Οι επιθέσεις των ανταρτών Χούτι της Υεμένης εναντίον εμπορικών πλοίων που χρησιμοποιούν τη ναυτιλιακή οδό της Ερυθράς Θάλασσας δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στη διεθνή ναυσιπλοϊα, η έκταση των οποίων δεν μπορεί να εκτιμηθεί ακόμα.
Η Ερυθρά Θάλασσα συνδέεται με τη Μεσόγειο μέσω της διώρυγας του Σουέζ, η οποία δημιουργεί τη συντομότερη ναυτιλιακή διαδρομή μεταξύ Ευρώπης και Ασίας. Αλλωστε η διώρυγα , απο την οποία διέρχεται περίπου το 12% της παγκόσμιας ναυτιλιακής κίνησης, είναι η κύρια εμπορική οδός Ανατολής-Δύσης.
ΗΠΑ: Συμμαχία 10 χωρών για την προστασία από τους Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα
Οι επιθέσεις των τελευταίων ημερών σε πλοία σε αυτή τη βασική ναυτιλιακή οδό έχουν εγείρει το φάσμα μιας νέας περιόδου διαταραχής του διεθνούς εμπορίου μετά την αναταραχή της πανδημίας COVID και οδήγησαν στην ανάπτυξη μιας διεθνούς δύναμης , υπό την ηγεσία των ΗΠΑ, που περιπολεί στη ύδατα κοντά στην Υεμένη.
Σημαντικοί ναυλωτές, συμπεριλαμβανομένων των Hapag Lloyd, MSC και Maersk, η μεγάλη πετρελαϊκή εταιρεία BP και ο όμιλος πετρελαιοφόρων Frontline δήλωσαν ότι θα αποφύγουν τη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας και θα επαναδρομολογήσουν τα πλοία τους μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας στη Νότια Αφρική, αναφέρει το Reuters.
Ορισμένα πλοία προσπαθούν να αποκρύψουν τις θέσεις τους ως προληπτικό μέτρο ασφαλείας κατά την είσοδο στην ακτογραμμή της Υεμένης, δήλωσε ο Ιωάννης Παπαδημητρίου, ανώτερος αναλυτής εμπορευματικών μεταφορών της Vortexa.
Πολλές ναυτιλιακές εταιρείες έδωσαν εντολή στα πλοία τους να παραμείνουν στη θέση τους και να μην εισέλθουν στο στενό Μπάμπ ελ Μαντεμπ , στην είσοδο της Ερυθρας Θάλασσας ενω αρκετά πλοία που βρίσκονται εν πλω έχουν ένοπλους φρουρούς.
Αύξηση σε ασφάλιστρα αλλα και ναυπηγήσεις
Πηγές της ναυτιλιακής βιομηχανίας λένε ότι ο αντίκτυπος στο παγκόσμιο εμπόριο θα εξαρτηθεί από το πόσο θα διαρκέσει η κρίση, αλλά τα ασφάλιστρα και η επιμήκυνση των δρομολογίων θα έχουν άμεσες επιβαρύνσεις.
Ο Παπαδημητρίου της Vortexa δήλωσε την Τρίτη ότι η τιμή ενός πλοίου Suezmax για τη μεταφορά αργού από τη Μέση Ανατολή στην Ευρώπη αυξήθηκε κατά 25% μέσα σε μια εβδομάδα.
Η διακοπή των ενεργειακών ροών στην Ερυθρά Θάλασσα είναι απίθανο να έχει μεγάλες επιπτώσεις στις τιμές του αργού και του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), δήλωσε τη Δευτέρα η Goldman Sachs, καθώς τα πλοία μπορούν να αλλάξουν κατεύθυνση.
«Εκτιμούμε ότι μια υποθετική παρατεταμένη ανακατεύθυνση και των 7 εκατομμυρίων βαρελιών ημερησίως των ακαθάριστων (προς Βορρά και Νότο) ροών πετρελαίου θα αύξανε τις τιμές του αργού spot σε σχέση με τις τιμές των μακροπρόθεσμων τιμών κατά 3 με 4 δολάρια ανά βαρέλι», ανέφερε η επενδυτική τράπεζα.
Latest News
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση