Παγκόσμια αναστάτωση έχει δημιουργήσει η απόφαση του κορυφαίου γερμανικού αθλητικού brand να τερματίσει τη χορηγία της στην εθνική ομάδα ποδοσφαίρου του Ισραήλ.

Αν ήταν στη δυνατότητα του διευθύνοντος σύμβουλου της Puma, Arne Freundt, η γεωπολιτική και ο αθλητισμός θα διατηρούσαν την αυστηρά την αυτοτέλειά τους.

«Πιστεύουμε ότι είναι καθήκον μας να υποστηρίξουμε οποιονδήποτε επαγγελματία αθλητή που θέλει να αγωνιστεί επαγγελματικά σε διεθνές επίπεδο», δήλωσε ο επικεφαλής της τρίτης μεγαλύτερης εταιρείας αθλητικών ειδών στον κόσμο, προσθέτοντας ότι η Puma δεν ενδιαφέρεται για το φύλο, την εθνικότητα ή τη θρησκεία των αθλητών.

Η μάχη Nike – Adidas στον 15ο ακριβότερο εμπορικό δρόμο στον κόσμο

Ωστόσο, τα πρόσφατα γεγονότα υπογράμμισαν ότι δεν συμμερίζονται όλοι αυτήν την άποψη. Η είδηση ότι η Puma θα τερματίσει τη χορηγία της στην εθνική ομάδα ποδοσφαίρου του Ισραήλ προκάλεσε παγκόσμιο σάλο, υπογραμμίζοντας τις παγίδες που κρύβονται για τη φήμη που μπορούν να δημιουργήσουν οι διεθνείς συγκρούσεις στις πολυεθνικές εταιρείες.

Η Puma ανακοίνωσε ότι η απόφαση ελήφθη πριν από ένα χρόνο για στρατηγικούς λόγους, καθώς γινόταν πιο επιλεκτική σε σχέση με τους εταίρους της. Ωστόσο, οι φιλοπαλαιστίνιοι ακτιβιστές χαιρέτησαν την κίνηση ως απάντηση στις εκκλήσεις τους για μποϊκοτάζ της εταιρείας καθώς το Ισραήλ συνέχιζε την επίθεσή του στη Γάζα ως απάντηση στις επιθέσεις της Χαμάς στις 7 Οκτωβρίου.

Οι υποστηρικτές του Ισραήλ επέκριναν την απόφαση της Puma, με κάποιους να την κατηγορούν στο X ότι απογοήτευσε τη χώρα σε μια στιγμή κρίσης και να επισημαίνουν ότι ο ιδρυτής της μάρκας Rudolf Dassler ήταν μέλος του ναζιστικού κόμματος.

Η επίπονη συζήτηση σχετικά με τη χορηγία της Puma στην ισραηλινή ομάδα ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση για τη φήμη του Freundt από τότε που αντικατέστησε τον Bjørn Gulden, ο οποίος πήρε «μεταγραφή» στον μεγαλύτερο αντίπαλο της γερμανικής εταιρείας, Adidas.

«Δυστυχώς, μερικοί άνθρωποι προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τον αθλητισμό για τις δικές τους πολιτικές ατζέντες», είπε ο 43χρονος CEO της Puma στους Financial Times, προσθέτοντας ότι το τέλος της συμφωνίας χορηγίας ήταν απλώς ένα κανονικό μέρος της επιχείρησης.

«Το χαρτοφυλάκιο των συνεργατών μας αλλάζει συνεχώς. Δηλώνουμε νέους συνεργάτες, τερματίζουμε τη συνεργασία με ορισμένους παλαιότερους και μερικές φορές επανενωνόμαστε σε μεταγενέστερο χρονικό σημείο».

Οι πρώτοι 12 μήνες του στο τιμόνι του κορυφαίου brand που γιόρτασε την 75η επέτειό του φέτος ήταν ανάμεικτοι. Ενώ οι αναλυτές αναμένουν ότι η Puma θα αναφέρει αύξηση εσόδων κατά 5% σε περίπου 8,9 δισ. ευρώ για το 2023, σημειώνοντας ρεκόρ για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, προβλέπουν πτώση 2% στα λειτουργικά κέρδη, επιβαρυμένη από τις υψηλότερες τιμές των πρώτων υλών και τη μεγάλη εκπτώσεις στις ΗΠΑ.

Η τιμή της μετοχής της Puma παρουσίασε διακυμάνσεις τους τελευταίους 12 μήνες, και σήμερα βρίσκεται εκεί που ήταν στην αρχή του έτους, αλλά παραμένει πάνω από 50% κάτω από υψηλό που κατέγραψε στα τέλη του 2021.

«Δεν μπορούμε να είμαστε ικανοποιημένοι με την τρέχουσα τιμή της μετοχής», είπε ο Freundt, προσθέτοντας ότι η εταιρεία έπρεπε να οικοδομήσει περισσότερη εμπιστοσύνη στη στρατηγική της και σε αυτόν ως νέο διευθύνοντα σύμβουλο. «Είμαι ένα νέο πρόσωπο στην κεφαλαιαγορά και η απόκτηση εμπιστοσύνης απαιτεί χρόνο».

Ο προκάτοχός του ήταν υπεύθυνος για το καλύτερο μέρος μιας δεκαετίας και σχεδόν τριπλασίασε τις πωλήσεις αφού έσωσε την Puma από μια υπαρξιακή κρίση.

Για τον αναλυτή της Deutsche Bank, Adam Cochrane, ο Gulden εξακολουθεί να ρίχνει τη σκιά στον διάδοχό του. «Για πολλούς επενδυτές, το κύριο ζήτημα είναι ότι ο [Freundt] δεν έχει πραγματικά κάτι διαφορετικό από τη στρατηγική όπως είχε οριστεί προηγουμένως», είπε.

Ωστόσο, ο Freundt αμφισβήτησε αυτήν την άποψη, επισημαίνοντας ότι επένδυε πολλά για την ενίσχυση της επωνυμίας, είχε αναθεωρήσει ριζικά τις δραστηριότητες μάρκετινγκ της Puma και τις είχε επαναπατρίσει από τις ΗΠΑ και είχε αντικαταστήσει σημαντικούς υπεύθυνους λήψης αποφάσεων τόσο στην Κίνα όσο και στην Αμερική, όπου θέλει να κερδίσει μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς.

«Βάζουμε τα πράγματα στη σωστή κατεύθυνση το 2023. Αλλά η ενίσχυση ενός αθλητικού brand δε γίνεται από τη μια μέρα στην άλλη». Ο Freundt είναι βέβαιος ότι μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις στα 10 δισ. ευρώ έως το 2025.

Επαινοι για τον νέο CEO

Οι επιχειρηματικοί εταίροι, από τη μεριά τους, επαινούν το νέο αφεντικό της Puma.

«Είμαι στον κλάδο για περισσότερα από 25 χρόνια και δεν έχω γνωρίσει ποτέ έναν Διευθύνοντα Σύμβουλο που να είναι πιο κοντά στους πελάτες του», δήλωσε ο Sven Voth, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας λιανικής πώλησης υποδημάτων Snipes, προσθέτοντας ότι ο Freundt κατέβαλε μεγάλη προσπάθεια για την οικοδόμηση μιας πραγματικής συνεργασίας με τους λιανοπωλητές.

Οι «εξαιρετικές δεξιότητες επικοινωνίας» ήταν μεταξύ των χαρακτηριστικών που εντυπωσίασαν το πρώτο αφεντικό του Freundt, τον Carsten Liesener, πρώην συνεργάτη της Siemens Advanta, της εσωτερικής εταιρείας συμβούλων διαχείρισης του γερμανικού βιομηχανικού κολοσσού όπου ο Freundt ξεκίνησε την καριέρα του το 2005 αφού σπούδασε επιχειρηματικές δραστηριότητες στο Graduate School της Λειψίας. της Διοίκησης.

«Είναι πολύ συμπονετικός και συμπαθής και ταυτόχρονα έχει μεγάλο αναλυτικό βάθος», είπε ο Liesener. «Ξεχώρισε από την αρχή».

Στην Puma, στην οποία εντάχθηκε το 2011 ως επικεφαλής στρατηγικής της μάρκας, θεωρείται ο πρεσβευτής ενός νέου στυλ διαχείρισης που βασίζεται περισσότερο στα δεδομένα και στην ομάδα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Business of Sport
Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης
Business of Sport |

Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης

Το νέο «Pop-Up American Space» εγκαινίασαν στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης» ο πρέσβης των ΗΠΑ, Γιώργος Τσούνης, ο Πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης