Η επίδραση διασημοτήτων και εμβληματικών events στην αγοραστική συμπεριφορά βρέθηκε στο επίκεντρο της ετήσιας έκθεσης της Klarna για τις καταναλωτικές τάσεις το 2023.
Η έκθεση «The Checkout» δείχνει πώς η Beyoncé, η Taylor Swift, ο Harry Styles και η ταινία Barbie διαμόρφωσαν τις βασικές καταναλωτικές τάσεις παγκοσμίως φέτος, ορίζοντας το Fandom Fashion ως κεντρικό θέμα αγορών για τη χρονιά που σε λίγες ημέρες φεύγει.
Έρευνα Klarna: 9 στους 10 Έλληνες θα κάνουν περισσότερη οικονομία τις φετινές γιορτές
Με πρωταγωνιστές φυσικά, τους . Αποφάσισαν ότι μπορούν να έχουν και την πίτα τους ολόκληρη και τον… σκύλο τους χορτάτο – επιλέγοντας να ξοδεύουν χρήματα σε μικρότερα πράγματα που τους προσφέρουν μεγαλύτερη χαρά, χωρίς να αδειάζουν το πορτοφόλι τους. Από τις συναυλίες μέχρι τους εσωτερικούς χώρους που ενισχύουν το αίσθημα της ευτυχίας, η φετινή έκθεση «Checkout» αφορά το moto «ζήσε τη ζωή στο μάξιμουμ».
Ο δείκτης αγορών της Klarna υπολογίζεται με βάση τον αριθμό των προϊόντων που πωλήθηκαν σε σχέση με τα συνολικά προϊόντα που πωλήθηκαν και αντανακλά τις πραγματικές τάσεις, ανεξάρτητα από την αύξηση των πωλήσεων στην κατηγορία. Τα δεδομένα προέρχονται από online αγορές με Klarna στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, τη Σουηδία, την Ισπανία, τη Γαλλία, την Ιταλία και την Πολωνία από τον Ιανουάριο του 2023 έως τον Σεπτέμβριο του 2023.
Με βάση τα προϊόντα που αγόρασαν οι καταναλωτές το 2023, η έκθεση αναδεικνύει το «Fandom Fashion» ως ένα από τα κορυφαία θέματα της χρονιάς, χάρη στην ποπ κουλτούρα που κυριάρχησε φέτος, όπως η περιοδεία Renaissance Tour της Beyoncé, η περιοδεία Eras Tour της Taylor Swift, οι στιλιστικές εμφανίσεις του Harry Styles στις συναυλίες του και η ταινία Barbie.
Η μόδα
Η έκθεση της Klarna κατέγραψε μία αύξηση +254% στις ροζ αποσκευές (Αύγουστος 2023) μετά το λανσάρισμα της συνεργασίας Beis x Barbie και μία αύξηση +146% στα ροζ βερνίκια νυχιών, που συνδέεται με την ταινία Barbie. Επιπλέον, σημειώθηκε αύξηση +1601% στις αγορές cowboy καπέλων με στρας (Αύγουστος 2023) και +421% στα ασημένια cowboy καπέλα (Σεπτέμβριος 2023), λόγω των σχετικών εμφανίσεων της Beyoncé στην περιοδεία Renaissance Tour.
Ακόμα, αυξήθηκαν οι πωλήσεις στα φορέματα με κρόσσια και τα βραχιόλια φιλίας, οι οποίες συνδέονται με τα ρούχα της Taylor Swift στην περιοδεία της, ενώ η αύξηση στις γουέστερν μπότες, τα δερμάτινα μπουφάν και τα παντελόνια καμπάνα συνδέεται με τις στιλιστικές εμφανίσεις του Harry Styles στις συναυλίες του.
Η μόδα και η ομορφιά έπαιζαν πάντα κεντρικό ρόλο στις συναυλίες, προσθέτοντας μία επιπλέον διάσταση στη μουσική. Εμβληματικές ταινίες του κινηματογράφου, όπως η ταινία Barbie, αφήνουν το αποτύπωμά τους στη μόδα, ενώ οι χαρακτήρες της μεγάλης οθόνης συχνά εμπνέουν τις στιλιστικές επιλογές και διαμορφώνουν τις προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού, συμβάλλοντας στο διαρκώς μεταβαλλόμενο τοπίο της μόδας.
Το σπίτι γίνεται το νέο trend
Οι άνθρωποι το 2023 αποφάσισαν να μεταφέρουν τη δανέζικη έννοια του «hygge» σε ένα εντελώς νέο επίπεδο. Και δεν το κάνουν μόνοι τους, αλλά επιλέγουν να φιλοξενήσουν άλλους στο σπίτι τους, αναβαθμίζοντάς το με σκηνικά δείπνου και επενδύοντας ακόμη και σε κινηματογραφικούς προβολείς για βραδιές ταινιών.
Κάτω από τη θεματική «Life Maximized», η έκθεση της Klarna αναδεικνύει άλλες δύο τάσεις, το «Interior Expressionism» και «Host With the Most», τα οποία αντικατοπτρίζουν τον τρόπο με τον οποίο όλο το χρόνο οι καταναλωτές εκμεταλλεύονται στο έπακρο τους χώρους του σπιτιού και φιλοξενούν τους φίλους και την οικογένειά τους.
Καθώς προσθέτουν ζωντάνια στους εσωτερικούς χώρους με περισσότερο χρώμα και μοναδικά κομμάτια, οι καταναλωτές στράφηκαν σε αγορές όπως κυματιστούς καθρέπτες εμπνευσμένους από τη δεκαετία του ‘70 (+614% τον Αύγουστο 2023) και διακοσμητικά μαξιλάρια (+413% τον Σεπτέμβριο 2023).
Άλλα αντικείμενα, όπως γεωμετρικά κεριά, καρό κουβέρτες και ριγέ χαλιά, έχουν επίσης σημειώσει αύξηση αγορών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Το τελευταίο θέμα της έκθεσης της Klarna «Host With the Most» αποτυπώνει το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τη φιλοξενία στο σπίτι. Η τάση αυτή αντικατοπτρίζεται από τα top-trending προϊόντα, τις παγομηχανές (αύξηση 369% τον Σεπτέμβριο 2023), τους κουβάδες πάγου (+175% τον Μάρτιο του 2023) και τα γυάλινα καλαμάκια (107% τον Αύγουστο του 2023) για κοκτέιλ υψηλής ποιότητας.
Οικιακά προϊόντα όπως μικροί προτζέκτορες (+84% τον Σεπτέμβριο 2023) για βραδιές ταινιών και διαχυτές αιθέριων ελαίων (+93% τον Σεπτέμβριο 2023) για αρωματοθεραπεία στο σπίτι, είναι επίσης στη λίστα των προϊόντων που σημείωσαν αύξηση.
Το «Life Maximized» είναι το δεύτερο ετήσιο trend report της Klarna, το οποίο αναδεικνύει τις μοναδικές τάσεις της χρονιάς με βάση την κουλτούρα. Το θέμα του 2022 ήταν «Νοσταλγία», με τάσεις όπως «Regencycore», «Y2K» και «Vintage Tech».
Οι κορυφαίες τάσεις αγορών παγκοσμίως
Top 7 – Fandom Fashion
1. Cowboy Καπέλο με στρας (+1601% Αυγ. 2023)
2. Ροζ Αποσκευές (+254% Αυγ. 2023)
3. Κοσμήματα με χάντρες (+157% Αυγ. 2023)
4. Φούστα Τένις (+152% Ιουν. 2023)
5. Ροζ Βερνίκι Νυχιών (+146% Σεπτ. 2023)
6. Σκιά Ματιών Υγρή με Glitter (+82% Μάιο 2023)
7. Βραχιόλια Φιλίας (+52% Σεπτ.2023)
Top 5 – Interior Expressionism
1. Κυματιστοί Καθρέπτες 70s (+614% Αυγ. 2023)
2. Διακοσμητικά Μαξιλάρια (+413% Σεπτ. 2023)
3. Γεωμετρικά Κεριά (+274% Σεπτ. 2023)
4. Καρό Κουβέρτες (+202% Σεπτ. 2023)
5. Ριγέ Χαλιά (+90% Ιουν. 2023)
Top 5 – Host With The Most
1. Κουβάδες Πάγου (+175% Μαρ. 2023)
2. Γυάλινα Καλαμάκια(+107% Αυγ. 2023)
3. Διαχυτές Αιθέριων Ελαίων (+93% Σεπτ. 2023)
4. Ανοιχτήρια (+89% Μάιο 2023)
5. Μικροί Προτζέκτορες (+84% Σεπτ. 2023)
Latest News
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας
Το κρυφό υπερόπλο των αλυσίδων φαστ φουντ - Πώς κρατούν πιστούς τους καταναλωτές
Οι αλυσίδες φαστ φουντ προσφέρουν αποκλειστικές υπηρεσίες σε πιστούς πελάτες και κερδίζουν μία σίγουρη πηγή εσόδων
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Η επόμενη μέρα για την οικονομία - Τα σενάρια μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ [γράφημα]
Τεράστια πρόκληση το μεγάλο έλλειμμα - Κλειδί οι ισορροπίες στο Κογκρέσο μετά τις εκλογές
Το δυστύχημα στα Τέμπη, δεν έπρεπε να συμβεί - Η ασφάλεια κορυφαία προτεραιότητά μου, λέει ο Τζιτζικώστας
Ο υποψήφιος για τη θέση του Επιτρόπου Μεταφορών μιλώντας στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο είπε ότι « Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί πουθενά στην Ευρώπη»
Μείωση ρεκόρ, 250 μονάδες βασης, στα επιτόκια απο την κεντρική τράπεζα του Πακιστάν
Μετα τη μείωση, το βασικό επιτόκιο της κεντρικής τράπεζας του Πακιστάν είναι στο 15%