«Οι έννοιες της αντιμετώπισης των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής (mitigation), αλλά και της προσαρμογής (adaptation) μπαίνουν στο λεξιλόγιό μας, αλλά και στην προτεραιοποίηση στην εξεύρεση χρηματοδότησης σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Πρέπει να βρίσκουμε πόρους, για να πετύχουμε την Πράσινη Μετάβαση, αλλά και να αντιμετωπίσουμε τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης. Σε αυτή την κατεύθυνση κινούμαστε μεθοδικά και συστηματικά».
Αυτό τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας στην ομιλία του στην Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση του Ελληνικού Επιμελητηριακού Επιχειρηματικού Συνδέσμου Μεταφορών, στην οποία συμμετείχε και η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου.
Χρήστος Σταϊκούρας: Οι 20 δράσεις που υλοποιήθηκαν και οι 20 προτεραιότητες για το 2024
Οι τέσσερις πυλώνες
Ο κ. Σταϊκούρας στην ομιλία του ανέπτυξε διεξοδικά τους τέσσερις πυλώνες, στους οποίους εδράζονται οι πολιτικές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με στόχο την επιτάχυνση της διαδικασίας της Πράσινης Μετάβασης στη χώρα μας.
Αυτοί είναι:
1. Η Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα.
2. Η ηλεκτροκίνηση και υδρογονοκίνηση
3. Τα φιλικά προς το περιβάλλον Μέσα μαζικής μεταφοράς
4. Οι βιώσιμες και ανθεκτικές υποδομές.
Ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στις 29 Υπουργικές Αποφάσεις για την προώθηση των Σχεδίων Βιώσιμης Κινητικότητας, την ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων με νέα οχήματα, την δημιουργία κατάλληλων υποδομών για την ηλεκτροκίνηση, αλλά και την προώθηση περισσότερο ΜΜΜ φιλικών προς το περιβάλλον, όπως το Μετρό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε δε, στην συντήρηση των έργων, αλλά και στην προτεραιοποίηση και την ορθολογική διαχείριση πόρων για τη νέα γενιά έργων, καθώς επίσης και τον ρόλο του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα.
Τις πρωτοβουλίες αλλά και τους στόχους του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε η χώρα να γίνει κλιματικά ουδέτερη έως το 2050, περιέγραψε απ΄ την πλευρά της η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας της η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε διεξοδικά στην πρωτοβουλία «Fit for 55», η οποία έχει ως στόχο τη μείωση κατά τουλάχιστον 55% των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου έως το 2030, τονίζοντας ότι απαιτείται να «δημιουργήσουμε μια νέα πολιτική, προσαρμοσμένη στην ελληνική πραγματικότητα». Σύμφωνα με την κυρία Αλεξοπούλου το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται στο επίκεντρο αυτών των προκλήσεων, οι οποίες – όπως επισήμανε – «απαιτούν από εμάς να εξελίξουμε τις πρακτικές μας και να ανακαλύψουμε καινοτόμες λύσεις».
Η κυρία Αλεξοπούλου υπογράμμισε, επίσης, ότι «τα επόμενα χρόνια αποτελούν μια μοναδική ευκαιρία για τη βελτίωση των Μεταφορών. «Θέλουμε η Ελλάδα να εξελιχθεί σε πρότυπο πράσινης μετάβασης, αλλά και ψηφιακής εξωστρέφειας αξιοποιώντας και την δική σας συμβολή», κατέληξε απευθυνόμενη στο Σώμα της Γενικής Συνέλευσης.
Latest News
net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών
Για το net metering ο σύνδεσμος των παρόχων ρεύματος, ΕΣΠΕΝ, με επιστολή του τονίζει τις ζημιές που υπέστησαν οι προμηθευτές από την καθυστέρηση των εκκαθαρίσεων
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση
Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C
Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή
Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις
«Κοιτάμε να υπάρχει σωστή αναλογία φωτοβολταϊκών και αιολικών, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε μία τεχνολογία», είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης