Οι χρήστες στο TikTok προτείνουν να αγοράζουμε τα δώρα των Χριστουγέννων μήνες νωρίτερα. Με αυτόν τον τρόπο, υποστηρίζουν, θα τη βγάλουμε… τσάμπα τον Δεκέμβριο.
Λίγο-πολύ, δηλαδή, τα «κοριτσίστικα μαθηματικά» ή «Girl Math» βρίσκουν την εφαρμογή τους στην περίοδο των γιορτών και στις νέες συνήθειες των καταναλωτών προκειμένου να τα φέρουν βόλτα υπό συνθήκες αυξημένης ακριβείας.
Χριστούγεννα: Εντείνονται οι έλεγχοι στη αγορά – Προσιτές τιμές αναζητούν οι καταναλωτές
Το «Girl Math» είναι μια viral τάση του TikTok στη διαχείριση των οικονομικών, στο πλαίσιο της οποίας προτείνονται τρόποι με τους οποίους οι γυναίκες αγοραστές εξορθολογίζουν τον τρόπο με τον οποίο προγραμματίζουν τις δαπάνες τους, συχνά, δε, για να δικαιολογήσουν και αγορές που απλώς τους φτιάχνουν τη διάθεση.
Αυτές τις γιορτές, η επιστροφή της τάσης μπορεί να είναι ένα σημάδι ότι οι καταναλωτές αρχίζουν να νιώθουν πίεση στο πορτοφόλι τους, αλλά δεν μπορούν να σταματήσουν να ψωνίζουν.
Έναρξη εορταστικών αγορών 2023
Ενώ ο πληθωρισμός έχει σταθεροποιηθεί, οι τιμές παραμένουν υψηλές, ενώ οι καταναλωτές εξακολουθούν να ξοδεύουν.
Σύμφωνα με μελέτη της Bankrate, πάνω από τους μισούς καταναλωτές λένε ότι αισθάνονται οικονομικά επιβαρυμένοι αυτή την περίοδο των γιορτών.
Παρόλα αυτά, νιώθουν ότι θέλουν «να γιορτάσουν σωστά» αυτή την περίοδο, είπε στο CNBC ο Bryan Gildenberg, διευθύνων σύμβουλος της Retail Cities.
Οι αναλυτές αναφέρουν ότι οι καταναλωτές μπορεί να διαχειρίζονται τα οικονομικά τους με τη θεωρία «Girl Math» μέχρι την εποχή των δώρων για να εξορθολογίσουν τις αγορές τους εν μέσω αυξανόμενου κόστους.
Για παράδειγμα, η έκπτωση 40% σε ένα προϊόν 100 δολαρίων εξοικονομεί 40 δολάρια στον καταναλωτή, ο οποίος θα το αγοράσει καιρό πριν από τις γιορτές, σε περίοδο εκπτώσεων, εξηγεί η Melissa Lee, οικονομική σύμβουλος.
Στην πραγματικότητα, οι αγορές για τις γιορτές ξεκίνησαν νωρίτερα από το 2022 και αναμένεται να τελειώσουν στο τέλος του χρόνου, σύμφωνα με την McKinsey.
Φέτος, στις ΗΠΑ, οι αγορές για τις γιορτές ξεκίνησαν πριν από το Halloween – το 50% των καταναλωτών ξεκίνησε τον Οκτώβριο ή νωρίτερα, και 40% τον Νοέμβριο, σύμφωνα με έρευνα της McKinsey.
Οι καταναλωτές δήλωσαν, επίσης, ότι προτιμούν να κάνουν αγορές σε διάστημα δύο μηνών παρά ταυτόχρονα και άρχισαν την έρευνα αγοράς νωρίτερα εν αναμονή των αυξήσεων των τιμών.
Ενδεικτικό είναι ότι οι διαδικτυακές αγορές πριν από τις διακοπές έφτασαν στο ιστορικό υψηλό των 76,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων τον Οκτώβριο — περίπου 4,3 δισεκατομμύρια δολάρια περισσότερα από ό,τι πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με έκθεση της Adobe Analytics.
Οι δαπάνες για τις γιορτές αναμένεται επίσης να αυξηθούν τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο, φτάνοντας τα 966,6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, σύμφωνα με πρόβλεψη της Εθνικής Ομοσπονδίας Λιανικής.
Οι βασικές λιανικές πωλήσεις του Νοεμβρίου – εξαιρουμένων των εστιατορίων, των αυτοκινήτων και της βενζίνης – αυξήθηκαν κατά 0,73% σε μηνιαία βάση και 4,17% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με το CNBC/NRF Retail Monitor.
Ωστόσο, οι περισσότεροι καταναλωτές υπολογίζουν ότι έχουν να κάνουν ακόμη πολλά ψώνια.
Έρευνα της Morgan Stanley έδειξε ότι το 61% των καταναλωτών θα συνεχίσει να ψωνίζει από την 1η Δεκεμβρίου έως την ημέρα των Χριστουγέννων, αναμένοντας ότι οι προσφορές θα είναι καλύτερες από αυτές της Black Friday και της Cyber Monday στα τέλη Νοεμβρίου.
Ποιος ξοδεύει περισσότερα;
Μετά από ένα καλοκαίρι με αυξημένα έξοδα, οι καταναλωτές δεν φαίνεται να υποχωρούν τον χειμώνα.
Οι γυναίκες έδωσαν ώθηση στην οικονομία με τη «ρεκόρ» συμμετοχή τους σε ταινίες και συναυλίες το καλοκαίρι – μια τάση που πιθανότατα θα διαρκέσει, σύμφωνα με έρευνα της PwC.
Αναμένεται μάλιστα να ξοδέψουν 11% περισσότερα φέτος σε σύγκριση με το 2022 και είναι πιο πιθανό να ξοδέψουν σε δώρα σε σύγκριση με τους άνδρες.
Για όσους σπεύσουν να σχολιάσουν αρνητικά εις βάρος των γυναικών, η αύξηση των δαπανών από τις γυναίκες δεν είναι σώνει και καλά αντανάκλαση… επιπόλαιων δαπανών. Αντίθετα, αποκαλύπτει τη στρατηγική προσέγγιση των γυναικών να διακρίνουν την καλύτερη σχέση ποιότητας τιμής.
Ακολουθώντας την τακτική των κοριτσίστικων μαθηματικών, οι γυναίκες φαίνεται να δείχνουν μικρότερο ενδιαφέρον για τις εκπτώσεις με stickers, αλλά ενδιαφέρονται περισσότερο για την αξία, τις δωρεάν επιστροφές, τη αποστολή και την ευκολία των αγορών τους, έδειξε η έκθεση της PwC.
Και, βέβαια, η διαπίστωση ότι οι νέοι γονείς διακρίνονται ως εξέχουσα καταναλωτική κατηγορία, δεν εκπλήσσει κανέναν.
«Οι νεαροί ενήλικες είναι στα χρόνια της πρώτης κατανάλωσης, και ειδικά όταν έχουν μικρά παιδιά, αποτελούν μια μεγάλη ομάδα αγοραστών την περίοδο των γιορτών», είπε χαρακτηριστικά στο CNBC ο Ted Rossman, ανώτερος αναλυτής του κλάδου στην Bankrate.
Ο αναλυτής σημείωσε ότι οι οικογένειες με μικρά παιδιά είναι πιο πιθανό να συμμετέχουν σε εκπτώσεις αυτή την εορταστική περίοδο – μια έκθεση της Bankrate έδειξε ότι το 49% των γονέων με παιδιά κάτω των 18 ετών συμμετείχαν στις εκπτώσεις του Οκτωβρίου, σε σύγκριση με το 28% των καταναλωτών χωρίς παιδιά.
Latest News
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη