Ανοδικά κινείται το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων δια θαλάσσης προς το Ισραήλ, καθώς ορισμένες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποσύρονται από την περιοχή ενώ άλλες επιβάλλουν νέες προσαυξήσεις, αυξάνοντας τις πιέσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα της χώρας εν μέσω του σαρωτικού, πολύνεκρου πολέμου που διεξάγει το Τελ Αβίβ στη Γάζα.
Ερυθρά Θάλασσα: Διεθνής ανησυχία για τις εντάσεις – Σε συναγερμό η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ
Όπως σημειώνει το Reuters, τον Οκτώβριο το Ισραήλ, η οικονομία του οποίου βασίζεται στο θαλάσσιο εμπόριο, είχε ανακοινώσει ότι θα παράσχει αποζημίωση για τα πλοία που υπέστησαν ζημιές λόγω του πολέμου, χωρίς ωστόσο να διευκρινίσει αν θα καλύψει και το πρόσθετο κόστος μεταφοράς.
Οι επιθέσεις των Χούτι
Όπως σημειώνει το Reuters, λόγω των επιθέσεων των ανταρτών Χούτι της Υεμένης μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες παγκοσμίου βεληνεκούς έχουν εκτρέψει τα πλοία τους μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ, στέλνοντάς τα ακόμα και να πραγματοποιήσουν τον περίπλου της Αφρικής στην πορεία προς την Ευρώπη.
Οι επιθέσεις έχουν επίσης επιβαρύνει περισσότερο τις εταιρείες που εξακολουθούν να παρέχουν θαλάσσιες μεταφορές στο Ισραήλ.
«Οι Χούτι έχουν διευρύνει το προφίλ των στόχων τους αναφορικά με το τι συνιστά “σύνδεση” [με το Ισραήλ] από τη σημαία, την ιδιοκτησία, την εκμετάλλευση και τη διαχείριση, φτάνοντας να συμπεριλάβουν [πλοία που έχουν ως] προορισμό του Ισραήλ», ανέφερε η βρετανική εταιρεία ναυτιλιακής ασφάλειας Ambrey σε σημείωμά της τη Δευτέρα. «Αυτοί, και οι Ιρανοί υποστηρικτές τους, έχουν κατά λάθος στοχεύσει πλοία που δεν συνδέονται πλέον με το Ισραήλ».
Οι τιμές των θαλάσσιων ναύλων προς το Ισραήλ από διάφορα κινεζικά λιμάνια αυξήθηκαν σε πάνω από 2.300 δολάρια για ένα εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών μέχρι τις 12 Δεκεμβρίου, από περίπου 1.975 δολάρια στα τέλη Νοεμβρίου, σύμφωνα με ανάλυση της παγκόσμιας πλατφόρμας εμπορευματικών μεταφορών Freightos.
«Για τα πλοία που κατευθύνονται προς το Ισραήλ από την Ασία, η διαδρομή γύρω από την Αφρική είναι σημαντικά μεγαλύτερη – περίπου 7.000 ναυτικά μίλια και 10-14 ημέρες – από ό,τι μέσω της διώρυγας του Σουέζ. Η διαδρομή αυτή συνεπάγεται επίσης υψηλότερο κόστος καυσίμων», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Freightos, Zvi Schreiber.
«Από την έναρξη του πολέμου οι τιμές των θαλάσσιων μεταφορών από την Κίνα προς τα λιμάνια του Ισραήλ έχουν αυξηθεί κατά 46%-58%», πρόσθεσε.
Αποφεύγουν το Σουέζ, δεν φορτώνουν φορτία του Ισραήλ
Ο ταϊβανέζικος όμιλος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Evergreen Line δήλωσε τη Δευτέρα ότι αποφάσισε να «σταματήσει προσωρινά» να δέχεται ισραηλινό φορτίο, με άμεση ισχύ.
Το Σάββατο, ο όμιλος εμπορευματοκιβωτίων OOCL με έδρα το Χονγκ Κονγκ δήλωσε ότι «λόγω λειτουργικών προβλημάτων» θα σταματήσει να δέχεται φορτία από και προς το Ισραήλ μέχρι νεωτέρας.
Άλλοι, όπως η A.P. Moller-Maersk της Δανίας, δήλωσαν τη Δευτέρα ότι θα εφαρμόσουν «επείγουσα επιβάρυνση κινδύνου» για όλα τα φορτία που εκφορτώνονται σε ισραηλινούς τερματικούς σταθμούς.
Η ισραηλινή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Zim δήλωσε ότι «είδε αύξηση του επιπέδου της απειλής», γεγονός που οδήγησε σε αύξηση των ναύλων. Οι νέοι ναύλοι «είναι απαραίτητοι προκειμένου να διατηρήσουμε το τρέχον επίπεδο των υπηρεσιών μας και αντικατοπτρίζουν τα μέτρα που λαμβάνουμε για να διασφαλίσουμε την ασφάλεια των πληρωμάτων, των πλοίων και του φορτίου των πελατών μας», ανέφερε η Zim σε σχετική ανακοίνωση.
Τα πλοία που εξακολουθούν να επιθυμούν να προσεγγίσουν τα μεγαλύτερα λιμάνια του Ισραήλ, το Ασντόντ στο νότο και τη Χάιφα στο βορρά, έχουν απενεργοποιήσει τους αναμεταδότες για να αποφύγουν τον εντοπισμό, σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές που επικαλείται το Reuters.
Latest News
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη
Απόφαση σταθμός στη Βρετανία - Επανεθνικοποιήθηκαν οι σιδηρόδρομοι
Πράσινο φως της Βουλής των Λόρδων στο Ηνωμένο Βασίλειο - Οι Εργατικοί εκπλήρωσαν την προεκλογική τους δέσμευση
Με αργά βήματα η επιστροφή των επενδυτών στα ακίνητα - Τι συμβαίνει στη γερμανική αγορά
Η αγορά γραφείων στη Γερμανία συνεχίζει να βρίσκεται σε μια μεταπανδημική ύφεση εν μέσω αβεβαιότητας για τη μελλοντική ζήτηση χώρων εργασίας
Αirbnb για Βαρκελώνη: Κλειστά ακίνητα, εκτόξευση ενοικίων - Κερδισμένοι οι ξενοδόχοι
H Airbnb καλεί σε επανεξέταση της αυστηρής πολιτικής της Βαρκελώνης για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις μετά από 10ετή εμπειρία του μέτρου
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Ο Γκαουτάμ Αντάνι αρνείται τις κατηγορίες για δωροδοκία και απάτη
Ο όμιλος του Γκαουτάμ Αντάνι δήλωσε ότι θα επιδιώξει κάθε δυνατή νομική προσφυγή για να υπερασπιστεί τον εαυτό του