
Μήνες μελετούσαν τα επιτελεία του προεδρικού μεγάρου και της κυβέρνησης της Γαλλίας τρόπους για να πραγματωθεί η προεκλογική υπόσχεση του «εκδημοκρατισμού της αγοράς ηλεκτρικού οχήματος», που είχε δώσει ο Εμανουέλ Μακρόν. Τελικά το σχέδιο εκπονήθηκε και ανακοινώθηκε Χριστουγεννιάτικα, για να ισχύσει από την καινούργια χρονιά.
Ήδη από σήμερα, Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου, άνοιξε στο Διαδίκτυο η πλατφόρμα όπου οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να πληροφορούνται πώς θα ενταχθούν στο πρόγραμμα της κοινωνικής χρηματοδοτικής μίσθωσης, ώστε με περίπου 100 ευρώ το μήνα να μετακινούνται ηλεκτρικά.
Μακρόν: Θα ανακτήσουμε τον έλεγχο των τιμών ενέργειας ως το τέλος του έτους
Στην πλατφόρμα mon-leasing-electrique.gouv.fr οι μόνιμοι κάτοικοι Γαλλίας θα μπορούν να πληροφορούνται κατ’ αρχάς αν είναι επιλέξιμοι για τη μακροχρόνια ενοικίαση οχήματος με μπαταρία, καινούργιου ή μεταχειρισμένου, που θα κοστίζει περίπου 100 ευρώ το μήνα.
Τα κριτήρια της επιλεξιμότητας είναι βέβαια γνωστά: ο δικαιούχος πρέπει να δηλώνει ετήσιο εισόδημα μικρότερο των 15.400 ευρώ και να αποδεικνύει ότι διανύει περισσότερα από 8.000 χιλιόμετρα το χρόνο με το ΙΧ του ή ότι διαμένει τουλάχιστον 15 χιλιόμετρα μακριά από το χώρο εργασίας του. Η αρχική ιδέα να οριστούν και κριτήρια εντοπιότητας ή κοινωνικοεπαγγελματικής τάξης απορρίφθηκε.
Μόνο made in Europe
Μετά από το πρώτο αυτό βήμα, όσοι πληρούν τα κριτήρια από τον Ιανουάριο θα μπορούν να επιλέξουν και να κάνουν κράτηση ενός οχήματος στον ιστότοπο μιας από τις εταιρείες leasing που έχουν εγκριθεί από το κράτος για την παροχή κοινωνικής μίσθωσης.
Οι τιμές χρηματοδοτικής μίσθωσης του αυτοκινήτου θα διαφέρουν βέβαια, ανάλογα με το μοντέλο. Κάποια θα διατίθενται με μίσθωση χαμηλότερη των 100 ευρώ το μήνα – στην επιδότηση δεν συμπεριλαμβάνεται η ασφάλιση του αυτοκινήτου. Άλλα μοντέλα θα διατίθενται λίγο ακριβότερα. Αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα χρειαστεί όσοι επιλεγούν και μπουν στο πρόγραμμα να προκαταβάλουν την πρώτη μηνιαία πληρωμή.
Πολλά είναι τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα που θα έχει να διαλέξει ο δικαιούχος. Η γαλλική κυβέρνηση ωστόσο, έχει θέσει ως όρο τα αυτοκίνητα αυτά να παράγονται στη Γαλλία ή στην υπόλοιπη Ευρώπη. Και επίσης να έχουν κατά την κατασκευή τους χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα. Αυτό σημαίνει ότι θηριώδη ηλεκτροκίνητα SUV δεν θα μετέχουν στο πρόγραμμα.
Δέκα μοντέλα διαθέσιμα
«Η επιλογή των οχημάτων από τις κυβερνητικές υπηρεσίες είναι εξάλλου ο λόγος για τον οποίο καθυστέρησε να τεθεί σε εφαρμογή το πρόγραμμα κοινωνικής μίσθωσης», γράφει η οικονομική εφημερίδα «Les Echos». Διότι δεν είναι και πολλά τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη.
Εν πάση περιπτώσει, στη λίστα των αυτοκινήτων που μπορεί να αποκτήσει κανείς με το προνομιακό, κρατικά επιδοτούμενο leasing είναι το Twingo ZE και το Megane E-tech της Renault και επίσης οκτώ ηλεκτρικά μοντέλα του ομίλου Stellantis, από τις φίρμες Citroën (συμπεριλαμβανομένου του ολοκαίνουργιου ëC3), Peugeot (συμπεριλαμβανομένου του δημοφιλούς e-208), Fiat, Jeep και Opel.
Τα δέκα μοντέλα θα είναι διαθέσιμα από τον Ιανουάριο του 2024 και η επιδότηση της γαλλικής κυβέρνησης για τη χρηματοδοτική μίσθωσή τους έχει οριστεί στις 13.000 ευρώ συνολικά ανά όχημα. Ένα προβληματάκι στην όλη υπόθεση είναι ότι η ζήτηση αναμένεται να είναι πολύ μεγάλη, ενώ η προσφορά μικρή.
Μόνο 20.000 με 25.000 δικαιούχοι το 2024
Ο αριθμός των αγοραστών με leasing θα είναι αρκετά περιορισμένος την επόμενη χρονιά καθώς, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα του γαλλικού τύπου, οι αρμόδιες κυβερνητικές υπηρεσίες δεν θα επιλέξουν περισσότερους από 20.000 έως 25.000 φακέλους δικαιούχων της επιδοτούμενης ηλεκτροκίνησης.
Το 2025 προβλέπεται να είναι διπλάσιος ο αριθμός των φακέλων που θα επιλεγούν. Τον περασμένο Μάιο ο υπουργός Μεταφορών Κλεμάν Μπον μιλώντας στο ραδιοσταθμό France Info είχε ανακοινώσει ότι από το μέτρο του κοινωνικού leasing υπολογίζεται ότι θα επωφεληθούν περίπου 100.000 άτομα στη χώρα. Αν υποτεθεί ότι τόσοι περίπου είναι οι δικαιούχοι, τότε το 2024 μόνο ένας στους πέντε ή ένας στους τέσσερις θα αποκτήσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο.


Latest News

Τραμπ: Δεν θα εξαιρεθούν ο χάλυβας και το αλουμίνιο από τους δασμούς
O Αμερικανός πρόεδρος είπε ότι δεν σκοπεύει να δημιουργήσει εξαιρέσεις στο θέμα των δασμών του αλουμινίου και του χάλυβα

Τι θα συζητήσουν Τραμπ και Πούτιν την Τρίτη
Όλα όσα αποκάλυψε ο Τραμπ σε δημοσιογράφους επιστρέφοντας από Φλόριντα

Η Κίνα στοχεύει σε δυναμική τόνωση της κατανάλωσης -Τα μέτρα που ανακοίνωσε
Το σχέδιο προβλέπει δράσεις για την αύξηση των εισοδημάτων και της απασχόλησης και συνέχιση των μέτρων αντιμετώπισης της ανεργίας
![ΕΚΤ: Πώς θα κινηθεί από εδώ και πέρα με τα επιτόκια – Τι περιμένουν οι αναλυτές [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/lagarde-600x407.jpg)
Πόσο ακόμη θα μειώσει η ΕΚΤ τα επιτόκια - Η ανατροπή στις δημοσκοπήσεις [γραφήματα]
Πιο συντηρητικές είναι οι προβλέψεις αναλυτών και επενδυτών για τις επόμενες αποφάσεις της ΕΚΤ - Τι καθορίζει τη στάση τους

Ιλον Μασκ: Η μεγάλη άνοδος και το ρίσκο της πτώσης
Η σημαντική μείωση των πωλήσεων της Tesla αποδίδεται περισσότερο στις πολιτικές του παρεμβάσεις και λιγότερο στον κινεζικό ανταγωνισμό

Πώς ο Τραμπ σπάει τα νεύρα των αγορών – Οι απώλειες 4 τρισ. των μετοχών του S&P 500 και τα κέρδη 13 δισ. του ΧΑ
Οι δασμοί επηρεάζουν αρνητικά το επενδυτικό κλίμα - Η αντιστροφή του «Trump trade» και η υπεραπόδοση των ευρωπαϊκών μετοχών

Από τον Balenciaga στον Gucci - Θα τα καταφέρει ο Ντέμνα Γκβασάλια;
Η προκλητική δουλειά του Ντέμνα για τον οίκο Balenciaga έθιξε πολλούς. Τώρα, καλείται να αποδείξει στον κόσμο της μόδας πως ήταν η σωστή επιλογή ως νέος επικεφαλής σχεδιαστή του οίκου Gucci.

Γιατί η Σουηδία επεκτείνει τις διαστημικές και αμυντικές δυνατότητές της
Η Σουηδία εξακολουθεί να εκτιμά τη συνεργασία με την Ουάσιγκτον, αλλά υποστηρίζει έναν ισχυρότερο ευρωπαϊκό πυλώνα του ΝΑΤΟ

Στην Tesla φοβούνται ότι θα αντιμετωπίσει αντίποινα για τους δασμούς Τραμπ
Οι δηλώσεις της Tesla αντικατοπτρίζουν τις ανησυχίες πολλών αμερικανικών επιχειρήσεων σχετικά με τους δασμούς του Τραμπ

ΗΠΑ: Το ενεργειακό μέλλον του Καναδά στο συνέδριο CERA Week
Οι δασμoί Τραμπ και η εξίσωση που πρέπει να λύσει ο Καναδάς