
Ανοδικά κινείται το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων δια θαλάσσης προς το Ισραήλ, καθώς ορισμένες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποσύρονται από την περιοχή ενώ άλλες επιβάλλουν νέες προσαυξήσεις, αυξάνοντας τις πιέσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα της χώρας εν μέσω του σαρωτικού, πολύνεκρου πολέμου που διεξάγει το Τελ Αβίβ στη Γάζα.
Ερυθρά Θάλασσα: Διεθνής ανησυχία για τις εντάσεις – Σε συναγερμό η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ
Όπως σημειώνει το Reuters, τον Οκτώβριο το Ισραήλ, η οικονομία του οποίου βασίζεται στο θαλάσσιο εμπόριο, είχε ανακοινώσει ότι θα παράσχει αποζημίωση για τα πλοία που υπέστησαν ζημιές λόγω του πολέμου, χωρίς ωστόσο να διευκρινίσει αν θα καλύψει και το πρόσθετο κόστος μεταφοράς.
Οι επιθέσεις των Χούτι
Όπως σημειώνει το Reuters, λόγω των επιθέσεων των ανταρτών Χούτι της Υεμένης μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες παγκοσμίου βεληνεκούς έχουν εκτρέψει τα πλοία τους μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ, στέλνοντάς τα ακόμα και να πραγματοποιήσουν τον περίπλου της Αφρικής στην πορεία προς την Ευρώπη.
Οι επιθέσεις έχουν επίσης επιβαρύνει περισσότερο τις εταιρείες που εξακολουθούν να παρέχουν θαλάσσιες μεταφορές στο Ισραήλ.
«Οι Χούτι έχουν διευρύνει το προφίλ των στόχων τους αναφορικά με το τι συνιστά “σύνδεση” [με το Ισραήλ] από τη σημαία, την ιδιοκτησία, την εκμετάλλευση και τη διαχείριση, φτάνοντας να συμπεριλάβουν [πλοία που έχουν ως] προορισμό του Ισραήλ», ανέφερε η βρετανική εταιρεία ναυτιλιακής ασφάλειας Ambrey σε σημείωμά της τη Δευτέρα. «Αυτοί, και οι Ιρανοί υποστηρικτές τους, έχουν κατά λάθος στοχεύσει πλοία που δεν συνδέονται πλέον με το Ισραήλ».

Οι τιμές των θαλάσσιων ναύλων προς το Ισραήλ από διάφορα κινεζικά λιμάνια αυξήθηκαν σε πάνω από 2.300 δολάρια για ένα εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών μέχρι τις 12 Δεκεμβρίου, από περίπου 1.975 δολάρια στα τέλη Νοεμβρίου, σύμφωνα με ανάλυση της παγκόσμιας πλατφόρμας εμπορευματικών μεταφορών Freightos.
«Για τα πλοία που κατευθύνονται προς το Ισραήλ από την Ασία, η διαδρομή γύρω από την Αφρική είναι σημαντικά μεγαλύτερη – περίπου 7.000 ναυτικά μίλια και 10-14 ημέρες – από ό,τι μέσω της διώρυγας του Σουέζ. Η διαδρομή αυτή συνεπάγεται επίσης υψηλότερο κόστος καυσίμων», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Freightos, Zvi Schreiber.
«Από την έναρξη του πολέμου οι τιμές των θαλάσσιων μεταφορών από την Κίνα προς τα λιμάνια του Ισραήλ έχουν αυξηθεί κατά 46%-58%», πρόσθεσε.
Αποφεύγουν το Σουέζ, δεν φορτώνουν φορτία του Ισραήλ
Ο ταϊβανέζικος όμιλος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Evergreen Line δήλωσε τη Δευτέρα ότι αποφάσισε να «σταματήσει προσωρινά» να δέχεται ισραηλινό φορτίο, με άμεση ισχύ.
Το Σάββατο, ο όμιλος εμπορευματοκιβωτίων OOCL με έδρα το Χονγκ Κονγκ δήλωσε ότι «λόγω λειτουργικών προβλημάτων» θα σταματήσει να δέχεται φορτία από και προς το Ισραήλ μέχρι νεωτέρας.
Άλλοι, όπως η A.P. Moller-Maersk της Δανίας, δήλωσαν τη Δευτέρα ότι θα εφαρμόσουν «επείγουσα επιβάρυνση κινδύνου» για όλα τα φορτία που εκφορτώνονται σε ισραηλινούς τερματικούς σταθμούς.
Η ισραηλινή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Zim δήλωσε ότι «είδε αύξηση του επιπέδου της απειλής», γεγονός που οδήγησε σε αύξηση των ναύλων. Οι νέοι ναύλοι «είναι απαραίτητοι προκειμένου να διατηρήσουμε το τρέχον επίπεδο των υπηρεσιών μας και αντικατοπτρίζουν τα μέτρα που λαμβάνουμε για να διασφαλίσουμε την ασφάλεια των πληρωμάτων, των πλοίων και του φορτίου των πελατών μας», ανέφερε η Zim σε σχετική ανακοίνωση.
Τα πλοία που εξακολουθούν να επιθυμούν να προσεγγίσουν τα μεγαλύτερα λιμάνια του Ισραήλ, το Ασντόντ στο νότο και τη Χάιφα στο βορρά, έχουν απενεργοποιήσει τους αναμεταδότες για να αποφύγουν τον εντοπισμό, σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές που επικαλείται το Reuters.


Latest News

Βουτιά στις πωλήσεις της LVMH - Προ των πυλών μεγάλη ύφεση στην αγορά πολυτελείας
Η LVMH ελέγχεται από τον γάλλο δισεκατομμυριούχο Μπερνάρ Αρνό, διευθύνοντα σύμβουλο και πρόεδρο του ομίλου,

Ηχηρό όχι Χάρβαρντ σε συμφωνία με την κυβέρνηση Τραμπ
Το Χάρβαρντ δεν θα «διαπραγματευτεί την ανεξαρτησία του ή τα συνταγματικά του δικαιώματα»

Τι ανησυχεί την Γέλεν
Αμφισβητείται «η ασφάλεια του θεμελίου του παγκόσμιου χρηματοπιστωτικού συστήματος, δηλαδή των αμερικανικών ομολόγων», λέει η Γέλεν

Τρόμος στη Βρετανία για «πλημμυρίδα» κινεζικών προϊόντων μετά τους δασμούς Τραμπ
Οι εταιρείες στη Βρετανία σημαίνουν συναγερμό για τα φθηνότερα αγαθά που «ανακατευθύνονται» από τις ΗΠΑ προς άλλες αγορές

Η ΕΕ δίνει κινητά μίας χρήσης στο προσωπικό που ταξιδεύει στις ΗΠΑ
Η ΕΕ, φοβούμενη πιθανή κατασκοπεία από τις ΗΠΑ, άλλαξε τις ταξιδιωτικές οδηγίες για τους αξιωματούχους της, αναφέρουν οι FT

Σε δίκη ο δημιουργός της Meta - Γιατί εξαγόρασε Instagram και WhatsApp
Οι αμερικανικές αρχές επιβολής της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας επιδιώκουν να ακυρώσουν τις συμφωνίες απόκτησης των Instagram και WhatsApp απο τη Meta

Σε αναστολή τα αντίμετρα της ΕΕ στους δασμούς Τραμπ - Ποια είναι τα επόμενα βήματα
Τα αντίμετρα της ΕΕ που μπαίνουν σε αναστολή καλύπτουν αμερικανικές εξαγωγές αξίας 21 δισ. ευρώ

Θα είναι το νέο «Βιετνάμ» για τις ΗΠΑ ο εμπορικός πόλεμος με την Κίνα;
Τι υποστηρίζει σε άρθρο του στο Foreing Affairs o Άνταμ Πόζεν, πρόεδρος του Peterson Institute for International Economics

Intel: Κοντά σε συμφωνία για την πώληση της μονάδας τσιπ Altera στον όμιλο Silver Lake
Η πώληση αποτελεί μέρος του σχεδίου της Intel για εκποίηση μη βασικών περιουσιακών στοιχείων

H Pfizer σταματά την ανάπτυξη φαρμάκου για το αδυνάτισμα
Η είδηση έπληξε τη μετοχή της Pfizer κατα 1% ενώ έδωσε ώθηση σε εκείνες αλλων εταιρειών ανάπτυξης φαρμάκων κατά της παχυσαρκίας όπως της Viking Therapeutics με άνοδο 20%