις, του Βαγγέλη Μαρινάκη που βρέθηκε στην 22 θέση της σχετικής κατάταξης.
Για φέτος, στην πρώτη θέση της λίστας βρίσκεται o Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) και ειδικότερα οι χώρες Κίνα, Βραζιλία, ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Νησιά Μάρσαλ, Γερμανία και Δανία οι οποίες όπως εκτιμά η Lloyd’s List, έχουν την επαρκή επιρροή για να επηρεάσουν τις αποφάσεις του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση. Τη δεύτερη θέση καταλαμβάνουν οι Vincent Clerc διευθύνων σύμβουλος της AP Moller Maersk και ο Robert Uggla πρόεδρος της AP Moller Holding.
Στην τρίτη θέση βρίσκεται η οικογένεια Απόντε που ελέγχει την MSC και στην τέταρτη οι Wan Min και Miao Jianmin των China Cosco Shipping και China Merchants Group.
Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει μια τριάδα εκπροσώπων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι κυρίες Magda Kopczynska και Φωτεινή Ιωαννίδου και ο Frans Timmermans.


Latest News

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες