![Ηλεκτρικά Οχήματα: Επιταχύνουν οι εταιρείες κατασκευής δημόσιων φορτιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/ilektrikaoximata-768x431-1.jpg)
Σε κούρσα για την ανάπτυξη υποδομών δημόσιων γρήγορων φορτιστών για ηλεκτρικά οχήματα (EV) επιδίδονται πλέον κυρίως σε χώρες της Ευρώπης και στις ΗΠΑ όλο και περισσότερες, νέες και παλαιότερες, εξειδικευμένες εταιρείες του χώρου.
Με τις υποδομές αυτές να μην είναι ακόμη επαρκείς για να καλύψουν τη σημαντική αύξηση των πωλήσεων EV οχημάτων οι προοπτικές φαντάζουν μεγάλες, όπως δείχνουν τουλάχιστον και τα στοιχεία από τη Γηραιά Ήπειρο. Περίπου το ένα τρίτο κατοίκων σε Γαλλία, Βρετανία, Ελβετία, Βέλγιο, Σουηδία και Ολλανδία ανέφεραν ότι δεν υπάρχουν δημόσιοι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ακτίνα τριών χιλιομέτρων από τα σπίτια τους, σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε το 2022 ο ΟΟΣΑ για τις περιβαλλοντικές πολιτικές και τις αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά. Οι περισσότεροι τέτοιοι δημόσιοι φορτιστές ανά αριθμό κατοίκων έχουν εγκατασταθεί σε χώρες όπως η Ολλανδία, η οποία παρουσιάζει και τις καλύτερες τέτοιες υποδομές, αλλά στη νότια Ευρώπη η κάλυψη είναι αρκετά χαμηλότερη.
Ηλεκτρικά οχήματα: Βουτιά στις μετοχές των κινεζικών εταιρειών – Απογοήτευση για Tesla
Ποιοι μπαίνουν για τα καλά στο παιχνίδι
Στις υποδομές φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων για το κοινό έχουν ήδη μπει αυτοκινητοβιομηχανίες όπως ο όμιλος Volkswagen, αλλά και μεγάλες πετρελαϊκές όπως η ΒΡ και ενεργειακές όπως η E.ON, οι οποίες βλέπουν ευκαιρίες για μεγάλη ανάπτυξη μέσα στα επόμενα χρόνια. Από τις εξελίξεις δεν θα μπορούσε να λείπει ούτε η Tesla η οποία ήταν από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες ξεκίνησαν την κατασκευή δικών τους δημόσιων φορτιστών για να καλύψουν τα μοντέλα τους.
Έντονα δραστηριοποιούνται επίσης μικρότερες αλλά επίσης εξειδικευμένες εταιρείες, από την Kempower της Φιλανδίας μέχρι την ChargePoint από την Καλιφόρνια των ΗΠΑ. Άλλοι ισχυροί παίκτες του χώρου είναι μεταξύ άλλων η Recharge από τη Νορβηγία, η Jolt από την Αυστραλία, η Zapgo η οποία χρηματοδοτείται από το συνταξιοδοτικό επενδυτικό ταμείο του Καναδά, το OPTrust και η αμερικανική EVAdoption σύμφωνα με στοιχεία του Reuters. Ακόμη στο παιχνίδι ετοιμάζονται να μπουν σουπερμαρκετ αλλά και όμιλοι που σήμερα διαχειρίζονται σταθμούς ανεφοδιασμού σε υγρά καύσιμα. Συνολικά ο αριθμός όλων αυτών των εξειδικευμένων εταιρειών παγκοσμίως εκτιμάται από το Reuters ότι φτάνει τις 900.
Στο επίκεντρο των εξελίξεων και εταιρείες επενδύσεων
Για το χώρο έχουν επίσης αρχίσει να ενδιαφέρονται και επενδυτικά σχήματα όπως είναι εταιρείες venture capital, οι οποίες «βλέπουν» προοπτικές για μεγάλες αποδόσεις στην πορεία. Δεν είναι τυχαίο ότι τα τελευταία δώδεκα χρόνια περίπου ο κλάδος έχει προσελκύσει επενδυτικά κεφάλαια 12 δις δολ από τέτοιες εταιρείες. Τα ποσά αυτά αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά καθώς θα επεκτείνεται η ηλεκτροκίνηση.
Ήδη μάλιστα έχουν ξεκινήσει και ντιλ μεταξύ των εταιρειών αυτών αφού οι παίκτες προχωρούν σε εξαγορές ή συγχωνεύσεις προκειμένου να ενισχύσουν τη θέση τους στην αγορά. Όπως ανέφεραν στελέχη της Kempower στο Reuters, οι εταιρείες που θα μπορέσουν από τώρα να «πιάσουν» τις καλύτερες θέσεις, θα έχουν εξασφαλισμένες πωλήσεις ηλεκτρικού ρεύματος μέσω δημόσιων γρήγορων φορτιστών για ηλεκτρικά οχήματα για όλα τα επόμενα χρόνια.
Αυξάνονται τα ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους
Η ανάγκη για γρήγορους δημόσιους φορτιστές είναι μεγάλη αφού μόνο πέρσι καταγράφηκε αύξηση σχεδόν 50% στον αριθμό των ηλεκτρικών οχημάτων που κυκλοφόρησαν στην ΕΕ, σε 3,1 εκατ το 2022 από 1,9 εκατ που ήταν το 2021 όπως δείχνουν στοιχεία του Euronews. Οι πωλήσεις αυξάνονται με γοργούς ρυθμούς και αναμένεται να καταγράψουν σημαντική αύξηση για όλο το 2023.
Το 2022 η Ολλανδία είχε 577 δημόσια σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων ανά 100.000 κατοίκους. Ακολουθούσε το Λουξεμβούργο με 308, η Αυστρία με 208 και η Σουηδία με 228. Πάνω από το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (106 φορτιστές ανά 100.000 κατοίκους) είχαν η Δανία με 200, το Βέλγιο με 172 και η Γαλλία με 107. Η Ελλάδα εκείνη τη χρονιά φερόταν να έχει αναλογικά μόλις 9 τέτοιους φορτιστές και η Κύπρος 8. Η χώρα μας βρισκόταν στις τελευταίες θέσεις της σχετικής λίστας μαζί ακόμη με τη Ρουμανία και την Πολωνία.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Motor Oil: Ενίσχυση από την Κομισιόν ύψους 117 εκ. ευρώ για την παραγωγή ανανεώσιμου υδρογόνου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/motoroil-930-2-768x528-1-600x413.jpg)
Ενίσχυση 111,7 εκατ. στη Motor Oil από Κομισιον για την παραγωγή ανανεώσιμου υδρογόνου
Την Motor Oil Hellas θα στηρίξει οικονομικά η Κομισιόν στην παραγωγή ανανεώσιμου υδρογόνου- Το project στους Αγίους Θεοδώρους
![ΑΠΕ: Αντιμέτωπα με παραπομπή στο Δικαστήριο της ΕΕ η Κύπρος και άλλα επτά κράτη μέλη για τις διαδικασίες αδειοδότησης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_biomhxania_APE_3-600x352.png)
Καμπανάκι της Κομισίον σε Κύπρο και άλλα επτά κράτη- μέλη για τις ΑΠΕ
Η μη τήρηση της προθεσμίας για την μεταφοράς στο εθνικό δίκαιο κανόνων για τις ΑΠΕ κρούει τον κόδωνα σε οκτώ χώρες της ΕΕ
![EDP: Εγκανίασε δύο νέα αιολικά πάρκα στην Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/photo_2025-02-13_12-58-48-600x400.jpg)
Δύο νέα αιολικά πάρκα εγκαινίασε η EDP σε Βοιωτία και Μαγνησία
Τα δύο νέα αιολικά πάρκα της EDP είναι συνολικής δυναμικότητας 70 MW
![ΑΠΕ: Έρχεται το νέο αναθεωρημένο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/ot_ape33-600x474.png)
Νέος «οδικός» χάρτης για τις ΑΠΕ – Στο Μαξίμου το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο
Το αναθεωρημένο Ειδικό Χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ ξεκλειδώνει την ανάπτυξη των υπεράκτιων αιολικών πάρκων
![net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/fotovoltaika-600x403-1.jpg)
net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών
Για το net metering ο σύνδεσμος των παρόχων ρεύματος, ΕΣΠΕΝ, με επιστολή του τονίζει τις ζημιές που υπέστησαν οι προμηθευτές από την καθυστέρηση των εκκαθαρίσεων
![Εθνική Τράπεζα: Αμείωτες οι επενδύσεις στην ενέργεια – Ο στόχος για 30% στα δάνεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/Karamouzis-Vasilis-ETE-Delfoi-600x469.jpg)
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
![Νορβηγία: Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/EV_parking_lot_Oslo-600x400.jpg)
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
![Κίνα: «Φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ChinaSolar1-600x390.jpg)
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
![Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/vodafone-2-600x350.jpg)
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
![Ασφάλειες: Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Petra-Hielkema-600x400.jpg)
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση