
Στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων μηνών, έχουν φτάσει οι ναύλοι εμπορευματοκιβωτίων από την Ασία προς την Ανατολική Μεσόγειο μετά τις επιθέσεις των ανταρτών Χούτι σε εμπορικά πλοία, ενώ η ναυτιλιακή οργάνωση Bimco, ζητά στρατιωτική δράση για να προστατευθούν τα πλοία και τα πληρώματα.
Το «σήμα» δόθηκε μετά και την απόφαση της γερμανικής ναυτιλιακής εταιρείας Hapag-Lloyd να προχωρήσει στην δρομολόγηση των πλοίων της μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας -όπως το είχε πράξει νωρίτερα η Ισραηλινή Zim- όπως και η Maersk, η CMA CGM και η MSC.
BP: Διακόπτει τις διελεύσεις δεξαμενόπλοιων μέσω της Ερυθράς Θάλασσας
Τα πλοία θα εκτρέπονται «έως ότου η διέλευση μέσω της διώρυγας του Σουέζ και της Ερυθράς Θάλασσας γίνει και πάλι ασφαλής για τα πλοία και τα πληρώματά τους», δήλωσε η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία.
Οι ναύλοι στη θαλάσσια διαδρομή Ασίας-Μεσογείου έχουν σχεδόν διπλασιαστεί μέσα σε δύο μήνες και ανήλθαν στις 16 Δεκεμβρίου σε 2.552 δολάρια ανά ισοδύναμη μονάδα σαράντα ποδών (feu) – το υψηλότερο επίπεδό τους από τον Μάρτιο, σύμφωνα με τον δείκτη Freightos Baltic Index.
Οι τιμές των εμπορευμάτων αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω, καθώς όλο και περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών αποφεύγουν το Σουέζ και ακολουθούν τη διαδρομή γύρω από την Αφρική.
Η Zim έχει επιλέξει τη μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από την Αφρική, γεγονός που αυξάνει τις τιμές για την υπηρεσία Ασίας-Ασίας-Μεσογείου στην περιοχή των 3.300-3.400 δολαρίων ανά feu, σύμφωνα με όσα δήλωσε στο Tradewinds, ο αναλυτής της Freightos, Judah Levine.
Ζητά στρατιωτική δράση
Στο μεταξύ με ανακοίνωση της, η ναυτιλιακή οργάνωση Bimco ζητά τον άμεσο τερματισμό των επιθέσεων στη διεθνή ναυτιλία
Πριν από ένα μήνα, άρχισε μια σειρά απρόκλητων επιθέσεων εναντίον εμπορικών πλοίων στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, το Bab El-Mandeb, τον Κόλπο του Άντεν και την Αραβική Θάλασσα. Πιστεύεται ευρέως ότι οι επιθέσεις προέρχονται από το προσκείμενο στο Ιράν κίνημα των Χούτι και ο αριθμός των επιθέσεων αυξάνεται σταθερά, απειλώντας την εμπορική ναυτιλία, σημειώνει η Bimco.
Η διεθνής ναυτιλιακή οργάνωση, πιστεύει ότι τα κράτη πρέπει να συνεργαστούν για να απομακρύνουν την τρέχουσα απειλή για τη διεθνή ναυτιλία και, εάν είναι απαραίτητο, να εξουδετερώσουν την απειλή με στρατιωτικά μέσα εντός των ορίων του διεθνούς δικαίου.
«Η Bimco απευθύνει σθεναρή έκκληση για κοινές προσπάθειες των εθνών για την προστασία της διεθνούς ναυτιλίας. Οι ναυτικοί δεν πρέπει να διακινδυνεύουν τη ζωή τους ενώ κάνουν τη δουλειά τους και διατηρούν τον εφοδιασμό του πλανήτη», λέει ο David Loosley, Γενικός Γραμματέας & Διευθύνων Σύμβουλος της BIMCO.
Περίπου το 12% του παγκόσμιου εμπορίου διέρχεται από τη διώρυγα του Σουέζ, αντιπροσωπεύοντας το 30% της παγκόσμιας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και εμπορευμάτων αξίας άνω του 1 τρισεκατομμυρίου δολαρίων ΗΠΑ ετησίως. Από τις 19 Νοεμβρίου 2023, το προσκείμενο στο Ιράν κίνημα των Χούτι έχει αυξήσει τον αριθμό των επιθέσεων κατά πλοίων χωρίς να υπα΄ρχει κάποιο στοχιείο για μείωση των επιθέσεων.
«Αυτές οι παράνομες επιθέσεις συνιστούν σοβαρή παραβίαση της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας, όπως αυτή κατοχυρώνεται στη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS), και υπονομεύει τη διεθνή τάξη που βασίζεται σε κανόνες και από την οποία εξαρτάται τόσο πολύ η διεθνής ναυτιλία», αναφέρει ο Loosley.


Latest News

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της Οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ

Πράσινο φως Τραμπ σε λιμάνι στο Τέξας - Θα διακινεί 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως
Το έργο στο Τέξας θα επιτρέπεη στα γιγάντια δεξαμενόπλοια VLCC να φορτώνουν έως και 85.000 βαρέλια αργού πετρελαίου την ώρα