![Κοινωνικό leasing: Ο Μακρόν μοιράζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα με 100 ευρώ το μήνα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/macron.jpg)
Μήνες μελετούσαν τα επιτελεία του προεδρικού μεγάρου και της κυβέρνησης της Γαλλίας τρόπους για να πραγματωθεί η προεκλογική υπόσχεση του «εκδημοκρατισμού της αγοράς ηλεκτρικού οχήματος», που είχε δώσει ο Εμανουέλ Μακρόν. Τελικά το σχέδιο εκπονήθηκε και ανακοινώθηκε Χριστουγεννιάτικα, για να ισχύσει από την καινούργια χρονιά.
Ήδη από σήμερα, Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου, άνοιξε στο Διαδίκτυο η πλατφόρμα όπου οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να πληροφορούνται πώς θα ενταχθούν στο πρόγραμμα της κοινωνικής χρηματοδοτικής μίσθωσης, ώστε με περίπου 100 ευρώ το μήνα να μετακινούνται ηλεκτρικά.
Μακρόν: Θα ανακτήσουμε τον έλεγχο των τιμών ενέργειας ως το τέλος του έτους
Στην πλατφόρμα mon-leasing-electrique.gouv.fr οι μόνιμοι κάτοικοι Γαλλίας θα μπορούν να πληροφορούνται κατ’ αρχάς αν είναι επιλέξιμοι για τη μακροχρόνια ενοικίαση οχήματος με μπαταρία, καινούργιου ή μεταχειρισμένου, που θα κοστίζει περίπου 100 ευρώ το μήνα.
Τα κριτήρια της επιλεξιμότητας είναι βέβαια γνωστά: ο δικαιούχος πρέπει να δηλώνει ετήσιο εισόδημα μικρότερο των 15.400 ευρώ και να αποδεικνύει ότι διανύει περισσότερα από 8.000 χιλιόμετρα το χρόνο με το ΙΧ του ή ότι διαμένει τουλάχιστον 15 χιλιόμετρα μακριά από το χώρο εργασίας του. Η αρχική ιδέα να οριστούν και κριτήρια εντοπιότητας ή κοινωνικοεπαγγελματικής τάξης απορρίφθηκε.
Μόνο made in Europe
Μετά από το πρώτο αυτό βήμα, όσοι πληρούν τα κριτήρια από τον Ιανουάριο θα μπορούν να επιλέξουν και να κάνουν κράτηση ενός οχήματος στον ιστότοπο μιας από τις εταιρείες leasing που έχουν εγκριθεί από το κράτος για την παροχή κοινωνικής μίσθωσης.
Οι τιμές χρηματοδοτικής μίσθωσης του αυτοκινήτου θα διαφέρουν βέβαια, ανάλογα με το μοντέλο. Κάποια θα διατίθενται με μίσθωση χαμηλότερη των 100 ευρώ το μήνα – στην επιδότηση δεν συμπεριλαμβάνεται η ασφάλιση του αυτοκινήτου. Άλλα μοντέλα θα διατίθενται λίγο ακριβότερα. Αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα χρειαστεί όσοι επιλεγούν και μπουν στο πρόγραμμα να προκαταβάλουν την πρώτη μηνιαία πληρωμή.
Πολλά είναι τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα που θα έχει να διαλέξει ο δικαιούχος. Η γαλλική κυβέρνηση ωστόσο, έχει θέσει ως όρο τα αυτοκίνητα αυτά να παράγονται στη Γαλλία ή στην υπόλοιπη Ευρώπη. Και επίσης να έχουν κατά την κατασκευή τους χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα. Αυτό σημαίνει ότι θηριώδη ηλεκτροκίνητα SUV δεν θα μετέχουν στο πρόγραμμα.
Δέκα μοντέλα διαθέσιμα
«Η επιλογή των οχημάτων από τις κυβερνητικές υπηρεσίες είναι εξάλλου ο λόγος για τον οποίο καθυστέρησε να τεθεί σε εφαρμογή το πρόγραμμα κοινωνικής μίσθωσης», γράφει η οικονομική εφημερίδα «Les Echos». Διότι δεν είναι και πολλά τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη.
Εν πάση περιπτώσει, στη λίστα των αυτοκινήτων που μπορεί να αποκτήσει κανείς με το προνομιακό, κρατικά επιδοτούμενο leasing είναι το Twingo ZE και το Megane E-tech της Renault και επίσης οκτώ ηλεκτρικά μοντέλα του ομίλου Stellantis, από τις φίρμες Citroën (συμπεριλαμβανομένου του ολοκαίνουργιου ëC3), Peugeot (συμπεριλαμβανομένου του δημοφιλούς e-208), Fiat, Jeep και Opel.
Τα δέκα μοντέλα θα είναι διαθέσιμα από τον Ιανουάριο του 2024 και η επιδότηση της γαλλικής κυβέρνησης για τη χρηματοδοτική μίσθωσή τους έχει οριστεί στις 13.000 ευρώ συνολικά ανά όχημα. Ένα προβληματάκι στην όλη υπόθεση είναι ότι η ζήτηση αναμένεται να είναι πολύ μεγάλη, ενώ η προσφορά μικρή.
Μόνο 20.000 με 25.000 δικαιούχοι το 2024
Ο αριθμός των αγοραστών με leasing θα είναι αρκετά περιορισμένος την επόμενη χρονιά καθώς, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα του γαλλικού τύπου, οι αρμόδιες κυβερνητικές υπηρεσίες δεν θα επιλέξουν περισσότερους από 20.000 έως 25.000 φακέλους δικαιούχων της επιδοτούμενης ηλεκτροκίνησης.
Το 2025 προβλέπεται να είναι διπλάσιος ο αριθμός των φακέλων που θα επιλεγούν. Τον περασμένο Μάιο ο υπουργός Μεταφορών Κλεμάν Μπον μιλώντας στο ραδιοσταθμό France Info είχε ανακοινώσει ότι από το μέτρο του κοινωνικού leasing υπολογίζεται ότι θα επωφεληθούν περίπου 100.000 άτομα στη χώρα. Αν υποτεθεί ότι τόσοι περίπου είναι οι δικαιούχοι, τότε το 2024 μόνο ένας στους πέντε ή ένας στους τέσσερις θα αποκτήσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα: Πότε θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα έρευνας για τα δάνεια υψηλού κινδύνου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ot_banks_akinhta-600x352.png)
Η σύγκρουση ΕΚΤ - τραπεζών για τους φακέλους των «κόκκινων» δανείων- Γιατί αναβλήθηκε η ανακοίνωσή τους
Σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα του Bloomberg η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα μετατοπίζει την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για τον Σεπτέμβριο
![Birkenstock: Ποια είναι η γυναίκα που θα φέρει την ασιατική άνοιξη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/birkenstock-600x401.jpg)
Η γυναίκα που θα αλλάξει την Birkenstock
Πώς η γερμανική εταιρεία που ανοίκει στον όμιλο LVMH, φιλοδοξεί να επεκτείνει περαιτέρω την παρουσία του σε Ασία και Αυστραλία
![Burberry: Ένας βετεράνος θα τη σώσει](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/burberry-2-600x323.jpg)
Αυτό το brand ποιος θα το σώσει; Ο Joshua Schulman είναι ο κατάλληλος CEO
Ο λόγος για τον Joshua Schulman, τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο του ιστορικού βρετανικού οίκου, που οφείλει τη φήμη του στις... διασώσεις
![Τραμπ: Η ατζέντα της δεύτερης θητείας – Απελάσεις, εμπορικοί πόλεμοι, επανεξέταση του ΝΑΤΟ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_trump_UPdol2-600x352.png)
Η ατζέντα Τραμπ εάν επανεκλεγεί - Απελάσεις, εμπορικοί πόλεμοι, επανεξέταση του ΝΑΤΟ
Οι οκτώ ανατροπές που ετοιμάζει ο Ντόναλντ Τραμπ, εφόσον επιστρέψει στον Λευκό Οίκο, σε πολιτική και οικονομία
![Βλαντισλάβ Ντορόνιν: Ποιος είναι ο «ρώσος Τζέιμς Μποντ» της αυτοκρατορίας ξενοδοχείων που αγαπούν οι VIP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/doronin-campel1-600x300.jpg)
Η αυτοκρατορία ξενοδοχείων που λατρεύουν οι VIP, οι σοβιετικές ρίζες και οι «θεές» σύντροφοι - Αυτός είναι ο «ρώσος Τζέιμς Μποντ»
Πήρε τα πρώτα «μαθήματα» για τις επιχειρήσεις από τον Εβραίο δισεκατομμυριούχο και διάσημο φοροφυγά Μαρκ Ριτς
![Goldman Sachs: Τι σημαίνει για την ευρωπαϊκή οικονομία η ενδεχόμενη νίκη Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-07-14T001554Z_1383220067_RC2MU8AU3PXS_RTRMADP_5_USA-ELECTION-TRUMP-600x400.jpg)
Πόσο θα στοιχίσει στην ευρωπαϊκή οικονομία η ενδεχόμενη νίκη Τραμπ
Η ανάλυση της Goldam Sachs έγινε μια μέρα πριν την απόπειρα δολοφονίας του Ντόνλαντ Τραμπ
![Τζερόμ Πάουελ: Δεν θα περιμένουμε να φθάσει ο πληθωρισμός στο 2% για να μειώσουμε τα επιτόκια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/Powell_jackson-1-600x400.jpg)
Σήμα Πάουελ ότι πλησιάζουν οι μειώσεις των επιτοκίων
Τα τελευταία στοιχεία ενισχύουν την εμπιστοσύνη ότι ο πληθωρισμός επιστρέφει στο 2% τόνισε ο επικεφαλής της Fed, Τζερόμ Πάουελ
![Τετραήμερη εργασία: Γιατί σκέπτεται να την υιοθετήσει η Πορτογαλία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_ergazomenoi23-1024x600-1-600x352.png)
Πορτογαλικό πείραμα για την 4ημερη εργασία - Το σχέδιο
Αύξηση κερδών στις εταιρείες που εφάρμοσαν πιλοτικά το μέτρο το 2023 – Το στρες των εργαζομένων ρίχνει την παραγωγικότητα και έως 1,4% το τζίρο της επιχείρησης
![Goldman Sachs: Αυξάνει αμοιβές και μπόνους στους υπαλλήλους μετά την απογείωση των κερδών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/golman-sachs-600x400.jpg)
«Χρυσές» αμοιβές και μπόνους στην Goldman Sachs μετά την απογείωση κερδών
Τα κέρδη της Goldman Sachs αυξήθηκαν κατά 150% στα 3 δισεκατομμύρια δολάρια το δεύτερο τρίμηνο, από 1,2 δισ. πέρσι
![PayPal: Πρόστιμο 27,3 εκατ. δολαρίων στην Πολωνία για διφορούμενες ρήτρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/paypal-600x398.jpg)
Γιατί η Πολωνία επέβαλε πρόστιμο 27,3 εκατ. δολ. στην PayPal
Η αντιμονοπωλιακή αρχή προστασίας καταναλωτών της Πολωνίας επέβαλε πρόστιμο 106,6 εκατομμυρίων ζλότι στην PayPal Europe