
Οι επιθέσεις των ανταρτών Χούτι της Υεμένης εναντίον εμπορικών πλοίων που χρησιμοποιούν τη ναυτιλιακή οδό της Ερυθράς Θάλασσας δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στη διεθνή ναυσιπλοϊα, η έκταση των οποίων δεν μπορεί να εκτιμηθεί ακόμα.
Η Ερυθρά Θάλασσα συνδέεται με τη Μεσόγειο μέσω της διώρυγας του Σουέζ, η οποία δημιουργεί τη συντομότερη ναυτιλιακή διαδρομή μεταξύ Ευρώπης και Ασίας. Αλλωστε η διώρυγα , απο την οποία διέρχεται περίπου το 12% της παγκόσμιας ναυτιλιακής κίνησης, είναι η κύρια εμπορική οδός Ανατολής-Δύσης.
ΗΠΑ: Συμμαχία 10 χωρών για την προστασία από τους Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα
Οι επιθέσεις των τελευταίων ημερών σε πλοία σε αυτή τη βασική ναυτιλιακή οδό έχουν εγείρει το φάσμα μιας νέας περιόδου διαταραχής του διεθνούς εμπορίου μετά την αναταραχή της πανδημίας COVID και οδήγησαν στην ανάπτυξη μιας διεθνούς δύναμης , υπό την ηγεσία των ΗΠΑ, που περιπολεί στη ύδατα κοντά στην Υεμένη.
Σημαντικοί ναυλωτές, συμπεριλαμβανομένων των Hapag Lloyd, MSC και Maersk, η μεγάλη πετρελαϊκή εταιρεία BP και ο όμιλος πετρελαιοφόρων Frontline δήλωσαν ότι θα αποφύγουν τη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας και θα επαναδρομολογήσουν τα πλοία τους μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας στη Νότια Αφρική, αναφέρει το Reuters.
Ορισμένα πλοία προσπαθούν να αποκρύψουν τις θέσεις τους ως προληπτικό μέτρο ασφαλείας κατά την είσοδο στην ακτογραμμή της Υεμένης, δήλωσε ο Ιωάννης Παπαδημητρίου, ανώτερος αναλυτής εμπορευματικών μεταφορών της Vortexa.
Πολλές ναυτιλιακές εταιρείες έδωσαν εντολή στα πλοία τους να παραμείνουν στη θέση τους και να μην εισέλθουν στο στενό Μπάμπ ελ Μαντεμπ , στην είσοδο της Ερυθρας Θάλασσας ενω αρκετά πλοία που βρίσκονται εν πλω έχουν ένοπλους φρουρούς.
Αύξηση σε ασφάλιστρα αλλα και ναυπηγήσεις
Πηγές της ναυτιλιακής βιομηχανίας λένε ότι ο αντίκτυπος στο παγκόσμιο εμπόριο θα εξαρτηθεί από το πόσο θα διαρκέσει η κρίση, αλλά τα ασφάλιστρα και η επιμήκυνση των δρομολογίων θα έχουν άμεσες επιβαρύνσεις.
Ο Παπαδημητρίου της Vortexa δήλωσε την Τρίτη ότι η τιμή ενός πλοίου Suezmax για τη μεταφορά αργού από τη Μέση Ανατολή στην Ευρώπη αυξήθηκε κατά 25% μέσα σε μια εβδομάδα.
Η διακοπή των ενεργειακών ροών στην Ερυθρά Θάλασσα είναι απίθανο να έχει μεγάλες επιπτώσεις στις τιμές του αργού και του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), δήλωσε τη Δευτέρα η Goldman Sachs, καθώς τα πλοία μπορούν να αλλάξουν κατεύθυνση.
«Εκτιμούμε ότι μια υποθετική παρατεταμένη ανακατεύθυνση και των 7 εκατομμυρίων βαρελιών ημερησίως των ακαθάριστων (προς Βορρά και Νότο) ροών πετρελαίου θα αύξανε τις τιμές του αργού spot σε σχέση με τις τιμές των μακροπρόθεσμων τιμών κατά 3 με 4 δολάρια ανά βαρέλι», ανέφερε η επενδυτική τράπεζα.


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά