![Ηλεκτρικά Οχήματα: Επιταχύνουν οι εταιρείες κατασκευής δημόσιων φορτιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/ilektrikaoximata-768x431-1.jpg)
Σε κούρσα για την ανάπτυξη υποδομών δημόσιων γρήγορων φορτιστών για ηλεκτρικά οχήματα (EV) επιδίδονται πλέον κυρίως σε χώρες της Ευρώπης και στις ΗΠΑ όλο και περισσότερες, νέες και παλαιότερες, εξειδικευμένες εταιρείες του χώρου.
Με τις υποδομές αυτές να μην είναι ακόμη επαρκείς για να καλύψουν τη σημαντική αύξηση των πωλήσεων EV οχημάτων οι προοπτικές φαντάζουν μεγάλες, όπως δείχνουν τουλάχιστον και τα στοιχεία από τη Γηραιά Ήπειρο. Περίπου το ένα τρίτο κατοίκων σε Γαλλία, Βρετανία, Ελβετία, Βέλγιο, Σουηδία και Ολλανδία ανέφεραν ότι δεν υπάρχουν δημόσιοι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ακτίνα τριών χιλιομέτρων από τα σπίτια τους, σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε το 2022 ο ΟΟΣΑ για τις περιβαλλοντικές πολιτικές και τις αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά. Οι περισσότεροι τέτοιοι δημόσιοι φορτιστές ανά αριθμό κατοίκων έχουν εγκατασταθεί σε χώρες όπως η Ολλανδία, η οποία παρουσιάζει και τις καλύτερες τέτοιες υποδομές, αλλά στη νότια Ευρώπη η κάλυψη είναι αρκετά χαμηλότερη.
Ηλεκτρικά οχήματα: Βουτιά στις μετοχές των κινεζικών εταιρειών – Απογοήτευση για Tesla
Ποιοι μπαίνουν για τα καλά στο παιχνίδι
Στις υποδομές φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων για το κοινό έχουν ήδη μπει αυτοκινητοβιομηχανίες όπως ο όμιλος Volkswagen, αλλά και μεγάλες πετρελαϊκές όπως η ΒΡ και ενεργειακές όπως η E.ON, οι οποίες βλέπουν ευκαιρίες για μεγάλη ανάπτυξη μέσα στα επόμενα χρόνια. Από τις εξελίξεις δεν θα μπορούσε να λείπει ούτε η Tesla η οποία ήταν από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες ξεκίνησαν την κατασκευή δικών τους δημόσιων φορτιστών για να καλύψουν τα μοντέλα τους.
Έντονα δραστηριοποιούνται επίσης μικρότερες αλλά επίσης εξειδικευμένες εταιρείες, από την Kempower της Φιλανδίας μέχρι την ChargePoint από την Καλιφόρνια των ΗΠΑ. Άλλοι ισχυροί παίκτες του χώρου είναι μεταξύ άλλων η Recharge από τη Νορβηγία, η Jolt από την Αυστραλία, η Zapgo η οποία χρηματοδοτείται από το συνταξιοδοτικό επενδυτικό ταμείο του Καναδά, το OPTrust και η αμερικανική EVAdoption σύμφωνα με στοιχεία του Reuters. Ακόμη στο παιχνίδι ετοιμάζονται να μπουν σουπερμαρκετ αλλά και όμιλοι που σήμερα διαχειρίζονται σταθμούς ανεφοδιασμού σε υγρά καύσιμα. Συνολικά ο αριθμός όλων αυτών των εξειδικευμένων εταιρειών παγκοσμίως εκτιμάται από το Reuters ότι φτάνει τις 900.
Στο επίκεντρο των εξελίξεων και εταιρείες επενδύσεων
Για το χώρο έχουν επίσης αρχίσει να ενδιαφέρονται και επενδυτικά σχήματα όπως είναι εταιρείες venture capital, οι οποίες «βλέπουν» προοπτικές για μεγάλες αποδόσεις στην πορεία. Δεν είναι τυχαίο ότι τα τελευταία δώδεκα χρόνια περίπου ο κλάδος έχει προσελκύσει επενδυτικά κεφάλαια 12 δις δολ από τέτοιες εταιρείες. Τα ποσά αυτά αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά καθώς θα επεκτείνεται η ηλεκτροκίνηση.
Ήδη μάλιστα έχουν ξεκινήσει και ντιλ μεταξύ των εταιρειών αυτών αφού οι παίκτες προχωρούν σε εξαγορές ή συγχωνεύσεις προκειμένου να ενισχύσουν τη θέση τους στην αγορά. Όπως ανέφεραν στελέχη της Kempower στο Reuters, οι εταιρείες που θα μπορέσουν από τώρα να «πιάσουν» τις καλύτερες θέσεις, θα έχουν εξασφαλισμένες πωλήσεις ηλεκτρικού ρεύματος μέσω δημόσιων γρήγορων φορτιστών για ηλεκτρικά οχήματα για όλα τα επόμενα χρόνια.
Αυξάνονται τα ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους
Η ανάγκη για γρήγορους δημόσιους φορτιστές είναι μεγάλη αφού μόνο πέρσι καταγράφηκε αύξηση σχεδόν 50% στον αριθμό των ηλεκτρικών οχημάτων που κυκλοφόρησαν στην ΕΕ, σε 3,1 εκατ το 2022 από 1,9 εκατ που ήταν το 2021 όπως δείχνουν στοιχεία του Euronews. Οι πωλήσεις αυξάνονται με γοργούς ρυθμούς και αναμένεται να καταγράψουν σημαντική αύξηση για όλο το 2023.
Το 2022 η Ολλανδία είχε 577 δημόσια σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων ανά 100.000 κατοίκους. Ακολουθούσε το Λουξεμβούργο με 308, η Αυστρία με 208 και η Σουηδία με 228. Πάνω από το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (106 φορτιστές ανά 100.000 κατοίκους) είχαν η Δανία με 200, το Βέλγιο με 172 και η Γαλλία με 107. Η Ελλάδα εκείνη τη χρονιά φερόταν να έχει αναλογικά μόλις 9 τέτοιους φορτιστές και η Κύπρος 8. Η χώρα μας βρισκόταν στις τελευταίες θέσεις της σχετικής λίστας μαζί ακόμη με τη Ρουμανία και την Πολωνία.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Σημεία φόρτισης: H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/fortistes-600x450.jpg)
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Εντάχθηκε στον δείκτη FTSE4Good](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/TITAN-USA-600x450.jpg)
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
![Πράσινη μετάβαση: Οσο πιο πολύ αργεί τόσο πιο δαπανηρή και «άτακτη» θα είναι – Καμπανάκι από την ΒP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/renewable-1989416_1280-1-600x400.jpg)
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
![Κλιματική αλλαγή: Αύξηση των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/climate-2048x1365-1-600x400.jpg)
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
![ΕΥΔΑΠ: Πρόσθετες επενδύσεις 500 – 750 εκατ. και αλλαγές στο καταστατικό φέρνει η λειψυδρία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/eydap-600x300.jpg)
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού
![Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/dimitriadis-600x400.jpg)
Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία
H Ελλάδα το 2024 χάρη στις επιδόσεις του Υπερταμείου ανέβηκε στη 12η θέση (16 θέσεις συγκριτικά με το 2022) στην κατάταξη του Global Sovereign Wealth Funds Scoreboard