Ποιά είναι τα καλύτερα αεροδρόμια στον κόσμο; Απάντηση στο ερώτημα αυτο δίνει η έρευνα της εταιρίας AirHelp, αντικείμενο της οποίας είναι η υποστήριξη των επιβατών σε περιπτώσεις ακύρωσης πτήσεων, καθυστερήσεων και χαμένων αποσκευών.
Η AirHelp κάθε χρόνο, εκδίδει μια ανάλυση για περισσότερα από 4.000 αεροδρόμια που υπάρχουν στην παγκόσμια βάση δεδομένων της για να καθορίσει τα καλύτερα και τα χειρότερα.
Αερομεταφορές: Οι επιβάτες υπερδιπλασιάστηκαν στην ΕΕ το 2022 – Το top5 των αεροδρομίων
Οι παράγοντες που λαμβάνονται υπόψη περιλαμβάνουν τις επιδόσεις κάθε αεροδρομίου ως προς την τήρηση των χρόνων, σε συνδυασμό με τα σχόλια των πελατών σχετικά με την πλοήγηση στο αεροδρόμιο, τα τρόφιμα και τις επιλογές για ψώνια.
Η φετινή έρευνα αντικατοπτρίζει τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από την 1η Ιανουαρίου έως τις 30 Σεπτεμβρίου, καθώς και τις απαντήσεις σε έρευνα από 15.800 επιβάτες.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το καλύτερο αεροδρόμιο στον κόσμο είναι το Διεθνές Αεροδρόμιο Muscat του Ομάν.
Στη δεύτερη και τρίτη θέση, αντίστοιχα, βρίσκονται το Διεθνές Αεροδρόμιο Recife-Guarararapes της Βραζιλίας και το Διεθνές Αεροδρόμιο Cape Town της Νότιας Αφρικής.
Βραζιλία και Ιαπωνία έχουν επτά θέσεις στα 10 καλύτερα
Η Ιαπωνία και η Βραζιλία κυριαρχούν γενικά στις επιδόσεις των αεροδρομίων με τρεις και τέσσερις τοποθεσίες, αντίστοιχα, στην πρώτη 10άδα των καλύτερων αεροδρομίων παγκοσμίως.
Από τους κόμβους των ΗΠΑ, μόνο τρεις μπήκαν στον κατάλογο των 50 κορυφαίων αεροδρομίων παγκοσμίως: Το αεροδρόμιο της Μινεάπολης (Minneapolis-St. Paul International (αριθ. 13), του Σιάτλ (Seattle-Tacoma International (αριθ. 34) και του Ντητρόϊτ ( Detroit Metropolitan Airport Wayne County (αριθ. 38).
Τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια δεν τα πήγαν πολύ καλύτερα, με μόλις εννέα να μπαίνουν στο Top 50 των καλύτερων εμπειριών αεροδρομίων του κόσμου, σύμφωνα με την AirHelp. Το αεροδρόμιο του Μπιλμπάο στη βόρεια Ισπανία κατέλαβε την 1η θέση στην Ευρώπη.
Αυτό υποδεικνύει μια επιπλέον τάση : Οι μεγάλοι μητροπολιτικοί κόμβοι δεν συσχετίζονται καλά με εξαιρετικά αεροδρόμια, όπως θα περίμενε κανείς.
Κακές επιδόσεις για «Χήθροου» και «Σαρλ ντε Γκόλ»
Όσο πολυσύχναστο και αν είναι, το αεροδρόμιο Hartsfield-Jackson της Ατλάντα κατέλαβε την 55η θέση, ενώ το αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου κατέλαβε την 163η θέση και το αεροδρόμιο Charles de Gaulle του Παρισιού την 173η θέση.
Οι κόμβοι της Νέας Υόρκης τα πήγαν οριακά καλύτερα από τους αντιπάλους τους στην άλλη πλευρά της λίμνης, με το John F. Kennedy να βρίσκεται στο Νο 106 και το La Guardia, που μόλις είχε ανακαινιστεί για 8 δισεκατομμύρια δολάρια, στο Νο 70.
«Η ταξιδιωτική εμπειρία δεν είναι αποκλειστική ευθύνη των αεροπορικών εταιρειών, αλλά και των αεροδρομίων», δήλωσε ο Τόμας Πολίζυν, διευθύνων σύμβουλος της AirHelp, σε δήλωση του στη The Malaysian Reserve. Οπως είπε «Φέτος, τα αεροδρόμια σε όλη την Ασία είχαν ισχυρές επιδόσεις».
Το Ελευθέριος Βενιζέλος
Το αεροδρόμιο της Αθήνας (Ελευθέριος Βενιζέλος) βρίσκεται στη θέση 145. Η συνολική βαθμολογία της εταιρίας AirHelp για το ελληνικό αεροδρόμιο είναι 7,14 ενω η άποψη των επιβατών, ενα απο τα κριτήρια που συνθέτουν το τελικό αποτέλεσμα, βαθμολογείται με 7,9 όταν το καλύτερο ευρωπαϊκό αεροδρόμιο ( Μπιλμπάο, Ισπανία) βαθμολογείται με 8,1.
Στο κριτήριο του χρόνου αναμονής οπου αξιολογούνται τα στατιστικά στοιχεία για την τήρηση των ωρών πτήσης, το αεροδρόμιο Αθηνων σημειώνει επίδοση 6,6 , βαθμό πολύ χαμηλότερο απο αυτον του Μπιλμπάο που έχει 8,1. Αντίθετα, στην αξιολόγηση για τα καταστήματα και τα εστιατόρια το «Ελευθέριος Βενιζέλος» καταγράφει υψηλότερη βαθμολογία (8) απο το ισπανικό αεροδρόμιο που παίρνει 7,7.
Να σημειωθεί πως η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο της πρωτεύουσας βρίσκεται σε ανοδική πορεία. Ειδικότερα, η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου του 2023 ανήλθε σε 3 εκατ., αυξημένη κατά 16,3% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2022, αλλά και αυξημένη κατά 11,8% σε σχέση με το προπανδημικό έτος 2019.
Latest News
Πώς επηρεάζεται η ευρωπαϊκή οικονομία από το δημογραφικό - Οι αναγκαίες προσαρμογές
Η Alpha Bank εξετάζει το δημογραφικό πρόβλημα και τις επιπτώσεις του στην ευρωπαϊκή οικονομία
«Πόλεμο» κατά της… πολυνομίας αρχίζει ο Ντίμον της JP Morgan
Ο Ντίμον επέκρινε αυτό που αποκάλεσε αλληλεπικαλυπτόμενους ή κακοσχεδιασμένους κανόνες σχετικά με τις κεφαλαιακές απαιτήσεις
Πώς το ψηφιακό ευρώ πυροδότησε μια υπόγεια διαμαχή κυριαρχίας μεταξύ ΕΚΤ και ευρωπαϊκών κρατών
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Politico πολιτικοί και ΕΚΤ προσπαθούν να καθορίσουν τα όρια στο επερχόμενο ψηφιακό ευρώ
Ο περίεργος λόγος που η ΕΥ απολύει δεκάδες υπαλλήλους
Τα μέλη του προσωπικού κατηγορήθηκαν ότι είχαν ανοιχτές πολλαπλές συνεδρίες Zoom σε διαφορετικές οθόνες, κάτι που η Ernst & Young έκρινε ηθική «παραβίαση»
Τα τέσσερα σενάρια της S&P για την παγκόσμια οικονομία
Ακόμη και στα δύο χειρότερα σενάρια ο οίκος S&P εκτιμά πως οι τράπεζες φαίνονται ικανές να χειριστούν πιθανές εκροές κεφαλαίων
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες
Χαμηλό 5ετίας στις τιμές των εμπορευμάτων προβλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα - Ο ρόλος του πετρελαίου
Από το 2024 έως το 2026, οι παγκόσμιες τιμές των βασικών εμπορευμάτων προβλέπεται να υποχωρήσουν σχεδόν κατά 10%, επισημαίνει σε έκθεσή της η Παγκόσμια Τράπεζα
H Ιταλία θα διαθέσει 8,2 δισ. δολ. για αγορά αρμάτων μάχης
Η κοινοπραξία των Leonardo (ιταλική) και Rheinmetall (γερμανική) αναμένεται να είναι ο βασικός βιομηχανικός εταίρος του έργου
Morgan Stanley: Οι μέρες του εύκολου χρήματος και των μηδενικών επιτοκίων ανήκουν στο παρελθόν
Το τέλος της οικονομικής καταστολής, των μηδενικών επιτοκίων και του μηδενικού πληθωρισμού, είναι μια εποχή που έχει τελειώσει, δήλωσε ο CEO της Morgan Stanley
Μειωμένα κέρδη για τη BP στο τρίτο τρίμηνο -
«Σύννεφα» για τη BP καθώς η μετοχή της εμφανίζει πτώση 19% απο την αρχή του έτους έναντι πτώσης 3,5% για τη Shell