Βαθιά ανησυχία εκφράζουν ευρωπαίοι εφοπλιστές και ναυτεργατικά συνδικάτα για την πρόσφατη αύξηση των επιθέσεων κατά εμπορικών πλοίων στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας και του Κόλπου του Άντεν.
Τουλάχιστον τέσσερα πλοία έχουν δεχθεί επιθέσεις από αντάρτες Χούτι τις τελευταίες ημέρες ενώ η Maersk ανακοίνωσε ότι θα εξετάσει να αλλάξει τις διαδρομές των πλοίων της μετά την επίθεση που δέχθηκε το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Maersk Gibraltar».
Υεμένη: Πύραυλος κρουζ των Χούθι έπληξε δεξαμενόπλοιο στην Ερυθρά Θάλασσα
Η ένωση των εφοπλιστικών φορέων των χωρών μελών της ΕΕ (ECSA) και η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (ETF) ζητούν άμεση δράση για την επείγουσα αντιμετώπιση αυτής της ανησυχητικής κατάστασης. «Οι ζωές και η ασφάλεια των ναυτικών μας τίθενται σε κίνδυνο, με τις επιθέσεις να αυξάνονται καθημερινά. Οι ναυτικοί είναι η καρδιά της ναυτιλιακής βιομηχανίας και η ικανότητά τους να εκτελούν τα καθήκοντά τους χωρίς φόβο για την ασφάλειά τους είναι απαραίτητη», τονίζουν σε κοινή ανακοίνωση τους οι δυο οργανώσεις.
Η ECSA, επισημαίνει, ότι η ναυτιλία αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της ασφάλειας της Ευρώπης – από την ενέργεια μέχρι την ασφάλεια των τροφίμων και την ασφάλεια της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η προστασία των βασικών ναυτιλιακών οδών και της διεθνούς αρχής της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας είναι απαραίτητη για την εγγύηση της ασφάλειας της ηπείρου.
“Οι πρόσφατες επιθέσεις σε εμπορικά πλοία στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας είναι βαθιά ανησυχητικές. Η ECSA υποστηρίζει σθεναρά την ενίσχυση των προστατευτικών δομών για την ασφάλεια των εμπορικών πλοίων που διέρχονται από την περιοχή. Τα μέτρα αυτά είναι ζωτικής σημασίας για να διασφαλιστεί η ασφάλεια και η ευημερία των ναυτικών μας και να εξασφαλισθεί η ομαλή λειτουργία των ζωτικών εμπορικών οδών. Ενθαρρύνουμε και υποστηρίζουμε επίσης όλες τις συντονισμένες προσπάθειες, συμπεριλαμβανομένων των διπλωματικών, που συμβάλλουν στη διατήρηση της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας”,δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA.
“Τα μέτρα για τη διασφάλιση της ζωής και της ευημερίας των ναυτικών είναι κρίσιμα και αναγκαία για την ενίσχυση της ασφάλειας των ζωτικών εμπορικών οδών. Οι ναυτικοί είναι βασικοί εργαζόμενοι που διατηρούν τις αλυσίδες εφοδιασμού σε κίνηση και αξίζουν προστασία” δήλωσε η Livia Spera, Γενική Γραμματέας της ETF.
Latest News
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση