Μήνες μελετούσαν τα επιτελεία του προεδρικού μεγάρου και της κυβέρνησης της Γαλλίας τρόπους για να πραγματωθεί η προεκλογική υπόσχεση του «εκδημοκρατισμού της αγοράς ηλεκτρικού οχήματος», που είχε δώσει ο Εμανουέλ Μακρόν. Τελικά το σχέδιο εκπονήθηκε και ανακοινώθηκε Χριστουγεννιάτικα, για να ισχύσει από την καινούργια χρονιά.
Ήδη από σήμερα, Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου, άνοιξε στο Διαδίκτυο η πλατφόρμα όπου οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να πληροφορούνται πώς θα ενταχθούν στο πρόγραμμα της κοινωνικής χρηματοδοτικής μίσθωσης, ώστε με περίπου 100 ευρώ το μήνα να μετακινούνται ηλεκτρικά.
Μακρόν: Θα ανακτήσουμε τον έλεγχο των τιμών ενέργειας ως το τέλος του έτους
Στην πλατφόρμα mon-leasing-electrique.gouv.fr οι μόνιμοι κάτοικοι Γαλλίας θα μπορούν να πληροφορούνται κατ’ αρχάς αν είναι επιλέξιμοι για τη μακροχρόνια ενοικίαση οχήματος με μπαταρία, καινούργιου ή μεταχειρισμένου, που θα κοστίζει περίπου 100 ευρώ το μήνα.
Τα κριτήρια της επιλεξιμότητας είναι βέβαια γνωστά: ο δικαιούχος πρέπει να δηλώνει ετήσιο εισόδημα μικρότερο των 15.400 ευρώ και να αποδεικνύει ότι διανύει περισσότερα από 8.000 χιλιόμετρα το χρόνο με το ΙΧ του ή ότι διαμένει τουλάχιστον 15 χιλιόμετρα μακριά από το χώρο εργασίας του. Η αρχική ιδέα να οριστούν και κριτήρια εντοπιότητας ή κοινωνικοεπαγγελματικής τάξης απορρίφθηκε.
Μόνο made in Europe
Μετά από το πρώτο αυτό βήμα, όσοι πληρούν τα κριτήρια από τον Ιανουάριο θα μπορούν να επιλέξουν και να κάνουν κράτηση ενός οχήματος στον ιστότοπο μιας από τις εταιρείες leasing που έχουν εγκριθεί από το κράτος για την παροχή κοινωνικής μίσθωσης.
Οι τιμές χρηματοδοτικής μίσθωσης του αυτοκινήτου θα διαφέρουν βέβαια, ανάλογα με το μοντέλο. Κάποια θα διατίθενται με μίσθωση χαμηλότερη των 100 ευρώ το μήνα – στην επιδότηση δεν συμπεριλαμβάνεται η ασφάλιση του αυτοκινήτου. Άλλα μοντέλα θα διατίθενται λίγο ακριβότερα. Αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα χρειαστεί όσοι επιλεγούν και μπουν στο πρόγραμμα να προκαταβάλουν την πρώτη μηνιαία πληρωμή.
Πολλά είναι τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα που θα έχει να διαλέξει ο δικαιούχος. Η γαλλική κυβέρνηση ωστόσο, έχει θέσει ως όρο τα αυτοκίνητα αυτά να παράγονται στη Γαλλία ή στην υπόλοιπη Ευρώπη. Και επίσης να έχουν κατά την κατασκευή τους χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα. Αυτό σημαίνει ότι θηριώδη ηλεκτροκίνητα SUV δεν θα μετέχουν στο πρόγραμμα.
Δέκα μοντέλα διαθέσιμα
«Η επιλογή των οχημάτων από τις κυβερνητικές υπηρεσίες είναι εξάλλου ο λόγος για τον οποίο καθυστέρησε να τεθεί σε εφαρμογή το πρόγραμμα κοινωνικής μίσθωσης», γράφει η οικονομική εφημερίδα «Les Echos». Διότι δεν είναι και πολλά τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη.
Εν πάση περιπτώσει, στη λίστα των αυτοκινήτων που μπορεί να αποκτήσει κανείς με το προνομιακό, κρατικά επιδοτούμενο leasing είναι το Twingo ZE και το Megane E-tech της Renault και επίσης οκτώ ηλεκτρικά μοντέλα του ομίλου Stellantis, από τις φίρμες Citroën (συμπεριλαμβανομένου του ολοκαίνουργιου ëC3), Peugeot (συμπεριλαμβανομένου του δημοφιλούς e-208), Fiat, Jeep και Opel.
Τα δέκα μοντέλα θα είναι διαθέσιμα από τον Ιανουάριο του 2024 και η επιδότηση της γαλλικής κυβέρνησης για τη χρηματοδοτική μίσθωσή τους έχει οριστεί στις 13.000 ευρώ συνολικά ανά όχημα. Ένα προβληματάκι στην όλη υπόθεση είναι ότι η ζήτηση αναμένεται να είναι πολύ μεγάλη, ενώ η προσφορά μικρή.
Μόνο 20.000 με 25.000 δικαιούχοι το 2024
Ο αριθμός των αγοραστών με leasing θα είναι αρκετά περιορισμένος την επόμενη χρονιά καθώς, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα του γαλλικού τύπου, οι αρμόδιες κυβερνητικές υπηρεσίες δεν θα επιλέξουν περισσότερους από 20.000 έως 25.000 φακέλους δικαιούχων της επιδοτούμενης ηλεκτροκίνησης.
Το 2025 προβλέπεται να είναι διπλάσιος ο αριθμός των φακέλων που θα επιλεγούν. Τον περασμένο Μάιο ο υπουργός Μεταφορών Κλεμάν Μπον μιλώντας στο ραδιοσταθμό France Info είχε ανακοινώσει ότι από το μέτρο του κοινωνικού leasing υπολογίζεται ότι θα επωφεληθούν περίπου 100.000 άτομα στη χώρα. Αν υποτεθεί ότι τόσοι περίπου είναι οι δικαιούχοι, τότε το 2024 μόνο ένας στους πέντε ή ένας στους τέσσερις θα αποκτήσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Latest News
Οριστικό λουκέτο στην Audi Βρυξελλών
Από επεισόδια με αστυνομικούς συνοδεύτηκαν οι διαπραγματεύσεις για αποζημιώσεις στους 3.000 απασχολούμενους στην Audi Βρυξελλών που χάνουν τη δουλειά τους τέλος Μαρτίου
Γιατί οι Αμερικανοί Gen Z λατρεύουν την Temu
Τα δεδομένα μίλησαν και η αγάπη της Gen Z για την Temu είναι πραγματική
Πώς η UNESCO σχεδιάζει να ενισχύσει την ελκυστικότητα του σάκε
Το σάκε είναι μια ζωντανή ενσάρκωση των εποχιακών ρυθμών, των κοινοτικών αξιών και της καλλιτεχνικής κληρονομιάς της Ιαπωνίας
Η τεράστια επένδυση του Πεκίνου στο Περού ενδυναμώνει τη θέση της Κίνας στην Ν. Αμερική
Ο Σι Τζινπίνγκ εγκαινίασε το λιμάνι βαθέων υδάτων το οποίο θα διαχειρίζεται η COSCO επί 30 χρόνια
Νέα mega-δωρεά της Μακένζι Σκοτ μετά από πώληση μετοχών της Amazon αξίας 8 δισ.
Μακένζι Σκοτ, προσέφερε 65 εκατομμύρια δολάρια σε μια μη κερδοσκοπική εταιρεία με έδρα τη Νέα Υόρκη,
Booking.com και Meta στο στόχαστρο της Κομισιόν
Ανοίγει η αγορά αναζήτησης τουριστικών καταλυμάτων - Με πρόστιμο-ρεκόρ 798 εκατ. ευρώ απειλείται ο όμιλος του Ζούκερμπεργκ
Το «όραμα» του Μακρόν για το μέλλον της Ευρώπης - Η έκθεση Ντράγκι και οι «πρωταθλητές»
Τι ανέφερε στο Κολλέγιο της Γαλλίας ο Μακρόν αναφορικά με ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα - Η ανάγκη για ατζέντα απλούστευσης
Σε κορυφαία θυγατρική της LVMH μεταφέρει τον γιο του Αλεξάντρ ο Μπερνάρ Αρνό
Οι διοικητικές θέσεις στην LVMH του Μπερνάρ Αρνό είναι τα τελευταία χρόνια οικογενειακή υπόθεση
Μικρό «καλάθι» από τις πετρελαϊκές για τις υποσχέσεις Τραμπ
Ο εκλεγμένος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υπόσχεται μεγαλύτερη παραγωγή και εξαγωγές, αλλά ο κλάδος δεν χειροκροτεί τις εμμονές του
Ποιος είναι ο δισεκατομμυριούχος Τίλμαν Φερτίτα ποy έγινε ο μεγαλύτερος μέτοχος της Wynn Resorts
Έχοντας πλέον σχεδόν 10% μετοχών ο CEO της Landry,Τίλμαν Φερτίτα, αποκτά δεσπόζουσα θέση στο Las Vegas Strip