
Βαθιά ανησυχία εκφράζουν ευρωπαίοι εφοπλιστές και ναυτεργατικά συνδικάτα για την πρόσφατη αύξηση των επιθέσεων κατά εμπορικών πλοίων στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας και του Κόλπου του Άντεν.
Τουλάχιστον τέσσερα πλοία έχουν δεχθεί επιθέσεις από αντάρτες Χούτι τις τελευταίες ημέρες ενώ η Maersk ανακοίνωσε ότι θα εξετάσει να αλλάξει τις διαδρομές των πλοίων της μετά την επίθεση που δέχθηκε το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Maersk Gibraltar».
Υεμένη: Πύραυλος κρουζ των Χούθι έπληξε δεξαμενόπλοιο στην Ερυθρά Θάλασσα
Η ένωση των εφοπλιστικών φορέων των χωρών μελών της ΕΕ (ECSA) και η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (ETF) ζητούν άμεση δράση για την επείγουσα αντιμετώπιση αυτής της ανησυχητικής κατάστασης. «Οι ζωές και η ασφάλεια των ναυτικών μας τίθενται σε κίνδυνο, με τις επιθέσεις να αυξάνονται καθημερινά. Οι ναυτικοί είναι η καρδιά της ναυτιλιακής βιομηχανίας και η ικανότητά τους να εκτελούν τα καθήκοντά τους χωρίς φόβο για την ασφάλειά τους είναι απαραίτητη», τονίζουν σε κοινή ανακοίνωση τους οι δυο οργανώσεις.
Η ECSA, επισημαίνει, ότι η ναυτιλία αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της ασφάλειας της Ευρώπης – από την ενέργεια μέχρι την ασφάλεια των τροφίμων και την ασφάλεια της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η προστασία των βασικών ναυτιλιακών οδών και της διεθνούς αρχής της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας είναι απαραίτητη για την εγγύηση της ασφάλειας της ηπείρου.
“Οι πρόσφατες επιθέσεις σε εμπορικά πλοία στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας είναι βαθιά ανησυχητικές. Η ECSA υποστηρίζει σθεναρά την ενίσχυση των προστατευτικών δομών για την ασφάλεια των εμπορικών πλοίων που διέρχονται από την περιοχή. Τα μέτρα αυτά είναι ζωτικής σημασίας για να διασφαλιστεί η ασφάλεια και η ευημερία των ναυτικών μας και να εξασφαλισθεί η ομαλή λειτουργία των ζωτικών εμπορικών οδών. Ενθαρρύνουμε και υποστηρίζουμε επίσης όλες τις συντονισμένες προσπάθειες, συμπεριλαμβανομένων των διπλωματικών, που συμβάλλουν στη διατήρηση της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας”,δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA.

“Τα μέτρα για τη διασφάλιση της ζωής και της ευημερίας των ναυτικών είναι κρίσιμα και αναγκαία για την ενίσχυση της ασφάλειας των ζωτικών εμπορικών οδών. Οι ναυτικοί είναι βασικοί εργαζόμενοι που διατηρούν τις αλυσίδες εφοδιασμού σε κίνηση και αξίζουν προστασία” δήλωσε η Livia Spera, Γενική Γραμματέας της ETF.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.