
Δυναμική ήταν η παρουσία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στη Σύνοδο Κορυφής που διοργάνωσε το Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο (ICS), στο εμβληματικό Μουσείο του Μέλλοντος στο Ντουμπάι, με τίτλο «Shaping the Future of Shipping: Delivering a Net Zero World» στις 10/12/2023, στο πλαίσιο της COP28.
Μελίνα Τραυλού στην COP28: Δεν υπάρχει πράσινη μετάβαση χωρίς τη ναυτιλία
Στη Σύνοδο Κορυφής συμμετείχαν πάνω από 300 ηγετικές προσωπικότητες και κυβερνητικοί παράγοντες της ναυτιλίας και της ενέργειας, από 30 χώρες.
Κατά την έναρξη των εργασιών της Συνόδου, η Πρόεδρος της ΕΕΕ, κα. Μελίνα Τραυλού, έθεσε με σαφήνεια και εις βάθος τα δεδομένα και την πραγματική διάσταση των θεμάτων και των προκλήσεων της παγκόσμιας ναυτιλίας, αλλά και της παγκόσμιας οικονομίας, στο στόχο της ενεργειακής μετάβασης.
Η Πρόεδρος της ΕΕΕ έστειλε προς κάθε κατεύθυνση το μήνυμα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας για την πορεία της απανθρακοποίησης του κλάδου. Ένα ηχηρό, οικουμενικό μήνυμα που αφορά στην επιτακτική ανάγκη συνεργασίας και συντονισμού όλων των εμπλεκόμενων μερών της ναυτιλιακής αλυσίδας για την επίτευξη των στόχων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), του διεθνούς νομοθέτη της ναυτιλίας. Τόνισε την ανάγκη συγκεκριμένης προσέγγισης από τις κυβερνήσεις, τις ρυθμιστικές αρχές και τα ενδιαφερόμενα μέρη. Η Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών απηύθυνε δημόσια πρόσκληση προς τις κυβερνήσεις των κρατών για ενεργή και αποτελεσματική υποστήριξη του φιλόδοξου έργου του ΙΜΟ, ώστε να υπάρξει σύγκλιση όλων των απόψεων προς τον κοινό στόχο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η κα. Μελίνα Τραυλού παρουσίασε σφαιρικά τη θέση της ναυτιλίας και τα θέματα, στα οποία εστίασε, αποτέλεσαν σημείο αναφοράς και έμπνευσης του συνόλου των εργασιών της Συνόδου.
Δεν υπάρχει χρόνος
Ολοκληρώνοντας την επιδραστική της ομιλία η κα. Μελίνα Τραυλού, τόνισε «ο χρόνος περνά, με τις μεγάλες προκλήσεις να παραμένουν και νέες να αναδύονται.
Ωστόσο, εάν καταφέρουμε να συνεργαστούμε για την επίτευξη των κοινών μας στόχων, η επιβράβευση θα είναι μεγαλύτερη από την «πράσινη» ναυτιλία, γιατί θα αφορά στην πράσινη μετάβαση του συνόλου των βιομηχανιών.
Δεν μπορούμε καν να συζητήσουμε, πόσο μάλλον να πετύχουμε, μια παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση χωρίς τη ναυτιλία και τον ρόλο της ως καταλύτη σε κάθε πτυχή της κοινωνικοοικονομικής αλλαγής και προόδου.
Σήμερα, λοιπόν, εδώ στο Μουσείο του Μέλλοντος, με αφετηρία αυτό το γερό θεμέλιο που έχουμε οικοδομήσει, μας καλώ όλους να συνεργαστούμε πιο στενά από ποτέ, για το μέλλον αυτό. Το μέλλον της ναυτιλίας. Το μέλλον του κόσμου μας.
Η ναυτιλία οδηγούσε πάντα τις εξελίξεις. Συνέβαλε στην παγκόσμια αλλαγή με αποφασιστικότητα και όραμα. Τώρα, καλούμαστε να εμπνεύσουμε και να ηγηθούμε, για άλλη μια φορά.
Η ναυτιλία ανέκαθεν έχτιζε γέφυρες για ανάπτυξη και ευημερία.
Αυτός είναι ο σκοπός μας, το καθήκον μας και η δέσμευσή μας στον κόσμο.»

Στις εργασίες της Συνόδου, ο κ. Δημήτριος Ι. Φαφαλιός, Γραμματέας του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΕΕ, αλλά και Πρόεδρος της Intercargo, συμμετείχε στον κύκλο συζήτησης με θεματική τον καθοριστικό ρόλο των ναυτικών για τη μετάβαση σε μια κλιματικά ουδέτερη ναυτιλία.
Δημήτρης Φαφαλιός: Απαραίτητη η αναβάθμιση του ναυτικού
Στις εργασίες της Συνόδου, ο κ. Δημήτριος Ι. Φαφαλιός, Γραμματέας του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΕΕ, αλλά και Πρόεδρος της Intercargo, συμμετείχε στον κύκλο συζήτησης με θεματική τον καθοριστικό ρόλο των ναυτικών για τη μετάβαση σε μια κλιματικά ουδέτερη ναυτιλία. Έμφαση δόθηκε στην ανάγκη εκπαίδευσης των ναυτικών, ώστε να αποκτήσουν δεξιότητες για την ασφαλή χρήση νέων τεχνολογιών και εναλλακτικών καυσίμων στα πλοία, προστατεύοντας την ανθρώπινη ζωή και το περιβάλλον.
Ο κ. Φαφαλιός στην παρέμβασή του αναφέρθηκε στον πρωταγωνιστικό ρόλο της ναυτιλίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 που εξασφάλισε την απρόσκοπτη μεταφορά βασικών αγαθών ανά τον κόσμο εν μέσω lockdowns. Ακόμα και τότε, ωστόσο, η ναυτιλιακή βιομηχανία έπρεπε να παρέμβει στις κυβερνήσεις για να αναγνωριστούν οι ναυτικοί ως key workers. Η αναβάθμιση του επαγγέλματος του ναυτικού είναι απαραίτητη, τόνισε ο κ. Φαφαλιός, για τη διατήρηση του υφιστάμενου προσωπικού και την προσέλκυση νέων στο επάγγελμα. Κλείνοντας, ο κ. Φαφαλιός υπογράμμισε τον κρίσιμο ρόλο των νηογνωμόνων και κυρίως των ναυπηγείων, στην κατασκευή πλοίων που θα διασφαλίζουν την υγεία των εργαζόμενων και θα προσφέρουν ένα φιλικότερο περιβάλλον διαβίωσης στα πληρώματα.
Στο πλαίσιο της συνόδου ο Έλληνας Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστος Στυλιανίδης, κατά τη συμμετοχή του στον κύκλο συζήτησης υπουργών, ανέδειξε τη σημασία που διαδραματίζει η δια-τομεακή συνεργασία για την επίτευξη του στόχου της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας. Υπερθεμάτισε στην ανάγκη της συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων (παραγωγοί ενέργειας, κατασκευαστές εξοπλισμού, λιμενικές αρχές, εφοπλιστική κοινότητα κ.α.), για την ανάπτυξη ρεαλιστικών και εφαρμόσιμων λύσεων.
Η Πρόεδρος της ΕΕΕ και στο πλαίσιο της Συνόδου, είχε μια σειρά εποικοδομητικών συναντήσεων και επαφών με Αξιωματούχους, αλλά και θεσμικούς παράγοντες του ναυτιλιακού κλάδου, τόσο σε ευρωπαϊκό, όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Η κυρία Μελίνα Τραυλού συναντήθηκε, μεταξύ άλλων, με:
- τον εκλεγμένο νέο Γενικό Γραμματέα του ΙΜΟ, κ. Arsenio Dominguez Velasco,
- την Πρόεδρο της Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών, (VDR), Dr. Gaby Bornheim,
- τη νέα Πρόεδρο από 1/1/2024 της Ένωσης Ευρωπαϊκών Εφοπλιστικών Ενώσεων (ECSA), κα. Karin Orsel,
- καθώς και τον Πρόεδρο του BIMCO, κ. Niko Schües.


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ