Οι τιμές του πετρελαίου κινούνται ανοδικά την Παρασκευή, και οδεύουν προς την πρώτη εβδομαδιαία άνοδο μετά από δύο μήνες, αφού επωφελήθηκαν από τις ανοδικές προβλέψεις του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA) για τη ζήτηση πετρελαίου για το επόμενο έτος και το ασθενέστερο δολάριο.

Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης Brent αυξήθηκαν κατά 40 σεντς στα 77,01 δολάρια το βαρέλι, ενώ το αμερικανικό αργό WTI σκαρφάλωσε 40 σεντς στα 71,98 δολάρια.

Στην εξέλιξη αυτή συνέβαλε και η ανακοίνωση της Fed στα μέσα της εβδομάδας ότι είναι πιθανό να μειώσει το κόστος δανεισμού των ΗΠΑ το επόμενο έτος.

«Οι τιμές του πετρελαίου ενδέχεται να δουν μια μικρή «έλξη της ζήτησης» λόγω βελτιωμένων συνθηκών ρευστότητας μετά την αλλαγή πλεύσης της Fed», δήλωσε ο Kelvin Wong, αναλυτής του OANDA στη Σιγκαπούρη.

ΙΕΑ: Προβλέπει ότι θα συνεχίσει να μειώνεται η ζήτηση για πετρέλαιο το 2024

Το δολάριο υποχώρησε σε χαμηλό τεσσάρων μηνών την Πέμπτη, αφού η κεντρική τράπεζα των ΗΠΑ ανέφερε ότι οι αυξήσεις των επιτοκίων πιθανότατα ολοκληρώθηκαν και το χαμηλότερο κόστος δανεισμού έρχεται το 2024.

Ένα αδύναμο δολάριο κάνει το πετρέλαιο σε δολάρια φθηνότερο για τους ξένους αγοραστές.

Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα από τη μεριά της, την Πέμπτη απομάκρυνε τα σενάρια για επικείμενες μειώσεις επιτοκίων επιβεβαιώνοντας ότι το κόστος δανεισμού θα παραμείνει σε υψηλά επίπεδα παρά τις χαμηλότερες εκτιμήσεις για τον πληθωρισμό.

Η παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου θα αυξηθεί κατά 1,1 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως το 2024, ανέφερε η IEA στη μηνιαία έκθεσή της, αυξημένη κατά 130.000 bpd σε σχέση με την προηγούμενη πρόβλεψή της, επικαλούμενη τη βελτίωση των προοπτικών για τη ζήτηση στις ΗΠΑ και τις χαμηλότερες τιμές πετρελαίου.

Η εκτίμηση για το 2024 είναι λιγότερο από το ήμισυ της πρόβλεψης του ΟΠΕΚ+ για αύξηση της ζήτησης κατά 2,25 εκατομμύρια bpd.

Τα αδύναμα οικονομικά στοιχεία από την Κίνα, τον δεύτερο μεγαλύτερο καταναλωτή πετρελαίου στον κόσμο, έχουν αυξήσει την πίεση στις τιμές του πετρελαίου τις τελευταίες εβδομάδες.

Στο ναδίρ η λειτουργία των διυλιστηρίων στην Κίνα

Στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η στατιστική υπηρεσία της χώρας την Παρασκευή έδειξαν ότι η λειτουργία των διυλιστηρίων τον Νοέμβριο έπεσε στο χαμηλότερο επίπεδο από την αρχή του 2023, καθώς η πίεση του περιθωρίου κέρδους σε μη κρατικά διυλιστήρια τα οδήγησε σε μείωση της παραγωγής, ενώ η υποτονική κατανάλωση ντίζελ επιβάρυνε την ζήτηση καυσίμων σε εθνικό επίπεδο.

Παρά τα συνεχιζόμενα δεινά στην αγορά ακινήτων της Κίνας, τα στοιχεία έδειξαν επίσης καλύτερες από τις αναμενόμενες επιδόσεις στη βιομηχανική παραγωγή και βελτίωση των λιανικών πωλήσεων, ανακουφίζοντας το κλίμα της αγοράς εν μέσω της αναιμικής οικονομικής ανάκαμψης της χώρας μετά την COVID-19.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Commodities