Οι χρήστες στο TikTok προτείνουν να αγοράζουμε τα δώρα των Χριστουγέννων μήνες νωρίτερα. Με αυτόν τον τρόπο, υποστηρίζουν, θα τη βγάλουμε… τσάμπα τον Δεκέμβριο.
Λίγο-πολύ, δηλαδή, τα «κοριτσίστικα μαθηματικά» ή «Girl Math» βρίσκουν την εφαρμογή τους στην περίοδο των γιορτών και στις νέες συνήθειες των καταναλωτών προκειμένου να τα φέρουν βόλτα υπό συνθήκες αυξημένης ακριβείας.
Χριστούγεννα: Εντείνονται οι έλεγχοι στη αγορά – Προσιτές τιμές αναζητούν οι καταναλωτές
Το «Girl Math» είναι μια viral τάση του TikTok στη διαχείριση των οικονομικών, στο πλαίσιο της οποίας προτείνονται τρόποι με τους οποίους οι γυναίκες αγοραστές εξορθολογίζουν τον τρόπο με τον οποίο προγραμματίζουν τις δαπάνες τους, συχνά, δε, για να δικαιολογήσουν και αγορές που απλώς τους φτιάχνουν τη διάθεση.
Αυτές τις γιορτές, η επιστροφή της τάσης μπορεί να είναι ένα σημάδι ότι οι καταναλωτές αρχίζουν να νιώθουν πίεση στο πορτοφόλι τους, αλλά δεν μπορούν να σταματήσουν να ψωνίζουν.
Έναρξη εορταστικών αγορών 2023
Ενώ ο πληθωρισμός έχει σταθεροποιηθεί, οι τιμές παραμένουν υψηλές, ενώ οι καταναλωτές εξακολουθούν να ξοδεύουν.
Σύμφωνα με μελέτη της Bankrate, πάνω από τους μισούς καταναλωτές λένε ότι αισθάνονται οικονομικά επιβαρυμένοι αυτή την περίοδο των γιορτών.
Παρόλα αυτά, νιώθουν ότι θέλουν «να γιορτάσουν σωστά» αυτή την περίοδο, είπε στο CNBC ο Bryan Gildenberg, διευθύνων σύμβουλος της Retail Cities.
Οι αναλυτές αναφέρουν ότι οι καταναλωτές μπορεί να διαχειρίζονται τα οικονομικά τους με τη θεωρία «Girl Math» μέχρι την εποχή των δώρων για να εξορθολογίσουν τις αγορές τους εν μέσω αυξανόμενου κόστους.
Για παράδειγμα, η έκπτωση 40% σε ένα προϊόν 100 δολαρίων εξοικονομεί 40 δολάρια στον καταναλωτή, ο οποίος θα το αγοράσει καιρό πριν από τις γιορτές, σε περίοδο εκπτώσεων, εξηγεί η Melissa Lee, οικονομική σύμβουλος.
Στην πραγματικότητα, οι αγορές για τις γιορτές ξεκίνησαν νωρίτερα από το 2022 και αναμένεται να τελειώσουν στο τέλος του χρόνου, σύμφωνα με την McKinsey.
Φέτος, στις ΗΠΑ, οι αγορές για τις γιορτές ξεκίνησαν πριν από το Halloween – το 50% των καταναλωτών ξεκίνησε τον Οκτώβριο ή νωρίτερα, και 40% τον Νοέμβριο, σύμφωνα με έρευνα της McKinsey.
Οι καταναλωτές δήλωσαν, επίσης, ότι προτιμούν να κάνουν αγορές σε διάστημα δύο μηνών παρά ταυτόχρονα και άρχισαν την έρευνα αγοράς νωρίτερα εν αναμονή των αυξήσεων των τιμών.
Ενδεικτικό είναι ότι οι διαδικτυακές αγορές πριν από τις διακοπές έφτασαν στο ιστορικό υψηλό των 76,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων τον Οκτώβριο — περίπου 4,3 δισεκατομμύρια δολάρια περισσότερα από ό,τι πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με έκθεση της Adobe Analytics.
Οι δαπάνες για τις γιορτές αναμένεται επίσης να αυξηθούν τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο, φτάνοντας τα 966,6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, σύμφωνα με πρόβλεψη της Εθνικής Ομοσπονδίας Λιανικής.
Οι βασικές λιανικές πωλήσεις του Νοεμβρίου – εξαιρουμένων των εστιατορίων, των αυτοκινήτων και της βενζίνης – αυξήθηκαν κατά 0,73% σε μηνιαία βάση και 4,17% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με το CNBC/NRF Retail Monitor.
Ωστόσο, οι περισσότεροι καταναλωτές υπολογίζουν ότι έχουν να κάνουν ακόμη πολλά ψώνια.
Έρευνα της Morgan Stanley έδειξε ότι το 61% των καταναλωτών θα συνεχίσει να ψωνίζει από την 1η Δεκεμβρίου έως την ημέρα των Χριστουγέννων, αναμένοντας ότι οι προσφορές θα είναι καλύτερες από αυτές της Black Friday και της Cyber Monday στα τέλη Νοεμβρίου.
Ποιος ξοδεύει περισσότερα;
Μετά από ένα καλοκαίρι με αυξημένα έξοδα, οι καταναλωτές δεν φαίνεται να υποχωρούν τον χειμώνα.
Οι γυναίκες έδωσαν ώθηση στην οικονομία με τη «ρεκόρ» συμμετοχή τους σε ταινίες και συναυλίες το καλοκαίρι – μια τάση που πιθανότατα θα διαρκέσει, σύμφωνα με έρευνα της PwC.
Αναμένεται μάλιστα να ξοδέψουν 11% περισσότερα φέτος σε σύγκριση με το 2022 και είναι πιο πιθανό να ξοδέψουν σε δώρα σε σύγκριση με τους άνδρες.
Για όσους σπεύσουν να σχολιάσουν αρνητικά εις βάρος των γυναικών, η αύξηση των δαπανών από τις γυναίκες δεν είναι σώνει και καλά αντανάκλαση… επιπόλαιων δαπανών. Αντίθετα, αποκαλύπτει τη στρατηγική προσέγγιση των γυναικών να διακρίνουν την καλύτερη σχέση ποιότητας τιμής.
Ακολουθώντας την τακτική των κοριτσίστικων μαθηματικών, οι γυναίκες φαίνεται να δείχνουν μικρότερο ενδιαφέρον για τις εκπτώσεις με stickers, αλλά ενδιαφέρονται περισσότερο για την αξία, τις δωρεάν επιστροφές, τη αποστολή και την ευκολία των αγορών τους, έδειξε η έκθεση της PwC.
Και, βέβαια, η διαπίστωση ότι οι νέοι γονείς διακρίνονται ως εξέχουσα καταναλωτική κατηγορία, δεν εκπλήσσει κανέναν.
«Οι νεαροί ενήλικες είναι στα χρόνια της πρώτης κατανάλωσης, και ειδικά όταν έχουν μικρά παιδιά, αποτελούν μια μεγάλη ομάδα αγοραστών την περίοδο των γιορτών», είπε χαρακτηριστικά στο CNBC ο Ted Rossman, ανώτερος αναλυτής του κλάδου στην Bankrate.
Ο αναλυτής σημείωσε ότι οι οικογένειες με μικρά παιδιά είναι πιο πιθανό να συμμετέχουν σε εκπτώσεις αυτή την εορταστική περίοδο – μια έκθεση της Bankrate έδειξε ότι το 49% των γονέων με παιδιά κάτω των 18 ετών συμμετείχαν στις εκπτώσεις του Οκτωβρίου, σε σύγκριση με το 28% των καταναλωτών χωρίς παιδιά.
Latest News
Κάτι (δεν) τρέχει με την Macy's - Τι συμβαίνει με την εξαγορά
Ο αμερικανικός κολοσσός του λιανεμπορίου επενδύσει σε νέα στρατηγική, αφού έκοψε τις σχέσεις με τους επίδοξους αγοραστές, Arkhouse και Brigade
Πλαφόν 5% στις αυξήσεις των ενοικίων υπόσχεται ο Μπάιντεν
Τα ενοίκια έχουν αυξηθεί σημαντικά μετά την πανδημία επιβαρύνοντας σημαντικά τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ
Η σύγκρουση ΕΚΤ - τραπεζών για τους φακέλους των «κόκκινων» δανείων- Γιατί αναβλήθηκε η ανακοίνωσή τους
Σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα του Bloomberg η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα μετατοπίζει την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για τον Σεπτέμβριο
Η γυναίκα που θα αλλάξει την Birkenstock
Πώς η γερμανική εταιρεία που ανοίκει στον όμιλο LVMH, φιλοδοξεί να επεκτείνει περαιτέρω την παρουσία του σε Ασία και Αυστραλία
Αυτό το brand ποιος θα το σώσει; Ο Joshua Schulman είναι ο κατάλληλος CEO
Ο λόγος για τον Joshua Schulman, τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο του ιστορικού βρετανικού οίκου, που οφείλει τη φήμη του στις... διασώσεις
Η ατζέντα Τραμπ εάν επανεκλεγεί - Απελάσεις, εμπορικοί πόλεμοι, επανεξέταση του ΝΑΤΟ
Οι οκτώ ανατροπές που ετοιμάζει ο Ντόναλντ Τραμπ, εφόσον επιστρέψει στον Λευκό Οίκο, σε πολιτική και οικονομία
Η αυτοκρατορία ξενοδοχείων που λατρεύουν οι VIP, οι σοβιετικές ρίζες και οι «θεές» σύντροφοι - Αυτός είναι ο «ρώσος Τζέιμς Μποντ»
Πήρε τα πρώτα «μαθήματα» για τις επιχειρήσεις από τον Εβραίο δισεκατομμυριούχο και διάσημο φοροφυγά Μαρκ Ριτς
Πόσο θα στοιχίσει στην ευρωπαϊκή οικονομία η ενδεχόμενη νίκη Τραμπ
Η ανάλυση της Goldam Sachs έγινε μια μέρα πριν την απόπειρα δολοφονίας του Ντόνλαντ Τραμπ
Σήμα Πάουελ ότι πλησιάζουν οι μειώσεις των επιτοκίων
Τα τελευταία στοιχεία ενισχύουν την εμπιστοσύνη ότι ο πληθωρισμός επιστρέφει στο 2% τόνισε ο επικεφαλής της Fed, Τζερόμ Πάουελ
Πορτογαλικό πείραμα για την 4ημερη εργασία - Το σχέδιο
Αύξηση κερδών στις εταιρείες που εφάρμοσαν πιλοτικά το μέτρο το 2023 – Το στρες των εργαζομένων ρίχνει την παραγωγικότητα και έως 1,4% το τζίρο της επιχείρησης