
Μήνες μελετούσαν τα επιτελεία του προεδρικού μεγάρου και της κυβέρνησης της Γαλλίας τρόπους για να πραγματωθεί η προεκλογική υπόσχεση του «εκδημοκρατισμού της αγοράς ηλεκτρικού οχήματος», που είχε δώσει ο Εμανουέλ Μακρόν. Τελικά το σχέδιο εκπονήθηκε και ανακοινώθηκε Χριστουγεννιάτικα, για να ισχύσει από την καινούργια χρονιά.
Ήδη από σήμερα, Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου, άνοιξε στο Διαδίκτυο η πλατφόρμα όπου οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να πληροφορούνται πώς θα ενταχθούν στο πρόγραμμα της κοινωνικής χρηματοδοτικής μίσθωσης, ώστε με περίπου 100 ευρώ το μήνα να μετακινούνται ηλεκτρικά.
Μακρόν: Θα ανακτήσουμε τον έλεγχο των τιμών ενέργειας ως το τέλος του έτους
Στην πλατφόρμα mon-leasing-electrique.gouv.fr οι μόνιμοι κάτοικοι Γαλλίας θα μπορούν να πληροφορούνται κατ’ αρχάς αν είναι επιλέξιμοι για τη μακροχρόνια ενοικίαση οχήματος με μπαταρία, καινούργιου ή μεταχειρισμένου, που θα κοστίζει περίπου 100 ευρώ το μήνα.
Τα κριτήρια της επιλεξιμότητας είναι βέβαια γνωστά: ο δικαιούχος πρέπει να δηλώνει ετήσιο εισόδημα μικρότερο των 15.400 ευρώ και να αποδεικνύει ότι διανύει περισσότερα από 8.000 χιλιόμετρα το χρόνο με το ΙΧ του ή ότι διαμένει τουλάχιστον 15 χιλιόμετρα μακριά από το χώρο εργασίας του. Η αρχική ιδέα να οριστούν και κριτήρια εντοπιότητας ή κοινωνικοεπαγγελματικής τάξης απορρίφθηκε.
Μόνο made in Europe
Μετά από το πρώτο αυτό βήμα, όσοι πληρούν τα κριτήρια από τον Ιανουάριο θα μπορούν να επιλέξουν και να κάνουν κράτηση ενός οχήματος στον ιστότοπο μιας από τις εταιρείες leasing που έχουν εγκριθεί από το κράτος για την παροχή κοινωνικής μίσθωσης.
Οι τιμές χρηματοδοτικής μίσθωσης του αυτοκινήτου θα διαφέρουν βέβαια, ανάλογα με το μοντέλο. Κάποια θα διατίθενται με μίσθωση χαμηλότερη των 100 ευρώ το μήνα – στην επιδότηση δεν συμπεριλαμβάνεται η ασφάλιση του αυτοκινήτου. Άλλα μοντέλα θα διατίθενται λίγο ακριβότερα. Αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα χρειαστεί όσοι επιλεγούν και μπουν στο πρόγραμμα να προκαταβάλουν την πρώτη μηνιαία πληρωμή.
Πολλά είναι τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα που θα έχει να διαλέξει ο δικαιούχος. Η γαλλική κυβέρνηση ωστόσο, έχει θέσει ως όρο τα αυτοκίνητα αυτά να παράγονται στη Γαλλία ή στην υπόλοιπη Ευρώπη. Και επίσης να έχουν κατά την κατασκευή τους χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα. Αυτό σημαίνει ότι θηριώδη ηλεκτροκίνητα SUV δεν θα μετέχουν στο πρόγραμμα.
Δέκα μοντέλα διαθέσιμα
«Η επιλογή των οχημάτων από τις κυβερνητικές υπηρεσίες είναι εξάλλου ο λόγος για τον οποίο καθυστέρησε να τεθεί σε εφαρμογή το πρόγραμμα κοινωνικής μίσθωσης», γράφει η οικονομική εφημερίδα «Les Echos». Διότι δεν είναι και πολλά τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη.
Εν πάση περιπτώσει, στη λίστα των αυτοκινήτων που μπορεί να αποκτήσει κανείς με το προνομιακό, κρατικά επιδοτούμενο leasing είναι το Twingo ZE και το Megane E-tech της Renault και επίσης οκτώ ηλεκτρικά μοντέλα του ομίλου Stellantis, από τις φίρμες Citroën (συμπεριλαμβανομένου του ολοκαίνουργιου ëC3), Peugeot (συμπεριλαμβανομένου του δημοφιλούς e-208), Fiat, Jeep και Opel.
Τα δέκα μοντέλα θα είναι διαθέσιμα από τον Ιανουάριο του 2024 και η επιδότηση της γαλλικής κυβέρνησης για τη χρηματοδοτική μίσθωσή τους έχει οριστεί στις 13.000 ευρώ συνολικά ανά όχημα. Ένα προβληματάκι στην όλη υπόθεση είναι ότι η ζήτηση αναμένεται να είναι πολύ μεγάλη, ενώ η προσφορά μικρή.
Μόνο 20.000 με 25.000 δικαιούχοι το 2024
Ο αριθμός των αγοραστών με leasing θα είναι αρκετά περιορισμένος την επόμενη χρονιά καθώς, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα του γαλλικού τύπου, οι αρμόδιες κυβερνητικές υπηρεσίες δεν θα επιλέξουν περισσότερους από 20.000 έως 25.000 φακέλους δικαιούχων της επιδοτούμενης ηλεκτροκίνησης.
Το 2025 προβλέπεται να είναι διπλάσιος ο αριθμός των φακέλων που θα επιλεγούν. Τον περασμένο Μάιο ο υπουργός Μεταφορών Κλεμάν Μπον μιλώντας στο ραδιοσταθμό France Info είχε ανακοινώσει ότι από το μέτρο του κοινωνικού leasing υπολογίζεται ότι θα επωφεληθούν περίπου 100.000 άτομα στη χώρα. Αν υποτεθεί ότι τόσοι περίπου είναι οι δικαιούχοι, τότε το 2024 μόνο ένας στους πέντε ή ένας στους τέσσερις θα αποκτήσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο.


Latest News

Γιατί η Sony αυξάνει τις τιμές του PlayStation 5 στην Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο
Η Sony ανέφερε «ένα σκηνικό ενός δύσκολου οικονομικού περιβάλλοντος, συμπεριλαμβανομένου του υψηλού πληθωρισμού και των κυμαινόμενων συναλλαγματικών ισοτιμιών»

Σε κρίση το μεγαλύτερο διυλιστήριο της Ιταλίας τρία χρόνια μετά την πώληση από τη Lukoil
Η αναφορά των Financial Times σε γνωστό Έλληνα εφοπλιστή -το όνομα του οποίου έχει συνδεθεί με τη Lukoil- και το ρωσικό πετρέλαιο.

Υποψίες για χειραγώγηση της Wall Street από τον Ντόναλντ Τραμπ
Δημοκρατικοί βουλευτές καταγγέλλουν χοντρό χρηματιστηριακό παιχνίδι με τα «είπα-ξείπα» του πλανητάρχη για τους δασμούς

Βουτιά στις πωλήσεις της LVMH - Προ των πυλών μεγάλη ύφεση στην αγορά πολυτελείας
Η LVMH ελέγχεται από τον γάλλο δισεκατομμυριούχο Μπερνάρ Αρνό, διευθύνοντα σύμβουλο και πρόεδρο του ομίλου,

Ηχηρό όχι Χάρβαρντ σε συμφωνία με την κυβέρνηση Τραμπ
Το Χάρβαρντ δεν θα «διαπραγματευτεί την ανεξαρτησία του ή τα συνταγματικά του δικαιώματα»

Τι ανησυχεί την Γέλεν
Αμφισβητείται «η ασφάλεια του θεμελίου του παγκόσμιου χρηματοπιστωτικού συστήματος, δηλαδή των αμερικανικών ομολόγων», λέει η Γέλεν

Τρόμος στη Βρετανία για «πλημμυρίδα» κινεζικών προϊόντων μετά τους δασμούς Τραμπ
Οι εταιρείες στη Βρετανία σημαίνουν συναγερμό για τα φθηνότερα αγαθά που «ανακατευθύνονται» από τις ΗΠΑ προς άλλες αγορές

Η ΕΕ δίνει κινητά μίας χρήσης στο προσωπικό που ταξιδεύει στις ΗΠΑ
Η ΕΕ, φοβούμενη πιθανή κατασκοπεία από τις ΗΠΑ, άλλαξε τις ταξιδιωτικές οδηγίες για τους αξιωματούχους της, αναφέρουν οι FT

Σε δίκη ο δημιουργός της Meta - Γιατί εξαγόρασε Instagram και WhatsApp
Οι αμερικανικές αρχές επιβολής της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας επιδιώκουν να ακυρώσουν τις συμφωνίες απόκτησης των Instagram και WhatsApp απο τη Meta

Σε αναστολή τα αντίμετρα της ΕΕ στους δασμούς Τραμπ - Ποια είναι τα επόμενα βήματα
Τα αντίμετρα της ΕΕ που μπαίνουν σε αναστολή καλύπτουν αμερικανικές εξαγωγές αξίας 21 δισ. ευρώ