
Οι χρήστες στο TikTok προτείνουν να αγοράζουμε τα δώρα των Χριστουγέννων μήνες νωρίτερα. Με αυτόν τον τρόπο, υποστηρίζουν, θα τη βγάλουμε… τσάμπα τον Δεκέμβριο.
Λίγο-πολύ, δηλαδή, τα «κοριτσίστικα μαθηματικά» ή «Girl Math» βρίσκουν την εφαρμογή τους στην περίοδο των γιορτών και στις νέες συνήθειες των καταναλωτών προκειμένου να τα φέρουν βόλτα υπό συνθήκες αυξημένης ακριβείας.
Χριστούγεννα: Εντείνονται οι έλεγχοι στη αγορά – Προσιτές τιμές αναζητούν οι καταναλωτές
Το «Girl Math» είναι μια viral τάση του TikTok στη διαχείριση των οικονομικών, στο πλαίσιο της οποίας προτείνονται τρόποι με τους οποίους οι γυναίκες αγοραστές εξορθολογίζουν τον τρόπο με τον οποίο προγραμματίζουν τις δαπάνες τους, συχνά, δε, για να δικαιολογήσουν και αγορές που απλώς τους φτιάχνουν τη διάθεση.
Αυτές τις γιορτές, η επιστροφή της τάσης μπορεί να είναι ένα σημάδι ότι οι καταναλωτές αρχίζουν να νιώθουν πίεση στο πορτοφόλι τους, αλλά δεν μπορούν να σταματήσουν να ψωνίζουν.
Έναρξη εορταστικών αγορών 2023
Ενώ ο πληθωρισμός έχει σταθεροποιηθεί, οι τιμές παραμένουν υψηλές, ενώ οι καταναλωτές εξακολουθούν να ξοδεύουν.
Σύμφωνα με μελέτη της Bankrate, πάνω από τους μισούς καταναλωτές λένε ότι αισθάνονται οικονομικά επιβαρυμένοι αυτή την περίοδο των γιορτών.
Παρόλα αυτά, νιώθουν ότι θέλουν «να γιορτάσουν σωστά» αυτή την περίοδο, είπε στο CNBC ο Bryan Gildenberg, διευθύνων σύμβουλος της Retail Cities.
Οι αναλυτές αναφέρουν ότι οι καταναλωτές μπορεί να διαχειρίζονται τα οικονομικά τους με τη θεωρία «Girl Math» μέχρι την εποχή των δώρων για να εξορθολογίσουν τις αγορές τους εν μέσω αυξανόμενου κόστους.
Για παράδειγμα, η έκπτωση 40% σε ένα προϊόν 100 δολαρίων εξοικονομεί 40 δολάρια στον καταναλωτή, ο οποίος θα το αγοράσει καιρό πριν από τις γιορτές, σε περίοδο εκπτώσεων, εξηγεί η Melissa Lee, οικονομική σύμβουλος.
Στην πραγματικότητα, οι αγορές για τις γιορτές ξεκίνησαν νωρίτερα από το 2022 και αναμένεται να τελειώσουν στο τέλος του χρόνου, σύμφωνα με την McKinsey.
Φέτος, στις ΗΠΑ, οι αγορές για τις γιορτές ξεκίνησαν πριν από το Halloween – το 50% των καταναλωτών ξεκίνησε τον Οκτώβριο ή νωρίτερα, και 40% τον Νοέμβριο, σύμφωνα με έρευνα της McKinsey.
Οι καταναλωτές δήλωσαν, επίσης, ότι προτιμούν να κάνουν αγορές σε διάστημα δύο μηνών παρά ταυτόχρονα και άρχισαν την έρευνα αγοράς νωρίτερα εν αναμονή των αυξήσεων των τιμών.
Ενδεικτικό είναι ότι οι διαδικτυακές αγορές πριν από τις διακοπές έφτασαν στο ιστορικό υψηλό των 76,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων τον Οκτώβριο — περίπου 4,3 δισεκατομμύρια δολάρια περισσότερα από ό,τι πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με έκθεση της Adobe Analytics.
Οι δαπάνες για τις γιορτές αναμένεται επίσης να αυξηθούν τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο, φτάνοντας τα 966,6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, σύμφωνα με πρόβλεψη της Εθνικής Ομοσπονδίας Λιανικής.
Οι βασικές λιανικές πωλήσεις του Νοεμβρίου – εξαιρουμένων των εστιατορίων, των αυτοκινήτων και της βενζίνης – αυξήθηκαν κατά 0,73% σε μηνιαία βάση και 4,17% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με το CNBC/NRF Retail Monitor.
Ωστόσο, οι περισσότεροι καταναλωτές υπολογίζουν ότι έχουν να κάνουν ακόμη πολλά ψώνια.
Έρευνα της Morgan Stanley έδειξε ότι το 61% των καταναλωτών θα συνεχίσει να ψωνίζει από την 1η Δεκεμβρίου έως την ημέρα των Χριστουγέννων, αναμένοντας ότι οι προσφορές θα είναι καλύτερες από αυτές της Black Friday και της Cyber Monday στα τέλη Νοεμβρίου.
Ποιος ξοδεύει περισσότερα;
Μετά από ένα καλοκαίρι με αυξημένα έξοδα, οι καταναλωτές δεν φαίνεται να υποχωρούν τον χειμώνα.
Οι γυναίκες έδωσαν ώθηση στην οικονομία με τη «ρεκόρ» συμμετοχή τους σε ταινίες και συναυλίες το καλοκαίρι – μια τάση που πιθανότατα θα διαρκέσει, σύμφωνα με έρευνα της PwC.
Αναμένεται μάλιστα να ξοδέψουν 11% περισσότερα φέτος σε σύγκριση με το 2022 και είναι πιο πιθανό να ξοδέψουν σε δώρα σε σύγκριση με τους άνδρες.
Για όσους σπεύσουν να σχολιάσουν αρνητικά εις βάρος των γυναικών, η αύξηση των δαπανών από τις γυναίκες δεν είναι σώνει και καλά αντανάκλαση… επιπόλαιων δαπανών. Αντίθετα, αποκαλύπτει τη στρατηγική προσέγγιση των γυναικών να διακρίνουν την καλύτερη σχέση ποιότητας τιμής.
Ακολουθώντας την τακτική των κοριτσίστικων μαθηματικών, οι γυναίκες φαίνεται να δείχνουν μικρότερο ενδιαφέρον για τις εκπτώσεις με stickers, αλλά ενδιαφέρονται περισσότερο για την αξία, τις δωρεάν επιστροφές, τη αποστολή και την ευκολία των αγορών τους, έδειξε η έκθεση της PwC.
Και, βέβαια, η διαπίστωση ότι οι νέοι γονείς διακρίνονται ως εξέχουσα καταναλωτική κατηγορία, δεν εκπλήσσει κανέναν.
«Οι νεαροί ενήλικες είναι στα χρόνια της πρώτης κατανάλωσης, και ειδικά όταν έχουν μικρά παιδιά, αποτελούν μια μεγάλη ομάδα αγοραστών την περίοδο των γιορτών», είπε χαρακτηριστικά στο CNBC ο Ted Rossman, ανώτερος αναλυτής του κλάδου στην Bankrate.
Ο αναλυτής σημείωσε ότι οι οικογένειες με μικρά παιδιά είναι πιο πιθανό να συμμετέχουν σε εκπτώσεις αυτή την εορταστική περίοδο – μια έκθεση της Bankrate έδειξε ότι το 49% των γονέων με παιδιά κάτω των 18 ετών συμμετείχαν στις εκπτώσεις του Οκτωβρίου, σε σύγκριση με το 28% των καταναλωτών χωρίς παιδιά.


Latest News

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου

H μεγάλη αντεπίθεση της Volkswagen στην Κίνα
Τρία καινούργια μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για την κινεζική αγορά παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη Σανγκάη

Η Nestle παγώνει τις τιμές για να μη χάσει καταναλωτές
Οι δασμοί πυροδοτούν σενάρια ύφεσης και πτώσης της κατανάλωσης - Σε άνοδο τα προϊόντα private label
![Φιλίπ Λέιν [ΕΚΤ]: Οι δασμοί Τραμπ είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/lane-ecb-600x432.jpg)
Λέιν: Οι δασμοί είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη
Ο Φιλίπ Λέιν εμφανίστηκε αισιόδοξος - Τι ανακοίνωσε για τα επιτόκια

Μπέιλι: Επικεντρωνόμαστε στο σοκ της ανάπτυξης – Τι είπε για δασμούς και ύφεση
Η Τράπεζα της Αγγλίας θα εξετάσει τις επιπτώσεις από τους δασμούς στην ανάπτυξη και στον πληθωρισμό

Αύξηση των εξαγωγών αλκοολούχων ποτών απο τις ΗΠΑ το 2024
Oι εξαγωγές ουίσκι απο τις ΗΠΑ στην ΕΕ αυξήθηκαν σχεδόν κατά 60% σε 699 εκατ. δολάρια , μεταξύ 2022 και 2024, από 439 εκατ. δολάρια το 2021

Οι δασμοί είναι ιδανική ευκαιρία για την Ευρώπη, λέει ο κεντρικός τραπεζίτης της Λετονίας
«Να ληφθούν τώρα οι αποφάσεις της ΕΕ που δεν πραγματοποιήθηκαν πλήρως», λέει ο διοικητής της τραπεζας της Λετονίας

Μπορεί να τηλεφωνήσω στον Πάουελ - Τι θα ζητήσει ο Τραμπ από τον πρόεδρο της Fed
Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ επανέλαβε ότι η Fed θα πρέπει να μειώσει τα επιτόκιά της

H UPS αγοράζει την καναδική Andlauer Healthcare Group αντι 1,6 δισ. δολ.
Η νέα εξαγορά επεκτείνει τις δυνατότητες της UPS στον τομέα της μεταφοράς υγειονομικού υλικού

Topshop, η επιστροφή - Πώς θα ανακάμψει η Asos τη βασική της μάρκα
Φυσική παρουσία και ηλεκτρονικό κατάστημα ετοιμάζει η βρετανική Asos για την Topshop